2015. augusztus 23. 13:26, Vasárnap
A második negyedév még vegyes képet mutatott, éves szinten azonban India lesz a főszereplő.
A GfK piackutató cég a napokban tette közzé a második negyedévre vonatkozó főbb
adatokat, amelyeket a globális okostelefon-piac esetében az értékesítési pontok segítségével összegyűjtött konkrét számokra alapoznak. Ebből jól látszik, hogy a növekedés igencsak vegyes képet mutatott, azzal kapcsolatban azonban nincs kétségük, hogy mely ország jelenti majd a kitörési pontot.
Az április és június közötti időszakban világszerte 302,1 millió ilyen készüléket adtak el, míg egy évvel korábban ez a szám 288,3 millió volt. Ez 5 százalékos növekedést jelent, míg a vásárlók által elköltött összeg 7 százalékkal, 86 milliárdról egészen 92,4 milliárd dollárra emelkedett. Az Egyesült Államokban a darabszám 10 százalékkal ugrott meg, a bevétel azonban már 19 százalékos növekedést mutatott. Ez meglehetősen jó eredménynek számít, hiszen Európában eközben alig 3 százalékkal több okostelefont adtak el, a teljes összeg azonban 15 százalékkal csökkent, ami jól mutatja a verseny szorosabbá válását. Kína eközben ennek ellentettjét mutatta, itt a darabszám csökkent 10 százalékkal, míg a teljes költés 17 százalékkal magasabb volt.
Az ázsiai országban volt a legnagyobb aránya a 4G LTE-t támogató készülékeknek, ez azonban globális szinten is elérte az 58 százalékot, míg egy évvel korábban még csak 26 százalékot mértek. A készülékek csaknem fele, egészen pontosan 48 százaléka már 5 hüvelyknél nagyobb kijelzővel rendelkezett (Kínában ez az arány 63 százalékos volt), ami szintén növekedést jelent az egy évvel ezelőtti állapothoz képest. Érdekes módon az USA-ban az átlagos eladási ár az év első három hónapjához képest 1 százalékkal csökkent, ám így is sikerült elérniük a fenti jó adatokat.
Éves szinten már India lesz a főszereplő, az alacsony penetrációt és kiélezett versenyt mutató ország hatalmas lehetőségeket kínál a gyártóknak és a forgalmazóknak, ennek jelentősége pedig jövőre még nagyobb lesz - nem véletlen, hogy a Google is
itt próbálkozik majd az 50 dollár alatt megoldásaival.