Alaphelyzet: Katasztrófa a kutatóbázison. Tiltott kísérletet merészel egy tudós. Nem jön össze. Robbanás. Kapu nyílik a pokolra. Átjön pár kedves szörnyeteg. Elkezdik módszeresen zombivá alakítani a személyzetet.
A 11 perces DOOM3 elõzetest az E3 standján az Id Software UAC-Marsi ûrhajónak álcázott 15 személyes mini-termében mutatták be, 5.1-es Dolby hangrendszerrel, piros vészfények villogása közepette.
Történet:
Írót béreltek fel. Costello úr reméljük kitûnõ munkát végzett. NEM LESZ EGYETLEN MOZIBEJÁTSZÁS SEM. Ekkora minõségi ugrás mellett minek? Aki ennél a grafikai színvonalnál nem képes pokoli jó történetet elõadni, az ássa el magát.
3D TECHNOLÓGIA:
(amelyet a fõiskolát otthagyott, dúsgazdag géniusz elhozott nekünk)
Avagy miért látod a DOOM3 képernyõn, amit látsz?
Kitûnõ világítástechnika.
Például: tudós ül arcát zölden bevilágító képernyõ elõtt. A háta mögött még ég egy kisebb lámpa. Amint a tudós képet vált monitoron, az egész szobában látni a villanást. Mozgó fényforrások által bármely szögbõl vetített árnyékok…
Elõbb megláthatod a szörny árnyékát, mint magát a szörnyet.
Szem és szájmozgások tökéletessége, ajkak kimondott szavakhoz illeszkedése a profi Fred Nilsson útmutatásainak köszönhetõ, aki részt vett az Antz és a SHREK készítésében. A kamera kezelõ rendszer eszméletlenül brutális lett.
SZÕR és HAJ látható a fejeken! NINCSENEK ELÕFESTETT TEXTÚRÁK. Páran kifogásoltátok a “ béna textúrákat” a fórumokon. Le lehet szokni a látványról! Ezek után a profi modell színes anyagokból épül fel. Anyag alapú modellezés, - emlékeztek? - színes, érdes, kitüremkedõ, lyukacsos felületekkel. Még mindig vannak textúrák, de már nem határozzák meg a felületeket döntõ mértékben.
Egymásba folyó mozgások:
Képzeld el magad, mikor FELHAJTASZ egy pohár vizet, de KÖZBEN MÁR ÜLSZ LE A SZÉKRE. Na, ez az. Fordulás közben rúgás, félúton egy pofon… ez megy a DOOM3-ban.
Unreal 2. büntetõ gravitációs modell:
Lesöpörhetsz MINDENT a polcokról. A tárgyak élethûen hullanak a földre. Az egyik jelenetben egy szereplõ LEESIK/GURUL LE A LÉPCSÕN, brutális, hideg, király COOL, életszerû mozgással. Phhhh.. na végre. Megkönnyebbültem. :]
E3 Zene és hangeffekt munkálatok:
Nine Inch Nails. Trent Reznor. Hangrendszer: Dolby 5.1 surround. Reznor: “Be akarunk hatolni az agyadba, mint jéghideg kés. Az a célunk, hogy elültessük a félelmet a gondolataidban, hogy a végén ne tudj sehová sem menekülni. Hiába kapcsolod ki a monitort.. :>>
FLASH-szerû ANIMÁCIÓK BÁRMILYEN TÁRGY FELÜLETÉN!!!!
Életre kelnek például a tenyérnyi, elektronikus beléptetõ panelek.
Gépkövetelmény:
Mire kijön a DOOM3, addigra lesz géped hozzá. Józan paraszti ésszel gondolkodva ez 2003. karácsonya. Esetleg 2004 január-február az “utolsó pillanatban tett változtatások miatt.“
Hányan vannak?
Az id Software történetében eddig példátlan mennyiségû – összesen 20 dolgozó – koncentrál a DOOM III.-ra, ebbõl 16 ember fejleszt. Ismertebb – tehát tömöttebb pénztárcával hazatérõ – arcok:
Jean Paul – fizika: falról lepattanás, tárgyak ütköztetése
Nyomulhatok vele az interneten??
A DOOM III. szóló játékra alapoz. Nem lesz brutál hálózati rész. Ettõl függetlenül a DEATHMATCH beépítésének gondolatától nem zárkóztak el a készítõk.
Lesznek jó MOD-ok??:
A pályaszerkesztõ MAGA A DOOM.EXE!! Ha elindítod a játékot, elindítottad a pályaszerkesztõt! Sétálj körbe a pályákon, kapcsold be a szerkesztõt, rakjál be még pár fényt, szörnyeket, módosítsd a pálya szerkezetét..
Platform:
Egyenlõre PC.. és csak PC. Aztán, ha a Microsoft ad nekik 500 millió dollárt, hirtelen bejelentik majd Xboxra is, meglátjátok. :DD