Passz... kurva régen volt az biztos!! :) Erre a GIR-s brigádra is csak azért emlékszem mert nagyon elkentük a szájukat, a városig is alig jutottak el...:D
Aladár? :D Mákja van, hogy erről nem tudtam... Erre nem emlékszem... Marja akkor is öreg volt már, de azért még biztos él
m1c1-vel mi lehet? Az ő nevére nem emlékszem, csak arra, hogy Aladár.
D00M-ról tudom, hogy valami nagy DJ lett.
Vargosz megvan, az nem rejtély.
Radon sokszor eszembe jut, mert akkoriban felajánlotta, hogy küld programozási kézikönyveket, és majd megtanít. Én meg csak halogattam, kerültem a témát. Aztán most 14 évvel később bánom, hogy nem 14 évnyi tapasztalatom van vele, hanem csak 3. :D
Valószínű főként gyalogsággal, némi járművel, minimális jellemzőkkel, akarják kitesztelni és stabilitásra törekedve csak fokozatósan adagolnak majd minden mást. Mert nem gondolom hogy úgy áttérnek egy új motorra, hogy majd az Arma 4-re fele annyit se tudjon mint az elődje. Mert úgy eleve egy halva született projekt.
nem is állitottam, hogy tökéletes, csak azt , hogy jo lenne ha valami hasonlo lenne az A4 hangulatba. DE azt ne felejtsuk el, hogy a squadot, pár modder kezdte el csinálni még arma2 táján és onnan nötték ki magukat, de még mindig egy kis és fiatal csapat igy természetes, hogy sok a bug a játékban. unreal 4es enginet használnak már, ez egyrészt rengeted hasznos fódolgot ad alapnak másrészt meg is köti a kezuket. Ellenben bissel, akik már több mint 20 éve fejlesztik a saját dolgaikat és katonai célra is fejlesztenek és ennek ellenére sokkal kevesebb olyan feature van benne mint egy COD,BF,Vagy a squadba és a bugokrol nem is beszélve. Pedig ha ök nem akkor kik ismernék jobban a saját graf motorjukat és a játékukat, minden házon belül készül, nem mondhatják, hogy ezt azért nem tudjuk megcsinálni, mert az U4es motor nem képes kezelni vagy más dolog, nekik ott a lehetöség, hoyg szabadon azt tesznek fejlesztenek bele a motorba amit csak akarnak szeretnének.. És azt se lehet mondani, hogy sietniuk kellett volna mint egy COD-nál , hogy évente ki kell addni egy uj verziot. nekik 8 évuk volt arra és mg kitudja mennyi kell, hogy egy uj verziot egy javitott tudásut ami a mai standardokat elérje és jövöállobb legyen. Ehelyett ahogy nézzuk, még arra se volt "idejük" hogy legalább azt amit már A3ban megkaptunk benne legyenek
Szép és jó, csak ezzel az a baj hogy ingame koránt sem ilyen. A vizben a katona és felette a heli itt sincs interakcióban. itt meg rögtön pár bug és csak 3 napos frissítésről beszélünk. Még nem is keresgéltem nagyon és mindjárt a második videoban.
Sajna ez a Squad is inkább árkád lett mint normális taktikai játék, hasonlo mint a COD. ha csak megnézek egy videot belöle, 2mp-en ként nézegetik a térképet ,mert azon minden látszik, hol az ellenség meg csak egy szimpla CTF vagy death match az egész. hiéba a jo grafika, ha a játékment meg ilyen.
mugy igen a GR jol mutat az animácio, ezért is nem értem, ha arma használ IK animáciot, akkor miért nem ugy mukodik, hogy visszahatna a karakter poziciojára és mozgására. tehát ha van egy lépcso mondjuk 20cm magasan akkor 20cm magasra lépne, ha 30cmes akkor anynira, de most meg ugy néz ki mintha elöre fixre lenne egy animácio mondjuk 25cmre , hogy egyik esetbe se legyen akkora különbség és kész.
Ez a deformácio csak a térkép generáláshoz jo, de nem dinamikus, egy egyszerü bomba robbanás utáni krátert nem tudnak beletenni, nem hogy a lánbnym megjelenne a srában vagy a kocsik keréknyomai. Amugy egy spin tire szerü jármü fizikát és animáciot el tudnék viselni , mert ahogy korábban irtam, most semmi különbség nincs, hogy füvön betonon puha talajon vagy eső után megy a kocsival valaki, vagy esetleg 15%os emelkedön, ugy megy fel az uaz meg a több tonnás humwee is mint a huzat.
Arma 3 Deformer, kár hogy csak editor alatt működik Steam
igen a tartalmat, de nem az alapdolgokat, mert magához az enginhez nem nagyon tudtak hozzáférni a modderek sem, hogy kijavbitsanak vagy fejleszenek bele olyan dolgokat ami nem volt az engine része, mert akkor a pattogó repülö tankok is megszintek volna és talán a hidön is átment volna ennyi év után , de mivel csak a tartalmat lehetett hozzáadni igy sok minden nem változott a core engineben.
Mint ahogy itt sem lehet, a modolás és a tartalomgyártás talán könnyebb lett, de az enginhez nem lehet hozzáférni, mert ha igy lenne akkor az már egy open source engine lenne és egy open source játék amiért igy már nem igen lehetne pénzt kérni.
Tehát BI-nek kellene ezeket a featuroket beletenni, hogy a modderek tudják utána használni modositani.
ÉS az nem is lenne olyan baj, ha olyan rendszert alkotnának meg mint a DCS. Mert sajnos a mostani rendszer ujra káoszt fog eredményezni. Mert hiába lesz automatikusan frissulo mod , hogy a serverekhez lehessen csatlakozni, de amikor csak ugy random válogatsz a szerverek között és minden szerverhez más más mod kell és mindegyik csak akkor kezdi el telepiteni és letölteni, az eléggé meg tudja növelni az idöt mire el tudod kezdeni a játékot.
Lehetne egy olyan megoldás, hogy lenen az alapjáték és külön DLC-k ben meg a különbözö egységek jármüvek, de akkor azok legyenek teljesen részletesen kidolgozva és fizikailag jobban leszimulálva, igy aki csak tankos vagy helikopteres karriert akar , annak ne kelljen letölteni vagy megvenni a többit, az elkészült modok,meg egy központi helyre mennének, ahol a bis egy külön modként egységesen összeszedve kiadja. igy egyfajta szürö is lenne, hogy a gagyi és felesleges dolgok ne kerüljenek bele , aki akarja hasznnálja otthon magának, de a multiknál ne. A profi modder csapatok meg megszerezhetnék a jogot, hogy hozzáférjenek a forráshoz, hogy az alapjátéknak megfelelö szinten tudják megcsinálni a modjaikat külsös partnerként. mint ahogy a DCS-nél a razbam, vagy a többi studio.
Mindig is úgy volt, hogy a tartalmat az ARMA-khoz a community adta, nem a BI. Azok csak elkészítettek side-onként néhány tucat modellt, inkább demo-nak a modder-eknek, és a campaing-nak, aztán minden mást a community szállított. Egyébként elég is lenne, ha a BI csak a fejlesztéseket adná, a tartalomgyártást csak felügyelniük kéne. Mára már valami hasonló látható a DCS esetében is, és elég jól működik.
Egyelőre ez tényleg nagyon tech demo és valószínű sosem lesz teljes értékű meghagyva ezt az Arma 4-nek.
Az a baj, hogy én nem vagyok tul optimista, azzal kapcsolatban, hoyg majd az A4ben mindent egyssapásra megváltoztatnak és beletesznek olyan dolgokat amik már OFPŐ ota ugyan ugy benne hagytak és még ebben az uj kiadásban is hasonloan mukodik egy kicsit tuningolva, akkor nem hinném, hogy egy teljesen más alapra váltanának az A4hez. valahogy az az érzésem, hogy azt várják, hogy majd a comunity belemodolja azokat amik most nincsenek és inkább ök csak az SDK-t toldozzák majd csak. DE ne legyen igazam, ma nevet is vátoztatott a FB oldaluk.
Igen ez mind hiányzik, viszont van Procedural textúra, animáció, és ott a Hexcavate Mod, plusz alagút rendszer és a Procedural terepre is láttam példát, amivel elvileg a terep deformációja is megoldható. Az utolsó interjúban elhangzottak alapján egyelőre még lánctalpast nem akarnak, de igértek több rombolhatóságot az 1.0-ra. Egyelőre ez tényleg nagyon tech demo és valószínű sosem lesz teljes értékű meghagyva ezt az Arma 4-nek.
valami van , de nem az igazi, hogy egy klasszikust idézzek. A látványon kivul nem sok változás, de még az sem az igazi sok helyen, A hajonál a grafmotornak alapbol kéne kezelnie azt, hgy ne menjen át a viz a hajo testen ha nem kapott léket, és statikusan szép a viz, de semmi interakcio semmivel. egy uj grafikus motornak ezzel is kellene valamit kezdeni. csak összehasonlitás végett. Ha egy COD és egy BF-ben ahol kb huszadrangu, a nagy rohangálás és kapkodés lövöldözés közben , hogy mi hogyan van kidolgozva és mi hogyan viselkedik egymáshoz Mert ugy is csak olyan rövid ideig látszik, hogy fel sem fogja az ember, ellenben az ARMA-val, ahol lenne rá idő és hozzáadott értéket jelentenének ezek az apro részletek meg nincs belöluk semmi sem vagy csak nagoyn minimális. Pedig ez egy taktikai szimulátor és nem egy arcad lövölde tudtommal.
talán mert az ARMA egy valos katonai szimulácio akar lenni, de sajnos még a VBS se tudja ezeket. ÉS nem akarom , hogy a legéletmübben fizikailag 100%ig pontos szimulácio legyen benne. DE azért mutattam példákat, hogy a 2004-s játékok szintjét sem uti még meg most sem 20 évvel később ezek az interakciok fizikák amik akár a reforgerben vagy ha erre alapul akkor az Arma4be lesz. ÉS nem kellene erügép, mert ahogy most kinéz pont az látszik, hogy egy közepes géppel is sokkal több FPS van mint a 8 éves ARMA3assal bármikor bármilyen gépen. És ezért vártam, hogy legalább ezt a 20 évvel ezelötti szintet hozza majd az uj motor, föleg ha erre is 8 évet szánnak mire kiadják a következőt. 2032-ben már kevés lesz nagyon ha már most is az. Azt gondoltam, hogy majd ha ez egy techdemo vagy ha ARMA4et még 1-2 év mulva akarják kiadni és azt is hosszu távra szánják, akkor tele lesz majd olyan featurekkel amiket egy mostani gép nehezen képes kihajtani, hogy legyen benne tartalég késöbbre a fejlesztésekre is, ahogy ez volt az OFP ota mindig . DE ehelyett most egy közepes gép is böven 60FPS-el tolja tehát van benne böven tartalék
Amiket te szeretnél látni az Arma4-ben, azok olyan feature-ok, amelyek inkább egy valós katonai-taktikai szimulátor (kiképző rendszer) részei, nem pedig egy - átlagos - játék program elemei. Én megértem hogy a minél valósabb környezeti szimulációk, erő hatások, és látványos grafikák lennének a legjobbak - én is ezt szeretném látni - de azért ez mégiscsak egy játék, ráadásul a gépigény is eléggé széles spektrumon mozog, nem mindenki rendelkezik 12900K-val és 3090-essel. (Már ha ez is elég lenne a valós real-time környezeti szimuláció megvalósítására.) Szóval lehet itt mindenféle érvet hozni, hogy miért rossz (vagy lehet rossz az Arma4), de nem hiszem, hogy kizárólagos szempont lenne egy játékfejlesztő studió esetében a minél élethűbb virtuális ábrázolás (maximum az ahhoz való konvergálás, kompromisszumok mellett). Annak kell örülni, hogy lett Arma4, és ami abban új, vagy újdonság. Ráadásul az egész projekt még csak beta, akármi kerülhet még benne implementálásra.
egymásmellett összehasonlitva néha eléggé szembetünö a különbség és sokszor az A3 mutat jobban. DE az is tisztán látszik, föleg az ablakos résznél, hogy mindegy mivel és hogyan 2-3 állapota van az ablaknak és ez a 3 állapot van egymás után lejátszva. ÉS az ilyen állapotváltozásokra gondolok, hogy semmi nem változott attól, hogy uj motor van. ugyan ugy statikus állapotváltozások váltják egymást amikor a heal point vagy valami elöre beállitott rigger éri, és nem egy dinamikusan változo az adott szituáciohoz és pozicionak megfelelo reakcion alapul.
LEhet, hogy van különbség és számol különbözö dolgokkal, de egyáltalán nem olyan markáns, mint aminek lennie kellene, egy kb 500kg os uaz és egy 16 tonnás teherauto között. A BTR még talán kisebb helyen megfordul mint az uaz. MEg az uaz, 2 kézigránát és 3 tár után robban fel, ugy, hogy a 2 kézigránát után semmi sérülés nincs sem a szélvédön, se a kasztnin és a kerekek se durrantak ki. 2 tárat belelő a hűtübe, de nem folyik ki a hütöviz, nem száll ki a vizgőz mielött kigyullad stb. A láng is a motorházutetön és a sárhányon keresztül ég vagyis a fénem keresztül és nem a hütö rácsai között jön ki , vagyis , hol van az ellentetje annak amit én irtam?
A Többi észrevétel még, az OSB lap céltáblán fennakad a teherautó, tök mindegy, hogy beton vagy terepre megy semmi változás a menet dinamika között. tartálykocsit lovi BTR-el közelról a tartály semmi sérülést nem szenved csak a motor gyullad ki ahova akkor nem is lö . Tehát megint egy pont a healt point systemnek és nem a sérülés oka miatti sérülésnek. DE ugyan ugy én még armába sem láttam benzinkutat sem felrobbannni, hogy a tartály miatt vitte volna szét hanem azért,mert elérte azt a pontot ahol a robbanaás animácio lejátszása után átváltott a modell a sérült modelre, amit a robbanás jotékonyan elfedett.
Amit máshol láttam még, visszapillantó tükör nem mutat semmi türöződést, nem látszik az eső a szélvédön és nem müködik az ablaktörlö, Amiről még nem bizonyosodtam meg, hogy a lámpák kilöhetöek e a kocsin és akkor csak az a lámpa nem ég amit kilöttünk vagy elalszik az összes ?
Amugy ha értenék az SDK-hoz és a programozáshoz akkor azért megnézném mit tudnék változtani rajta érdekel a téma.
Mondhatjuk, csak ez nem igaz! :) Nem az a cél, hogy alapjaiban más legyen, hanem az, hogy jobb legyen, ebből a szemszögből meg nekünk teljesen mindegy, hogy az adott funkció nulláról lett újraírva, vagy csak javítottak rajta, a lényeg a végeredmény. Végig követtem pár early access játékot, mindegyiknél az volt a menet, hogy szépen apránként pakolták be az újításokat / funkciókat és a végére mindegyik totálisan más képet adott mint ahonnan indult. Ezért sincs értelme egyelőre hasonlítani az ArmA 3-hoz... legalább az early access / beta végét érdemes lenne megvárni.
Ami szerintem hibás kommunikáció, hogy nincs egy road map ami elmagyarázná, hogy kb mi várható és milyen ütemben.
Egy új alap eleve nem lehet toldozott foltozott. Nem tudom mi változzon alapjaiban, amivel kiemelkedik a többi játéktól, szerintem összeségében teljesen jó, és az már nem Arma lenne ha változtatnának rajt. Így is tpM által említett editor eléggé átalakult. Gondolom sok helyen az interakció és a globális fizika hiánya ami téged ennyire negatívba visz! Ez úgy látszik az Arma sajátossága marad. Bár remény Arma 4-ig ott van, és amúgy is ezt részt pont arra dobták ki, hogy a közösség által jelzett dolgokat ha technikailag van rá mód, megvalósítsák.
"meg hiába a 40 LE motor, mit sem számit neki a 30%os emelkedő tolja neki és még gyorsul is hegynek fel ." "Azt is már meg lehetne oldani, hoyg a fust és a láng csak ott jöjjön ki ahol nem blokkolja objectum" Ezt amúgy hol tapasztaltad, gondolom csipőből írtad? Direkt a kedvedért kipróbálva az ellentétje igaz!
ha öszinték akarunk lenni akkor a reforger alapján azt mondhatjuk, hogy ugyan azt a beszarásig toldozott foldozott játékot kapjuk egy uj graf motorral. Semmi alapjaiban megváltoztatott redszer vagy mechanika nincs csak finomitották azt ami eddig is meg volt.
Legyünk őszinték, ha az Arma 4 ugyanazt a régi, beszarásig toldozott-foldozott enginet használná, mindenki ki lenne akadva. Meg kellett lépni ezt. Bevallom, leginkább egyelőre az editor hiánya zavar.
Igen, attól tartok hogy nem minden kerül bele amit anno megszoktunk, vagy nem úgy. Egy apróság, de elég sokat tud a karakteren dobni pl az arcmimika hiánya. Az a rengeteg Arma 3 tartalom aminek szinte minden részét újra kell, főleg a scripteket, animációkat, de a hangokat, szigeteket, a modelleket minimum konvertálni. Ennek ellenére ha nem is látszik, de elég sok plusz van, vagy jobban megoldva már most is Reforgerben. Ahova nézünk lehet aktiválni a különböző részeket, már nem listából görgetve kibogarászni. A füst pl. már csak a réseken jön át egy belső térben. A járműveknél van manuális váltó, és jó pár tulajdonság arra hogy müködik. A rádiózás viszont lehet már túlzás. A komponens rendszer nagyon más az eddig megszokott moddolás után, sok minden egyszerűbb lehet, ha képes az ember eligazodni, megtanulni. 4k ingame videókatt nézve viszont elszomorít hogy ezt a látványt egyelőre nem élhetem meg magam is játék közben. Mindenesetre vegyes érzelmek vannak bennem is, hogy hozza-e majd később az Arma 3 pozitiv részeit, és odáig fejlődik hogy mire az Arma 4-hez ér, azt mondhatjuk megérte váltani.
Szóval manapság már annak is örülni kell, ha 8 év után legalább olyan szinten muködik valami mint régen és nem visszalépés történik ? Amugy a tájjal és a látvánnyal nincs gondom , az téynleg jol rendbetették , igaz , hogy az interakciok onnan is hiányoznak . Föleg a vizes részeken, nincs semmi hatássa, ha belemegy valaki vagy valami a vizbe, vagy robbanik benne valami.
Ez a kis mod bekapcsolja a berendezés rombolhatóságát Belenéztem a szerkezetébe és megtalálhatók már bent a jármű ajtók, kerekek. Valószínű lesz majd az is. Igen, nem globális fizika, gravitáció. Úgy látszik a BIS-ben erre nincs megfelelő tudás, bele kell törödni hogy marad ezzel a gyengeséggel.
Ha azt nézzük, hogy valami történt és van interakcio és hatás arra , hogy egy tárgyat lövés ér akkor igen nem rossz, DE ha azt nézed, hogy elvileg van ballisztika és számol azzal, hogy milyen anyagon hogy hatol át a lövedék, akkor már egy kicsit sántit a dolog, egy vékony aluminium lemezt nem visz át egy 20mmes lovedék , de akkora energiát átad neki, hogy a felfogatás elengedi és megperdül, majd még a lebetonozott tarto oszlop is kidöl tőből, ráadásul nem is az erőhatás ellentétes oldala felé . Máskor meg annyira ellenállo, hogy megállit egy teherautot is Ezért mondom, hogy nem következetes ahogy megcsinálják, minden egyes interakcio vagy tárgy egyedi utasitást és dolgot tud csak csinálni és nem egy globálisan érvényes a fizika, gravitáció mindenre. Ezért olyan fura, hogy valami van ,de nem az igazi, és mindig lehet találni példát arra ami épp azt csinálja amit kellene, de ha a nagy egészet nézed akkor látod, hogy csak egy egy apro részre igaz
Ez így viszont nem rossz, főleg ahogy a betonról visszapattan.
Ha beteszek akár csak 1 mod-ot akkor újrakezdi Conflict-ot.Elveszik a mentés. Ez másnál is így van?
Ebben biztos voltam, hogy ez lesz az egyik érv, hogy azok kis területen voltak, DE pont ezért mondom, hogy 20 évvel ezelött azok a hardverek és softveres kornyezet ha ilyeneket tudott, akkor most egy hasonlo szint elérése egy 300km2es területen sem lenne gond az ARMA-nak. ÉS nagyon nem is kellene több , de még olyan sincs benne mint akkor. Ha van is benne akkor nem ugy mukodik. Ha van benne ragdoll akkor miért ugyan olyan pozba esnek el a katonák és miért nem lehet utána mozgatni vagy miért nem reagálnak a külső hatásokra a hullák? ugyan igy a robbanás ereje miért nem mozditja meg a tárgyakat és miért nem kisebb egységekre esnek szét ha van is valami rombolás miért sértetlenul eldölnek egy darabon ? És igen az ama azért jo és foglalkozom vele, mert semelyik másik játékban nem lehet szabadon arra menni amerre akarok és nem lehet szabadon szerkeszteni küldetéseket, de az nem jelenti azt , hogy minden részével maradéktalanul elégedett vagyok . Amolyan ha lo nincs jo a szamár is, és ezt BIS is tudja, hogy nincs konkurencia igy ha egy minimális erpbedobással csinálnak egy uj verziot akkor is váltanak az emberek és megveszik és használják tovább.
ÉS ahogy irtam, ha ez egy techdemo és ez amit tud mutatni az kevés lesz hosszu távon, ha meg alfa álapotba adták ki , akkor miért volt ez a nagy sietség, miért nem leghetett volna vele várni még egy évet amig már tényleg van valami , ráadásul teljes áron. MEg a DAYZ is ugyan ezt a motort használja már 5 éve és ott is hasonlo a probléma anélkül, hogy fejlesztették volna ezeket a hibákat, tehát nem ugy tünik, hogy ez lenne a célirányuk, hogy fizikailag jobban viselkedjen a játék. A reforgerben meg még sztem vissza is léptek a játékmechanikával, mert valahogy nem jövök rá, hogy az AI-val, hogy tudok taktikailag harcolni, hogy van a parancsnoki lánc , hogyan osztom fel a szakaszokat ki a parancsnok stb. Az armában teljesen logikusan és jol átláthato rendszer volt. Félek, hogy ez is és a tobbi dolog is a konzolosodás miatt és a kontrollerekmiatt van. Az lesz a fo irány.
Nagyon furcsa szokatlan belső "zárt" rendszerű a fejlesztő eszköze, viszont sok minden ezáltal könnyebb. Wolrd editorban megnézve lehetőség van a terep tárgyak mindenféle tulajdonságának beállítására. Fázisokat lehet pl. egy falnál beállítani hogy különböző szintű találatok esetén mennyire legyen rombolva. Nem mélyedem jobban bele hogy puszta fizikával alkalmas lesz-e erre (ami a modellek felépítésétől nagyban függ), így elképzelhető hogy marad ez a fajta megoldás Repvez bánatára mint ami az Arma 3 esetén is volt.
Ez mind nagyszerű hogy ezeket tudják a régi játékok, és egy szóval sem mondom hogy nem látnám ezt szivesen az Armában. Viszont az ilyen fajta látványban ki is merültek. Azt is tudni kell hogy pl. a Fry cry 6 19km2 terepe is még mindig skatulyányi az Armához képest. Valamiért te is még mindig foglalkozol vele, mert ha többi tudná amit az Arma, nem hiszem hogy akkor itt elemeznénk. Abban meg biztos vagyok hogy jóval több lehetőség van az Arma Reforgerben, mert nem váltanak teljesen új motorra ha nem így lenne. A fent emlitett és minden más miatt megvan az oka hogy mért nem alapból egy olyan motort használtak vagy most olyat választottak, aminek a fő erőssége a rombolhatóság. Nagyon az elején van amúgy is, még akár jó is kisülhet ebből.
Elöre leszögezném, hogy mindezeket azért emlitem meg, mert ahogy te is irtad, látom benne a lehetőséget amiket nem használ ki, föleg ha még be is van épitve csak nem kapcsolták be vagy nem megfelelöen van prezentálva.
Ahogy a videodban is, tök jo, hogy a kocsinak a felfüggesztése mozog a terepnek megfelelöen, de az, hogy kb ugy, mintha nem lenne benne lengéscsillapitó és egy 16 tonnál teherauto ugy rongyol keresztül mindenen ,hogy meg sem érzi. de ugyan ezt az UAZ-rol is elmondhatnál, belő nézetbol, olyan az érzés mintha légpárnán repülne , mindegy milyen terepen , meg hiába a 40 LE motor, mit sem számit neki a 30%os emelkedő tolja neki és még gyorsul is hegynek fel .Sztem nincs is sok különbség az UAZ és Aaz URAL között, gyorsulás és sebességben bármilyen is a terep, mert nincs suly és lendület számolva rendesen. Lehet , hogy ott van de az is lehet, hogy minden járműnek egyforma adattal. Pár video , hogy miért mondom, hogy ez ami most van az kevés , föleg ha hosszútávra gondolkodnak. A vegetácio hatása arra ha eltalálják, vagy a robbanás lökéshulláma vagy csak a szél hatása.
Ha összehasonlitjuk a kocsi sérülés megoldását, akkor elmondhatjuk, hogy kb valahol a FARCRY1 és a 2 között lehet valahol, ami valjuk be közel 20 évvel ezelötti technologia és nem éppen mutat jol egy most kiadott játéknál amit ha minden jol alakul legalább 2030ig játszanánk. noncs vizuális hatása a lovéseknek , nem esnek le részek a kocsirol, itt van a textura amivel a pocsojákat megcsinálják, de már nem használják fel , hogy a kocsi kopottasan nézzen ki, olyan egyszerü dolgok mint a visszapillanto nem azt tukrozi vissza ami tényleg látni, kilöhetö a szélvédő de akkor aztán kiesik minden egybo,hogy utána már ne legyen vele gond, nem látszik elsöre, hoyg csak egy lövedék nyom vagy ,hogy maradna szilánk, esetleg, hogy a Hamveenak repeszállo a szélvédö és bepokhálosodna. A hutőviz elpárologna ha találat éri a kocsi elejét vagy a levego kifuj a kerékből , a tartálybol kifolyna az üzemanyag , a bokrok még mindig átmennek a kocsin , csak ugy mint a láng.Azt is már meg lehetne oldani, hoyg a fust és a láng csak ott jöjjön ki ahol nem blokkolja objectum. Apropó láng, miért nem lehet felgyujtani házakat terepet? kb 2mp-el a robbanás után nincs nyoma semminek, hogy ott harc folyt.
Ahogy látjuk, 20 évvel ezelötti technologiát nem képesek hozni, ugy hogy 20 éve még ezek kuriózumnak mondhattuk, ma meg szinte egy hobbi fejleszto ennél jobbat tud csinálni otthon bármelyik ingyenesen használható modullal. Az is egy kicsit fura számomra, hogy ha 3-5 éve csinálják is a Reforger-t akkor miért kellett ezeket még letiltani és miért is mondták ezt egy Techdemonak ami általában az szokott lenni, hoyg mindent is belepakolnak amit tudnak megmutatni, hogy mit tudnak és késobb a játék inkább szokott kevesebbet tudni, tehát ez is igy eléggé ellentétes. Aztán ott van ha csak saját házon belül nézelődünk, az ARMA3 ban belepakolt DLC-k tudása se jelenik meg itt nemhogy javitott de szinte semmilyen formában sem. Gondlok itt a kézifegyver DLC-re és az abban lévő letámasztásra vagy a precizios célzásra a mesterlövész puskával. Vagy ahogy Te is emlitetted, a VBS részekben meglátott dolgokbol sem sokminden köszön vissza.
Igen van ami szép és megálja a helyét most ,de van ami ahogy mondtam közel 20 éves lemaradásban van. A karakterek modeljei nekem visszalépésnek tűnnek ARMA3hoz képest és a fegyvereké is.
Rosszul írtam persze van elég sok régi játék sorozat, úgy értve ebben a kategóriában amit képvisel, nem tudta egyik sem utolérni, különben nem itt lennénk. Amúgy a VBS megmutatja hogy valójában mire képes. A játék szféra és a különböző hardverek miatt sok minden be lett áldozva. 1:54
de már a VBS2 akkor többet adott mint most az Arma 3 a környezet rombolásánál Utoljára szerkesztette: Icebird, 2022.05.28. 12:03:49
Nem tudom mire gondolsz pontosan, de pl. az egész animációs rendszer le lett cserélve pl. falnál visszahúzza a kezét és már nem lóg bele az egész fegyver, a többit már írtam, a hang rendszer, a jármű fizika is egész más (igaz vannak hibák) Amit hiányoltál hatás is meg van, eddig még a fű, kerítés és falon van csak alkalmazva A jármű sérülés le van írva a játékon belül, hogy a motor és az üzemanyag tartály találat esetén milyen esemény van. Az Arma 3-ban is már le lehetett kérdezni a találati részeket és arra leképezni mi történjen. Más kérdés hogy ezt teljes részleteséggel sosem lett megcsinálva. Úgy ahogy sok minden más sem, mivel az Arma egész más számításokra használja az erőforrásokat amiket más játékban nem alkalmaznak és ez nem a látvány. Szóval rengeteg minden már megoldható és tudná is a játék, de minden egyben legyilkolná a hardvert. Ő mást tud amit a többi nem, ezért életképes több mint 20 éve, amit kevés játékról lehet elmondani-
Ez egész jol megmutatja, hogy mindenen finomitottak, de semmi sem változott alapjaiban, minden maradt ahogy a kezdetektöl, Néhűnyat Modokkal az ARMA3 is tudja vagy jobban , egy uj motor és 8 év után ennél azért többet kéne .
Nem is azért irtam ezeket a játékokat, hogy ezekre hasonlitson, hanem azért mert ezek a játékok már szinte a kezdetek ota, tehát 10 évvel ezelött is tudtak olyan dolgokat amik az ARMAba még most sem. ÉS ha csak a 10 évvel ezelötti hardveres és softveres környezetet nézzük, akkor a mai erüforrások tukrében semmi akadálya nem lenne , hogy ezeket minimum olyan szinten beépitsék a játékba. ÉS nem is azt várom el, hogy COD vagy Farcry legujabb szintü grafikája legyen, de azt isgen , hogy amint irtam, legyen legalább olyan szintü visuális viszaajelzés, arról, hogy ami történik annak van hatása . Az játékban szinte mindegy, hoyg mivel lö az ember, olyan mintha légbuska lenne egy kis fustpamacs talán jelzi, ha valahova becsapodik a lovedék, de nem látod azt, hogy annak más hatása lenne e a környezetre, A környezet nagyon szép, de ahogy korábban irtam, olyan mintha egy vasárnapi kirándulásra menne az ember és egyáltalán nem érzödik, hoyg egy harci esemény helyszinén lennél. Elvileg ez egy MIL sim, vagy taktikai shooter, de legalább is probál realisztikusságra törekedni, de pont emiatt fura, hoyg egy arcad lovolde sokszor sokkal realisztikusabb hatást tud felmutatni mint itt. Akármilyen arcad autos játékban jobb a jármuvek vezethetősége és fizikai viselkedése, már a rombolhatoság is alap . CQB-ra még mindig nem alkalmas , hoyg kis csaptokban szorosan egymást követbe lépcsokön szobákba hatoljunk be.
Ez a sok idö ami az ARMA3 ota eltelt nem hozta azt a nagy előrelépést ezekben sőt még OFP ota sem.
A felület változása valós időben nagyon sok lehetőséget ad, hiányoltam ezt Arma 3-ban, de a motor korlátozta és az előre betöltött állandó vizes textúra vagy pocsoja megjelenítéssel ki is merült. Eddig a havas vagy az öszi élmény külön sziget formájában valósulhatott meg, most már ez menet közben megoldható. ez meg a terep rendezése:
Az Arma sosem lesz farcry vagy cod szinten, de fordítva is igaz. Rengeteg olyan dolog van az Armában amit a mai napig más játék nem tud. Ballisztika, szél, időjárás, a távolságok, küldetés szerkesztés stb. A moddolhatóság ami félig nyitott rendszerben úgy megoldva hogy a rengeteg integrációtól a játék ne omoljon össze. Akár RTS, Sci-fi vagy kalóz modot is megvalósítva. Ezen kivül külső hardverek (arduinon vagy Pi keresztül) összekapcsolása legyen az egy iránytű vagy műszerfal.
Sosem a vizuális élmény volt ebben a játékban a cél, viszont ez is egyre jobb lesz. A fű és a beton kerítés már nem táblaként döl le. A járműbe bele teleportálás is a múlté, és az animációt nem kell megvárni míg lejátsza. Az analóg fokozat is rengeteg lehetőséget ad hozzá az irányításhoz. Utoljára szerkesztette: Icebird, 2022.05.25. 22:29:10
Igen, a járművek mozgása, életszerűtlensége régi probléma. Emlékszem, amikor az első Arma3 trailert láttam jó tíz éve, már abban is volt valami röhejesen viselkedő jármű (motorcsónak talán), amitől szomorúan konstatáltam, hogy maradt ugyanaz a bénácska fizika, mint az elődökben. A kijelentéseid többi részével nem vitatkoztam, csak a pontatlanságodat javítottam ki.
Harcászaton lenne a hangsúly.Ami azért nem rossz de kevés. A map tetszik nagyon,ekkora méretben szépen ki van dolgozva. Füves,erdős,kis házas,farmos mezők profik hangulatosak. Kisebb-nagyobb települések gyengék. Járművezetés rendben van. AI túl agresszív,rossz az AI agro.
GM mod-al meg lehet tölteni map-ot de nincs küldetés ilyenkor és szintén buta az AI(itt mégrosszabb).
Multit még nem próbáltam de lehet az lesz a gerince a játéknak
De eleget játszottam vel, és láttam is ezeket , csak valahogy az a vizuális visszajelzés ahogy meg van oldva nagyon egyszerü és kezdetleges. ÉS nagyon nem ugy reagál rá a kocsi ahogy várná az ember és ez a z ujba se változott.
Nincsen tömege és lendülete a járműveknek, nulla méteren belül megáll minden és olyan dolgok is megakasztják amiket meg se kéne éreztnie.
Az egész sorozatnak a legnagyobb gondja, hogy a háttérbe lehet , hogy nagyon érszletesen le van szimulálva minden , de vizuálisan nem kapsz olyan visszajelzést ami elvárhato lenne , föleg már a mai gépeken. azok az effectek és featurok amik ma már rendelkezésre állnak sokkal jobb dinamukus vizuális élményt nyujtana.
Akkor nem játszottál eleget, ha még egy defektet se láttál, azt nem nehéz előidézni.
A járművek alapvetően hp alapúak, de vannak komponenseik (kerék, hajtómű, meg még 3-4 féle, nem emlékszem már pontosan), amik megsérülhetnek, és akkor rosszabbul, vagy egyáltalán nem működnek (narancs/piros jelzés). Van olyan pl., hogy a jármű még nincs annyira halálba, de a hajtómű piros, úgyhogy nem mész vele sehova, stb. Utoljára szerkesztette: Paladin, 2022.05.24. 21:17:18
Most akkor nem értem, figyeli a komponenseket vagy nem? MEg lehet , hogy figyeli, csak nem érdekli, hogy mi törtémnik, ezért van az ha ellövöd a faszi lábát és az arca is sérül, ugyan ez a jármuveknél is, lövöd a hátülját és a motor gyullad ki.
Még nem láttam, hogy defekctes lehet e a kerék, vagy a ponyva miért még mindig mintha kazánlemez lenne . 2022-ben egy uj játéknál amit jo eséllyel további 5-10 éves idötávra terveznek, akkor nem ilyennel kellene techdemozni, ami már most is elavult volt és a 2001es OFP-ben is fura volt már. Mikor abban az idöben már volt Farcry, COD és BF aminél rombolhattad a környezetet interakcioba kerültél szinte mindennel.
Ha egy 50km2es szigeten csak ennyire futja a techdemoba, akkor mi lesz majd 300km2 vagy nagyobb szigeten. Ide be kellett volna zsufolni minden olyan featuret, ami majd a nagy térképen elosztva hasonloan terheli csak le a gépet. DE mire eljutunk oda addigra fejlödnek a PC-k, hogy megbirkozzanak vele.
Minden arma a megjelenéskor döcögve ment még a legjobb gépen is, ezért tudott ilyen sokáig elélni , ugy , hogy nem igazán ronlott visuálisan , de a reforge, már most kisebb gépeken is megy ,mert nincs annyira kihasználva . Egyrészt jó, mert kihasználja a mostani gépek minden részét emiatt jobb , másrészt, meg rossz ,mert később ez igy gyenge lesz grafikában.
ez nem jelent semmit, csak azt , hogy esetleg csak finomitottak a dolgon és nem egyböl robban, hanem több stádiuma van mielött megtörténik, de attól, még számolodik, hogy mennyi lövést kapott és mivel, és nem azt, hogy mit találtak el és , hogy az milyen hatást vált ki .
amugy az is érdekes, hogy most ez a verzio, meddig lesz vagy mi a koncepcio, nem szoltak semmi olyat, hogy aki ezt megveszi az majd ugymond elövásárolta az arma 4et és kedvezményel veheti meg . vagy hogy ez már maga az arma 4 és mikor minden olyan dolgot elkészitenek amit abba akarnak megjeleniteni akkor egyszerüen csak lefrisszl és arma4é válik .
Vagy csak egy félkész játékot , eladtak teljes áron , addig mig nem lesz az uj, és majd magára hagyják utána? kompatibilisak lesznek e az ebben a részben készült modok vagy sem . Csak ugy a semmiböl bedobták és igazábol semmit nem tudtuk meg rola.
Én M249-cel szétlőttem egy teherautó motorblokkját: lefulladt, hörgött, majd kicsit később lángok csaptak ki belőle. Így égett egy darabig, aztán meguntam és eljöttem onnan. Úgyhogy szerintem nem HP alapú már a sebzés. Utoljára szerkesztette: tpM, 2022.05.23. 00:18:41
Igen a motor uj , legalább is másabb mint az eredetiben volt, de nem teljesen uj. Ez amolyan DayZ total converzio. Az inventory szinte teljesen ugyan az és a HUD , a grafikai megjelenités sokat javult , de mintha ugyan azt átemelték volna ami eddig az ARMA-ban volt. Mindenen egy kicsit javitottak , szebb lett, de nem másabb. Ugyan ugy a kocsikon nem látszik sérülés ,és még nem probáltam, de felrobbanthatoak a kézifegyverekkel,mert mégh mindig csak HP alapu a sebzés és nem azért robban fel,mert olyan alkatrészt talál e ami ezt okozza. Nincsenek ahogy irtam dinamikusan mozditható tárgyak, egy robbanás nem repiti szanaszét a mellette lévö könynebb tárgyakat nem töri be az ablakot ajtökat. a vegetácioval nincs interakcio. Egy farcryban, már régen megoldották , hogy elhajlik a faág ha nekimész vagy rombolhato a környezet. Egy COD2ben ha belelöttél egy hordoba akkor kifolyt ami benne volt, de csak addig amig a lyuk volt, ha meg robbano anyagot tartalmazott akkor szétrobbant és vitte magával a kornyezetét is. A fegyverrel valo közlekedés a házakban is sokkal folyamatosabb bármelyik másik FPS-ben.
Félre értés ne essék, tetszik, meg látszik a javulás, de azért 8 év után arra számitottam, hogy a 2022ben minimumnak elvárható dolgok azért már benne lesznek . és remélem nem azt várják el , hogy majd a közösség csinálja meg helyettük megint. sajnos az ARMA részeknek az a legnagyobb baja ami az elönye is, hogy ahány ember anyni féle modot használ hozzá. Persze itt megoldották, hogy felfrissiti a szukséges dolgokkal hozzá, de ahhoz helyre és idöre van szüksége, és ha játszani akarok akkor nem azt akarom, hogy leülök és helyet csinálok neki vagy megvárom mig letölt több 100 vagy 1000mbot és mikor szervert váltok meg megint ugyan ez.
Persze, de valahogy az az érzésem mint amikor egy 10 éves autot ujrafényeznek és kap egy kis motortuningot, jobban megy meg jol is néz ki, de mégis ott van benned, hogy ez mégiscsak egy 10 éves autó.
Nekem elég vegyesek, persze még elég korai , de eddig ami számomra lejött, hogy ez igy egy kicsit csalodás. Lehet, hogy ez csak egy amolyan demo féle amig az arma 4 megjön, de ha ezt a képességek bemutatására szolgál akkor ahhoz sztem nem üt akkorát, ha erre az alapra akarják épiteni majd az A4et és esetleg ujabb 8 évig használni. Két lehetséges verziot látok, hogy ez nem egy képesség demo amibe mindent belepakoltak és tényleg csak az alap amire majd jönnek a bövitések és ez tényleg anynira az alap most ez szinte csak a alap kiásása
A második verzio, hogy tényleg benne van már minden , akkor viszont karcsu lesz hosszu távon.
Meg ha 8 éven keresztül tervezgették vagy ha csak az utolso 3 évben is , akkor is nem látok olyan nagy ugrást az A3hoz képest.
Töb lett az objektum a pályán és a házakba, jobbak lettek a fények árnyékok , sokkal messzebbre el lehet látni és talán jobban is fut, de semmi olyat nem láttam amit eddig nem láttunk volna vagy nem lenen az elözöekben sőt vagy ott megvan itt meg nincs meg vagy nincs javitva. A kocsi vezetése még mindig fura meg az animácio is hozzá, a karakterek nekem nem tűnnek annyira részletesnek , még mindig nincs normális sérülés és dinamikusan mozgathato tárgyak.AI és fizika. ÉS még mindig olyan érzésem van mintha egy vadász játékban vagy egy túrázós hétvégi piknikre mennék lövöldözni, idilli kis madárcsicsergés gyönyörű tájakon lövöldözünk, semmi nem látszik abbol, hogy a területen harcok vannak és egy háboruban vagyok.
meg is vettem meg tegnap, meglepo milyen faszan csereltek le a gorgetosavot ... meg szebben is fut :)
A 4-dik részt is bejelentették.
illetve, ha már nincs II. vh-s, valami jó kis PvE szerver?
Létezik II. világháborús PvE szerver még? Régen játszottam eggyel, Exile-s volt, valami hasonló jó lenne.
Jobban örültem volna ha a fejlesztés megmaradt volna ezen az irányon és nem mennek el a jövö fikcios termékei felé. Tudom, hogy ez egy 3rd partí fejlesztés, de akkor is több értelme van mint ilyen futurisztikus valaminek mint amilyenné az alap arma vált. Ahelyett, hogy ilyeneket fejlesztettek inkább azokra a dolgokra kellett volna koncedntrálniuk ami még a operation flashpoint ota benne vannak hibák feature hiányosságok. Azóta nem képesek megoldani egy jármüből valo ki és beszállást, hogy legalább valami látszatja lenne, hogy valaki ki vagy be akar jönni. A lépcson ajtokon valo mozgást, a bevilágitatlan terekben nappali violágosság megszuntetése. A gagyi animáciok és még lehetne sorolni napestig. Amiket javithatnának, mert már egy árkád játékban is jobban meg van csinálva mint egy magát simulátornak nevezett játékban.
Reméljuk nemsokára az arma4ben orvosolják ezeket az évtizedes hibákat. Utoljára szerkesztette: repvez, 2021.04.05. 17:24:19