Összefoglaló a 2001. év történéseiről

Összefoglaló a 2001. év történéseiről

2001. december 30. 05:05, Vasárnap
Dixie Flatline a Hardwired főszerkesztője
1. Nehéz három játékot kiragadni a sok közül, így végül öt lett belőle.

Arcanum - Timothy Cain, a Fallout 2. esemény kritikus rendszer megalkotója, a szerkesztőségben szimplán istenségként emlegetett úriember úgy döntött, hogy kiválik a régi csapatból és Troika néven megalkotja saját játékfejlesztő cégét. A lépés határozott, jól kivitelezett és igen gyümölcsöző játékot hozott az Arcanum személyében. Talán néhány grafikust kellett volna kövér csikenekkel elcsábítani, hogy abszolút de facto váljon belőle.

Metal Gear Solid 2. - Hideo Kojima, a Konami fejese. A HW szerkesztőség istenségek falán az első sorban pózol. Ahogy többször is, lesütött szemekkel nyilatkozta: "Nem hinném, hogy ezévben elkészülünk az MGS2-vel". Büszke és lelkes csapatával azonban ledöntötte a "lehetetlen" szót övező falakat. Az utolsó hónapokban kijárási (és csiken macerázási) tilalmat rendelt el, hogy novemberre elkészülhessenek a játékpiac eddigi legcifrább történetével és vizuálisan bénító külsővel büszkélkedő játékával. A tilalomnak meglett a gyümölcse, négy gyermek képében ;))).

Max Payne - Sikerült újat felmutatniuk a Megyek Oszt Hent Akciójátékok között, ami igen nagy szó mostanság a trendeket nyögő játékpiac terén.

Anachronox - Ion Storm, a megbélyegzett fejlesztőcsapat. A Daikatana bukását követően az Eidos kétszer is fontolóra vette, hogy mely játékokat reklámozza. Sajnálatos módon a Daikatana alapján ítélték meg a céget (arcra is hullajtották magukat), s figyelmen kívül hagyták Tom Hall munkásságának gyümölcsét, az Anachronoxot. A játék megjelent, elsöprő sikert aratott a téma szerelmeseinek körében, azonban a reklám hiányából adódóan képtelenek voltak elegendő példányszámban értékesíteni, így mondhatni nyuszis kakaó nélkül maradt a játék dizájnere...

Wizardry 8. - Nehéz körülmények övezték elkészültét. David Bradley az előző részek egyik meghatározó személyisége kilépett a csapatból, s elkolbászolt a Wizards & Warriors irányába. Ez utóbbi mondhatni feledhető leányálom volt. Azonban Ian és Linda Currie magára maradva elég erőt gyűjtött, melynek gyümölcse a Wizardry 8. lett. A projekt azonban nem tudta elkerülni hányavetett sorsát, közel fél évig nem találtak kiadót a remekműhöz. Végül az eBaynek köszönhetően megindult a terjesztés, azonban a nihill reklám érződött az eladásokon, a legtöbb régióba nem juthatott el a mestermű. Azért kiváncsi lettem volna, mire képes az álomcsapat, Bradley jelenlétében...

2. Pool of Radiance. A kiadó és a fejlesztők is úgy gondolták, hogy 50 000 eladott példány elég lesz a boldogsághoz. A név eladta a félkész játékot, a rajongók pedig dicsérettel próbálták palástolni csalódottságukat. Az i-re Chuck Yager elégedett nyilatkozata tette fel a pontot, melyben nagyra értékelte maga és stábjának fáradságos és gyümölcsöző munkáját... Szerintünk azonban ledöntötték az CRPG-kkel szembeni utolsó illúzióvárat is. Remélhetőleg, sőt biztos, hogy a feltörekvő keleti alkotások megalkotják az etalon mércét :).

Barna József (Erasmus) a HWSW főszerkesztője
A játékokkal kapcsolatos kérdésekre sajnos nem tudok felvállalható válaszokat adni, mivel igen régen nem játszottam már - legalábbis újdonságokkal.

3. Ha meglepetésnek nem is lehet nevezni, én mindenképpen azt emelném ki, hogy a PC-s processzorpiacon hosszú ideje nem látott egészséges verseny van kialakulóban - mégpedig mindez egy olyan általános gazdasági visszaesés időszakában, amilyenre régóta nem volt példa. S noha e versenyből a kisebb gyártók - VIA, Transmeta - egyelőre alig-alig képesek részt vállalni, mindenképpen jó hírnek mondható, hogy az AMD és az Intel egy lapon történő említése ma már korántsem számít oly szentségtörésnek, mint akár 3-4 évvel ezelőtt. Ha ez a fejlődés - azaz az Intel korábban vitathatatlan monopóliumának mind statisztikai, mind pedig a felhasználók tudatában lecsapódó visszaszorulása - ilyen ütemben folytatódik, törvényszerűen felgyorsul a technológiai innováció, aminek mindenképpen mi, vásárlók, felhasználók leszünk a haszonélvezői.

4. Ha egyetlen dologról kellene szólni, akkor én feltétlenül a Matroxra voksolnék. Szomorú, hogy a videochipek piaca egyre inkább egyszereplőssé kezd válni, és az ATI minden igyekezete ellenére az NVIDIA technológiai fölénye már-már nyomasztó. És csupán azért, mert egyre kevesebb gyártó képes követni a cég által diktált erőltetett menetet. Ha a Matrox a high-end 3D-s chipek piacán még versenyben lenne, lett volna 2001-ben, talán ma másként nézne ki a piac.

5. A várhatóan lassan-lassan lábra kapó IT-gazdaság talán több piaci szegmensben is kedvez majd az egészséges versenyhelyzet újjászületésének. Remélhetőleg sok ütős újdonság lát majd napvilágot jövőre. E várakozások közül érdemes kiemelni az AMD Hammert, a Bitboys régóta várt grafikus chipjét, a VIA új x86-os processzorát, ne adj' Isten, valamiféle használható Matrox hardvert és Transmeta processzort, a Linux további térhódítását, no meg a spanyolviaszt.:)


 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások