Heroes of Might & Magic IV

Heroes of Might & Magic IV

2001. augusztus 5. 18:09, Vasárnap
Nem kell azonban megijedni, hogy hőseink a csata forgatagában könnyen odavesznek, a fejlesztők gondosan kiegyensúlyozták az erőviszonyokat. A karakterek a lényeknél sokkal több hp-vel rendelkeznek, és erősebbek is, egy első szintű hős például simán elintéz egy 6 félszerzetből és 8 törpéből álló csapatot. Az óvatosabbak a több lehetőséget nyújtó új taktikai felállásoknak köszönhetően akár a hátsó sorba is rendelhetik féltett kedvencüket. De nézzük az egyik nagy újdonságot, a csaták kimenetele milyen következményekkel járhat a Heroes IV-ben:

Klikk ide!     Klikk ide!

  • Ha egy összecsapásban győzünk ugyan, de a hősünk elesik a csatában, akkor öntudatlan állapotba kerül, és meg kell gyógyítanunk. Bár nagyon lassan, de önmagától is gyógyulgatnak az ilyen karakterek, ennél sokkal gyorsabb megoldás gyógyital vagy varázslat használata, ezen kívül a városokban is meg tudjuk őket gyógyítani.
  • Ha elveszítünk egy csatát, az ellenfelünknek kell eldöntenie, hogy otthagyja-e a testünket a harcmezőn vagy - ami egy nagy újítás - börtönbe veti a hősünket (ez utóbbihoz a másik fél legalább egy városában kell, hogy legyen börtön). Elfelejthetjük tehát a "kocsmázós" módszert kedvenceink visszaszerzésére, a foglyokat ezentúl bizony csak ostrommal tudjuk kiszabadítani...
  • Ha egy olyan csapattól kapunk ki, amely csak lényekből állt, a vesztes teste ugyancsak ott marad a harcmezőn - a helyét egy kis kőlap jelzi majd a térképen. Ezek a hősök sincsenek azonban veszve, ilyenkor értük kell küldenünk egy különítményt, és valamelyik városunkba szállítani a maradványokat, itt ugyanis feltámaszthatjuk őket.

    Klikk ide!     Klikk ide!

    Egyfelől tehát nem veszíthetjük el végleg hőseinket, emiatt nem kell majd úgy vigyáznunk rájuk a csatákban, hogy épp a lényeg, az aktív részvételük váljon értelmetlenné. Másfelől viszont nem is lettek halhatatlanok, vereség után egy okos ellenfél bizony jó időre lejegelheti kedvencünket a börtönében...

    A csatákban megszűnik a hatszögekre osztott alapmező, kitágul a csatatér. Immár a távolsági egységeket sem lehet büntetlenül támadni, mivel ők is visszalőnek. A visszatámadás logikáján is változtattak: ezentúl a kezdeményező sebzésétől függetlenül a válaszcsapás is úgy számít, mintha az összes megtámadott lény élne még (pl. 20db x lény üt 30 y-t, x kezdeményez, a csapása 15 y megölésére elég, de az y visszatámadásának sebzését úgy számolja a gép, mintha 30 ütne, csak ezután halnak meg mindkét oldalon a lények és jön az új kör). Ennek a változtatásnak az a következménye, hogy egy nagyon erős sereg sem tud egymásután tíz, negyed olyan erős csapatot földbe döngölni - míg ez az előző részekben ez simán előfordulhatott.

    Klikk ide!     Klikk ide!

    A hősök harci módosítói sem járnak ezentúl automatikusan az egész seregnek. A megfelelő képzettséggel rendelkező karakter a csatatéren csak a hatókörébe tartozó lények tulajdonságait módosítja, ennek a körnek a nagysága pedig természetesen a képzettsége szintjével áll egyenes arányban. Változik a morál és a szerencse szerepe is, amelyek túl erős befolyásoló tényezők voltak az előző részben. A morál a lények kezdeményező kedvére hat, legrosszabb esetben is utolsóként támadunk, nem maradhatunk ki teljesen egy körből miatta. A szerencse pedig nem a sebzést teszi maximálissá, hanem - békésebb vizekre evezve - az egységek védekező értékére hat, a szerencsések védettebbé, a pechesek sebezhetőbbé válnak. A stratégiai lehetőségeket tovább mélyíti egy másik újítás: a Heroes IV-ben a terepen elfoglalt pozíció magasságszintje is módosító tényezőként hat.


     1 [2] 3 4 5  Következő oldal >>


  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások