Sziasztok! Logitech G25-ös kormánnyal szeretném játszani a játékot. Mindet be tudtam álltani rajta, de a gáz és fék pedált a játékban nem érzékeli (nem is mozog). A Beállitásokban viszont szerepel, nyomásra múködést mutat. Mi lehet a gond? Előre is köszönöm a segitségetk!
Nincs olyan állapotban, hogy kiadható legyen és nem is lesz, mert jelenleg ez a project nem él. Nem is tervezek már a busszal foglalkozni.
Az OMSI WebDisk oldala szerint 5.2-es verziónál tart a pálya, mindkét csomagját le kell tölteni, utána innen le kell töltögetni a csomagokat és bemásolgatni a tartalmukat a játék mappájába. (Meg természetesen a "hof" fájlt bemásolni minden buszhoz.) Kipróbáltam a pályát, szédületes, hogy mennyire élethű, valamint a pálya mérete is igen csak impozáns: délpesti autóbusz garázs → kőbánya-kispest → örs vezér tere → szemeretelep vá. → repülőtér → vecsés! (o_O) Annyi negatívumot tudok említeni, hogy a "hof" fájl magyar ékezeteket tartalmaz, így a legtöbb buszon hiányosak lesznek a kiírások, de ez legyen a legkevesebb. :)
Délpest pálya továbbfejlesztett változata, Az oldalunkról valamennyi fejlesztőknek szóló csomagra szükség van! Nem lehetne úgy feltölteni a pályát hogy ne keljen beteni a csomagokat hogy azok is benne legyen! Nekem soha nem sikerűlt még betení rendesen a pályát! Előre is köszönöm!
Szia! Ha csak egy pályánál van ez, akkor 1. telepítsd újra a pályát, 2. hibás a pálya, ezt csak belenyúlással tudod orvosolni, de ehhez nem értek. Ha mindegyik pályánál ez van, töröld és tedd fel újra a játékot. A Grundorf alap pályát nézd meg, ha az okés, akkor az adott pályával van a gond. Így a legegyszerűbb kiszűrni.
Sziasztok! Abban kérem a segitségeteket, hogy a pályára egy buszt szeretnék betenni. Kiválasztom a buszt, tipust, festést majd OK. Ezt követően kellene kiválasztani, hogy hova tegye a buszt (megálló) de a panel üres, nem tudok kiválasztani semmit! Ez miért van?
Omsi kiegészítőkben Gazdag Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek! Utoljára szerkesztette: bajusz_ati, 2022.12.31. 15:38:25
Pályától függetlenül is fennáll a jelenség másik pályán? Ezzel ki lehetne zárni, hogy nem-e csak az adott pályán van valami. Az FPS értéket maga az OMSI2 írta ki? Mit látnál, ha valami külső program (pl. Fraps) írná ki az FPS számlálót?
Sziasztok! Objektum komplexitásnál ha a csúszkát felteszem egyről kettőre, elkezd szaggatni a képem. Az FPS mégis stabil marad. Ha visszateszem 2-ről 1-re, megszűnik a szaggatás és teljesen folyamatos lesz a kép. Valamelyik object okozhatja ezt?
Üdv! Tudna valaki segíteni scriptelésben? Egy buszba szeretnénk retardert betenni, de ahányszor neki ugrunk, soha nem működik. Egyszerűen meg se szólal. Valószínűleg a Scriptel lehet a gond. Automata retardert szeretnénk, tehát fékezésre kéne működésbe lépnie. Kizárólag Vtronic ("félautómata") váltóról beszélünk. Nagy segítség lenne, ha valaki segítene, át is küldjük a scriptet/buszt, csak valahogy hozzuk össze és ne kelljen vele tovább nyűglődni... Előre is köszönöm a válaszukat és további szép estét!
Kösz a választ. Kár, hogy nem lehet billentyúvel kapcsolgatni ezeket a jeleket.
Na, közben sikerült megtalálnom, hogy hol vannak egy busz gombjaihoz rendelt eventek: a VEHICLES/KÉRDÉSES_BUSZ/MODEL alkönyvtárban a modellnév.cfg fájlt kell megnyitni, és ebben vannak a gombokhoz [mouseevent]-ek rendelve. Utána a "add keyboard" listából kell csak ezeket kikeresni. Nem mondom, hogy pikpakk megy, de így legalább már tudom, mit keresek, és meg is találtam, illetve beállítottam billentyűzetre, ami kellett.
Amit viszont még nem tudok: lehet valahogy az útvonal sárga nyilait és a megállókat jelző ikonokat billentyűzetről is kapcsolagtni, vagy csak a jobb alsó menűből egérrel? Utoljára szerkesztette: BravoFox, 2022.09.06. 02:44:54
Ha egy letöltött busz hátsó lámpája este nem világít (csak a féklámpa jó), arra van egyszerű gyógymód?
Kösz a választ. Ezt elengedtem, mert tényleg nem lehet kiiagozodni a spéci gombok beállításain. Még egy kérdésem lenne: tudsz/tudtok egy olyan linket adni, ahonnan letölthető egy teljesen jól működő BKK-s Citaro vagy Conecto? Amiket a neten találtam, vagy nem működnek, vagy hiányosak (pl. a kapaszkodók és bizonyos textúrák hiányoznak). A YT-videók alatti linkek pedig már régen nem működnek.
Azt elhiszem, hogy van, aki jobban szereti rendesen gombokkal nyomkodni a funkciókat, de sajnos olyan kereshetetlen event listája van az OMSI2-nek, hogy lemegy a nap, mire megtalálsz valamit.
Kösz a választ. Azt hittem, a busz scriptjeiben valahol ott van, hogy melyik gombhoz milyen keyboard eventet rendeltek, de akkor nem fogom keresgélni. Amúgy én is szívesen nyomkodom a gombokat egérrel, de az ajtóvezérlés olyan gyakori, hogy kényelmesebb billentyűzetről. Meg olyan jó érzés valódi gombot nyomkodni :)
Én vagyok annyira primitív, hogy csak alap dolgok vannak beállítva és a többit egérrel nyomkodom a műszerfalon, ha szükséges. Tényleg "kismillió" dologhoz lehet gombot rendelni, csak sajnos nincs keresési lehetőség a listában (még kezdőbetűvel sem).
Kedves kollégák! Tudnátok segíteni abban, hogy a MAN Lion's City BKK (és a csuklós A23-asnál) a csatolt képen látható gomboknak mi a neve a gombok hozzárendelésénél? Egyedül a "doorallclose" működik az összes ajtó becsukására, de a kinyitás nem megy, és a jobb oldali kapcsoló (ajtók automatikus nyitásaengedélyezése + bezárása) szintén nem reagál semmilyen gombhozzárendelésre.
A buszok mappájában melyik scriptfájlban mit kéne keresgélnem, hogy lássam, melyik keyboard event name-re lett beállítva a fülkében az adott gomb megnyomása?
Sziasztok! Lehetséges OMSI 2 tartalmak Lotus Simulatorba importálása/illesztése valamilyen módon?
Sziasztok! Valakinek nincs meg véletlenül az alap, Alterr féle Mercedes-Benz Citaro-hoz készült Modpack (Morphi-féle hangmodos) 3-as vagy 3.5-ös verziószámú változata? Ha igen, megköszönném, ha valamilyen módon lenne olyan kedves, hogy eljuttatja részemre!
Előre is köszönöm a segítséget!
Berlin spandau 2017 v2.2 omsi 2 pályáról linket kűldeni! Nem jók a linkek!
Szia! Igaz, hogy csak az objektum megnézésére használtam, de az egér középső gombját nyomva tartva, és mozgatva tudtam forgatni azt. A jobb egérgomb megnyomásával is lehet mozgatni, de figyelni kell arra, hogy hol van az egérkurzor. Ahhoz viszonyítja történik a mozgás. Remélem érthető amit leírtam, sajnos nem egyszerű megfogalmazni.
OLyan kérdésem lenne, hogy a OmsiObjEditP-ben hogyan tudom mozgatni a dolgokat fel-le ballra-jobbra ? Mert én már minden billenyüzet kombinációt végig probáltam és csak előre és hátra felé tudom mozgatni ami nem jó mert nem láttom mit csináok. Néztem már videokat is meg olvastam dolgokat de nem találtam sehol, hohy hogyan kellene köszönöm a segítséget.
Ha én (már ritkán) vezetek, akkor nem szoktam betölteni semmilyen menetrendet, mert úgy vagyok vele, hogy legalább virtuálisan ne legyen nekem megmondva, hogy mit és mikor csináljak. Rá lehet fogni, hogy hát így nem teljesen élethű, de legalább érezzem jól magam.
Igen. Egy tömegközlekedési autóbuszos szimulátor. A menetrend alap egy városi pályán. A buszvezetés alapja, hogy tartom a menetrendet, figyelem a késést, sietést). Ennek fügvényében változtatok a vezetési stíluson, utascsere gyorsaságán. Utoljára szerkesztette: Erlau Trans, 2022.04.20. 10:52:58
Szia! Ha meg van az eredeti 3ds modell, akkor könnyebb dolgod lesz. Csak meg kell keresni azt a mesh-t, ami a kilóméter óra textúrát használja. Azt módosítva, hozzáigazítod a mutatót/mutatókat. A már bekonvertált busz esetében javaslom az O3d convertert. Ezzel vissza lehet rakni 3ds-be, ahol a textúrázást, és az egyéb változtatásokat el lehet végezni. Könnyebb a mutató(k) pozicionálása, az animáció elkészítése. Újrakonvertálod o3d-be, más néven. Elméletileg ugyan oda kellene kerülnie, mint az eredetinek, ezért a cfg-ben szükséges az elérés módósítása.
Van egy 280.17, amihez csináltam egyedi festést, illetve néhány szkripten módosítottam, hogy a motorja, váltója és hangja hasonló legyen az eredeti buszhoz. Szeretnék bele tachográfot is rakni (még az eredeti km/h óra van benne), viszont ez már meghaladja a képességeimet. Nézegettem tachográfos buszokat (256-os pack, 256.42/256.44), ott külön szerepelnek a mutatók is a textúrákon, viszont a 280-as esetén csak a mutató nélküli műszerek és a légnyomásmérők mutatója van. A km számláló pozíciója is máshol van, szóval azt is át kellene raknom máshova.
Valakinek van esetleg ötlete, hol és hogy kezdjem?
Üdv!
Jó játékot és Boldog Új Évet Kívánok neked is! :o)
[Ismét működik a "válasz" funkció. ☺] Oké, jó dolog lehet a "complete to", de olykor jobb eredményt lehet elérni ha az ember manuálisan vezeti az utat darabról darabra, mivel időnként elég "ortopéd" megoldáskora jut a számítógép, sőt, ha szerinte mindkét út elemnek a "b" végét jelölted ki, akkor nem tud mit csinálni. Ha ki van jelölve egy út elem a pályán és úgy nyomsz "N" (új) gombot, akkor az újat hozzáilleszti ahhoz, ami ki volt jelölve. Olyan megoldás kellene, amivel a már manuálisan összerakott pályán egységes egéssszé lehetne tenni az spline-ok AI útvonalait... Utoljára szerkesztette: Zsombor99, 2021.12.22. 12:01:22
@Zsombor99 végül fordítva ültem meg a lovat. Leraktam az objektumokat, amiket össze szeretnék kötni, majd elindultam egymás felé 1-1 spline-al. Ezeket a spline-okat meg a "complete to" funkcióval összekötöttem.
[Nem működik a fórumban a "válasz" funkció. ☹] @Hyp3r Ha rájönnél, akkor nagyon szívesen szeretném tudni én is. Én csak magamnak tartok fent egy privát fiktív pályát, az út spline-okat manuálisan, szabad kézzel illesztettem össze. Az eredmény az lett, hogy a jármű forgalom sajnos egyáltalán nem működik (gyalogosok legalább rendben vannak), az spline illesztéseknél eltűnedeznek a járművek, ami nagyon ronda.
Sziasztok!
Évekkel ezelőtt volt egy pálya, amit kicsit átalakítottam, de nem fejeztem be. Most újra elővettem a játékot és kedvet kaptam a maradék terület befejezéséhez. Nagyjából emlékszem az editor használatára, viszont egy dologra nem jövök rá (keresgéltem youtube-on, de nem találtam érdemi választ): Adott egy spline (legyen "A"). amit egy másik típusú spline-al akarok folytatni ("B"), ehhez megvan az átalakító objektum is ("A" to "B"). A problémám az, hogy amikor az átalakító objektumot az "A" spline-hoz illeszteném, mindig a "B" felével próbál a spline-hoz csatlakozni és nekem a másik fele kellene. Lehet, hogy van erre valami billentyűkombináció, de nem emlékszem rá.
Valaki esetleg tudna tippet adni? :)
Üdv!
Megjelent a Délpest 5.0 pálya! Legalább 20 különböző vonal közül lehet választani: normál járatok, E jelzésű járatok, kétféle villamospótló, 3 Volán járat, plusz legalább kétféle éjszakai vonal. A pálya kiterjedése nagy: a reptértől a KÖKI-n és Határ úton át az Örs vezér teréig! → OMSI WebDisk → információk → Pálya letöltés → Patch A pálya telepítését követően felül kell írni a Patch tartalmával! Utoljára szerkesztette: Zsombor99, 2021.11.28. 11:37:15
Jár olyan jelenséggel, hogy a pálya részeinek textúráit töltögeti? Ugyanis, ha egy ideig nem fordul egy irányba a kamera, akkor arrafelé kiüríti a memóriából a textúrákat, és mikor ismét látótérbe kerül az a terület, akkor szaggat egyet, hogy mindent gyorsan visszatöltsön. Ezzel a jelenségel sajnos nem lehet mit kezdeni. Olyannal még nem találkoztam, hogy FPS stabil, de a kép mégis szaggat... Biztosan jól írja ki a játék? Fraps segítségével is ki kellene íratni az FPS számot a kképernyő valamelyik sarkába...
Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy az FPS stabil, viszont a kép mégis szaggat?
Én nem szoktam a türöt nézegetni, F4 gombbal külső nézetben szemlélem az utascserét. Ajtók kezeléséhez pedig el szoktam forgatni a kamerát és egérrel nyomkodom, ha 3./4. ajtó is kell. Egyedül az Ikarus 415 és 435 ajtókezelése különbözik a szokásostól, ott egy gomb az első ajtónak, egy gomb engedélyezi a külső nyitógombokat, egy az összes ajtót nyitja, egy pedig bezárja, ami nyitva van.
Citybus (Merci O405) addon. Gondolom a doorfront 3 lenne, de abból több is van és hiába van ugyanaz a billentyű beállítva mindegyikre, vmelyik busznál működik, ennél nem nyitja/zárja az utolsó ajtót. Műszerfalon marha kényelmetlen, még egeret is keresni, meg ha olyan nézetben vezet az ember, nem is látszódik néha a műszerfal azon része, ahol az ajtónyítók vannak, vagy a tükör nem látszik, hogy lehet e már zárni. :D Utoljára szerkesztette: gabesz012, 2021.10.15. 12:17:51
Hátha valaki tud innen segíteni, a Pedro féle O405G-ben mi a harmadik ajtó/engedélyező billentyű parancsa? Sajna a túl sok busz miatt már annyi lehetőség van, hogy rájönni sem tudok, melyek a hozzá tartozóak és a manual sem tesz róla említést.
Puszta kíváncsiságból kipróbáltam, hogy milyen egérrel vezetni: fel mozdítva gáz, le mozdítva gázt elveszi majd fék, valamint jobbra és balra mozgatva kormányoz. Hát, elég érdekes érzés volt, az biztos, de legalább sokkal finomabban lehet fékezni, kormányozni meg gázt adagolni, mint billentyűzettel. Én a "Delete" gombot állítottam be egér-vezetés be/ki kapcsolásához, mert az nem tud véletlenül megnyomódni. Egyenlőre még nem mertem úgy nyomni neki, mint billentyűzettel, valamint a járda mellé állás se ment valami szépen, de mintha érezhetően kevesebbszer hallottam volna utaspanaszt... Egyenlőre még a billentyűzettel vezetést preferálom, de érdekességi faktornak egyáltalán nem utolsó egérrel próbálkozni.
Nálam eleinte alapértelmezetten bekapcsolva maradt az egérre váltás lehetősége, de miután párszor véletlenül sikerült átváltanom egérre, inkább kikapcsoltam, úgyis kizárólag csak billentyűzettel vezetek...
Azért a legtöbb manuális buszhoz van automata váltó mod.
Ami a billentyűzettel való vezetést illeti: A játék lehetőséget kínál arra, hogy egérrel vezess. Még mindig nem egy kormány élmény, de fényévekkel jobb, mint billentyűzettel. Ez egy szimulátor.
Illetve olyan kérdésem volna, hogy a coachbus 256 dlc-ben azt szeretném beállítani, hogy a hátsó ajtón is letudjanak szállni az utasok, hogy tudnám ezt beállítani? Utoljára szerkesztette: Maceehun13, 2021.08.17. 10:53:11
Sziasztok, valaki tud szolgálni MAN SÜ magyar festéscsomaggal?
Akármennyire nem az akarna lenni, én bizony billentyűzettel vezetgetek, a numpadra van kiosztva a kormányzás, fék, gáz. Tulajdonképpen mindent billentyűzettel intézek. Időnként lehet, hogy kissé "arcade" a vezetési stílusom, szoktak is panaszkodni az utasok, de én úgy vagyok vele, hogy viseljék el vagy menjenek gyalog, úgyse kapok pontokat a teljesítményem után.
De az OMSI alapvetően szimulátor akar lenni, nem valami arcade cucc, amit WASD-el vagy kurzor billentyűkkel elvezetgetsz. Arra ott van a bus simulator.
Ha igaziból nem is tudná vezetni, a játékban még lehetne erre mód. Reális vagy nem, nem mindenki szeret kézi váltóval szenvedni, ugyanakkor egy adott busz tetszhet neki, és játszana vele. Egy játéknak pedig ez lenne a dolga, hogy kiszolgálja a játékost, nem?
Őszintén szólva én ennek nem nagyon látnám értelmét se. Alapból mivel harmadik fél készíti a cuccokat nem a játék készítői (ellentétben az ETS-sel, bár ott pont marhára minden jármű ugyanazt a scriptet használja valszeg, csak pár paraméter más), ezért az egész azon múlna, a busz készítők megcsinálnák-e. És hát nem tudom, ha én buszt készítenék, biztos hogy nem csinálnék bele ilyen váltó mókolást, pont azért mert irreális. Egy kézis BKV-s 260-as vagy egy automata 250 gondolatától ugyanúgy feláll a szőr a hátamon...
Ki kell ámbrándítsalak, de tudtommal már eléggé leálltak az OMSI2 fejlesztésével, úgyhogy talán majd a Lotus-ban, de egyáltalán nem biztos az sem. Tehát, ha egy busz egy váltótípussal van megcsinálva (pl. automata váltó), akkor abba bizony csak az lesz, ha pedig netán betölthető a másik váltótípussal is, akkor pedig örülsz.
Üdv! Az OMSI 2-ben mikor fogják megoldani, hogy lehessen választani a kézi és automata váltók között, mint pl. az Euro Truck Simulator 2-ben? Van pár busz, ami csak kézi, és jobb lenne automatával menni. Vagy fordítva. Esetleg majd a Lotus-ban várható ilyen fejlesztés?
Sziasztok, új vagyok ezen a fórumon de csak egy dologért jöttem kiváncsi vagyok mi történt az Omsi- nevű felhasználóval mert érdekelne az econell 12-je ugye azt írta hogy csinált egy weboldalt de azt én soha nem találtam itt szóval hogyha valakinek van hozzáférése a weboldalhoz vagy a buszhoz. Előre is köszönöm
Tudtok ajánlani egy még létező és működő magyar gyűjtőoldalt?
Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy letölthető-e valahonnan az Ikarus C56.42 mod? Láttam videókat a készítőtől, illetve egy másik youtube csatornán is. Köszi a válaszokat!
Aki nem ismeri vagy csak szimplán leszeretné tölteni, az itt megteheti:https://mega.nz/file/LpAwlBBC#Ozmhxet48T2qGG_L8r7aQxDzfLNEZMmI7TujSubYsq4
Időközben megkaptam.
Így néz ki, csak sajnos nem találom hozzá a letöltési linket :( :https://youtu.be/_je6fMzQYHM
Sziasztok! Afelől szeretnék érdeklődni, hogy közületek valakinek megvan a Kispest Remastered változata? Szeretnék rajta néhány módosítást elvégezni, amiatt kéne.
Nekem a járatösszetétellel van problémám. A legújabb verzióban sok járat érinti Bernecebarátit. A második verziójában sokkal élvezetesebb útvonalak voltak.
...és eltűntek a segédnyilak a pályáról (magamnak legalább helyi járathoz tettem be) meg már nincsen a pályához térkép sem, hogy melyik vonal merre megy. Amúgy jó pálya a Börzsöny, csak könnyű rajta eltévedni (helyközi vonalakkal pláne).
a legelső Börzsöny pályát még én csináltam. Azon mindenhol volt nyíl rendesen, sőt, még egy külön térképet is kiadtunk, amin minden egyes vonal útvonala és megállója meg volt jelölve. A pálya direkt úgy lett csinálva, hogy működjön normálisan egy átlag gépen. Azóta már eltelt kb 10 év (te jó ég), és kijött pár bővítése. De ahhoz már nekem nem volt közöm, csak annyi, hogy pár új magyar objektumom belekerült, amiket más pályához terveztem.
Pont a hetekben jött meg nekem is a kedvem Börzsönyhöz, ha már kipróbáltam az i280-at (manapság játszódó német pályákon elég hülyén mutatna :D). Vannak nyilak, de csak akítv menetrenddel. Jó pár vonalon viszont tényleg hiányos, csomószor előfordult, hogy sikerült eltévednem, visszamentem és sehol nem volt a nyíl, meg sokszor kanyarok mögé van beb*szva a megálló, vagy egy kereszteződés a nyíllal, miközben mész 70-el és állj meg. Hangulata jó, de a kivitelezés, ehh. Már beugrott, hogy anno miért is nem mentem én sokat rajta (meg a régi gépen menetrenddel mindig lefagyott). Dunántúl viszont korrekt, számomra az is újdonság volt, úgyszint a 280-as miatt raktam fel, de az marad is fent, ott a faceliftes Volvo is autentikus. :)
Márianosztrán indultam. Beírtam pontosan azt amit a menetrend írt. (Szj_Vegyiművek) a táblára ki is írta, viszont senki nem szállt fel. A visszaúton rendesen működik és felszállnak, csak odafele nem. Az utat ismerem, biztosan jó felé mentem.
Biztosan jó felé mentél? Ezt a pályát úgy ismerem, hogy nem tartalmaz segédnyilakat, emiatt könnyű rosszfelé menni az adott járat teljesítése közben. Valamint, ha akár a legkisebb eltéréssel állítod be a kijelzőt/táblát, már nem reagálnak az utasok a buszra.
Sziasztok, Börzsöny Remastered pályán a szerződéses járatnál, az Szj_vegyiművek feliratra nem szállnak fel az utasok. Más is tapasztalta ezt a hibát? Mivel oldottátok meg?
Ha jól emlékszem, Omsi+. Közben visszakerestem, a 31-es út néven futott a projekt. 2013-ban volt egy cikk a pályáról az Omsi+-on, de ez már nem elérhető. Ott olvastam, hogy a pálya elmenne Egerig, majd a 3-as főúton vissza Gyöngyös-Budapest. A Szolnok (vagy Kecskemét)-re nem jól emlékeztem. Találtam ilyen nevű térkép letöltést, de semmi leírást, vagy bármit róla, mit tartalmaz meddig tart... Az egész 3mb, úgyhogy gondolom, messze nem az lett belőle, amit a készítők megálmodtak.
Még régen olvastam, hogy készül a játékhoz egy távolsági járatos pálya (még talán az első részhez). Ha jól emlékszem, BP-Eger, BP-Szolnok (vagy Kecskemét), vonalakról volt szó, már elég ígéretes képek is voltak belőle. Gondolom, nem készült el, mert azóta sem hallottam a pályáról.
Végre ez is megjelent. :) Viszont sajnos bőven vannak hibái (csak a szokásos, fizetős DLC-t majd remélhetőleg Morphi csinálja meg élvezhetőre). :D
Nekem nincsen bajom Óbuda pályával, sőt, az az egyik kedvencem is, nem tudom miért, pedig régebben Pest külső részén laktam. (Minden pályát menetrend nélkül használok, így nem zavar, hogy nincs.) Amúgy jó emlékeim vannak Filatorigát környékéről, anno mindig ott szálltunk le a HÉV-ről, mikor a "Gyereksziget" rendezvényre mentünk a Hajógyári szigetre.