Rune

Rune

2000. november 27. 07:03, Hétfő
Grafika: A grafikával igazán nincs probléma. A Human Head programozói átvették ugyan az Unreal motort, ami nem tud görbe felületeket modellezni, de a textúrák okos használatával egy teljesen új világot voltak képesek alkotni. A framerate sem túl alacsony, bármelyik közepes gépen szépen elfut. A külső területek szépek és érdekesek, de a belső terek sajnos kicsit unalmasra és egysíkúra sikerültek.

Az animációk is meggyőzőek. Az ellenséges szörnyek egyre ijesztőbbek ahogy haladunk előre a játékban. A teremtmények mozgása sima és pontos. Ragnar lélegzik, fejét mindig a fontosabb tárgyak, területek felé fordítja, és előrehajol, mikor egy emelkedőn fut felfelé. Jópofa az is, mikor a kardok és fejszék szép kék ívet húznak miközben hősünk az ellenség felé lendíti.

Kezelőfelület: Itt nincs túl sok megbeszélni való, ami jó. A legnagyobb probléma, hogy nincs lehetőség kikapcsolni vagy legalábbis lehalkítani a zenét. Csak egyetlen slider van amivel az összes hangeffektet egyszerre lehet szabályozni. Megtalálhatjuk még a szokásos 3D-s beállítási lehetőségeket, valamint a billentyűzetkiosztás konfigurálási opcióját is. A játék közben a HUD csak néhány csíkból áll, semmi komoly.

Játékmenet: A Rune izgalmasan kezdődik, mikor Ragnar az életéért úszik a hideg tengerben. A partra kiérve ősi kastélyok, gleccserek és hegyek, valamint lerombolt falvak várják. Egy olyan időpontban, melyben inkább a sci-fi storyk a menők, a Human Head egy fantasy világot teremtett. Mikor már azt hisszük, hogy már mindent láttunk, mindig jön valami új és meglepő terület. Ettől függetlenül, közepes fokozaton a teljes játékidő alig 20 óra. A third person kamera jól ki lett dolgozva. Ragnar irányítása egyértelmű és könnyed. Pontosan oda és akkor mozdul, mikor mi szeretnénk. Nincs olyan sem, hogy Ragnar eltakar valami érdekes pontot a játéktérből. Mikor szükséges, hősünk egyszerűen átlátszóvá válik. Lehetőségünk van bármikor menteni a játékban, ez arra készteti a játékosokat, hogy nyugodtan derítsék fel a teljes területet.

De ahogy az idő telik, a hiányosságok is előtérbe kerülnek. Habár a térképek nagyok, nincs semmi olyan, ami kihasználná a harmadik személyű nézetet. Nincsenek ugrálások, és hiányoznak a FAKK2 akrobata mutatványai is. A kötélmászáson és pár terepakadály leküzdésén kívül nincs más dolgunk a harcon kívül. Hiányzik az összetett feladatmegoldás is, ami mondjuk az Eidos Tomb raider sorozatára jellemző.

Ebből következik, hogy legalább a harcnak kell jónak lennie, ha a Rune le akarja kötni a játékost. Az elején az is. Nagyszerű dolog az ellenségeket darabolni, próbálgatni a különböző technikákat. Idővel azonban mindenki kialakít 2-3 alap vágást és stratégiát, és onnantól kezdve azt használja. Szinte minden harcot meg lehet nyerni, az "oldalra lépek és vágok" technikával. A játék vége felé ugyan akad egy-két keményebb ellenfél, de őket is könnyedén le lehet győzni, ha már rájöttünk a harc taktikájára.

Probléma lehet még azoknak, akiknek nincs meg a patch a játékhoz, hogy lépten nyomon kifagy. Van ezen kívül több más bug is, ami a játékélményt rontja.

Multiplayer: A játékban persze van multiplayer opció is. Sajnos az online deathmatch játékokban mindkét ellenfél csak körözget egymás körül. A győztest legtöbbször a szerencse segíti, nem a gyakorlat. Ennek oka, hogy lehetséges egyetlen csapással is megölni az ellenfelet. Itt az dönt, hogy ki van szerencsésebb helyzetben a támadás indításakor. A normál deathmatch mellet van még team deathmatch és három extra mód: classic, hardcore és turbo. Kapcsolódás a szerverre könnyű és egyszerű, bár az 56k/s modemes felhasználók nem lesznek megelégedve a teljesítménnyel. A sebesség még nem is nagy probléma a távolsági fegyverek esetében, de közelharcban a legfontosabb tényező az alacsony ping.

Hangeffektek: A játék audio részének is megvannak a maga jó és rossz oldalai. Egyik oldalról a hangeffektek fenomenálisak. Rengeteg fegyver és karakter hanghatás van, amik mind különbözőek és könnyen felismerhetőek. A 3D-s hangzás megvalósítása is nagyszerűen sikerült. A hószörnyek közeledése a havas mezőkön egyszerűen félelmetes.

Egy hatalmas hiba azonban van: Ragnarnak nincs hangja. Néha nyögdécsel, meg hörög ugyan, mikor eltalálják. Más játékokban, még ha a főhős csendben is marad játék közben, az átvezető animációkban végig beszédet hallgathatunk. Itt viszont Ragnar hallgat, mint a bárány, miközben más karakterek egész monológokat intéznek hozzá.

Zene: A zenei rész jól sikerült. Tökéletesen illeszkedik mind a játék, mind az átvezető animációk hangulatához. Akció közben azonban fölöslegesen felerősödik, mintha a tervezők a zenével próbálnák eltakarni az egyébként hiányzó izgalmat. Ilyen esetekben inkább zavaró. De mikor Ragnar felderítést végez a zene tökéletesen illeszkedik a helyszínhez. Kellemes, lassú, csendes, pont olyan, mint amilyennek lennie kell.

Intelligencia és nehézség: A játék nagyszerű akciójeleneteit és harcmenetét bizony nagyon lerontja a gyenge mesterséges intelligencia. A Rune AI-ja néha olyan rossz, hogy valószínűleg ezen fog megbukni a játék a piacon. Persze ez a probléma nem új a 3D-s akciójátékok rajongóinak: az ellenségek nem tudnak manőverezni a tereptárgyak között, beleakadnak az ajtóba stb. Néha az is előfordul, hogy a szörnyek egyszerűen nem veszik észre Ragnart, mikor előlép egy sarok mögül. Sajnos harcban az AI nem jelent kihívást.

Összegzés Elmondhatjuk, hogy a Rune majdnem siker lett. Kellemes irányítás, gyönyörű területek és persze van valami "feeling" a hatalmas szörnyek darabolásában, ami eddig más játékokból hiányzott. Sajnos azonban sok olyan elem van, ami kötelező lenne egy harmadik személyű akciójátékban. A harc túl egyszerű, ami talán pozitív lehet a kezdőknek, de veterán játékosoknak nem lesz igazi kihívás. És persze itt a probléma az elképesztően gyenge mesterséges intelligenciával. A Human Head első játéka nem lett rossz, de hiányzik belőle az a plusz, ami hosszú távon is érdekessé tesz egy programot.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások