Játék-memoár 2006

Játék-memoár 2006

2007. január 5. 20:52, Péntek
FPS-fronton idén nagy tech demók nem jelentek meg, hiszen a nagy motorfejlesztők most aratják tavalyi és korábbi munkájuk gyümölcseit. A Half-Life 2 vonalon kiemelkedő alkotásnak számít a már fent említett Dark Messiah, ami ugyan nem sokkal fejeli meg az alap motor képességeit, de egy olyan világba helyezi azt át, amiben ritkán aprítunk célkereszttel a monitor közepén. A Doom pártiak örülhettek a Prey kapcsán egy szintén szokatlan világnak, ami az indián kultúrába kalauzolt el minket. A játék legfontosabb részlete, hogy utunkat nem egy galamb, hanem egy sólyom kíséri.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A történet megosztotta a játékosokat, volt aki jobban szerette volna a load game gombot nyomkodni, ahelyett hogy kreatív módon szellemeket lövöldöz a folytatásért, illetve sokan talán jogosan a végére unalmasnak titulálták a falonmászós, űrlényhentelős játékmenetet. A hardvergyártók idén is megpróbáltak minél több pénzt kicsikarni belőlünk játékosokból, ezért feltalálták a PhisX chipet, ami a játékok fizikáját hivatott számolni. Szerencsére nem terjedt el és nem vált szükségessé, de a Tom Clancy's Ghost Recon taktikai FPS-t elég szépen kihegyezték ennek bemutatására. A játék talán túlságosan is valósághűre sikeredett, személy szerint nem szerettem volna sosem katona lenni, így annak életszerű szimulálása sem köt le, annak ellenére hogy egy kiváló fejlesztésnek tartom.

A szerepjátékosok végre felébredhettek idén a World of Warcraft nyomasztó függőséget okozó álomvilágából és ha kihúzták a hálózati kábelt, akkor két másik igazán terjedelmes álomvilágban találták magukat. Az év egyik talán legmakulátlanabb játéka az Elder Scrolls IV: Oblivion lett. Grafikailag, megfelelő hardverrel legalábbis olyan világot tárt a játékos elé, ami eddig talán elképzelhetetlen volt. Óriási bejárható területe ellenére változatos textúrákkal, terepekkel, csodálatos fényekkel örvendeztette meg a tehetősebb szerepjáték rajongókat. A történet fő szála mellett számos altörténet is 100+ órára biztosította a kalandokat.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Nem sokkal később megjelent a kiegészítő is, ami sokak szerint pofátlan húzás a kiadótól, hiszen csak egy nagyobb patch, de a kalandozó és modokat kreáló játékosok számára bizonyosan fontos kiegészítéseket tartalmazott. A másik kiemelkedő szerepjáték világ a Neverwinter Nights 2, ami a Baldur's Gate szerelmeseit vonzotta mágnesként az év harmadik harmadában.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások