Összefoglaló a 2001. év történéseiről

Összefoglaló a 2001. év történéseiről

2001. december 30. 05:05, Vasárnap
Nyerges Tibor (Mortimer) a SuperGamez főszerkesztő helyettese
A játékokra vonatkozó kérdéseket kihagynám, mivel nem tartom magam hiteles véleménynek :)

3. Átfogalmaznám a kérdést, mivel meglepetést az iparág jellemzőiből adódóan (rendkívül magas fejlesztési költségek) nehéz okozni. Véleményem szerint 2001 a hardverek és a szoftverek kapcsolatában hozott jelentős előrelépést: megfizethető áron eddig nem volt lehetséges a szoftverek által támasztott igényeket kielégíteni. Ez az év ebben fordulópontot hozott a jelentős áresésekkel (gondoljunk csak a memória- vagy a merevlemezárakra). Az egyetlen kivételt ez alól a videokártyapiac jelentheti, de ha jobban megfigyeljük, ott is csupán átstrukturálódott a piac, jelentősen kiszélesedtek a választási lehetőségek - olyan, eddig elérhetetlen teljesítményű megoldások jelentek meg az asztali gépek piacán, amiket eddig csak a grafikus munkaállomásokban láthattunk.

A felhasználó szempontjából nézve pozítiv dolgok természetesen rengeteg problémát okoznak a játékok fejlesztőinek, mivel egy 2-3 éves projekt kezdetén fogalmuk sincs, milyen gépe lesz a jövő átlagjátékosának. Ennek következtében a játékok skálázhatósága is drasztikusan nőtt, a ma megjelenő processzorigényes, csillogó-villogó játékok egy gyengébb gépen is elfutnak, csupán alacsonyabbra kell venni a grafika igényességét.

4. Az Intel asztali processzorokra vonatkozó politikája, szűkebb értelemben véve az Intel Pentium 4. Már megjelenésénél tudni lehetett, hogy sikere a szoftverek optimalizálásától (hogy a szoftverfejlesztők kihasználják-e a processzorban rejlő lehetőségeket) és az órajel gyors emelésétől függ. 2000 közepén történt megjelenése óta - azaz másfél év alatt - mindössze fél GHz-cel gyorsabb, tehát egyértelműen kudarcnak tekinthető. A P4 vártnál alacsonyabb teljesítménye miatt kényszerülnek magasan tartani a PIII-ak árát és visszafogni az új, igen jó Tualatin magos Celeronok hódítását is.

5. Az IT piac koncentrálódása folytatódik, a magas költségek és a fennmaradás érdekében továbbra is sok cégegyesülés, felvásárlás és szövetség jön létre. A felhasználó szempontjából ez hosszútávon hátrányos, de gond az, hogy véleményem szerint szükségszerű, mivel nem lehet másként finanszírozni a jelenlegi fejlesztési és beruházási költségeket. A világ globálissá válásához hozzátartozik a mindenkit ellátni képes cégek, szövetségek létrejötte is, remélhetőleg ez hosszútávon nem okozza a verseny halálát - az árak stabilizálódását és a fejlesztések csökkenését.

Kővári Ádám (St) a SuperGamez főszerkesztője
1. 2001-ben nagyon sok jó játék jelent meg, nehéz az év játékát kiemelni. A friss játékok közül tavasszal a Project IGI és Sea Dogs szereztek sok izgalmas percet, majd a nyári hőségben a Tropico és a jeges tea volt a kedvencem. Mostanában a Empire Earth, a Stronghold, a Red Faction és a Castle Wolfenstein a legkirályabbak, és természetesen a felsorolásból nem maradhat ki az a program sem, amelyet a Windows újratelepítések után elsőként szoktam felrakni: a Fifa 2001 és 2002.

2. Korábban még sokat játszottam a Championship Manager 2000-2001 c. foci menedzserrel. Az idei verzió megjelenése az év csalódása: kezelőfelülete tradícionálisan gagyi, korszerűtlen, szemrontó, a játék lassú, mitöbb lefagy.

3. Számomra a legkellemesebb élmény a Windows XP megjelenése volt. Korábban sok bosszúságot okozott a munka közbeni Windows fagyás, amelynek köszönhetően néha még adatvesztés is előfordult. Örömteli újdonság, hogy ugyanarra a vasra feltelepítve, az XP képes több hétig fagyás és hiba nélkül futni.

4. 2001 legnagyobb csalódása az IT szektor elhúzódó recessziója. 2000 őszén már látszott, hogy kipukkad az Internet-lufi, de senki sem gondolta, hogy a recesszió ilyen tartós lesz.

5. Az új esztendőtől azt várom, hogy visszaáramlik a korábban elmenekült tőke, és azok a vállalkozások indulnak fejlődésnek, akik nem csak üres marketingelemeket, hanem valós anyagi-szellemi értékeket is képviselnek.

Bodnár Ádám (Ytse) a HWSW felelős szerkesztője
1. Hú, mivel elég keveset játszom, ez elég fogós kérdés. Szerintem a két legjobb játék a Gran Turismo 3 A-Spec és a Halo, mert el lehet adni velük egy konzolt. A harmadik meg legyen mondjuk a Half-Life, mert nem lehet megunni - és elég bőrt lehúzni róla. :)

2. A Quake 3 Arena PlayStation 2 verziója, mert ebből az alapvetően hálózati játékból pont a lényeget, azaz az internetes többjátékos támogatást hagyták ki.

3. A Pentium 4 és az Xbox, mert senki sem gondolta volna, hogy ennyire sikeresek lesznek.

4. Nehéz egyet kiemelni a rengeteg gagyi közül... de talán az nForce. Túl sokat kellett várni rá és úgy tűnik, messze nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Egyszerűen méltatlan az NVIDIA "jó híréhez".

5. A Duke Nukem Forevert és a BitBoys chipjét, no meg a Matrox G800-at... :)


<< Előző oldal  1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások