Need For Speed: Underground

Need For Speed: Underground

2003. december 1. 03:47, Hétfő
Az egész úgy működik, hogy max 3-asig kapcsol fel az autó és közepes tempóval, de markáns kormánymozdulattal berántjuk az egészet, ami megcsúszik az aszfalton és egy ideig tehetetlenségben van, aztán elkezdi magát kihúzni az oldalazásból. Kicsit nehéz leírni a látványt, de gondolom mindenki látott már ilyet a TV-ben, vagy próbálta már télen vagy esőben a Tesco parkolóban. Billentyűzeten ez úgy működik, hogy mielőtt beér az autó a kanyarba, berántjuk a kormányt, azaz a jobb-bal gombot, gázadás nélkül, majd utána kormányt békén hagyjuk és gázt adunk csak. Kézifék (shift) ilyenkor szerintem szigorúan tilos, mert oldalra indul az autó és ha falnak ütközünk, azért pontlevonás jár, illetve az a csúszáskombináció érvénytelen, és igen idegesítő tud lenni egy komoly 20 ezer pontost egy falazás miatt lenullázni.

Klikk ide! Klikk ide!

A számlálás szintén szorzós rendszerben működik. Az első csúszásnál 1X, 250 pontig, majd 1000 pontig 2X, és így tovább 9600-ig, ahol a legnagyobb 5X szorzót kapjuk meg, amiután már pörög nagyon durván a számláló. Viszont egy falazás 1X-re vagy a túl lassú tempó eggyel visszább állítja a szorzót, s utána újra el kell érni egy csúszásból a megfelelő pontot. Érdemes kicsit óvatosabban nagyobb ívekben forgolódni, mert inkább legyen kevesebb pont egy kanyarban, inkább legyen egy egyenes pont nélkül, mint hogy a kormányt rángatva nullázzuk le minden eredményünket. Jobb a pályákat gyakorolni egy kicsit, és amikor Underground vagyunk, akkor is büntetlenül próbálkozhatunk akárhányszor. Ha már jól megy, akkor figyelve, koncentrálva 4 kört kell menni és már léphetünk is tovább. A drag race a mási fifikás játékmód. Itt nem az ügyes mozgáson, hanem a jó időzítéseken van a hangsúly. Szinte semmi más dolgunk nincs, mint nyomni a gázt és váltani. Kőkemény kuplungharc az egész. Csak akkor tudjuk megnyerni a versenyt, ha szinte tökéletesen váltunk fel 5. vagy autótól függően 6. sebességfokozatba. A fordulatszámmérőn jelezve van a pont ahol nagyjából váltani kéne. Ez a piros sáv első szakasza. Amikor a fordulat majdnem eléri a szint alját, akkor egy kék jelzést kapunk, ez már jó váltásnak minősül, amikor beleér akkor zöld, és a mutató is elzöldül, ez a tökéletes váltás. Még két kategória van, az egyik a túl rövid váltás, a másik a túl késői. Mindkettőnek az lesz az eredménye, hogy nem gyorsulunk kellő ütemben, és elhúznak mellettünk a kollégák. Tapasztalataim szerint egy mellényúlás még belefér, de van amikor 4 perfect shiftre van szükség.

Klikk ide! Klikk ide!

Főleg a nitro megjelenése után válik érdekessé a helyzet, mivel az, hogy ki mikor lövi el turbóját, az eldöntheti a félperces futamok sorsát. Elméletileg a legjobb sebességnövekedést akkor érjük el, ha későn, a legmagasabb fokozatban pumpoljuk, mert már nem pörög túl a motor, viszont a nitro hamar feltornássza a sebességet. Így a maximum 335 körül volt, bár még lehet szerintem fokozni. Viszont ha rövid a pálya, vagy éppen ugratókkal kezdődik és az elején nem lehet jól jönni, akkor már negyedikben érdemes kiugrani, mint ahogy a többiek is teszik. Jó trükk az, ha a másik turbója elé beállunk, mondjuk forgalmas szakaszon, ahol csak egy sávban tudna meglógni. Érdemes gyakran hátranézni, mert nitróval egyik pillanatról a másikra ott teremhet a kolléga. Ilyenkor cikk-cakkban elkezdünk a sávok között ugrálni és jóeséllyel hátulról belénkjön, ami nekünk egy kis plusz löket, illetve neki biztos vereség.

A sávváltásról még nem szóltam, de nem is nagy dolog. Egyszerűen az iránygombokkal mehetünk át. Nem kell ügyeskedni, hogy egyenesben tartsuk a kocsit, egy gombnyomásra átáll eggyel arrébb. Igaz nem túl jó hirtelen mozdulatokkal, tehát figyelni kell a szembejövő, vagy teljesen mindegy merre menő forgalmat (ekkora tempónál a városi forgalom szinte egyhelyben állónak tűnik). Van néhány technikás pálya, ahol érdemes megjegyezni, hogy mi mikor jön keresztbe. Ilyen például a demóban is szereplő, a véglegesben a közepefelé feltűnő pálya, ahol a szakasz végén egy vonat robog el keresztbe, de szerencsére van előtte egy ugrató ;)

Klikk ide! Klikk ide!

A versenyek során mindegyik számból találkozhatunk bajnokságokkal is, ahol több versenyt futunk pontokért egymás után. Egyedül itt nem probléma ha egyszer-egyszer nem elsőnek érünk célba, a pontok összege számít majd a végén. Szerencsére az alfutamokat is akárhányszor újraindíthatjuk, tehát ki lehet hozni a maximumpontot. Aki nem ennyire végletes, az megelégedhet az örök második hellyel is, mert általában az ellenfelek között cserélődik minden pozició, tehát mondjuk 4 versenyből mind a három játékos kihozhat első és utolsó helyeket is.


 1 2 3 [4] 5  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások