2019. március 1. 16:07, Péntek
A gyártó pontosan tisztában van azzal, hogy a felhasználók egy része túl drágának tartja a termékeit, ezért változtatna a jelenlegi árképzésén.
Az Apple évről - évre folyamatosan egyre nagyobb összegeket kért el az aktuális iPhone készülékeiért. Mindez azt eredményezte, hogy ugyan a nyereség az egekbe hágott, az eladási számok azonban folyamatosan csökkentek, még a legfontosabb értékesítési időszaknak számító karácsonyi szezonban is. Most azonban úgy tűnik, hogy törésponthoz értek, a további áremelésből származó haszon nem tudná ellensúlyozni az eladott mennyiség csökkenése miatti kiesést. Mivel a cég nyereségessége csökkenhet, ezért változtatnak az árpolitikán, és lefelé igyekeznek bővülni.
Jeff Williams, az Apple ügyvezető igazgatója az észak-karolinai Elon Egyetemen tartott beszédében
elmondta, hogy el akarnak távolodni a róluk kialakult "elit vállalat" képtől. A közelmúltban lefolytatott egyeztetéseknek köszönhetően pontosan tisztában vannak azzal, hogy magasak az áraik. Azt akarják, hogy az eszközeik mindenki számára megfizethetők és hozzáférhetők legyenek, ez ugyanis a fejlődő országokra és a feltörekvő piacokra finoman szólva sem jellemző. Éppen ezért mérsékelték már Kínában némileg az árakat és ugyanez az elképzelésük India esetében is.
Williams ugyanakkor ezzel párhuzamosan kritizálta az elemzőket és az iPhone készülékek áráról szóló tudósításokat. Szerinte az elemzők nem értik meg, hogy mennyi pénzt fektettek be a termékeikbe és ez micsoda erőfeszítésekbe került a számukra. Az, hogy valaki összeszámolja az egyes alkatrészek árát és abból levezeti, hogy mennyi a vállalat nyeresége, túlzott leegyszerűsítése az ármeghatározás folyamatának. A menedzser egyébként nem csupán a magas árakra vezette vissza a csökkenő eladásokat, hanem arra is, hogy a felhasználók az eddiginél hosszabb ideig alkalmazzák az eszközeiket és kivárnak az új modellek megrendelésekor. Emellett a gazdasági recesszió is felelős a bevételek visszaeséséért.
Az már 2017 áprilisában
kiderült, hogy az Apple távolodik a luxusimázstól és lassan letesz arról, hogy megpróbálja luxusmárkaként pozicionálni magát. Tim Cook vezérigazgató pedig 2017 szeptemberében azt
nyilatkozta, hogy nem csupán a gazdagoknak akarnak termékeket készíteni.