Elder Scrolls 3: Morrowind

Elder Scrolls 3: Morrowind

2002. március 21. 04:24, Csütörtök
Grafikai szempontból a Morrowind napjaink professzionális versenyzői közé tartozik, a képeket nézegetve egyértelmű, hogy az utóbbi évek egyik legszebb játékával van dolgunk - az RPG-k kevésbé látvány-központú mezőnyében meg pláne. A szörnyek/NPC-k több, mint 6000 poligonból épülnek fel, és perspective corrected projective shadowing technikával vannak árnyékolva -– szó se róla, nagyon szépek, bármit is jelentsen ez a szép hosszú ánglius kifejezés. A játék várható gépigénye is ehhez igazodik majd: a hírek szerint leginkább egy nagyon jó, T&L-es videokártya kell majd neki (bár a fejlesztők szerint a régebbi kártyákon is elfut majd valahogy). Ez utóbbi kijelentés valóságtartalmáról sokat elárul az a tény, hogy az Nvidia az utóbbi időben előszeretettel használja a Morrowind-et a csúcskategóriás Geforce 4 modellek tudásának szemléltetésére...

Klikk ide!     Klikk ide!

A brutális grafikát persze nem csak a környezet részletgazdag kidolgozására használták fel, hanem a játékmenetet jobban érintő dolgok is normális kidolgozást kaptak. Ilyen például a nem-játékos szereplők és szörnyek kinézetének/ruháinak/páncélzatának gondos kimunkálása: ha minden igaz, ezekből soha nem látott változatosságot fogunk tapasztalni a Morrowind végigjátszása során. Ugyanez mondható el a fellelhető tárgyak minőségéről/mennyiségéről is, Bethesdáék minden eddigi játékra rá kívánnak verni ebben a tekintetben. Bár a játék default sajátszemszögű nézetet használ, lehetőségünk lesz majd 3rd person ábrázolás választására is - ha esetleg gyönyörködni támadna kedvünk gondosan felcicomázott karakterünkben.

A tápolás gyönyöre

Karakterünk fejlődését nyolc alapvető tulajdonság határozza meg: strength, intelligence, willpower, agility, endurance, personality, speed. Upsz, ez csak hét. Lássuk csak, erő megvolt, intelligencia megvolt, akarat megvolt... aha, megvan a kis ravasz: szerencse, azaz luck. Ezek az alap-tulajdonságok permanensen a szintlépések során kapott pontokkal növelhetők, nem permanensen meg kábé ezerféle módon, de erről később még lesz szó. A főértékek mellett egy egész pofás kis skill-rendszer kapott helyet, három nagy skill csoporttal (Stealth, Combat. Magic) mindegyikben kilenc fejleszthető képességgel. A skillek fejlesztésének legbiztosabb módja az, ha használjuk őket. Vegyük például a "medium armor" kódnevű skill-t. Ennek alapértékét az endurance főérték nagysága határozza meg, nőni pedig akkor fog, ha azt a bizonyos medium típusú páncélt magunkon tartjuk, és a csatákban azzal fogjuk fel az ellen ránk irányuló csapásait. Egyszerű, de nagyszerű, nemdebár?

Klikk ide!     Klikk ide!

A skillek már csak azért is fontosak, mert ezek határozzák meg a karakterünk osztályát. Ha a fejlődés során a mágikus képzettségekre gyúrunk rá, akkor a bűvész paripájává válunk (VarázsLó - bocs, szakállas vicc volt, de ellenállhatatlan késztetést éreztem az elsütésére), ha inkább ütünk, akkor harcossá, ha meg lopunk-csalunk-hazudunk-osonkodunk, tolvajjá. A Dagerfall-t sokan szidták anno a karakterosztályok közti egyensúly hiánya miatt (a mágusok és harcosok irtó erősek voltak, a tolvajok meg nagyon gyengék), de ezúttal a fejlesztő fiúk megesküdtek minden szent és szentségtelen dologra, hogy a Morrowind-ben nem fordul elő ilyesmi - úgy legyen.

Varázslatok, bűvös cuccok, mágikus löttyök

A Morrowind varázslatrendszere meglehetősen sajátos darab, amolyan "csináld magad" - szisztéma alapján működik Adva van nagyjából 200 darab alap varázslat-effekt, melyek ugyan magukban is elsüthetők, de igazi eredményeket az összekeverésükkel érhetünk el. Ez a megoldás nagyban eltér az eddig megszokottól, de első olvasásra nem is hangzik olyan rosszul. Különösen akkor nem, ha hozzávesszük, hogy a "keveréssel" született varázslatok mind másképpen néznek ki, sőt az elsütésükkor keletkező effektből azt is meg tudjuk majd mondani, hogy milyen komponensekből lettek összehozva- ennek megvalósításán egyébként még jelenleg is dolgoznak a Bethesdánál. A 200 alapvarázslatnak meglehetősen sok kombinációja van, szóval a varázslatok számának tekintetében valószínűleg rekordok fognak dőlni a Morrowind megjelenésekor. Hasonló elv alapján lehetőségünk lesz saját varázstárgyak összerakására is.

Klikk ide!     Klikk ide!

A fentebb vázolt kevergetős módszer hatványozottan érvényes a mágikus italokra. Morrowind világában vándorolva rengeteg varázsital-összetevőt szólíthatunk majd magunkhoz. Ezek némelyike magában is hatásos (akár csak a varázslatok), de az igazán ütős potion-öket itt is magunknak kell elkészítenünk. A létrehozandó mágikus lötty minősége és hatása számos dolog függvénye. Nem mindegy, hogy milyen összetevőket használunk fel (a rossz alapanyagok akár mérget is eredményezhetnek, vagy olyan folyadékot, ami ugyan növeli az erőt, de vészesen lecsökkent az intelligenciát - "Nagy darab erős ember menni agyonütni nagy büdös sárkány!"), és az sem mellékes, hogy milyen eszközök felhasználásával tesszük ezt (jó minőségű, mágikus mozsár = jó minőségű mágikus itóka; ronda, repedezett mozsár = csúnya lerészegedés, másnap kínzó fejfájás, hányinger), sőt az alkímiában szerzett jártasságunk milyensége sem elhanyagolható szempont.

Klikk ide!     Klikk ide!

Mikor lesz már nyár?

És ezt most kivételesen nem csak azért kérdezem, mert nincs megkapóbb látvány a barnára sült, minimál-bikiniben napozó hölgyeményeknél. A Morrowind-et időtlen idők óta fejlesztik, és úgy néz ki, hogy idén, valahol nyár magasságában végre megjelenik, sőt rögtön Xboxra is kiadják - bár azt hiszem ez utóbbi tény nem sok embert érint egyelőre kis hazánkban. A Morrowind mindenesetre nagyon ígéretes játék, elképesztően szépen kidolgozott világgal, és sokat ígérő játékmenettel. Ha csak valamit nagyon el nem szúrnak a Bethesdánál, akkor az év egyik sikerjátékát tisztelhetjük majd benne - még pár hónap, és minden kiderül...

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások