Command & Conquer Generals

Command & Conquer Generals

2003. március 2. 23:37, Vasárnap


Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Westwood

Rendszerkövetelmények:
Minimum: PIII 800 MHz processzor, 128 MB RAM, 32 MB-os GF2 vagy Ati 7500, 1.8 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: 1,8 GHz processzor, 256 MB RAM, 64 MB-os GF3, 1.8 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Warcraft III, Age of Mithology
Kategória: RTS

Rohan az idő. A minap, amikor kezembe vettem a Command & Conquer széria legújabb darabját a Generals-t, telepítés közben a monitorra meredve azon merengtem, hogy mintha csak tegnap lett volna az a pillanat, amikor középiskolás koromban először indítottam el a Westwood első sikertermékét, a Dune 2-t. Annak ellenére, hogy az izgalmas órák, napok élénk emlékei még mindig a élnek, ez a pillanat bizony nem tegnap volt, hanem több, mint 10 évvel ezelőtt. E 10 év alatt a Dune 2-től a C&C Generals-ig látványos fejlődésnek lehettünk szemtanúi.

Bár a Dune 2 óta a Westwood berkeiből származó játékok megjelenésükben, kezelhetőségükben radikális változásokon mentek keresztül, és a játékok alatt futó vas is sokszorosan kicserélődött, mégis egy-egy vadhajtástól eltekintve, a C&C stratégiáktól mindig ugyanazt az izgalmas, pergő játékmenetet, érdekes történetet, a kor követelményeinek megfelelő grafikát, egyszerű és logikus kezelhetőséget, egyszóval a jól bejáratott és megszokott koncepciót vártuk és kaptuk. A C&C hívők nagy örömére a Generals is bír ugyanazokkal az erényekkel, melyek élvezetessé tették a korábbi játékokat.

Klikk ide! Klikk ide!

Előzmények, alapok

Az előző részektől eltérően a C&C Generals-nak nincs igazán komoly sztorija, a missziók egyszerűen csak a 21. század jelenében játszódnak, hátterükben valószerűnek is tekinthető eseményekkel. Ez olyannyira igaz, hogy az amerikaiak oldalán az első misszió egyből Bagdad elfoglalása, amely jelen politikai helyzetben akár a következő 1-2 hónap véres valósága is lehet. Az igen rövid bevezető videóból sem derül ki sok minden, mivel a videó maga történet nélkül, mindössze akciójelenetek és élőképek sorozata.

Klikk ide! Klikk ide!

A Command & Conquer Generals alapvetően a klasszikus real-time stratégia legjobb hagyományait követi, egy két újítással fűszerezve: minden misszió elején alapvető feladatunk, hogy felépítsük a támaszpontunkat, megszervezzük a pénzbevételeket, megoldjuk a támaszpont védelmét, illetve a bevételekből megfelelően felépített és kifejlesztett haderőt állítsunk fel, amellyel aztán legyalulhatjuk az ellenséget a térképről. Kb. ez volt eddig az összes real-time stratégia játékmenetének a lényege. A Generals azonban további újítást is hozott a játékmenetben, mégpedig a tábornoki rangfokozatok és a tapasztalati szint bevezetésével. A játékban ugyanis már nem csak az egységeink kaphatnak egyedileg "előléptetést", ahogy ezt már megszokhattuk a Red Alert 2-ben, hanem a játékos maga is. Több-kevesebb összecsapás után feljebbvalóink előléptetéssel jutalmaznak, amelynek technikai előnye, hogy az ekkor kapott tapasztalati pontok segítségével egyre nagyobb erejű haditechnikát vethetünk be.

Klikk ide! Klikk ide!

A hadseregünk és bázisunk megvásárlásához a Dune2 óta minden korábbi C&C-ben ugyanúgy juthattunk pénzhez: a pálya bizonyos területein megjelenő "fűszert" kombájnokkal betakarítva és visszaszállítva pénzzé konvertálhattuk. Furcsa módon így volt ez az elképzelt történelmi szituációban játszódó C&C Red Alert 1 és 2-ben is. A Generals-ban szerencsére szakítottak a pénzszerzés eme bugyuta megoldásával, itt pénzt közvetlenül az "ellátmánynak" nevezett anyagok megszerzéséből és begyűjtéséből szerezhetünk. A térkép egyes helyein Supply Dockok vannak elhelyezve, amelyből az ellátmányt hazaszállítva közvetlenül pénzünk lesz. Megmaradtak a Red Alert 2-ből jól ismert olajkutak is, de itt az olajkutakat és általában az épületeket már nem a mérnökök tudják elfoglalni, hanem az egyszerű katonák, ha kifejlesztjük az ehhez szükséges képességeket.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások