2013. április 20. 12:15, Szombat
Kiadó: City Interactive
Fejlesztő: City Interactive
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E4400 2,0 GHz vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4200+ processzor, Nvidia GeForce 8800 GT vagy ATI Radeon HD 6570, 2 GB RAM, 9 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Quad Q6400 2,13 GHz vagy AMD Athlon II X4 6400 processzor, Nvidia GeForce GTX 650 vagy ATI Radeon HD 7750, 4 GB RAM, 9 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Sniper: Ghost Warrior, Sniper Elite
Kategória: FPS
A lengyel City Interactive nevét a múltban többnyire a jó alapötletekkel rendelkező, de a végeredményt tekintve mégis elbaltázott projektekkel hozhattuk párhuzamba. A kiadóként is funkcionáló fejlesztőcsapat így többnyire kritikán aluli videojátékaival vált híressé, habár a klasszikus point and click kalandok szerelmesei számára is sikerült letenniük az asztalra néhány középkategóriás alkotást. Három évvel ezelőtt azonban felcsillant a remény a fejlesztők számára, Sniper: Ghost Warrior címmel ugyanis belenyúltak egy olyan témába, ami minimális odafigyelés mellett képes lett volna bármilyen projektet a legjobbak közé emelni. A lengyelek nem is haboztak megvásárolni hozzá a Techland által fejlesztett Chrome Engine 4 grafikus motort, sőt, minden korábbinál komolyabb erőforrásokat öltek a munkálatokba, aminek meg is lett az eredménye.
A City Interactive életében ugyanis a Ghost Warrior lett az első olyan videojáték, amely globális viszonylatban is jobb pontszámokat kapott a csapat cégére alatt korábban megjelent programokhoz képest, így várható volt, hogy rövid időn belül megkapjuk majd a folytatást. A várakozások mellett komoly reményt is tápláltunk a csapat irányába, hiszen bíztunk abban, hogy a pozitív visszajelzések hatására egy kicsit komolyabban állnak a sorozathoz, így lassan, de annál biztosabban felnőhet a háttérben egy tripla-A kategóriás franchise. Legnagyobb sajnálatunkra azonban óriásit kellett csalódnunk a készítőkben, ők ugyanis ismét megelégedtek a középszerűséggel, és még csak meg sem próbáltak jobbat alkotni a bemutatkozó epizódhoz képest.
A Sniper: Ghost Warrior 2 történetével márpedig nem lenne túl sok gond önmagában: az előd ismerete nélkül is kitűnően megérthető, és bár biztosan nem vesznek majd össze érte a hollywoodi filmstúdiók, a kontinenseken átívelő cselekmény megfelelően fordulatos és kellemes lett. Cole Anderson mesterlövész oldalán így egy nemzetközi konfliktusba bonyolódunk, ami tulajdonképpen egy központi karakter üldözésére összpontosít, miközben bajtársaink oldalán megjárjuk a Fülöp-szigetek dzsungeleit, Tibet hegyeit és Szarajevó háborútól sújtott városait is, hogy ismét megmentsük a Földet, illetve az emberiséget a pusztulástól.
A három helyszín ugyan elsőre kevésnek tűnhet, de meglepően jól tervezett, hangulatos pályákat sikerült összehozniuk a fejlesztőknek, ezeket azonban mégsem tudjuk majd maradéktalanul kihasználni. A játékot ugyanis bár a CryEngine 3 grafikus motor hajtja meg, de a készítők egy lényegesen olcsóbb darabot is megvásárolhattak volna maguknak, hiszen töredékét sem használták ki a rendelkezésükre álló erőforrásoknak. Ennek köszönhetően a pályák például elképesztően lineárisak lettek, holott a CryEngine mindegyik generációja híres volt arról, hogy támogatja a nagyobb területeket kezelő sandbox megvalósítást, aminek sajnos még csak nyoma sincs a kampányban.
Kapunk azonban cserébe néhány igencsak kellemesen felépített, de sajnos egy kaptafára épülő küldetést, amelyeknek keretein belül többnyire puskánk távcsövébe meredve, a távolban meglapulva likvidálhatjuk az ellenséges katonákat a biztos továbbjutás vagy társaink megsegítésének céljából. A kellemes bevetéseket azonban alaposan beárnyékolják a játékmenet hiányosságai, hiszen hiába épül fel a teljes végeredmény a három évvel ezelőtt megjelent első epizódra, ha egyszer semmiféle fejlődést nem tudtak érdemben alkalmazni benne a fejlesztők.