Sniper: Ghost Warrior 2

Sniper: Ghost Warrior 2

2013. április 20. 12:15, Szombat
Grafika: A Sniper: Ghost Warrior 2 egyik titkos fegyvere már a bejelentés pillanatában is a CryEngine 3 grafikus motor volt, pontosabban csak lett volna. A Crytek a közelmúltban ugyanis példaértékűen bemutatta, hogy megfelelő kezekben mire képes az engine legújabb generációja, ám a City Interactive sajnos még egy ilyen nagyszerű technológiát is képes volt rosszul felhasználni. Hogy a hozzáértés vagy az idő hiánya játszott-e közre, azt nem tudjuk teljes bizonyossággal eldönteni, de a játék külleme teljesen középszerű lett. Akadnak ugyan pályarészek, amikor rácsodálkozhatunk egy-egy objektumra vagy egy hangulatos kis erdőrészre, összességében azonban a Crysis 3 közelébe sem ér a végeredmény. Ez a minőségbeli különbség leginkább az objektumok közeli vizsgálatakor, vagy a lassított jelenetek esetében mutatkozik meg a leginkább.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A kezelőfelület és az irányítás tekintetében már az első epizód esetében sem voltak különösebb problémák, így mindkét lehetőség igencsak letisztultnak tekinthető, még a túlontúl bonyolultnak beállított távoli célpontok likvidálásakor is, amelyeknél figyelembe kell vennünk többek között például a széljárást, ám a gyakorlatban mindehhez rengeteg és jól használható segítséget nyújt a program. A játékból tehát továbbra sem lett szimulátor, a Call of Duty-rajongók is biztos kézzel elboldogulhatnak vele.

Játszhatóság: A Sniper: Ghost Warrior 2 játékidejével alapesetben nincs különösebb probléma, a kampány például a megszokott 6-8 órás időintervallumot öleli fel, amit ráadásul kiegészít a többjátékos mód. Utóbbi azonban az egyjátékos összecsapásokkal ellentétben egyáltalán nem használja ki a játékmenet előnyeit, egy kooperatív módért pedig szó szerint ordít a végeredmény, hiszen a legtöbb pályát egy bajtársunkkal párban élhetjük át, akit viszont kizárólag a gép irányíthat.

Intelligencia, nehézség: A várakozásoknak megfelelően a játék leggyengébb pontjait ismét az intelligencia és a nehézség jelenti. A Ghost Warrior 2-ben az a szó, hogy mesterséges intelligencia, szinte egyáltalán nem létezik, így ellenfeleink szinte minden esetben minősíthetetlenül viselkednek, túlontúl kiszámíthatatlanok, rosszul használják a fedezékeket, mindemellett pedig feltűnően csalnak is. Már ezek a tényezők komoly hatással vannak a nehézségre, ami rendkívül hullámzónak tekinthető, de a rossz megvalósításnak, a fejlesztők figyelmetlenségének, valamint a bugoknak köszönhetően a legtöbb esetben inkább kritikán alulinak nevezhető.

Hangok, zene: A zene szinte nem létező fogalomnak számít a játékban, de a hangok esetében sem beszélhetünk kiemelkedő minőségről, így a szinkronok teljesen átlagosak, a lövéseknek nincs erejük, a környezet hangjai pedig elmennek az ember mellett, így a közelébe sem érnek például a színtéren jelenleg a legjobbnak tekinthető Battlefield 3 által nyújtott teljesítménynek.

Összegzés: A Sniper: Ghost Warrior 2 összességében egy óriási csalódás lett, hiszen hiába fektettünk óriási bizalmat a City Interactive csapatába, a rajongók elképzelése és a fejlesztők tervei köszönőviszonyban sem voltak egymással. Ha tetszett az első rész, az alapötlet miatt a folytatást is hamar meg fogod kedvelni, de ne közelíts felé nagy elvárásokkal, hiszen a végeredmény nem több egy középkategóriás, ámde érdekes körítéssel ellátott akciójátéknál.


<< Előző oldal  1 2 [3] 


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások