Thief: Deadly Shadows

Thief: Deadly Shadows

2004. június 15. 01:53, Kedd


Kiadó: Eidos
Fejlesztő: ION Storm
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 1.5 GHz-es Pentium 4/Athlon XP, 384 MB RAM, 64 MB DirectX 8.1-es videókártya hardveres T&L támogatással (NVIDIA GeForce 2 GTS vagy jobb)
Ajánlott: 2,4 GHz-es P4/Athlon XP, 512 MB RAM, 128 MB DirectX 9-es kártya (NVIDIA GeForce FX 5700 vagy jobb)
Hasonló játékok: Thief sorozat, Beyond Good & Evil
Kategória: külsőnézetes akció

1998-ban keletkezett egy teljesen új műfaj, mely azóta is újból és újból felüti a fejét. Az ős, a Thief: The Dark Project volt az első lopakodós akció játék, ahol folyamatos gyilkolás helyett a bújkálás, az észrevétlen tovahaladás volt a járható út. Ugyanebben az évben jelent meg a hasonló Metal Gear Solid és a Tenchu is. Most 2004-ben pedig megérkezett a harmadik rész, a Thief: Deadly Shadows.

Ugyan a Thief eredeti fejlesztőcsapata már nem létezik, de szerencsére az Eidos és az Ion Storm ügyesen megszerezte a jogokat és egy újabb fejezettel bővítette a sorozatot, s ez mind a korábbi rajongóknak, mind a stílust most felfedezőknek hosszútávú szórakozást biztosíthat majd. Ahogyan az elődök, a harmadik rész is felvonultat egy az egész történetet meghatározó ellenfelet főszereplőnk, Garreth számára, illetve érdekes és izgalmas küldetésekre kalauzolja a játékost, mindezt egy hihetetlenül jó díszeltbe ágyazva. Habár kisebb, de annál idegesítőbb hibák tarkítják a játékot, mégis elég jeles darabról beszélhetünk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Garrett, a mesteri tolvaj visszatér, és újra hidegre teszi vagy észrevétlenül kirabolja azokat, akik az útjába kerülnek, s közben persze zajlanak a komolyabb események is. Lényegében ez a rész nagyon közel áll a korábbi Thief koncepciójához: első személyű akciókalandjáték, ahol számos kockázatos helyzetet kell bevállalni, amiket persze a veszéllyel arányos jutalom követ majd. A belső nézeten kívűl bármikor kűlső nézetre válthatunk, ami mondjuk nekem a folyamatos játékhoz idegen volt, viszont az izgalmas bujócska jeleneteknél krimiszerű képeket kapunk, ahogy Garrett a falhoz lapulva várja, hogy elhaladjon mellette az őr.

Garrett öntörvényű tolvaj, egy hideg, szürreális, középkori világ tagja. A játékmenet a korábbiakhoz hasonlóan különböző értéktárgyak és mindenféle anyagi javak begyűjtéséről szól, akár gyanútlan emberektől vagy éppen katonákkal erősen védett objektumokból. Mindezt persze úgy kivitelezve, hogy árnyéktól-árnyékig lopódzva várni arra, hogy a mit sem sejtő őr hátraforduljon és a bunkósbottal tarkójára ütve elaltassuk a küldetés további részére.

Természetesen mindenféle kis kütyüvel el vagyunk látva, melyek közül talán a legfontosabb a zártörő kulcs készlet. Ennek segítségével a csukott ajtók sem akadályoznak minket a tovahaladásban. Viszont a high-tech világban játszódó jobbklikk, pár másodperc várakozás helyett, itt magunknak kell megérezni a zár nyitópontjait. Izgalmas pillanatokat okozhat mondjuk, hogy tudjuk az őr fel-alá sétál, és a visszaéréséig 20 másodpercünk van feltörni a zárat. Persze ez a második pálya után már rutinmunkává válik mindenki számára, de mindenesetre nagyon kellemes szórakozás.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ezen kívül rendelkezünk egy íjjal, amihez különböző fejjel ellátott nyilaink vannak. Az alap egy széles fémfejjel ellátott nyíl, aminél ne számítsunk arra, hogy bárkit is leterít egy kapáslövéssel. Ha szerencsénk van és elég közel vagyunk, akkor egy fejlövés halálos lehet, de ha nem, akkor néha érdemesebb felvenni a nyúlcipőt. A spéci nyilak között van vízzel töltött, ami a fáklyák kioltására és a vérfoltok felmosására alkalmas, zajkeltő nyíl, amit kilőve elterelhetjük az őrök figyelmét, illetve egy masszát tartalmazó darab, amit érdemes a hangosan kopogó fém padlókra kenni, hogy lépteink zaja egyáltalán ne hallatszodjon. A Counter Strike rajongók biztos otthonosan használják majd a meneküléskor hasznos villanó bombát (flashbomb) is.

A túlélőkészlethez tartozik még egy iránytű, ami sokszor segíthet a pályákat jellemző labirintusszerű környezetben, illetve a fény gyémánt, ami mutatja, hogy éppen milyen fényben vagy épp sötétben állunk. Ez ugye az észrevétlenséghez fontos eszközünk lesz, s a korábbi Thief részekben is nagyon bevált ez a rendszer.


 [1] 2 3 4 5  Következő oldal >>


Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások