Far Cry 2

Far Cry 2

2008. november 1. 12:04, Szombat


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP (Service Pack 2)/Vista (Service Pack 1), Intel Pentium 4 3.2 Ghz vagy AMD Athlon 64 3500+ vagy nagyobb processzor, 1 GB RAM XP vagy 2 GB RAM Vista esetében, 256 MB DirectX 9c, Shader model 3.0-ás NVIDIA Geforce 6800 vagy ATI Radeon x1650-es videokártya, DVD-Rom meghajtó, 6 GB szabad hely a merevlemezen, DirectX 9c kompatibilis hangkártya
Ajánlott: Intel Core 2 Duo, AMD Athlon 64 X2 5200+ vagy AMD Phenom processzor, 2 GB RAM, DirectX 10, 512 MB-os NVIDIA Geforce 8600 GTS vagy ATI Radeon x1900 videokártya
Hasonló játékok: Crysis, S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
Kategória: FPS

Afrikában a helyzet tarthatatlan. Miután a két szembenálló, különböző nézeteket valló politikai frakciót, az APRT-t és az UFLL-t egyaránt fegyverekkel látja el egy zsarnok fegyverkereskedő, a Sakál, a mi feladatunk az, hogy likvidáljuk a fickót és ezzel valamelyest mérsékeljük a térségben dúló harcokat. Miután az első rész fejlesztői elpártoltak a francia kiadóóriástól, az Ubisoft házon belül oldotta meg a neves franchise folytatásának munkálatait.

Először is legyünk tisztában pár dologgal! Nevezetesen, ez a Far Cry már nem az a Far Cry, amit 2004-ben a nagyközönség a Crytek tolmácsolásában megismert. Elfelejthetjük a trópusi sziget világát, ahol Jack Carver harcolt a zsoldosok, majd a mutánsok hadával. Akkoriban nem is a történeten volt a hangsúly, hanem a bámulatos grafikai megvalósításon és a hatalmas, teljesen bejárható, egzotikus dzsungelparadicsomon. Forradalminak is nevezhetnénk az elődöt, vagy csupán üres technikai demónak, mindegy.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A második rész már teljesen eltér az elődtől, mivel a Crytek inkább az EA-t választotta új gyermeke (Crysis) anyagi hátterének, így az Ubisoft a rajtamaradt névjogokat sokáig nem hagyhatta parlagon. A leggyümölcsözőbb, montreali székhelyű stúdióját bízta meg a Far Cry 2-vel, ami nem folytatás lett, hanem egy teljesen új játék. Mindenféle gyenge sci-fi történet helyett az óceáni éghajlatot is lecserélték Afrika izzadságtól fülledt szavannáira.

A fekete kontinens egy névtelen állama a színhely, amely még akár valóságos is lehetne. Mindenhol nyomor, éhínség, kilátástalanság, szemét, bádogviskók, na és a sötét vadon, valamint a napszítta szavanna (elvétve) egzotikus vadállatokkal. A térségben polgárháborús helyzet dúl, miközben két szembenálló frakció próbál meg minél nagyobb befolyást szerezni az országban. Lényeges szemléletbeli különbség nincs az APRT és az UFLL között - mindkettő gyöngyöző homlokú, napszemüveges fekete dilettánsok diktátori csoportja.

Persze van olyan is, aki megpróbál hasznot húzni a háborúból és egyszerre lepaktál a két féllel, ilyen a The Jackal (a Sakál) is, aki foglalkozását tekintve fegyverkereskedő. Munkájából adódóan kíméletlen zsarnok, ez pedig csípi a szemét több független emberjogi szervezetnek, és ha valaki netán eltávolítaná az útból, az jelentős előrelépés lenne a térség békéjének megteremtésében. Ez a valaki pedig pont az lesz, akit a játékos kiválaszt a történetmesélős játékmód elején a tucatnyi választható karakter közül. Semmi speciális tulajdonság, csupán eltérő arckép és némi háttértörténet a hősről. Jómagam a magyar származású Paul Ferenccel indultam az intróként szolgáló hosszú kocsikázásra egy dzsip hátsó ülésén.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játékmenet teljesen nyitott, ténykedésünket pedig a több mint 50 négyzetkilométeres, aprólékosan modellezett területen ejthetjük meg. Megfordulunk kies, füves síkságokon, hegyeken, nedves, moszkitóktól hemzsegő dzsungelekben. A sztori közel sem olyan filmszerűen megkomponált, mint a Brothers in Arms: HH esetében és nem is kell elmerülnünk szerepjátékos elemekben, mint a S.T.A.L.K.E.R.-ben - a Far Cry 2 inkább a harcot részesíti előnyben. Ugyan némi hangulatfokozó sallangokra figyelnünk kell, de nem is mondhatjuk azt, hogy csak a daráláson van a hangsúly.

Nincs kimondott tárgylistánk sem, csak négy hely a fegyvereknek. Ezekből az egyik a kés, a másik egy oldalfegyver, a harmadikban tároljuk az elsődleges csúzlinkat (ami lehet rohampuska, géppisztoly, vadászpuska vagy mesterlövész puska), míg a negyediknél olyan speciális fegyvereket halászhatunk elő, mint a rakétavető, a gránátvető, avagy a lángszóró. A játékban folyamatosan előrehaladva jutunk a jobb és még jobb fegyverekhez, úgy, hogy különböző küldetéseket teljesítünk, pénzt jelentő gyémántok után kutatunk és azokat a térképen elszórva megtalálható fegyverkereskedőknél beváltjuk újabb, nagyobb mordályokra. Maga a terület elsőre nem teljesen elérhető, szintén a történetben előrehaladva nyílnak meg az újabb helyszínek.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások