Heroes of Might & Magic IV

Heroes of Might & Magic IV

2001. augusztus 5. 18:09, Vasárnap
Látvány
A Heroes sorozat a megjelenés tekintetében a saját kategóriájában (körökre osztott stratégia) mindig is elkényeztette a rajongóit, ám ezúttal még a szokásosnál jobban is rátesznek egy lapáttal. A Heroes IV maximális felbontása akár 1280*960 is lehet, aminek - a csodálatos tereptárgyak mellett - főleg a világtérkép belátható részére lesz közvetlen hatása. Rengeteg apró elem járul a gusztusos összhatáshoz: szélben lobogó zászlók, vízi- és szélmalmok, szivárványok stb. A teljesen új engine az alpha blendig és anti-aliasing technikát is beveti az effektekhez.

A taktikai nézet még nagyobb változáson ment keresztül, izometrikus szögből sokkal hihetőbb, térhatású környezetben küzdenek majd egymással a 3D-s modellek alapján sprite-okból megformált lények. Sokkal több lesz az animációs mozgás is a csatatereken, és a látványos küzdelem közben az éppen nem aktív egységek is élettel telnek meg. Szerintem nyugodtan állíthatjuk, ha a HoMM IV játszhatóságban csak feleannyira jó lesz, mint amilyen szép, máris biztos a siker.

További infómorzsák
A térképen található erőforrások már nem csak úgy hevernek szerte szét, ahhoz, hogy hasznunk legyen egy lelőhelyből, először általában valamilyen befektetést (pl. bánya az aranytelér fölé, fatelep az erdő mellé stb.) kell megvalósítanunk, vége a talált pénz korának. Immár kétszintű fog of warral kell számolnunk, tehát nem fogjuk automatikusan látni ellenfeleinket a már korábban felderített terepen sem, ha nincs valamilyen épületünk (város, kilátó stb.) vagy seregünk közvetlen látóterében. Ennek megvan az a jótékony hatása is, hogy kevesebbet kell a többiek egységeit nézegetnünk, amikor rajtuk a sor, mivel nem fogjuk látni őket.

A Heroes IV-ben végre értelmes megoldást találtak az utánpótlás szállítására. Az oda-vissza rohangáló alacsony szintű szolgahősöket a karavánok váltják majd fel.

A játékban céltalanul mászkáló szörnyek ezúttal valóban mozogni is fognak, ha úgy látják jónak, minden további nélkül ránk is támadhatnak. Még érdekesebb lesz a semleges hősök jelenléte, akik ugyancsak saját érdekeiknek megfelelően élik az életüket a térképen, akár még a városainkra is szemet vethetnek...

A HoMM IV-ben hét egyszemélyes hadjárat lesz majd, mindegyik saját küldetéssorozattal. Ezek közül a legnagyobb az új földre menekült Emilia Nighthaven hatalomszerzési próbálkozásaival foglalkozik majd. Axeoth megszerzésével azonban korántsem lesz könnyű dolga, mivel a gonosz és halhatatlan Gavin Magnus királlyal is számolnia kell, aki zsarnoksága fenntartása érdekében kegyetlenül vérbe akarja fojtani az Emilia vezette felkelést. A hadjáratok egyébként ezúttal is a különböző várostípusok köré épülnek, így mire valaki végigjátssza az egyjátékos részt, tökéletesen tisztában lesz a Heroes IV lehetőségeivel.

A játék multiplayer részével, főleg annak konkrét internetes megvalósításával kapcsolatban azonban egyelőre még nagy a titkolózás, az mindenesetre biztos, hogy természetesen lesz többjátékos mód.

A tervezett gépigény a tetszetős kinézet ellenére is nagyon szimpatikusnak mondható: az ígéretek szerint egy Pentium 200-as processzorral és 32-64 MB RAM-mal rendelkező PC-n már futni fog a Heroes of Might & Magic IV.

Nos, egyelőre ennyit tudhatunk a Heroes IV-ről, kíváncsian várom, hogy az egészséges mennyiségű újítás vajon kerek egésszé áll-e össze. Én mindenesetre reménykedem, szerintem semmi okunk nincs arra, hogy ne bízzunk a 3DO, New World Computing párosban. A jelenleg majdnem-béta állapotban lévő játék valamikor késő ősszel várható, legkésőbb akkor minden kiderül...


<< Előző oldal  1 2 3 4 [5] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások