Need For Speed: Underground

Need For Speed: Underground

2003. december 1. 03:47, Hétfő
Grafika: Ez alkalommal az EA hozta a formáját és szép megjelenésű játékot adott ki. Csillogó felületek, DirectX 9 parádé. Igaz, hogy a programozás része gyenge lett, mert 800*600-as méreten kívűl semmiben nem megy hiba nélkül, igaz ezen a felbontáson is gyönyörű. Ha feljebb állítottam, akkor frekiváltáskor kiugrott a játék, ugyanis a menü az fix 800*600, tehát versenyek elején mindig váltana, illetve, ha levettem minimumra vagy közepesre a grafikát, akkor alagutakban, szűk utcákban begyorsult a játék. Ez igazából szégyen egy ekkora gyártónak és egy ekkora brandnek, mint az EA és az NFS. A tesztgép egyébként 2500+ Athlon XP és Sapphire Ati Radeon 9600Pro, de az Nvidia hívők se örüljenek, mert Geforce 4 Ti4200-vel is ugyanezt produkálta, viszont néhány hasonló konfiguráción meg semmi baj nem volt vele.

A játék ezekkel a kis gondokkal eljátszotta az 5 csillagot, egyébként opuszokban zengenék róla. Gyönyörű játéktermi grafika felsőfokon, az autók tökéletesek, a felnitől a spoileren át a kasztniig minden. Talán a lámpák fénye bugos kicsit, de ez csak akkor vehető észre ha pontosan szemben van a kamerával.

Kezelőfelület: Az EA mostanság kezdi átvenni a konzol menüket. Vagy éppen mondhatnám, hogy olyan, mint egy régi PC-s játéké. Mindent billentyűzettel lehet irányítani, kivéve a matricák színének beállítása, ami csak egérrel érhető el. Viszont ez egy szinten pozitív - nem kell két input között ugrálni, elég a billentyűzet. Igaz nem túl eredeti a rendszer, de nagyon jól használható.
A futamokon belül sem volt okom panaszra semminél. Billentyűzettel is teljesen jól kanyarodik, nem érzem azt, hogy kocka kanyarok lennének. Érzéssel kell csinálni és akkor rendben van. A kiosztásnál érdekessége, hogy a klasszikus kézifék gomb a space helyett a bal shift lett, ugyanis a szóköz a nitronak ad most otthont.

Játékmenet: Végre egy nem olyan NFS, amit nem viszek végig egy fél nap alatt, vagy nem unom meg a kampány felénél. Izgalmas, fordulatos játékot sikerült kihozni belőle. A történettől igaz nem kell sokat várni, de a játékmódokat és a pályákat úgy rendezték össze a készítők, hogy mindig egy kicsit tanulunk, mindig egy kicsit fejlődünk, és mindig felismerünk valamit az előzőekből. Jól használják az egy város-korlátlan számú útvonal elvet, ezáltal nem nagyon lehet megunni az egyébként egysíkú pályát. Igaz ez az egy pálya rendelkezik két híddal, számtalan egyenessel, kanyarkombinációval, ugratóval, autópályás, csatornás, szűk utcás részekkel, levágható utakkal, kis trükkökkel. Aki szerette az NFS régen is használt elemeit, annak mindenképp végig kell vinnie a játékot. Tele van ötlettel, és jó az összeállítás, csak egy bibi van, hogy semmi sem eredeti, mindent láthattunk már valamikor, de jó kombináció az tény. Ezért négy pont.

Multiplayer: Erről a részről nem szóltam még, de hiba lenne nem szentelni neki egy rövidebb bekezdést. Ahogy a demót, a véglegest is lehet interneten keresztül játszani. Bár a helyi hálósokat kifelejtették, de így válik igazán underground hangulatúvá a játék. Ismeretlen és imserős arcok. Vagány, egyedi kocsik, versenyek százai. Mióta megnyitott a szerver, azóta mindig teljesen zsúfolt. Hihetetlen sokan játszanak és persze magyarok is vannak bőven. Semmi más nem kell az on-line játékhoz, mint regisztrálni az EA online-nál, aztán bejelentkezni. Mindenkinek ajánlom. Modemesek annyira ne próbálkozzanak, mert a játék szélessávra van optimalizálva. Bugok természetesen ott is előfordulnak, de már kijött egy javítás, amit letölthetünk a bejelentkezés után.

Hangeffektek: Az árkád stílussal tökéletesen harmonizáló effektek. Nem teljesen élethű, de az maximális beleéléshez minden szükséges megvan. A motorhangok hagynak némi kívánni valót, de ez sosem volt az EA erőssége. Az ütközés, földetérés és egyéb hangok viszont teljesen rendben vannak.

Zene: Első osztályú muzsikák csendülnek fel a játékban végig. Szintén a 2Fast2Furioushoz tudnék visszanyúlni, körülbelül azt a hangulatot idézi. Sok hip-hop, rap nóta, ami a száguldás és csillogás érzetéhez teljesen passzol. Számomra külön öröm volt az Asian Dub Fundation: Fortress Europe nótája, és érdekes, hogy amikor az csendül fel, akkor sokkal jobban megyek ;)

Összegzés: Nem mondom, hogy tökéletes, de egy igazán jó egységet magának tudó játék született. Hangulatra és ötletre épül, ami mindennél fontosabb ahhoz, hogy sikeres legyen valami. Ez kiegészül egy kiváló grafikával, ami magával ragad mindenkit. Persze ne keresse benne senki a valóságot, ne hasonlítsa a szimulátorokhoz. Ez árkád játék. Nem fogunk belőle megtanulni vezetni, nem tudjuk meg, hogy igazából milyenek ezek a csodamasinák. Viszont szép lassan összerakhatjuk álmaink autóját ezernyi kis apró tuninggal. Amire azért felhívnám a figyelmet, hogy élőben senki se próbálja ki, még saját felelősségére sem, mert veszélyes. ;) Néhány fórumon már találkoztam egyeztetésekkel, hogy ki mikor találkozik Pesten egy versenyre. Teljesen elég az a misztikum, amit a játék ad. Egyre gyorsabban, egyre jobban, egyre többet. Nem lehet nem szeretni.


<< Előző oldal  1 2 3 4 [5] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások