2010-re csúszhat az Intel grafikus chipje

2010-re csúszhat az Intel grafikus chipje

2008. november 22. 22:54, Szombat
Az Intel ugyan közleményében 2009-2010-re irányozza elő a Larrabee architektúra várható elérhetőségét, nagyon valószínű, hogy jövőre nem vehetjük majd kézbe a fejlesztéseket. A VIA ezalatt az S3 egy újabb generációját mutatta be.

Az Intel idei fontosabb bejelentéseit és eredményeit foglalta össze egy hosszabb lélegzetű közleményben, kiemelve a Core i7 processzorok megjelenését, valamint számos egyéb projekt részleteit. Kitértek a Larrabee néven emlegetett fejlesztésre is, amelynek célja kivételesen jó mutatókkal és sokmagos felépítéssel rendelkező különálló grafikus chipek kifejlesztése, itt azonban néhány kérdőjel is felmerül a menetrenddel kapcsolatban.

Hiába közlik ugyanis, hogy a megjelenés, vagyis a munka lezárása 2009-2010 körül várható, a közelebbről meghatározott időponttal még mindig adósak a cég illetékesei, ezt tehát még ők sem ismerik - vagy nem szeretnék az érdeklődők orrára kötni, mivel ettől is bizonyos előnyöket remélnek. Elemzők az első változatot valószínűsítik, vagyis a fejlesztés minden bizonnyal nem halad a kívánt ütemben, így jövőre nem túl valószínű, hogy a kezünkbe foghatjuk majd az első példányokat. Azt már tudjuk, hogy az AMD hibrid chipjeinek megjelenése csúszik - most úgy tűnik, hogy az Intel különálló grafikus chipjei hasonló sorsra jutnak.

Tekintettel arra, hogy a cég 10-14 hónappal a hivatalos megjelenés előtt mutatja be először új fejlesztéseit, sokan arra számítanak, hogy a piaci debütálás csak 2010-ben várható (mivel működő példányt még nem láthattunk). Korábban a vállalat háza táján jelezték, hogy a sorozatgyártás beindítása 2009 végén esedékes, ez pedig szintén az évtized végéhez közeli megjelenést valószínűsít. Mindössze annyit tudunk, hogy a Larrabee első változatai már 32 nanométeres technológián alapulnak majd (csakúgy, mint a Sandy Bridge családba tartozó processzorok), ennek alkalmazása pedig szintén 2009 második felétől várható.

A VIA a maga részéről az S3 egy újabb fejlesztéséről rántotta le a leplet, ez pedig a Chrome 500 család. Az előző generációra (Chrome 400) épülő grafikus chipek DirectX 10.1 és OpenGL 3.0 támogatással érkeznek Windows és Linux platformon, beépített Dolby 7.1 hangchipppel, Blu-ray támogatással, kép a képben funkcióval, számot illesztő kezelésének lehetőségével (DisplayPort, HDMI, dual-link DVI, illetve dual-channel LVDS). A teljesítményt illetően nyilván nem számíthatunk nagy durranásra, ám a Chrome elsődleges feladata nem is az nVidia és az AMD szörnyeinek lebirkózása.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások