Szia, épp ez az, hogy sehogy nem sikerül, ezért írtam az előző hozzászólást. Csak a tört verzióval (1.26a) működik nálam a magyar felirat. Ha az eredetire próbálom feltenni a magyarítást, ugyanazt a hibaüzenetet kapom mint te is.
Szia, neked/nektek hogy sikerült a magyarítani a játékot? Battelnet, eredeti w3+kieg, friss patch War3_Hun.exe elindul, de nem csinál semmit, A WarCraft_III_hun.exe azt írja, hogy nem találja a játékot....
Szia! Bocsi a zavarásért, szeretnék egy kis segítséget kérni tőled. Az lenne a célom, hogy magyar feliratos legyen a játék, illetve 1.29 utáni patch-el működjön, a tényleges widescreen 1080p miatt. Láttam a kiírásod, miszerint sikerült ezt elérned az 1.30-as patch-el, tudnál nekem is segíteni benne? Megvan az eredeti classic war3+frozen throne, illetve a tört 1.26a is. Az eredetit ha frissítem, és felmegy a legújabb patch, akkor ugye a widescreen támogatás működik, viszont nem magyar. Ha az 1.26a-t indítom, akkor magyar, viszont csak úgy támogatja a 1080p-t, hogy szétnyújta a képet, nem valós támogatást ad. :( Segítséged előre is köszönöm, illetve bárkiét szívesen fogadom aki tud megoldást a problémára. Köszi előre is! :)
Sziasztok! Tudna valaki segíteni abban, hogy lehet-e a Warcraft 3 reforged-et magyarítani? Ha igen, hogyan? Köszi előre is!
Nem az a bajom, hogy profitmaximalizálnak. Csinálják. Senki nem várja el, hogy karitatívkodjanak. Keressenek egy rakás pénzt. De mindezt lehet úgy is, hogy nem basszák át az embereket nagyon. Évtizedekig sikerült a többségnek, sokaknak még ma is sikerül. Azt sem hiszem, hogy a WC3-on így olyan sokat fogtak, többet, mintha tisztességgel elvégzik azt a munkát, amit ígértek. Szerintem ahhoz képest (a refundok miatt) még buktak is.
A blizz szar kis garázsstúdióból nem úgy lett ekkora óriás, hogy minden játékost átbaszott, hanem hogy jó játékokat csinált. A WC széria, elejétől a végéig jó volt. A wow egy legenda. A diablo 1-2 (sőt, mai állapotában a 3 is) jó játékok. Az overwatchot is sokan szeretik. A HS lényegében MTG szintű földrengést okozott a számítógépes TCG-k terén. Nem szorulnának rá az ilyen pitiánerségre.
Annyira aranyos olvasgatni ezen a fórumon is, meg redditen is, hogy hogy haldoklik a számítógép-ipar, hogy már mindenhol átkúrnak, már egy kenyérben sincs semmi liszt csak valami olcsó felfújó-anyag, stb. Vegyük észre: a profitmaximalizálás az EZ.
Amikor sok-sok évvel ezelőtt mondtam, hogy nonszensz, hogy elfogadjuk, amit a cégek (vagy a kormányok) csinálnak azzal a felkiáltással hogy "hát a profit érdekében teszik" ÉS?
Ne a profit határozzon már meg egy terméket, hanem az, hogy mennyire JÓ!
Ha azt "megértem", hogy a Blizzard profitmaximalizál, akkor az azt jelenti, hogy ÉN IS profitmaximalizálok, és ezért döglődik a társadalom, mert -míg kölyök koromban- még átmentek a szomszédok egymáshoz MEGKÍNÁLNI egymást hogy nézd csak, ilyen sóletet hoztam össze, ma már mi megy? HA én meghívom MÁRPEDIG hívjon vissza, különben megszakítom a kapcsolatot vele mert *dobpergés* NEM ÉRI MEG!
Na, ezt azért írtam be ide, hogy mindenki ébredezzen, legalább beszéljünk róla, mert sem a Warcraft, sem a Diablo, sem egyik nagy név sem érdemli meg ezt a szarrágó kapitalista hozzáállást, amit a legnagyobbak, akik ráadásul ROHADTUL MEGTEHETNÉK hogy minden shareholdernek 10 yacht helyett csak 9 legyen egy igazán jó játék mellett, de neeem, inkább kirúgják a csapat felét, a másik felét meg napi 12-16 óra munkával pár év alatt emberi ronccsá teszik.
Azért óriási különbség van a között, amit a W3 csinál és amit a WC3. Az E3-on bemutatott jelenet benne van a játékban. Nem lett kivéve, ugyanúgy, ugyanaz a játékban szerepel. Nincs feature strip. Annyi történt, hogy a demó anyag az E3-on egy felturbózott pc-n futott, amit aztán visszavettek, hogy a konzolokon is elmenjen, lehetőleg kétszámjegyű fps mellett. Ezt mindegyik nagy cég megcsinálta már, nyilván nem jó, de az ember kénytelen együttélni vele. Ha a Blizzard is csak annyit csinált volna, hogy itt-ott egy lightning effektet elvesz, meg a textúrák felbontása a lelassított Digital Foundry videón lászik, hogy alacsonyabb, esetleg az árnyékok felbontása is visszább lett véve, a textúrák széle recésebb picit stb, egy büdös szavam nem lenne. Ennyit csinált a Blizz szerinted? Tényleg? Hol az új UI? Ja, hogy egy reddit poszt alján John Doe fejlesztő azt mondta, hogy nem lesz? Akkor oké? Faszért nem olvasta a reddit posztot annyi ember, mint amennyi a blizzcont nézte, mi? Nyilván a fogyasztó a hülye. Hol vannak a cinematic in-game cutscene-ek? Nem a wowos történetet hiányolom, az nem érdekel, hanem amit a megjelenésig is ígértek, sőt a trailerben azóta is benne van, de a játékig már nem jutott el. Lényegében ugyanazt kaptuk, mint a SC remaster esetében, csak dupla áron. Ez oké? 15 dollár, ennyit ért volna ez a játék. De a blizz nagyot akart álmodni, ezért átnevezte reforged-nek és egy csomó új featuret ígért, amiből aztán nem lett semmi és megpróbálták elsunnyogni. Ennyi a történet, minden mást a rózsaszín fanboy szemüveged láttat csak veled.
"Witcher Battle Arena" Miután nem játszok mobilon, most hallok először életemben erről. Az nem teljesen világos, hogy mit szeretnél mondani vele. A diablo immortalt kéne emiatt elfogadni és megszeretni? Ez egy moba volt, egy spin-off kísérlet mobilra, ami nem jött be. Bukott a blizz is mobaával, ha jól rémlik. Arra sem emlékszem, hogy bármi problémám lett volna a hots-szal, amikor megjelent. Nem értem, ezzel miért kéne, hogy gondom legyen. Ha valakit ez érdekel, egészségére. Más platformon van, mint amin én játszok, nem konkurál a nekem tetsző játékokkal, szóval hajrá, költse rá bárki a pénzét, aki akarja. Utoljára szerkesztette: lwb, 2020.02.11. 08:45:02
Értem, tehát akkor végülis kiegyezhetünk abban, hogy Részedről valójában nem ütközik alapvető elvi problémába az, ha egy multi tudatosan megtéveszt. Csak ezt szerettem volna tisztázni.
Nem a Gwentről beszéltem lentebb, az a Witcher 3 után jött ki. The Witcher Battle Arena a játék neve, amolyan egyszerűsített moba volt mikrotranzakciókkal, csak sajnos nem sikerült túl jól, 11 hónap után be is zártak a szerverek, aki pénzt költött benne az így járt, no refund. Így jártak azok is, akik konzolon fogtak bele a Gwentezésbe és költöttek rá pénzt, az is nagyjából 1 évig húzta. Mondjuk ott legalább kaptunk fél évet, hogy átmentsük gogra az állásunk és PCn folytassuk, ha rendelkezünk olyannal (Mac kliens nincs).
Ja, és az EA egy negyedév alatt húzott be 1 milliárdot. Ez kimaradt tegnap.
További jó fogyasztást kívánok. Andrew Wilson is köszöni szépen az új Bugattit!
A különbség csak annyi, hogy a TW3 még a downgrade után is gyönyörű volt, szebb, mint minden, ami abban az évben jelent meg és a konzolok ezzel is alig bírtak el. Szóval emiatt nem nagyon vagyok zabos. Azért igen, hogy ha feature-öket vesznek el egy játékból, ami amúgy semmi több, mint egy HD remastere egy 20 éves játéknak. És igen, a UI, amit nagybetűvel ígértek (ígérnek még ma is a traileren, ami fent van az oldalon), az pl. ilyen. Vagy a cinematic kamera a cutscene-eknél. Nem lett volna nekem bajon a WC3 Reforged-dal, ha SC Remaster áron és marketingen tolják.
Zárszó: a TW3 számos ígért feature-t később visszatett a játékba (miután kijött az erősebb konzol-félgeneráció), így pl. a HDR-t és a 4k felbontást is.
Nézd meg a leglike-oltabb kommentet a linkelt videódban ... Ha WC3 downgrade oka az lett volna, hogy nem bírja a vas, a pofám befogom. Ja, és a gwent annyira mobiljáték, amennyire a hearthstone. Nem emlékszek nagy tiltakozásokra a hs kiadásakor. A diablo immortalhoz sok sikert és jó szórakozást kívánok neked. Remélem megvéditek majd Allen Brockkal együtt Kína becsületét is közben. Ez túnik most a blizzard táján a legfontosabbnak.
Pár napja már így van, de most a support FAQ-ra is kitették: aki nem elégedett a Warcraft 3 Reforgeddel az egy formon párat kattintva visszakérheti az árát függetlenül attól, hogy mikor vette és mennyit játszott vele. Élelmesebbek megvehetik, végigjátszhatják, aztán visszaválthatják. :)
A lentiek után kifejezetten furcsa, hogy egy olyan játékot hozol fel bezzegpéldaként, ami egy jelentős grafikai downgrade-en esett át, amit ráadásul egyáltalán nem kommunikáltak és a retail játékban szembesült vele mindenki. A fenti cikkből idézet az indoklásról: "We didn’t ‘downgrade it. It’s impossible to downgrade a game that didn’t exist before or wasn’t playable before.".
Egyébként lehet, hogy az emberek megharagudtak a CD Projektre, amikor mobiljátékot csinált a Witcherből a második rész után és emiatt nem vették elegen a folytatást. Tudunk más példáról is a történelemben, amikor egy kiadóra megharagszanak egy mobiljáték miatt... :D
Teljesen független és offtopic info*: az EA 1 milliárd (!) dollárt csinált csak a mikrotranzakciókból. A Witcher 3, ami jobb mindennél, amit az EA az elmúlt 20 évben kiadott, összesen nem csinált ennyit minden platformon, összeadva, öt év alatt. Loot box lófasz emote-okkal tele vs. az évtized egyik legjobb, legigényesebb open world játéka. Loot box lófasz tánc emote-tal nyer hands down. Az utolsó ember kapcsolja le a villanyt.
(* nem az)
Ja igen: Hong Kong miatt van korona vírus, hogy ne legyen tüntetés, amit Kína csinált az Amcsi és a világ cégeinek pénzéből, így a Blizzard az elnyomás és kapitalizmus szimbóluma. Ott kell köpködni ahol lehet.
Kikalapálják a zavaróbb bugokat (pl, hogy hősök között nehézkesebb itemeket pakolni az új hitbox miatt) és lesz ladder teljesen korrekt lesz egyet értek. Remélem a playerbase is egészséges szinten lesz, mert jó lenne egy második aranykor W3nak. GoGrubby!(aki most már 10k plusz ember szokta nézni egy időben, nagatív reklám is reklám?)
Most ha refundolsz, akkor a játék még megmarad az accountodon vagy az is eltünik? Lehet, hogy hülye kérdés, csak nem tiszta. Utoljára szerkesztette: hawkie22, 2020.02.04. 20:13:11
Az elejével teljesen egyetértek, látványosabb kommunikációra lett volna szükség. De balhé akkor is lenne, legfeljebb talán valamivel visszafogottabb. Lásd ebben a konkrét esetben is elképesztő mennyisége csúsztatás vagy egyszerűen totál fals vád hangzik el, kapódik fel nemcsak közösségi média, de mainstream sajtó szintjén is (fact-check nélkül), amik elhangoznának akkor is, ha lettek volna action kamerás cutscene-ek. A Blizzard PR az azért mostanában történelmi mélyponton van akár a teljes gaming ipart tekintve is, gyakorlatilag bármit bárhogy csinálnak abból háborgás van. Érdekes módon alapvetően nem a játékaik minőségét érintő ügyek kapcsán, azzal továbbra sincs különösebb probléma. Egyébként azt tényleg teljesen őszintén mondom, hogy ez a mostani helyzetre is igaz, ha a játékot önmagában nézed, elvonatkoztatva a 2018-as - egyébként öles betűkkel írt "WORK IN PROGRESS - ART AND EFFECTS NOT FINAL" feliratot tartalmazó - trailertől, akkor egy abszolút korrekt HD remake, ami egy picit itt-ott bugos, de teljesen játszható. Azt érezni rajta, hogy talán 1-2 hónappal előbb jelent meg, mint kellett volna, de ezt leszámítva abszolút oda tehető a Starcraft Remastered mellé, ami 8,5-ös metascore-on és 7,9-es userscore-on áll jelenleg.
Nem hülyéztem az embereket, ilyet nem írtam sehol. Miattam jól szórakozhatsz azon is, ha nézed, ahogy a festék szárad, engem nem érdekel, a te dolgod. Viszont a vásárló a pénztárcájával szavaz. Ha sokan lennének olyanok, akiknek ez igenis bassza a csőrét és ezért nem veszik meg, akkor a kiadók sem tehetnék meg az ilyen pofátlan húzásaikat, mert pénzt buknának rajta. Amíg ez nem így van, addig nem lesz változás. Metacritic hisztike nem számít, ha a nap végén az elvont erőforrások miatt ócsított játék visszahozza bőven az árát.
Ez a "változik a terv", ez egy kurva nagy bullshit. Egyszerűen annyi történt, hogy valahol, valamikor egy vezető a cégnél szépen elvont erőforrásokat a reforged csapattól más projektbe, amitől nagyobb bevételt reméltek. Ezek után szépen elsunnyogták a feature strippet és mindenféle "ti kértétek, hogy ne legyen wowos" dumával próbálják maszatolni, hogy ezzel együtt az ígért újítások fele is ment a kukába.
És igen, jobb kommunikáció meg mondjuk -10 euró legalább az árból, az lett volna a minimum. Ez így semmivel nem jobb a SC remasterednél és az ha jól emlékszem fele ennyibe került. 15 euró. Ott tényleg nem ígértek semmi mást, csak egy remastert és azt is kaptuk. Itt "reforged" az alcím eleve, mindenhol harangozták be, hogy mennyivel több lesz ez, mint egy szimpla remaster. Azt lófaszt lett több.
Azért "kicsit" erősnek érzem, hogy már itt tartunk, hogy (a Blizzardra hivatkozva) gyakorlatilag hülyézed azokat, akik megvették a játékot és jól elvannak vele...
Nem kell refundolnom, mert szerencsére nem rendeltem elő és bár perceken múlott, végül megnéztem pár kritikát mielőtt a vásárlásra kattintottam volna - és így szerencsére nem vettem meg. Nem a 30 euróról van szó, mint pénzről. Az lószar, kávépénz, semmi. Az elvről. A pénzemért én elvárom, hogy ne átbasszanak, hanem minőséget adjanak, azt amit ígértek. Ha valami jó, azért kifizetem akár a százszoros árat is. Ha érzem, hogy át akarnak baszni és le akarnak nyúlni, akkor 1 euró is sok.
Ez nem hiszti, ez vásárlói igényesség. Ha sokan lennénk ilyenek és kevesebben olyanok, akiknek minden jó, akkor nem lennének ilyen sunyi alattomos húzások sem a kiadók részéről.
Official oldalt kellett volna rendbe rakni amikor kijött a hír, hogy változik a terv plusz rendesen kikommunikálni. Most senki nem sírna miatta. "jajj bugos a releasekor a game" úgyis lejárt lemez manapság. Már már kötelező elem.
Milyen kis hisztis vagy :D Mehet a refund Sajnálom nekem bőven megért 30€-t. Hibákat meg kipatchelik, ez van, nem halok bele, nem fog így maradni.
Tényleg nem értem, ez miért jó dolog neked. A fejlesztő ígér valamit, blizzcon 2018 nagyszínpad, kivetítő. Aztán sunyiban folyamatosan vissza-vissza vesz feature-öket és a végén kiad valamit, ami messze alulmarad ígért tartalomban és látványban is ahhoz képest, amit korábban milliók előtt ígértek. Mindezt 30-40 dollárért. Egy majd 20 éves játéknál, ami lényegében kapott egy HD peccset azt' helló, ugyanazt megveheted megint. Még a nyomorult, már akkoriban elavultnak számító UI-t sem voltak képesek a mai elvárásokhoz igazítani.
Ne a "yt megmondó embereket" gyűlöld, hanem azt a multit, amelyik minimális munkával akar maximális bevételt szerezni. Mert ennyi áll a feature-strip mögött: nem kell bele annyi munkaóra, a hülyék úgyis megveszik majd. Ez volt a nagy stratégia. Beharangozok valamit milliók előtt, aztán mást adok nekik. Lehet mutogatni elrejtett reddit posztokra, hogy "de hát mondták". A blizzconon volt a beharangozó, a donwgrade nem kapott ilyen fórumot. És leszarom a peccseiket. Menjenek a picsába. Eredetileg kellett volna rendes játékot kiadni, volt rá 17 évük. Lusta szarháziaknak végre át kéne végleg menni a kínai mobilpiacra, úgyis oda vágynak.
Blizzard válasz, jön patch is, stb. Aztán lassan szegény youtube megmondó embereknek is új témát kell keresni. Ahogy néztem Twitchen pörög a játék, 1v1-be pikk-pakk behív, meg láttam már valami verseny féle is van.
Ez egy történet, ahol a recognition, a blizz és a modder kapcsolata meseszerűen ideális. Ennek semmi köze az új (tavalyi? pár éves?) use policy-hoz. Ez teljesen a blizz jóindulatán áll, ezzel a sráccal így bántak, lehet mással meg nem fognak így bánni. A lényeg, hogy a jelenlegi szabályok alapján ennek a teljes ellenkezőjét is megtehetik, teljesen a jóindulatukra van bízva a szerző.
És igen, a DOTA előtt se gondolta senki, hogy valaki DOTA-t fog csinálni. Az is vicces volt. Egész addig, amíg meg nem csinálták. Onnantól már nem lett vicces. A probléma egyébként az elv. Pláne, amikor a blizznek javítani kellene az image-et, akkor is előjön a kapzsi szarházi mentalitás. Mindezt egy subpar remaster mellett, aminek még a mai napig a hivatalos oldalán látható trailere egészen más játékot mutat, mint amit végül kiadtak. Utoljára szerkesztette: lwb, 2020.02.03. 07:40:07
Amúgy annyira nevetséges, amit a community művel. Ez a custom map-os dolog külön vicces, mintha hirtelen mindenki a DOTA 3-at csinálná és ez sérti őket :D
Ajánlom figyelmedbe az alábbi irományt, egy olyan srác véleménye és tapasztalata a témában, aki 17 éve modokat fejleszt Blizzard játékokhoz, ha érdekel, hogy mi van a rideg, nyakatekert (és egyébként továbbra is teljesen industry standard :) ) jogi terminológia mögött valójában.
Amúgy, csak gondolj bele amit irtál. 2020 van. Ma már TÉNYLEG eszébe sem jut senkinek, nem is tudom, az, hogy normálisak legyünk egymással? Csak mocskos szerződéseket, agyatekert módon megfogalmazott agreement-ekkel dobálózik "mindenki" vagyis a legnagyobbak, a legdörzsöltebb ügyvédekkel... mit ügyvédekkel, egyenesen már a parlamenti pártokban vannak embereik. Nem, nem a Blizzardnak - hanem a Blizzardot birtokló részvényeseknek.
Teljes mértékben biztos vagyok benne, ha a Blizz nem rögtön ügyvédekkel ront a srácra, hanem ne adj Isten felveszi FEJLESZTŐNEK, még csak nem is kell milliárdossá tenni, csak jól megfizetni a kreativ (!!!) embereket és ott a siker. Ehelyett ELFOGADJUK, simán benyeljük, hogy ja, a céges-ügyvédi-politikai-stb. világ "ilyen". A lóf---t ilyen, mi tettük ilyenné, pontosabban hagytuk.
Már a vote with your wallet is lejárt lemez, mert a bugyuta játékokkal sikeresen elérték, hogy már nem is éri meg fejleszteni bármi értékeset, mert az nem könnyen monetizálható (???)
Komolyan, eljutottunk oda, hogy házat nem azért épitünk, hogy lakjanak benne, telefont nem azért, hogy telefonáljunk, játékot is már csak azért gyártanak, hogy lóvé legyen belőle. Mert a részvényesek azt szavazzák meg, aki több lóvét igér nekik.
Milyen agyatekert hülyeség ez úgy, ahogy van... és milyen szomorú is egyben.
Ez a szöveg epic: "Oh, no. It's too late. These players have all pre-ordered the game. They may look fine now, but it's a matter of time before they ask for a refund." Utoljára szerkesztette: TBTPumpa, 2020.02.02. 15:59:45
Nem hiszem, hogy mindkét fél elégedettségével zárult volna. Az, hogy a blizznek fájt a dota fiaskó, az elég közismert tény. Próbálkoztak saját moba-val is, hots, annak tudjuk, mi lett a vége. Nyilvánvaló a számomra, hogy ezért szigorítottak az EULA feltételeken - a linked szerint először 2011-ben, ami kb egybe is vág a 2010-es jogvitával időben.
A WC3-ban az fáj nekem, hogy nem ezt ígérték. Elhiszem neked, ha valaki a wc3 redditet követi, meg az insider fórumokat, annak nem volt akkora a meglepetés. De ilyenkor is mindig azt mondom, hogy ha módosítanak valamit a bemutatott és a végleges változat között, akkor a módosításnak legalább akkora nyilvánosságot kell kapnia, mint az eredetileg bemutatott változatnak. Ez a tisztességes.
Egyébként a félrevezető tavalyi "gameplay trailer" még ma is fent van a hivatalos oldalon. Aki csak azt nézi, azt gondolhatja, hogy megkapja azokat az in game átvezetőket. Ezt legalább le kéne venni.
Az emberek nem szándékosan keresik a hibát a blizzen. A sc remaster pl jól sikerült, meg is vettem, azt kaptam, amit vártam.
Azt bevallom nem teljesen értem, hogy ha nincs pereskedés, csak jogvita, ami látszólag mindkét fél elégedettségével zárult le, akkor mégis mi alapján jelented ki, hogy ki vesztette el.
Cutscene-ekben nem volt félreértés, lásd a reddit thread, ahogy mondtam, aki követte a játék útját (például én) a napnál is világosabb volt, hogy az eredeti kampányt fogjuk visszakapni, az eredeti ingame cutscene-ekkel. De nem is fejtem ki újra, hogy egyetértek, hogy ezt nem megfelelően kommunikálták.
EULA-hoz: nem biztos, hogy 2019ben lett ez a szövegezés, csak ezt találtam a wayback machine-ben (ahogy ő is), valószínűleg valami honlap restructure kapcsán került erre az URL-re. Azt pedig végképp nem értem, miért "sunyi" dolog megváltoztatni egy EULA-t, ha úgy érzik jónak. De ez már csak érzelmi alapú dolog, szóval részletkérdés. :)
Tegyük fel, hogy igazad van, elvesztették a jogvitát. Szerinted egyáltalán nincs alapja annak, ha a Blizzard úgy érzi, hogy ezzel ő pórul járt, hisz kemény munkával legyártott lényegileg egy játékengine-t, amivel valaki kifejlesztett egy nagyon sikeres játékot, amivel a Blizzard egy fillért se keresett és végül a brand value és a fejlesztő srác is más cégnél kötött ki és hasonló helyzetben szeretné ezt elkerülni, ezért EULA-t módosít (most mindegy is, hogy 2011ben vagy 2019ben vagy 2020ban)? Nyilván ez egy nagyon sokszorosan összetett kérdés és nem is igazán tudsz rá precedenst találni, hisz eleve nem sok játék büszkélkedhet mégcsak közel hasonló editorral se, mint a Warcraft 3, de én azért érzek ebben az egészben legalább némi gondolkodnivalót, egyáltalán nem érzem ilyen egyértelműen egyoldalúnak a történetet.
Nade szerintem túltárgyaltuk és olyan éles ellentéteket nem is érzek, legfeljebb egyikünknek ugyan az a pohár félig üres, másikunknak félig teli. :) Részemről csak ismételni tudom magamat, ha valakinek ott volt a kedvencek közt a Warcraft 3, akkor ez a játék egy musthave, mert az "ígéretektől" elvonatkoztatva, önmagában szemlélve ez egy igényes, szép HD remaster, sőt, annál itt-ott több is - egy-két kompetitív multiplayer hiányossággal, amit remélhetőleg hamarosan patchelni fognak.
Megnéztem. Pontosan elmondja a fickó a videóban, hogy az ownership section got buffed. A moral rights részről egy szó nem volt még tavaly sem és azért nem vetném ezt el, mert egy moddernek alighanem sokkal fontosabb, hogy a creditsben megjelenik-e a neve, minthogy pénzt kapjon a modért, amit eddig se nagyon árultak sehol pénzért. Eddig a blizzardnak kötelessége volt, hogy a szerzőt feltüntesse, ha bárhol használta a modját, most már nincs ilyen kötelezettsége, simán elveheti más szellemi termékét és a saját neve alatt akár pénzért is értékesítheti, meg sem jelölve az eredeti szerzőt. A legtöbb moddernek fontos egyébként ez, mert nyilván fiatalokról van szó, akiknek ez az első lépés a szoftverfejlesztő szakma felé. Érthető, ha szeretnének referencia-anyagot felmutatni. De ugyanúgy változott az exkluzivitásra vonatkozó rendelkezés is.
És - hozzáteszem - ő a tavalyi változáshoz hasonlította, nem a 2002-eshez. Nyilván az új játék megjelenésekor tűnik fel a legtöbb embernek, hogy tavaly júniusban vagy októberben a blizz sunyin módosított a custom game felhasználási feltételeken.
A jogvita az nem feltétlen pereskedést jelent. 15 éve ügyvéd vagyok, foglalkozom szerzői jogi kérdésekkel, bár az amerikai IP jog nyilván ég és föld a magyarhoz képest. Amerikában - különösen a copyright viták esetében - a polgári jogi jogviták többsége soha nem kerül bíróság elé. Számos kolléga kint 10-20 éve ügyvéd és életében nem volt tárgyaláson, mert minden ügye settlement-tel végződik. A blizz bukta azt a jogvitát, ennek az eredménye lett egy egyezség.
"cinematic cutscene"
Lehet félreérthető voltam: nem a CGI cutscene-ekről beszélek, hanem ami a konkrét cikkekben és videókban is szerepel: hogy az in-game átveztő képsorok még a megjelenés napján a trailerben is úgy néztek ki (lehet ma is úgy néznek ki!), ahogy azt tavaly ígérték és nem úgy, ahogy a végleges játékba belekerült. Nem a CGI grafikáról van szó, ahogy pl az introban az ork meg az ember harcol, leesik a burning legion stb. Hanem ami a küldetések közben van, az in-game cutscene-ek.
Jim Sterling videójában benne van a konkrét példa:
"Azt is tudjuk, hogy mindez a DotA miatt van, miután ott jogvitát vesztett a blizzard." - a Blizzard nem vesztett jogvitát, hanem peren kívül megegyeztek, ismét csak 1 perc alatt fact checkelhető fals információ, akár a konkrét bírósági ügy is percek alatt megtalálható, amit persze senki nem tesz meg... Persze nyilván erre is rá lehet mondani, hogy a Blizzard azért ment bele egy peren kívüli megegyezésbe (amiért gondolom jó sok pénzt kapott a Valvetól), mert tudta, hogy úgyse lenne esélye, ezt már nem tudjuk meg. Annyi biztos, hogy ami az internetes narratíva az ügy kapcsán az téves információ.
Ha esetleg érdekel itt egy céges jogász srác elmagyarázza a konkrét ügy kapcsán 30 percben, hogy mit jelent a "moral rights" és hogy mennyiben különbözik a régi (1 évvel ezelőttit találta meg) és az új szövegezés jogi szempontból. Szerinte (és más redditen nyilván azonnal downvote-olt jogász végzettségűek szerint is) alapvetően nagyjából semmiben, egyszerűen hozzáigazították a szövegezést az aktuális jogi környezethez:
2 hónapos reddit thread arról, hogy a Blizzconon mondták a sajtónak, hogy nem lesznek újragyártva a cutscene-ek, ez egyébként már jóval korábban tisztázva lett a fórumon, most nincs energiám átfutni sok cikket, hogy ki mit hozott le ebből, ha a sajtó nem hozta le az IMHO nem feltétlenül a Blizzard felelőssége. De ahogy írtam azt elismerem, hogy ezt az információt promótálhatták volna ők maguk is határozottabban, úgy lett volna igazán korrekt, ebben egyáltalán nincs vita köztünk, de tagadni vagy akár titkolni tényleg meg se próbálták (nem is lett volna értelme).
Az EULA-t a játék installálásakor fogadod el, nyilván aki most installálja újra a 17 (?) éves játékot a remaster miatt, az nem szembesült a 8 évvel ezelőtti EULA módosítással. Az most szembesül vele. Azt is tudjuk, hogy mindez a DotA miatt van, miután ott jogvitát vesztett a blizzard. Egyébként az első linkeden a fórumozó téved, az EULA az egy szerződés, és nem, nem kell a blizzardnak tudnia a neved és nem is kell személyesen aláírd. Sok vizet nem zavart az EULA módosítás a 10+ éves játéknál, de a remaster miatt a helyzet változik.
Nem akarom ezzel húzni itt az időt, de nézd meg az általad belinkelt Custom Game use policy Ownership részét akkor és nézd meg most. Kb két-háromszorosára hízott az a szekció és jóval szélesebb jogokat ad a Blizzardnak a saját magad által csinált Custom Game vonatkozásában. Ellentételezés nélkül elveheti tőled a saját terméket, minden szerzői jogot átruházol rá (moral rights is), visszavonhatatlanul. Bármikor kizárhat téged a saját magad által csinált dolog használatából, pénzt természetesen nem kérhetsz érte, de ingyen is csak akkor terjesztheted és addig, ameddig a Blizzard azt engedi, ő viszont eladhatja a te általad csinált dolgot bármikor, nélküled is. Fizetnie sem kell.
Itt a link. Ez 2019-ben még nem így nézett ki, a linkjeid alapján sem. Teljesen jogos a felháborodás.
A cikkek, amiket belinkeltél a WoWosítás mellőzéséről szólnak. Amit mindenki meg is értett: nem lesznek új VA-orok és nem lesz a sztori se a wowhoz igazítva. EZzel nincs is bajom. A bajom azzal van, hogy kimaradtak a még tavaly is bemutatott cutscene-ek, valamint a grafika is downgrade-elve lett. Ennek semmi köze a projekt irányához, ez egyszerűen pénzspórolás. És igen "nem jól kommunikálták" ezt. A linkelt cikkeidben pl ezekről egy büdös szó nincs. Ha valami fórumon valami dev utalt is erre, abból nem lett hír ... Ellentétben a videókból, amiket tavaly kiadtak és amik egy máshogy kinéző játékot mutattak be. Ha a hype-ra volt marketing pénz, akkor talán erre is kellett volna találni a blizzardnál.
Ez a custom game téma iskolapéldája annak, hogy mennyire nem számít jelenleg semmit a realitás, ha a Blizzardról és egy kis botrányról van szó. Az egész internet arról cikkez, hogy a Blizzard mostantól minden custom game-et birtokol, mindenki felháborodik, de senki nem veszi a fáradtságot, hogy egy picit fact checkelje a dolgot.
Két perc gúglival kideríthető, hogy 2011-ben már egész biztos úgy szólt az EULA, hogy a custom mapok a Blizzard intellectual propertyjei, de még a konkrét EULA oldalon wayback machine-el is látható, hogy korábban is így volt már. Egyébként nem lepne meg, ha valahonnan akasztanánk egy Starcraft installert és arról elindítanánk az 1.0-s map editort annak az EULA-jában is ott lenne.
A másik témára: a szoftveriparban tök alap, hogy van egy prototípusod, egy demo productod, de a végleges termék más lesz. Sok esetben erről nem is kommunikálnak feléd (lásd graphics downgrade esetek). Ebben az esetben erről szó se volt, viszonylag hamar változott a projekt iránya/scope-ja, elsősorban community nyomására (még egyszer, abszolút benne van, hogy ez nekik is kapóra jött) és ezt teljesen nyíltan kommunikálták a fórumokon, interjúkban, mindenhol. Random article 1 és random article 2. Ahogy lentebb írtam, szerintem is ezzel együtt se végeztek jó munkát az információ propagálásával, de szó se volt tudatos félrevezetésről és titkolódzásról. Annak, aki követte a játék körüli híreket tökéletesen világos volt, hogy az action camera, sztori módosítások, voice acting csere kukázva lettek. Az UI facelift részemről is hiányzik, bár én nem érzem olyan problémásnak az eredeti UIt, mint Te.
Plusz az embereknek a tökük kezd - helyesen - tele lenni azzal, hogy bemutatnak valamit előtte, aminek köze nincs a valósághoz. Bait and switch, ahogy az angol mondja. Bemutatnak egy mercedest és kapsz egy kis polskit.
Grafikai downgrade a bemutatotthoz, UI is maradt a régi (ami nem 2020 kompatibilis már, annak idején elment még és persze új UI-t ígértek) + custom game és a felhasználási feltételek. A WC3 custom game társadalomnak köszönhető pl. a DoTA meg az egész moba genre. Meg még egy rakás más dolog. Ez most mind megy a levesbe. És ha azt gondolod, hogy a régi WC3 content megmaradhat, tévedsz.
Szóval ígértek valamit, ami sokkal jobb volt annál, amit végül kiadtak. Ráadásul minden custom game innentől Blizzard tulajdon, ami vicc, kb megöli az egész communityt.
Torrenttéka lesz a vége legfeljebb. De örülük, hogy nem vettem meg, majdnem elcsesztem. Főleg, hogy nem is refundolják kb senkinek. Utoljára szerkesztette: lwb, 2020.01.30. 17:27:05
Én kifejezetten örültem, hogy nem wowosittták. Pedig 2005 óta WoW-ozom (bár már hagyom a fenébe, mert már lassan nem WarCraft hanem egy B kategóriás sztorijú állatsimogató)
Már a blizzconos verzión is kevés ember dolgozott, esélytelen, hogy kiadják időre ha eredeti terv szerint mentek volna. Így viszont könnyű volt kihátrálni mutogatva x% síró tömegre...
HDD-n nekem szét akadt, SSD-re átpakolva minden oké. Multi ficsőröket bele rakják rendesen nem lesz ezzel gond. "WoWosítás" lefújása fáj, de jó ez így is akkor már.
Én egyelöre csak a prológus elsö két pályáján vagyok túl, többre nem jutott most idöm, de nálam rögtön beugrott a nosztalgiafaktor. :) Másra nem is nagyon vágytam, az, hogy mit ígértek, meg hogy ebböl mi maradt meg, az nem számított jelen esetben. Thrall amúgy is a kedvenc karakterem a lore-ban, így kellemes érzés volt megint irányítani. Lehet mondani, hogy akkor miért nem vettem elö a classic verziót... azért mégiscsak jobb játszani úgy, hogy a karakterek ki is néznek valahogy, nem pedig háromszögekböl meg kockákból állnak, mint 20 éve. :) Nekem megérte a pénzt, már csak a nosztalgia miatt is.
Eredetileg úgy volt, hogy WoW-osítják a sztorit/lore-t, action camera cutscene-ek lesznek és lecserélik a voice actorokat a WoWos megfelelőjükre. Viszont ennek nagyon negatív visszhangja lett a Warcraft 3 rajongók körében, ezért nagyon hamar visszakoztak. és végül egy "faithful" remake mellett döntöttek. Én egyébként egyet is értek ezzel, jobban örülök egy megszépített Warcraft 3-nak, mint egy RTS WoW-nak Warcraft 3 engine-el (ahhoz inkább csináljanak egy Warcraft 4-et, ahol nem köti őket ez az amúgy már elég kopottas engine). Viszont az elvitathatatlan, hogy ezzel hatalmasat csökkent a felújítás scope-ja, költsége, a játék ára viszont változatlan maradt. Nagyon szépen megkaptuk a ráncfelvarrt Warcraft 3-at, viszont az eredeti promóció ennél sokkal többet ígért és tényleg nem nyomatékosították kellően, hogy ez azóta megváltozott. Én például a bejelentéskor preordereltem és minimu egy összefoglaló levelet illett volna elküldeniük a változásokról és rákérdezni, hogy áll-e még a preorder.
Én összességében single player tekintetében egyáltalán nem vagyok csalódott, de én követtem a projekt változásait, simán megértem, hogy aki nem volt képben, annak ez nagy csalódás, pláne, ha egymás mellé teszi a Blizzconon demózott Stratholme introt a ténylegessel.
Multiplayer oldalon sajnos tényleg rossz a helyzet, ott sok olyan feature kimaradt egyelőre, amit a classic warcraft 3 kliens tudott, ráadásul a classic klienst végleg meg is szüntették és ez lett az új közös kliens. Ezek azért patchelhető dolgok, remélhetőleg hamar pótolják őket (clan rendszer, ladder például).
A nagy összképet tekintve én se vagyok maradéktalanul elégedett, de a korrekt iparosmunka szintjét hozza a cucc így pár kampánypálya és néhány custom meccs alapján. A netes meltdown elképesztően túlzó, ez a játék szerintem ~8 pontra fog metázni (minusz Hong Kong hatás), user score-oknak az égvilágon semmi értelme szerintem, pláne nem egy olyan oldalon, ahol a játék birtoklása nélkül is szavazhatnak az emberek és pláne nem egy olyan cég esetében, amit eléggé a bögyében van mostanában az internet népének.
Egyébként a projekt legnagyobb kerékkötője egészen biztosan az volt, hogy 100% kompatibilisnek kell lenni a régi játékkal. Ha ezt kukázzák, licence-elnek hozzá egy engine-t (vagy csak használják a Starcraft 2 engine-t) és nulláról megcsinálják a cuccot visszafele kompatibilitás nélkül, akkor meggyőződésem, hogy olcsóbban jönnek ki és sokkal meggyőzőbb a végeredmény. Így viszont első indítás után 3 perccel már mehetett is az online Uther Party, ami valami elképesztően nosztalgikus érzés volt. :) Aki nem ismerné ez egy custom fanmade pálya, egy csomó minijáték gyűjteménye, amolyan Mario Party. Utoljára szerkesztette: Pio, 2020.01.29. 20:00:05
Miért csalódás? Grafikai felújítás, bekerült az appba, jobb multi támogatás (már amint rendberakták :D), ennél többett mit vártak az emberek? Pont az lett volna a csalódás, ha belenyúlnak a pályákba, meg a szinkronba.
Én nem ismertem, mert épp mikor időm van akkor néztem csak a Back2Warcraftot. De most láttam, hogy nem full koreai egy döntő, hát mondom ki nem hagyom :D Megérte megnézni :)
Live néztem és egy .50-es kaliberűvel nem lőtték volna át a segglyukam annyira izgultam Happyért, hogy ...boldog legyen :D Nem semmi teljesítmény tőle. Én őt mindig is olyannak ismertem, aki online tournamentekre főleg kicsikre benevez (Gera cup, szét ver mindenkit elvan vele.)
Grubby már mióta mondogatta a streameken, hogy egy vadállat, végletekig begyakorolta azt a "pár" taktikáját és azzal veri végig a laddert is, hogy ezekbe nem hibáz. Nem egy innovátor, nem is kell annak lennie.
Szép nagy patch érkezik a játékhoz, ami többek között az undeadek metáját rendesen fel fogja borítani jó irányba. :) Utoljára szerkesztette: Terawatt, 2019.04.27. 09:04:08