Civilization IV: Beyond the Sword

Civilization IV: Beyond the Sword

2007. augusztus 18. 17:47, Szombat


Nem lehet véletlen, hogy a múlt heti amerikai PC-játék eladásokban végre sikerült letaszítani a WoW-ot az első helyről. A 2005-ös év játékának, a Civilization IV-nek a második kiegészítője a modern időkre fókuszál és amellett, hogy új egységeket és népeket von be, a mai világra olyannyira jellemző csavarokkal teszi még valóságosabbá a történelem szimulációját.

A "Kardon túl", mondja a kiegészítő címe, és ezzel nagyon jól rá is világít, hogy ez a kiegészítő melyik érát kívánja sokkal részletesebbé tenni. Az eredeti játékban is alig várja az ember, hogy belépjen a XVIII.-XIX. századba és végre lőporszagúvá váljon a térkép, de ebben a részben még ennél is izgalmasabb lesz modernnek lenni. Emellett persze a 10 új civilizáció, 16 új vezetőjével, az 5 új csoda, 15 új egység és 11 új szcenárió/mod elegendő tartalmat nyújt majd az új kihívások mellett is. A Warlords megjelenése óta fejlesztett Beyond the Sword legnagyobb dobása mégis a kolóniák, illetve vállalatok megjelenése és a kémkedés továbbfejlesztése lett.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az alapjátékot bemutatni azt hiszem, hogy nem kell, sőt visszanézve az arról készült írásomat, azt gondolom, hogy mind a mai napig helytálló, talán már nem dobog a szívem gyorsan, ha elindítom, mint első alkalommal, illetve az azóta eltelt két év technikai fejlődése lehetővé tette a nagy pályán sok civilizációt szaggatás nélkül. A lelkesedés még mindig a régi, az addiktív mivolta sem változott a játéknak. Egyik alkalommal olyannyira rám világosodott, hogy fél tíz lett save game-kor. A játék grafikája sem változott túl sokat, talán némileg políroztak rajta kicsit, de megmaradt a régi jó praktikus megközelítés, amire még laikus szemmel ránézve is azt mondja bárki, hogy ez biztosan jó játék lehet. (Kivéve az FPS fanatikusokat) Az újdonságok felsorolását nehéz elkezdeni valahol, de lássuk csoportosítva a jóságokat:

Népek és egységek:
A 10 új néppel és 16 új vezetővel mostanra a Civ IV repertoárja az előbbiből 34-re, az utóbbiból pedig 52-re nőtt, s mivel újabb vezetői jellegzetességet nem vezettek be, ezért mostanra már szinte minden variációból rendelkezésre áll egy. Legyen az kreatív-spirituális vagy éppen indusztriális-szervezett. Rövid felsorolás szinten az új civilizációk és ismérveik a következők:

  • Babiloniak / Hammurabi (Aggr/Org) - Épület: Kert(Kolosszeum) +egészség
  • Bizánciak / I. Juszticiánusz (Imp/Spi) - Épület: Lovarda (Színház) +sok boldogság
  • Hollandok / Williem van Oranje (Cre/Fin) - Épület: Védőgát (Töltés) +1 termelés/vízi terület
  • Etiópok / Zara Yaqob (Cre/Org) - Épület:Faragott sírkő (Emlékmű) +25% kultúra
  • Szent Római Birodalom / Charlemagne (Imp/Prot) - Épület: Rathaus (Bíróság) -25% fenntartás
  • Khmer / Suryavarman (Cre/Exp) Épület: Baray(Vízvezeték) +1 étel
  • Maják / II. Pacal (Exp/Fin) Épület - Sport udvar(Kolosszeum) +2 boldogság
  • Indiánok / Ülő Bika (Phi/Prot) - Épület: Totem oszlop (emlékmű) minden íjász egység +3 XP
  • Portugálok / II. Joao (Exp/Imp) - Épület: Feitoria(Vámház) +1 kereskedelem minden vízi területre
  • Summérok / Gilgamesh (Cre/Prot) - Épület: Ziggurat (bíróság) 20 kalapáccsal olcsóbb


  • Emellett a már létező népek némelyike is kapott új vezetőket, úgymint: Lincoln (amerikai, Cha/Phi), Boudica (kelta, Aggr/Cha), De Gaulle (francia, Cha/Ind), Periklész (görög, Cre/Phi), Szulejmán (török, Imp/Phi) és I. Dáriusz (perzsa, Fin/Org).

    Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

    Leszámítva az új civilizációk új egyedi egységeit, a mindenki számára elérhető fejlesztések szinte kivétel nélkül a modern időkben jelennek meg. A két kivétel vízen a kalózhajó, ami felségjelzés nélküli egység, ezért szabadon lehet vele garázdálkodni, megtámadni bárkit hadüzenet nélkül, illetve a Ship-of-line, ami a Fregattnál valamivel erősebb, de egyben lassabb is. Míg szárazföldön a lovag és a lovasság közé beszúrt "Cuirassier" lesz újdonság a fokozatosabb átállásért. A világháborús időket idéző Léghajó egy hadi-zeppelin, ami egységeket képes bombázni 8 egység távolságban lévő városokból. Hasonló feladatot lát el, mint a későbbi bombázók, de jóval hamarabb elérhető, viszont nem tudja a városvédelmeket rombolni. Egy lövészekkel és ágyúkkal felszerelt sereget kitűnően meg tud támogatni egy legalább annyi darabból álló léghajós osztag, mint amennyi védő katona az ostromolt városban van.


     [1] 2 3 4 5  Következő oldal >>


    Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások