Vanguard: Saga of Heroes

Vanguard: Saga of Heroes

2007. március 9. 21:24, Péntek
Grafika:
Alapvetően nagyon szép a játék. Sikerült magamra erőltetni az alacsony fps-t a screenshot készítés erejéig és meg kell mondjam, le a kalappal. Gyönyörűen kidolgozott textúrák, szép modellek, nagyon jó fények és mindenféle nyálcsorgató effekt kápráztatja el a játékost. A kellemetlen, hogy ezt egy mai középkategóriás géppel főleg nem, de egy csúcskonfiggal sem lehet igazán élvezni. Fórumozók véleménye alapján elmondható, hogy a RAM kulcsa lehet sok mindennek, de 2 GB mellett még 2,5-3 GByte swap igénye van a drágának. Emellett nem árt neki egy csúcskategóriás videókártya és persze a komoly processzorteljesítmény sem. Ezért hálából olyanokkal viccel meg játék közben, hogy egyszercsak elsötétül teljesen a kép (fényeffekt bug), átlátszó feliratok kitakarnak részeket, beragad, villog néhány textúra, illetve a combat üzenetek is bugosak alkalomadtán. Ez egy félkész játék, ráadásul hosszú béta után került a boltokba, nem kellett volna még. Egy ennyire nyomorék keretrendszernél nem lehet elengedni egy játékot, de erre biztosan rájönnek majd, mikor a lelkes játékosok behánynak tőle és sosem próbálják újra. Bugos és nem kicsit, nagyon.

Kezelőfelület:
Szinte teljesen testreszabható, mivel XML alapú a felépítése van, ezért biztosan sok-sok addon lesz majd ehhez is, mint minden MMORPG-hez. Az alapkiszerelés viszont kicsit szegényes és nem mindig könnyen érthető, kell egy kis idő, amíg rutinná válik. Szerencsére érződik rajta, hogy a korábbi MMORPG-k tapasztalatait felhasználták, merítettek bőven. A jelölések, a bar-megoldások és az alap műveletek megegyeznek akár a WoW-ban megismertekkel is. Rutinos MMO-játékosoknak persze nem lesz probléma.

Nehézség, AI:
Nehéz. Nagyon nehéz. Komoly csapatmunkára van szükség a legtöbb küldetés megoldásához, ráadásul a trade skillek fejlesztése és művelése sem gyerekjáték. Egy felelőtlen döntés, egy belerohanás ellenséges csapatokba itt szinte biztosan halálos, nem lehet csak úgy átszambázni egy területen. Külön élmény viszont, mármint negatív, hogy a respawn és a mobok sűrűsége nem igazán tömegbarát, illetve nem szóló játékosoknak kedvez. Sokszor sokáig kell várakozni, amíg újra megjelennek a questmobok, ami erősíti a csapatszellemet, hiszen jobb összeverődve egyszerre letudni ezeket a dolgokat

Játszhatóság:
MMORPG lévén hajaz a megunhatatlan címre, persze ehhez jóval több türelemre és nyugalomra van szükség, mint a WoW esetén. Minden sokkal lassabban, sokkal bonyolultabban történik, így viszont sokkal részletesebben ki vannak dolgozva a karakterek, sokkal aprólékosabb minden részlet, egyedi lehet mindenki. A csapatorientáltság jót tesz a közösségnek, nem érzem úgy magam bent, mintha egyedül kószálnék egy idegen helyen.

Összegzés:
Bughalmaz. Befejezetlen. Képtelen gépigények. Hibák, hibák, hibák. Szépség, alaposság és a megrögzött szerepjátékosok számára, végre nem kommersz világ a bolyongásra. Azt gondolom, hogy az Oblivion világa is ehhez hasonló volt, leszámítva, hogy mivel csak simán RPG volt, ezért halál unalmas. Itt, ha benépesül egy szerver, akkor igazi közösség alakulhat ki. Viszont azt látni kell, hogy ez nem a tömegigényeket elégít ki, ezért nem is hiszem, hogy itthon nagy számú rajongója lenne majd. Akik viszont szeretnék komolyan űzni az ipart, azok (amennyiben felvértezték magukat a megfelelő hardverrel) bátran ugorjanak bele.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások