2021. június 10. 11:26, Csütörtök
Egyharmadával nőtt a szegmens, az nVidia tudott igazán erősödni.
Nem is olyan régen számoltunk be arról, hogy a tavalyi, a globális pandémiával sújtott évben
nem szárnyaltak a különböző grafikus kártyák, ezt a megugró kereslet nem tudta ellensúlyozni, mivel komoly hiány alakult ki a piacon. Most az első naptári negyedévre vonatkozóan jelent meg egy részletes felmérés, amelyben már komoly ugrást közölnek a szakértők.
A Jon Peddie Research tette közzé a napokban az első negyedéves fejleményeket összefoglaló
anyagát, ebben pedig arról olvashatunk, hogy a GPU-k piacán az egy évvel korábbi azonos időszakhoz viszonyítva durván 35 százalékkal több ilyen komponens talált gazdára. A tavalyi év utolsó, hagyományosan erősebb periódusához képest apró, 0,3 százalékos visszaesést regisztráltak, viszont ennél jóval fontosabb az éves szinten mért előrelépés, bár a piacon belüli erőviszonyok továbbra is komoly eltéréseket mutatnak, attól függően, hogy annak mely szeletét vesszük közelebbről szemügyre. Az összesített eladásokat tekintve továbbra is az Intel vezet, mégpedig toronymagasan, hiszen az integrált példányok révén ők a piac 68 százaléka felett uralkodnak, miközben az AMD kénytelen megelégedni 16,6 százalékkal, az nVidia pedig a harmadik helyen kullog a maga 15,2 százalékával.
Amennyiben kizárólag a különálló kártyákat vesszük alapul, ekkor már egészen más kép tárul elénk, hiszen itt az nVidia vezet 81 százalékkal (6 százalékpontot előrelépve a tavalyi év első negyedéhez képest), míg az AMD kénytelen beérni alig 19 százalékkal. Az Intel továbbra sem mérhető ezen a területen, bár ők piacra dobták a
DG1 típust, tekintettel azonban arra, hogy sokkal többet várnak a jóval erősebb
DG2-től, a nulláról való elmozdulás az év végén, esetleg inkább csak jövőre lesz majd látható az ilyen és ehhez hasonló felmérésekben. Egyelőre továbbra is kitart a hiány, ennek köszönhetően több népszerű új kártya kétszeres-háromszoros áron beszerezhető, viszont a várható fejleményekkel kapcsolatban egy ezzel ellentétes irányú figyelmeztetést is közölnek.
Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy a nagyobb gyártók túlreagálják a mostani hiányt, az általuk látott erősödés a keresleti oldalon pedig nem feltétlenül lesz kitartó – ennek következtében éppen a jelen helyzet ellentéte állhat elő jövőre, hiszen itt nem lesz jelen további 100 millió új felhasználó.