Need For Speed: Underground

Need For Speed: Underground

2003. december 1. 03:47, Hétfő
Csatatér

A 2Fast 2Furious filmből jól ismert szituációkban tetszeleghetünk a játék nagyrészében. Az illegális éjszakai autós élet minden próbáját ki kell állnunk előbb vagy utóbb. Minden pálya ugyanabban a városban van. Gyakorlatilag van egy teljes megszerkesztett város, ahol különböző útvonalakon haladhatunk végig. Minden egyes verseny meghatározott nyomtávon halad, azokon a pontokon, ahol egyébként kereszteződés lenne, ott világító nyilak illetve betonterelők hívják fel a figyelmet a kötelező haladási irányra. A vicces az, hogy egy körverseny egyik egyenese helyszíne lehet mondjuk egy gyorsulási versenynek. Az ötlet nagyon eredeti, de elvesztette az NFS azt a nagyon vonzó tulajdonságát, hogy ezernyi gyönyörű tájra kalauzolja el a sofőröket. Itt csak egy terep van, de az 100%-os. Minden kis utca, járdaszegély, dekoráció a helyén van és elég jól néz ki. Igazi városnak tűnik, még a reklámok is ott vannak mindenhol, mint említettem feljebb. Ami érdekes, hogy az aszfalt tükröződik, pedig nem is esik az eső, meg úgy általában minden csillog-villog. És itt vissza is tértem a bekezdés elejére, olyan, mint a 2Fast 2Furious. Mondjuk ott voltak nappali helyzetek is, amit többen hiányolnak ebből a játékból.

Klikk ide! Klikk ide!

A városban, mint ahogy eddig minden NFS játék pályáin, találhatunk rövidítéseket, úgynevezett, shortcut-okat. Van, amelyikkel jelentős előnyre tehetünk szert, de vannak olyanok, amik inkább csak látványosak, de időben hosszabbak, mint az eredeti útvonal. Ezt ki kell tapasztalni, sokszor függ attól is hogy tudjuk bevenni, mert egy elnézett kanyar a rövidítésben komoly másodperceket jelenthet, ami ebben az őrült tempóban vereséget jelent leggyakrabban. Amiért viszont érdemes megpróbálni a levágásokat, az a 100 stílus pont, ami jár érte. Ha tehetjük, akkor mindenképp érdemes megpróbálni.

A versenymódokat tekintve klasszikus autóverseny kategóriába tartozik a Sprint, Circuit és a Lap Knockout.

A Sprint egy hosszabb, általában 5-6 km hosszú szakasz, persze tele kellemes kanyarokkal és meglepő kombinációkkal. Itt a más versenyeken jól begyakorolt kanyarok egymás után tűnnek fel, és mindegyiket csak egyszer van lehetőségünk bevenni (lévén A-ból a B pontba jutás a verseny lényege). Legtöbbször egy-két alkalommal akár hibázhatunk is, ugyanis a hosszú pályákon a gép is szinte mindig ront egyet és nem mindig használja ki a leggyorsabb íveket, útvonalakat.

Klikk ide! Klikk ide!

A Circuit a klasszikus kör autóverseny. Underground módban általában 2-4 kört kell megtennünk a sikeres célbaéréshez. Ennek a versenymódnak egy változata a Lap Knockout, amikor minden körben az utolsó helyezett kiesik, tehát három kört kell megtenni úgy, hogy egyszer sem érünk be utolsó helyen. Ezt a versenymódot találtam a legnehezebbnek az egész játék során. Az ellenfelek teljesen aggresszívak és nagyon együtt mozog a mezőny. Nem mindig lehet elszakadni tőlük, de akkor is maximum 3-4 másodpercre, ami azt jelenti, hogy egy kicsúszás még lehet hogy belefér, de egy borulás után jobb, ha a restartot nyomjuk. Persze, easy fokozatban egyszerűbb eredményt elérni, de a hard fokozat jelent igazi kihívást. Mindenki válasszon, hogy melyik jön be neki jobban.

Klikk ide! Klikk ide!

A sima versenyek után pedig a nem teljesen megszokottak, a drag race, azaz a gyorsulási verseny és a drift, ahol egy rutinpályaszerű helyen minél hosszabban és többször kell megcsúsztatni a kocsit az aszfalton. Kellemes szórakozás, de nem ABS-es autóknak való. A stílus pontok igazi kincsesbányája. A végefelé akár 120.000-150.000 ezer pontot is össze lehet tapsolni magunknak, persze már a maximum 5X-ös hírnévszorzóval. A drifteket is számolja közben a program, itt eleinte 10.000 pont a sima kis négyszög alakú pályán már eredmény, aztán a végére már csak a 200.000 feletti lesz etalon, legalábbis nekem valamivel e fölé sikerült belőni a rekordomat.


 1 2 [3] 4 5  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások