Far Cry 3

Far Cry 3

2012. december 30. 16:03, Vasárnap


Kiadó: Ubisoft
Fejlesztő: Ubisoft Montreal
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core2 Duo E6700 vagy AMD Athlon64 X2 6000+ processzor, 4 GB RAM, 512 MB V-RAM, 12 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i3-530 vagy AMD Phenom II X2 565 processzor, 4 GB RAM, 1 GB V-RAM, 12 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Far Cry-sorozat
Kategória: FPS

A Far Cry-sorozat 2004-ben megjelent első epizódjával a Crytek megalkotott egy olyan videojátékot, amely minden téren igyekezett túlmutatni az akkori trendeken és kliséken. Habár túlzás lenne forradalmiként emlegetni az alkotást, de tény, hogy számtalan olyan elemet hozott az FPS műfajba, amelyek később meghatározták a teljes színteret. A legtöbben feltehetően a kitűnő dzsungelhangulat, az első CryEngine akkor kimagaslónak számító teljesítménye, valamint az óriási szabadság miatt gondolnak vissza rá kellemes emlékek társaságában.

A sorozat életében azonban – talán a hirtelen jött sikernek és elismerésnek köszönhetően – komoly törés következett be, így bár számtalan mellékszál megjelent hozzá a későbbiekben, de egy teljes értékű folytatásra négy teljes évet kellett várnunk. Ekkor a Cryteknek már nem volt köze a Far Cry névhez – 2006-ban ők ugyebár a Crysis-szal robbantottak nagyot –, így a Ubisoft Montreal készítette el a felemásra sikeredett második részt, ami nem volt ugyan rossz, de akadtak olyan hibái, amelyekkel nem igazán tudtak mit kezdeni a rajongók. 2010 nyarán aztán bejelentették, hogy a háttérben már javában készül a harmadik teljes epizód is, amiről minél többet megtudtunk, annál inkább megkedveltük, mert bár idegen létformák továbbra sem futkároznak a pályákon, de a dzsungelhangulat és az érdekes koncepció újfent főszerepet kaptak, méghozzá egy kiváló történettel karöltve.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ennek a történetnek a főszereplője egy bizonyos Jason Brody, aki legnagyobb sajnálatunkra a Ubisoft históriájának egyik legjellemtelenebb karaktere lett. Szerencsére a fordulatos és gyakran valóban izgalmas cselekmény némileg ellensúlyozza ezt a komoly problémát, de az a bizonyos beleélési faktor a jellemtelenségtől folyamatosan csak az átlagos szintet verdesi. Jason egyébiránt barátai oldalán éppen önfeledt vakációját tölti egy trópusi szigeten, amikor bekapcsolódunk a kampányba, ám alig néhány perc után kiderül, hogy igencsak rossz úti célt választottak maguknak.

A kérdéses szigeten – pontosabban szigetcsoporton, mert két nagyobb és több aprócska földrészből áll össze a hatalmas játéktér – ugyanis egy emberrablással is foglalkozó bűnbanda vert tábort, akik illegális tevékenységekből keresik meg maguknak a kenyérre valót. Az állig felfegyverzett brigád egy kevéske váltságdíj ellenében rabolja el hősünket és barátait, akik természetesen megpróbálnak kiszabadulni a fogságból, de sajnálatos módon ez a művelet csak Jasonnek sikerül. A sors azonban úgy hozza, hogy hősünket éppen a sziget jó erkölcsét hirdető őslakossághoz sodorja az élet, akik arra tették fel életüket, hogy minden erejükkel és fegyverükkel kipucolják földjükről a gonoszokat. Jason keresve se talált volna magának jobb szövetségeseket ahhoz, hogy kiszabadítsa barátait, így csatlakozik az őslakosokhoz, és megkezdi élete legnagyobb kalandját, ami változatos, fordulatos és izgalmas is lesz egyben.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ez pedig a játékmenetre is teljes mértékben igaz, hiszen kevés olyan FPS született a múltban, amire azt mondhattuk volna, hogy ennyire sok lehetőséggel rendelkezik, mindemellett pedig ilyen mértékű változatosságot képes nyújtani. A Ubisoft Montreal fejlesztőinek ezt leginkább rengeteg kreativitással és ötlettel sikerült elérniük, nem utolsó sorban pedig egy olyan hatalmas, illetve teljes egészében szabadon bejárható világgal, amit a múltban leginkább a tipikus nyitott világú címektől szoktunk csak meg. Jogos a felvetés, hogy a készítők vajon GTA-t csináltak a Far Cry 3-ból?

Ugyan az összehasonlítás elég értelmetlen és merész, mégis van igazságalapja, hiszen a játékban valóban olyan hatalmas szabadságunk van, ami példaértékű. Mindez pedig nem csak abban mutatkozik meg, hogy a főküldetések mellett mellékes feladatokat is vállalhatunk, hanem abban is, hogy valóban oda megyünk, és azt teszünk, amit csak szeretnénk. A közlekedéshez például rengeteg járművet használhatunk fel, legyen szó autókról, quadokról, csónakokról vagy éppen sárkányrepülőkről, az akciókhoz pedig számtalan fegyvert hívhatunk segítségül, amelyeket a lőszerekkel együtt pénzért vásárolhatunk meg magunknak a különféle fejlesztésekkel együtt.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások