2004. június 30. 02:08, Szerda
Fejlesztő: IO Interactive
Kiadó: Eidos Interactive
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: 1,5 GHz-es Pentium 4/Athlon XP, 256 MB RAM, 64 MB-os videókártya
Ajánlott: 2,4 GHz-es P4/Athlon XP, 512 MB RAM, 128 MB-os videókártya
Hasonló játékok: Hitman 2: Silent Assassin,
Max Payne 2,
Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Kategória: külsőnézetes akció
A Hitman első megjelenésekor, 2000 őszén nagy sikert aratott egyedi játékmenetével, amiben kombinálta a lopakodást és a kemény akciót, azonban azóta számos hasonló stílusú játék jelent meg, úgyhogy a harmadik rész már kemény mezőnnyel néz szembe.
Szerény véleményem szerint az Eidosnál a megjelenések időzítéséért felelős kolléga nincs épp a helyzet magaslatán. Ahogy az előző rész esetében is, kedvenc bérgyilkos barátunk harmadik epizódja most is egy nagyon erős mezőny kellős közepén landolt. Gondoljunk csak bele mi folyik éppen az FPS-piacon, Far Cry,
Painkiller, nem is beszélve a
Splinter Cell: Pandora Tomorrow című remekműről... szóval azt hiszem, a játék megint kevesebb figyelmet kap a megérdemeltnél.
Annak, aki esetleg nem tudná: a Hitman: Contracts egy bérgyilkos mindennapjait bemutató külsőnézetes akciójáték, amelyben nagyon változatos (tényleg, még Budapesten is kell tevékenykednünk!) pályákon kell az adott célszemélyt likvidálni. A nem túl erős történet szerint főhősünket komoly sebesülés érte, és betegágyán gondolja át pár régi megbízását. A helyszínek ennek megfelelően nem is igen kapcsolódnak egymáshoz, talán csak a kínai részben.
A játék többféle nehézségi módban is játszható, ennek megfelelően más és más taktikát kell alkalmaznunk. Rendezhetünk akár
Max Payne-féle vérfürdőt, ahol úgy oldjuk meg az adott célpont megsemmisítését, hogy gyakorlatilag mindenkit kinyírunk a pályán, még akár a civileket is. Persze a játék igazi ízét a lopakodás, a fal mellett settenkedés, a megfelelő pillanatra várás izgalma adja meg. A lehetséges "elintézési" módok ezúttal is számos lehetőséget adnak, mozgásterünk ha nem is korlátlan, mindenesetre a maximumot kihozták a fejlesztők.
A fegyverarzenál nem sokat változott a korábbi rész óta, de ez nem is baj, így is minden szükséges eszköz a rendelkezésünkre áll, legyen szó akár vadászpuskáról, akár mesterlövész puskáról vagy a jó öreg zongorahúrról... Sőt, van néhány pálya, ahol Agatha Christie-mintára párnával is meg tudjuk fojtani az arra érdemest, de rakhatunk mérget a teájába is, szóval bőven van lehetőség az ember elleni erőszak alapos gyanújának felkeltésére. Az is erős pozitívum, hogy nyoma sincs a Splinter Cell-es lineáris játékmenetnek, a feladatot úgy látjuk el, ahogy nekünk tetszik, bármilyen irányból és eszközzel. A játékmenet ettől lesz igazán fantasztikus.