Air Conflicts: Secret Wars

Air Conflicts: Secret Wars

2011. augusztus 5. 20:18, Péntek
Grafika: Ha pedig a hibákból még nem lenne elég, akkor érdemes megemlíteni a játék egy másik nagy hiányosságát, a küllemet, ami finoman szólva sem sikerült túl szépre. A repülőgépes játékok esetében az etalonnak jelenleg egyértelműen a legutolsó IL-2 Sturmovik epizód számít - kellően erős gép megléte mellett természetesen -, ahhoz képest pedig azért akad lemaradása a Secret Wars-nak. Bár tesztünk tárgya lényegesen optimalizáltabb, mint az imént megnevezett szimulátor, de a modellek milyensége, az effektek és egyebek ettől még a közelébe sem érnek a Cliffs of Dovernek. Egy erős közepesnél ez sajnos nem jobb teljesítmény, hiába kerültek kiválóan kidolgozott pilótafülkék is a kameranézetek közé.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A játék kezelőfelületével nem akadt túl sok problémám, bár a menü igencsak fapadosnak tűnt, akárcsak a bevetések közben látható műszerek, ugyanakkor ennél a résznél leginkább az irányítás húzza le a pontszámot. Háromféle lehetőségünk van a vezérléssel kapcsolatban, amelyek közül kizárólag egérrel vagy kizárólag billentyűzettel - nincs köztes állapot - szinte irányíthatatlanok a repülőgépek. Egy jó kontroller tehát elkél ahhoz, hogy ne fogjunk földet rögtön a felszállást követően. Egy botkormány vagy valamilyen joystick megléte mellett egy fél, de jó esetben akár egy teljes pont is hozzáadható pluszban a kirótt értékre, objektíven azonban ez a rész is csak erős közepes.

Játszhatóság: Bár a történet nem olyan erős, hogy a finálét követően újra át akarjuk élni, a szokványos megoldásoktól elértő sztori miatt azonban izgalmasan fog eltelni az a 8-10 óra, amit a kampány nyújt. Bár egyes küldetések egy idő után unalmasak és frusztrálóak lesznek, összességében mégis pozitív értelemben más pályatársaihoz képest az Air Conflicts: Secret Wars, ami a játszhatóság pontszámát is megemeli egy cseppet.

Intelligencia, nehézség: A játék komoly problémákat tud okozni még a legkönnyebb nehézségi fokozaton is. Az ellenséges gépek mesterséges intelligenciája, úgy vettem észre, hogy rendkívül jó lett, ami jelen esetben negatívum is egyben, hiszen gyakran már túl erősen és összeszedetten támadtak, így gyakran kissé játszhatatlanná vált a program. A kezdő fokozaton úgy gondolom, hogy még a repülőgépet csak képen látott játékosokat is érheti sikerélmény, azonban véleményem szerint nincs köztes állapot, ezt követően már csak az elképesztően nehéz szint van, ami komoly negatívum.

Hangok, zene: Mivel egy kisebb költségvetésű projektet takar a Secret Wars, ezért ne is várjunk olyan minőségű szinkronokat, mint amilyent például egy Activision által pénzelt alkotás esetében hallhatunk. Ennek ellenére a színészek képesek voltak kellő élettel megtölteni a szereplőket, sőt, az egyszerű, de nagyszerű, enyhén szimfonikus és harcias indulókra hajazó dallamok sem sikerültek rosszul. Egy kicsit azért mégis hallani, hogy sem idő, sem pénz nem volt a nagyobb volumenű hangok készítésére, erre pedig élő példák a repülőgépek borzalmas motorhangjai.

Összefoglalás: Mindent összevetve egy az átlagosnál kicsit azért jobb, és teljes mértékben szerethető játék született az Air Conflicts: Secret Wars cím alatt. A pontszám is érzékelteti, hogy akadnak azért hibái szép számmal, de mivel - főleg PC-re - kevés második világháborús árkád repülőgépes akciójáték érkezik, ezért minden bizonnyal sokan a szívükbe zárják majd az alkotást. Egy esetleges folytatás esetében azonban ennyivel már nem fogunk megelégedni!


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások