Európai pénzügyi startupokba fektetnek be a kínai cégek

Európai pénzügyi startupokba fektetnek be a kínai cégek

2020. március 24. 23:24, Kedd
Az ázsiai ország vezető fizetési szolgáltatója az elmúlt hónapokban számos európai vállalattal kötött együttműködési megállapodást.

Aki Kínában üzletet akar kötni, az nehezen tudja megkerülni az Alipay nevű konszernt, amely egyre inkább az európai pénzügyi startupokra összpontosítja a figyelmét. A társaság az elmúlt hónapokban kooperációs egyezményt kötött a Solarisbank, a Klarna és legutóbb a Transferwise képviselőivel. Az Alipay egyszerre teszi lehetővé a boltokban való fizetést, a taxirendelést, a jegyvásárlást, valamint a számlák és a büntetések kifizetését.

A szolgáltató piaci részesedése 58 százalék, az őt követő Wechat Payé 39 százalék. Európában ugyanakkor az Alipay gyakorlatilag nem játszik komoly szerepet, ezen viszont változtatni akar. A Business Insider értesülései alapján a legújabb partner a Transferwise, amely előtt így megnyílik a több mint 1,3 milliárd kínai fogyasztót jelentő piac.

Március elején az Alipay anyavállalatának számító Ant Financial kisebbségi tulajdonrészt szerzett a Klarna nevű svéd pénzügyi szolgáltatóban, amelynek értékét 5,5 milliárd dollárra becsülik és ezzel Európa legértékesebb pénzügyi startupja. Az Ant Financial tavaly márciusban pedig befektetett a Solarisbankba. Az utóbbi biztosítja azt az infrastruktúrát, amely lehetővé teszi az Alipay elfogadását a Kaufhof, a Rossmann, a Müller és más hasonló üzletláncok esetében.

A Wechat Pay mögött lévő Tencent is beruházott az elmúlt hónapokban, a partnerei és befektetési célpontjai közé került az N26 berlini digitális bank, a Qonto francia pénzintézet és a Lydia fizetési alkalmazás. Az együttműködés, csakúgy, mint az Alipay esetében is, mind a két profitálhat hosszú távon.

2018 októberében az UniCredit Bank és az Alipay kötött megállapodást, amelynek értelmében Kína legelterjedtebb mobilfizetési megoldása Magyarországon is elérhetővé vált a kínai látogatók számára a tavalyi évtől. Roland Palmer, a cég európai, afrikai és közel-keleti vezetője akkor azt nyilatkozta, hogy a helyi elektronikus pénztárca megoldásokat kilenc piacon kínálják még Kínán kívül, de Európában - belátható időn belül - nem tervezik a megjelenést. Ennek ellenére a fizetési megoldást elfogadó kereskedők száma folyamatosan nő.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások