Civilization V: Gods & Kings

Civilization V: Gods & Kings

2012. június 24. 11:50, Vasárnap
Grafika: A Gods & Kings kiegészítő értelemszerűen a két évvel ezelőtt megjelent Civilization V grafikus motorját használja fel, ami már akkor sem volt egy grafikai csoda, de ha valami, akkor egy körökre osztott stratégia esetében a küllem a legutolsó szempont. Két év azonban mégis két év, így ami akkoriban még elfogadhatónak tűnt, az mára sajnos nagyon megkopott, és ha csak stratégiaként tekintünk a játékra, akkor is tucatnyi szebb címet tudunk feltenni a mérleg másik nyelvére. A bővítmény tehát a grafikát tekintve nincs az élvonalban - soha nem is volt -, de legalább jól optimalizált!

Kezelőfelület, irányíthatóság: Aki annak idején megismerkedett a Civilization V kezelőfelületével és irányításával, az szintén semmi újdonságot nem fog találni az első hivatalos kiegészítőben. Habár az alapjáték esetében nem volt egyszerű megjegyezni a sok-sok beállítási lehetőséget és opciót, a Gods & Kings betöltésével már a begyakorolt mozdulatokkal vethetjük bele magunkat az új kihívásokba és az amúgy logikusan felépített irányítási rendszerbe, amelyet csak kellő kitartás mellett lehet magabiztosan elsajátítani. Elvárható lett volna egy kicsit több segítség ezzel kapcsolatban.

Játszhatóság: Egyetlen Civilization-kiegészítő sem rövidségéről volt híres a múltban, így természetesen ez a veszély az ötödik rész bővítményét sem veszélyezteti. A három kampány és a rengeteg játszható frakció miatt többször tíz órát lehet újfent eltölteni a játékkal, sőt a vallások, a harcrendszer reformációja, valamint a kémkedés megjelenése miatt az alapjáték is megér még egy misét.

Intelligencia, nehézség: Ha valaki első ízben találkozik a Civilization névvel, akkor az nagy valószínűséggel csak komoly kitartással tud érvényesülni a Gods & Kings kiegészítőben, így a nehézség nem annyira a játékmenetre, mint a játék megértésére és kezelésének elsajátítására érvényes. Ami miatt mégis megadható a maximális pontszám, az nem más, mint a bővítmény által magasabb szintre léptetett mesterséges intelligencia, ami az alapjátékhoz mérten lényegesen jobb lett.

Hangok, zene: A szinkronok és egyéb hangeffektek esetében ugyanaz a magas színvonal figyelhető meg, mint korábban, ez pedig nem csak a megmaradt elemekre, hanem természetesen az újdonságokra is érvényes.

Összegzés: A Civilization V: Gods & Kings végre egy olyan igazi kiegészítő lett a letölthető tartalmak tengerében, amilyenre a Civilization-sorozat nagy általánosságban régi vágású játékosainak szüksége volt. Habár tény, hogy egy kicsit álmodhattak volna nagyobbakat a Firaxis fejlesztői, de így is olyan újdonságok kaptak helyet a játékban, amire igazán nagy szükség volt. Nincsenek benne felesleges elemek, friss tartalom azonban annál több. Mit is kívánhatnánk még egy Civilization-kiegészítőtől, nem igaz?


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások