RAGE

RAGE

2011. október 22. 12:07, Szombat
Grafika: Ez pedig nem más, mint a grafika, amely mindenféle javítás nélkül egyértelműen csak egy erős közepesre vizsgázott volna, az első patch megjelenése azonban egy pontot javított a végleges értékelésen. A fejlesztők ugyanis a megjelenés után néhány órával javították azt a rengeteg grafikai bugot, amelyek valami különös véletlen folytán benne maradtak a végleges változatban, de számtalan új beállítási lehetőséget is elérhetővé tettek a játékhoz, illetve az optimalizálást is sikerült egy kicsit finomabbra hangolni.

Az értékelés tehát szigorúan az első javítás feltelepítése mellett értendő, hiszen alapjaiban azért szép lett a RAGE. Hogy akkor mégis miért nem kapott maximális pontszámot? Mert még így is irdatlan nagy hiányosságai és hibái vannak, így például villódzó, be nem töltődő, elmosódott textúrák, a kétdimenziós tereptárgyak - főleg a növények esetében észrevehető -, a gyakran összeomló pályaszerkezetek, amelyeket a legtöbbször a betöltések után tapasztalhattunk meg. Még néhány javításnak tehát meg kell érkeznie ahhoz, hogy jobb pontszámot adhassunk.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A RAGE a klasszikus FPS-játékok esetében megszokott irányítási rendszert alkalmazza, magyarán semmi újdonsággal nem fogunk találkozni a betöltését követően, ami azt eredményezi, hogy a bevett módszerek alkalmazása miatt azonnal kézre áll a játék. Egyedül az autós harcok esetében ütközhetünk nehézségekbe, de ezek olyannyira minimálisak, hogy említést sem érdemelnek. A kezelőfelület esetében sem találta fel az id Software a kereket, egy nagyon letisztult, nagyon átlátható, egyből használható felületet készítettek, legyen szó a menüről, az inventoryról vagy magáról a játék közben látható kijelzőkről.

Játszhatóság: Ugyan a RAGE hosszával nincsenek különösebb gondok, nagyjából 15-20 órát is bele lehet ölni, amennyiben minden mellékküldetést és kihívást is teljesítünk, de az illetékesek gondoskodhattak volna egy kicsit izgalmasabb többrésztvevős módról, ami komolyabb szavatosságot biztosított volna a számára. A maximális pontszám természetesen ennek ellenére is megkérdőjelezhetetlen.

Intelligencia, nehézség: Ez a játék egy olyan része, aminél egy kicsit meg kell nyírnunk a kiadható pontszámot, hiszen még a legkönnyebb fokozaton is néha nehéznek éreztem. Számtalan helyen hiányzott a kiegyensúlyozottság; ide írnám az automatikus mentési rendszer hiányát vagy azt, ha véletlenül elfelejtünk töltényeket venni egy küldetés megkezdése előtt. Ebben az esetben akár abba is hagyhatjuk az adott feladat megoldását, hiszen az ellenfelektől csak néhány töltényt tudunk magunkhoz venni - azokhoz sem biztos, hogy van fegyverünk -, az elrejtett muníciók többsége pedig viccesen kevés. A ránk támadó - különböző szintet képviselő - banditák vagy mutánsok pedig csak úgy zabálják az ólmot, az egyszeri fejlövés pedig a legtöbb esetben csak közvetlen közelről használ. Alapvető problémák vannak tehát a nehézség esetében - bármennyire is jó az intelligencia, bármilyen okosan is használják a fedezékeket az ellenfelek, a kiegyensúlyozatlanság sajnos folyamatosan érződik.

Hangok, zene: Ebből a kategóriából külön kiemelném a szinkronhangokat, amelyek szinte kivétel nélkül elképesztő beleéléssel lettek felmondva. Mindemellett természetesen nagyon jól sikerültek a zenék is, sőt, a fegyverek hangjaira és egyéb effektekre sem lehet nagyon panaszunk, de a szinkronok gyakran olyan minőségűnek mutatkoztak, mint amilyeneket a legtöbbször csak filmek esetében hallhatunk.

Összegzés: Mindent összevetve tehát a RAGE egy nem száz százalékosra, de egyértelműen kiválóra sikerült FPS-játék lett, amely különösebb újdonságok nélkül, hátborzongató hangulattal, briliáns történettel és szerethető koncepcióval látott napvilágot. Ugyan az elnyújtott küldetések és a grafikai hiányosságok kicsit lerontják az összképet, de aki szereti a régimódi lövöldözéseket, az minden bizonnyal hamar megkedveli az id Software legújabb alkotását is. A stúdió egyértelműen visszakerült az élbolyba, és a kérdés csak az, hogy ezt a helyüket képesek lesznek-e hosszú távon is megtartani? Ha ilyen szintű videojátékokkal látnak el minket a jövőben, akkor biztosan nem lesz gond!

Letölthető videók:
  • Videó #1
  • Videó #2
  • Videó #3


    << Előző oldal  1 2 [3] 


  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások