Heroes of Might & Magic IV

Heroes of Might & Magic IV

2001. augusztus 5. 18:09, Vasárnap
Karakterfejlődés
Az új koncepció szerint a HoMM IV-ben immár valóban egyedivé akarják tenni a hősöket. Ehhez a legfontosabb eszköz a karakterfejlődés rendszere, amely ugyancsak komoly változásokon ment keresztül. Hősöket most is a kocsmákban (tavern) fogadhatunk fel, az adott szféra Might (harcos) vagy Magic (varázshasználó) kasztjából, ám ezúttal az újragondolt képzettségrendszernek köszönhetően sokkal szerteágazóbbak lesznek a továbbfejlődési lehetőségeink. A karakterek a Heroes IV-ben teljesen egyenlő eséllyel, az alapkasztjuktól függően azonos képzettségekkel kezdenek. Az induló hőseink 11 alaposztálya: archer, barbarian, enchanter, fighter, lord, necromancer, priest, rogue, shaman, sorcerer, és warrior. Nem mindegy az sem, hogy a korábbi 24-es tapasztalati szinthatárral szemben immár akár 99-es szintre is fejlődhetnek karaktereink. További apróság, hogy az egyediség jegyében a választott karakterek nevét, nemét, és kinézetét is személyre szabhatjuk majd.

Klikk ide!     Klikk ide!

A képzettségek alapja a mágia szféráinak új viszonyrendszere. Ezt egy ötágú csillagként képzelhetjük el, amelyben (ebben a sorrendben) egymást követi a Természet, az Élet, a Rend, a Halál és a Káosz. Mindegyik osztálynak így két szomszédja, és két ellentéte lesz, míg a csillag közepén elhelyezkedő mágiaerősség mindegyikükkel közvetlen kapcsolatban áll. Erre aztán szépen fel lehet építeni a Heroes of Might & Magic IV teljes alapkoncepcióját, amely több területen is ennek a logikának megfelelően érvényesül.

Visszatérve a képzettségekhez, kilenc darab elsődleges képzettség lesz a Heroes IV-ben, ebből öt az öt mágiaszférát (Természet, az Élet, a Rend, a Halál és a Káosz), míg négy "világi" tudást (Taktika, Harc, Nemesség, Felderítés) képvisel. A Taktika a seregek vezetésével, a Harc a személyes harci képességeinkkel, a Nemesség a gazdaságunkkal, míg a Felderítés a felfedezéssel, kémkedéssel, lopakodással áll kapcsolatban. Amint az elsődleges képzettségek közül egyet választunk, azon belül három másodlagos képzettség válik elérhetővé, így a játékban 27 (9*3) képzettség kap helyet. Egy hős egyébként maximum 5 elsődleges képzettséget tanulhat meg a 9-ből.

A képzettségek három helyett immár öt szintűek, az expert (3.) után a master (4.) és a grandmaster (5.) következik. Ennek következtében már nem lesz olyan könnyű például gyilkos mágiával letarolni az ellenfelet mint eddig, ugyanis az ötödik szintű varázslatokat csak az adott mágiaiskolára vonatkozó képzettség nagymesterei használhatják, ezt a szintet pedig rettentő nehéz lesz elérni. (Arról nem is beszélve, hogy a varázslatok megtanulásához a megfelelő szférájú város teljesen felfejlesztett mage's guildjében is járnunk kell.) A szintlépéseket követően három képzettségfejlesztés közül választhatunk majd: egy már meglévő képzettségünk újabb szintjét, egy új másodlagos vagy egy új elsődleges képzettséget. Ahogy aztán újabb és újabb képzettségeket tanulunk, ezektől függően a 37 úgynevezett haladó karakterosztály (advanced class) valamelyikévé fejlődhetünk, ezeknek külön neve is van, archmage például az lehet, aki legalább három elsődleges mágiaformában járatos, míg egy paladin az Élet szféráját és a Taktika képzettséget is ismeri behatóan.

A karakterek pont alapú jellemzői egyébként: damage (sebzés), hit points (életerő), spell points (manapont), shots (lövésszám), luck (szerencse), morale, speed (sebesség), movement (mozgás) és experience (tapasztalat).


 1 2 [3] 4 5  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások