Tomb Raider

Tomb Raider

2013. március 9. 23:51, Szombat
Grafika: Az újdonságok legnagyobb része helyett ugyanis sokkal nagyobb figyelmet fordíthatott volna a csapat a játék küllemére, ami nem lett ugyan rossz, de kiemelkedőnek sem mondható. Ennél sokkal nagyobb probléma, hogy az alkotás hemzseg a grafikai bugoktól, PC-n pedig rendkívül rosszul optimalizált, és ha csak nem AMD-rendszerű számítógépet használunk, akkor komoly gondok jelentkezhetnek még az erősebb konfigurációk esetében is. Összességében egyébiránt kellemes hangulatot varázsoltak elénk a grafikával a készítők, de 2013-ban ennél azért többet vártunk volna.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Szerencsére van azonban, ami pozitívan változott a játékban a korábbi epizódokhoz képest, a korábbi Tomb Raider-epizódok ugyanis sohasem a kitűnő irányításukról voltak híresek, de a Crystal Dynamics csapatának ezen a téren most sikerült előrelépnie, így nem csak az ügyességi részek lesznek sokkal könnyedebbek, hanem a harcrendszer is. A kezelőfelület egyébiránt szintén letisztult lett, egyedül a fejlődési szisztéma menüje átláthatatlan egy kicsit, de néhány használatot követően meg lehet szokni a végeredményt.

Játszhatóság: A kampány a túlzott akcióközpontúság ellenére is kiválóra és hangulatosra sikerült, mindemellett pedig a játékidővel sincs probléma, hiszen amennyiben szeretnénk felfedezni a pályák minden zegzugát, úgy akár 15 órát is kihozhatunk belőle. A szavatosságot erősíti a többjátékos mód megjelenése, ami azonban inkább erőltetettnek tűnik, semmint hasznos újdonságnak.

Intelligencia, nehézség: Habár az akciójelenetek előtérbe kerülése miatt félő volt, hogy a mesterséges intelligencia terén lesznek hiányosságai a játéknak, de meglepően jól működő és változatos rendszert alkotott a Crystal Dynamics, így az ellenfelek taktikáznak, használják a fedezékeket, a környezet adottságait és így tovább. A skálázhatóság miatt a nehézség kérdésköre ugyan nehezen megítélhető, de normál fokozaton meglepő módon nem az ellenfelek, sokkal inkább az eltúlzott QTE-jelenetek okoznak fejtörést, de a grafikai bugokból adódó pontatlan pályaszerkesztés is előidézhet néhány kellemetlen percet.

Hangok, zene: A zenékkel és a hangeffektek többségével nincs komoly probléma a játékban, de Lara Croft szinkronhangja egy kicsit nyafogósra és vékonykára sikeredett. Amennyi ütést és sérülést ugyanis ez a fiatal lányka csak a játék első órájában kibír, ahhoz ez a gyenge szinkronhang egyáltalán nem passzol, habár ez leginkább csak az akciójelenetekkor és a sérülésekkor tapasztalható, a monológok során ezzel sincs különösebb probléma.

Összegzés: Merész újításokra vállalkozott a Crystal Dynamics csapata a Tomb Raider esetében, de a nyilvánvaló hibák és hiányosságok ellenére sem tört bele a bicskájuk ebbe a reformációba. A sorozat klasszikus rajongói bizonyára csak nehezen fognak hozzászokni a fiatal Larához, illetve a friss lehetőségekhez, de a betanító küldetéseket követően a többségnek meg fog enyhülni a szíve, hiszen ahogyan az emberek is változnak a mindennapi életben, úgy a videojátékok is. Ez a változás gyakran radikális és negatív, de a legújabb Tomb Raider esetében szerencsére csak az első tulajdonság érvényes, a végeredmény ugyanis kiválóra sikerült, és nagy vonalakban hű lett még a sorozat múltjához is. Jöhet a folytatás!


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások