Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto IV

2009. január 3. 11:33, Szombat
Grafika: A portolás igénytelen lett, valahol 1 és 2 pont között érdemelne pontszámot. gyértelmű, hogy aki konzolon vette meg a játékot, jobban járt, nem csak a várakozás idejét, hanem a minőséget tekintve is. Elvileg egészen kellemes lenne, de borzalmasan van optimalizálva. Mindenesetre ezt a látvány értékelésénél figyelmen kívül hagyom. Emellett csúnya dolog volt lekorlátozni a beállítások maximumát a videokártya memóriájától függően.

Kezelőfelület: Tökéletesen használható, minden kézre áll és könnyű elérni az egyes funkciókat. Párszor ugyan sikerült egy taxit ellopnom ahelyett, hogy utasként szálltam volna be, de ennél nagyobb gondom soha nem volt.

Játszhatóság: Nagyon hosszú játék és szerencsére nem tűnik elnyújtottnak. Ennek ellenére visszalépés az elődökhöz képest, kevésbé változatos és a küldetések is elég egyhangúak. A szórakoztató karakterek és a szellemes párbeszédek azonban simán átlendítenek egyik misszióból a másikba anélkül, hogy igazán megunnám. Aki pedig csak rombolni szeretne egy jót, annak a többi GTA részhez hasonlóan ez is tökéletes lehetőséget nyújt erre. Ez utóbbi szempontból hibátlan, de a változatosság hiánya miatt messze nem tökéletes.

Intelligencia, nehézség: A nehézség többnyire jól be van lőve (főleg az elődök némelyik vért izzadós küldetéséhez mérten), de néha már túl könnyű: a rendőröket például elég egyszerű lerázni. A mesterséges intelligencia teljesítménye változó: a város élete természetesen kiváló, mindenki teszi a dolgát, beszélget, él, ugyanakkor a tűzharcokban hajlamosak bután viselkedni az ellenfelek (például nem zavarja őket, ha egy gránáton ülnek).

Hangok és zene: Tökéletes. A rádiók ismét változatosak, mindenki találhat olyan adót, ami neki való, a szinkronszínészek pedig hibátlanok, ami különösen annak fényében nagy szó, hogy ezúttal nem világsztárokat kértek fel a karakterek hangjainak.

Összegzés: A GTA IV-et sajnos körüllengi a "kiváló szórakozás, de a San Andreas jobb volt" érzés: a kötelező, az új generációs konzolok által lehetővé tett újításokat (szebb grafika, hitelesebb fizika, egyéb területeken elért realizmus) leszámítva visszalépés történt: az előd érdekesebb volt, jobban meg volt írva, és minden szempontból változatosabb volt.

A Rockstar túlságosan elveszett a részletekben, és elfeledkezett az igazán fontos dolgok kidolgozásáról. Így, míg az utcán bóklászó járókelők számtalan különböző telefonos párbeszédet folytatnak le, addig a küldetések egy-két kivételtől eltekintve két változatban érkeznek: meg kell ölni valaki(ke)t, vagy el kell hozni/vinni valamit valahova autóval. Kár érte, mert így azt kell mondanom, hogy nagyobb a játék füstje, mint a lángja. Remélhetőleg a GTA IV: Vice City (vagy legyen akármi a címe a következő epizódnak) erősít a gyengébb frontokon, és ha szükséges, a jelentéktelenebb részleteket beáldozza, hogy több idő jusson a változatos játékmenet kidolgozására.

Kapcsolódó letöltések:
Videó #1
Videó #2
Videó #3
Videó #4


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások