Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

2004. április 5. 13:34, Hétfő
Elérkeztünk a második rész legnagyobb újításához, a többjátékos módhoz. A többjátékos mód további nyolc küldetést tartalmaz. Talán első blikkre nehéz elképzelni, hogy milyen is lehet multiban a Splinter Cell. Hogy milyen? Zseniális! A Pandora Tomorrow ugyanis forradalmi újítást tudott vinni az online játékok - főleg FPS-ek - egyre egyhangúbbá váló világába. Ugyanis immáron nem teljesen egyenrangú, hanem két, felszerelésében és módszereiben alapjaiban eltérő csapat játszik egymással. A három játékmód sorban: a semlegesítési mód, a kivonási mód és a szabotázs. Sajnos a játékosok számát négy főben maximálták, de ez a játékmenet hasznára válik. A két szembenálló fél: a Shadownet kémhálózat és az Argus Zsoldosok. A csapatok felszerelésükben, fegyverzetükben, módszereikben, mozgásukban, és nézőpontjukban különböznek egymástól.

A Shadownet kémek klasszikus Splinter Cell-módra, külső nézőpontból látják az eseményeket. Feladatuk az aktuális játékmódtól függ, de mindig egy biológiai fegyvert tartalmazó tárolóegységgel kapcsolatos. Minden mozgást tudnak alkalmazni, amelyet az egyjátékos módban megismertünk. A legfontosabb korlátozás velük szemben, hogy nem használhatnak halálos eszközöket, így felszereléseik ehhez a megkötéshez igazodnak. Éjjel- és hőlátó szemüvegük szintén ismerős már.

Klikk ide! Klikk ide!

Az Argus zsoldosok a történet szerint katonai és kormányzati objektumok védelmére felbérelt privát szervezet katonái. Feladatuk a kémek küldetésének megakadályozása, és a tárolók bármi áron való megvédése - és a cél érdekében nem rettennek vissza az erőszaktól sem. Mozgásuk nagyon korlátozott, felszerelésük viszont fegyverekkel is bővül. Speciális elektromágneses- és mozgásérzékelő készülékük segítségével deríthetik fel a sötétben rejtőzködő ellenfeleket. És ami az újdonság: a Splinter Cell hagyományait felrúgva FPS nézetből játszanak!

Klikk ide! Klikk ide!

Bár elsőre hatalmas segítségnek tűnik, számukra az FPS-nézet a legnagyobb kerékkötő is. A tapasztalat azt mutatja, hogy az ember órákig játszhat zsoldosként, de egyszerűen nem ismerhetünk meg többet a pályából, mint mondjuk 40%. Nem ismerhetünk, mert kevés mozgásunk révén csak a folyosókat, raktárhelyiségeket tudjuk lefogni; szellőzőkbe, szűk alagutakba, párkányokra pedig soha nem fogunk eljutni. Ez a kémek felségterülete. Cserébe a zsoldosok fegyverrel rendelkeznek, míg a kém csak az ügyességére, a rejtőzködésre, és a pálya minél alaposabb kihasználására számíthat. Ennek ellenére az, hogy ők szinte bárhova eljuthatnak; rejtőzködhetnek dobozokban, párkányokon, szellőzőkben; egyszóval lefogják a teljes pályát, legalább akkora előny, minthogy nincs fegyverük. A készítőknek tehát sikerült jól eltalálni a játékegyensúlyt - mégha két, nagyon kezdő csapat közül szinte biztosan a zsoldosok kerülnek is ki győztesen az összecsapásból.

Klikk ide! Klikk ide!

Ha valaki esetleg még nem látja lelki szemei előtt a többjátékos mód mikéntjét, a két hivatalos videó biztosan segít majd. A kémek tevékenységét ebből az 5.7 MB-os, a zsoldosokét ebből a 6.5 MB-os videóban láthatjuk.
A csapatmunka természetesen nagyon fontos, pontosan a maximum 4 játékos miatt. Ha valaki - akármelyik csapatból - nagyon elkóborol, könnyen elkaphatja a másik fél. A kémek természetesen még jobban rá vannak utalva a csapattársra, hiszen nem tudják magukat megvédeni. Viszont ha egyikük megbújik a sötétben, amíg a másik babrálni kezd a tárolóegységgel, az ajtóstul a szobába rontó zsoldos könnyen meglepődhet...

Ha mindezek hatására kedvet kaptál egy kis multizásra, nézz körül a fórumban, esténként indul szerver.


 1 2 [3] 4 5  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások