Race 07: The Official WTCC Game

Race 07: The Official WTCC Game

2008. március 22. 11:59, Szombat


Kiadó: Atari
Fejlesztő: Sim Bin
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 1,7 GHz, 512 MB RAM, 3 Gbyte szabad hely, DirectX 9-et támogató 128 Mbyte-os videokártya
Ajánlott: Intel Pentium IV 3 Ghz , 2 Gbyte RAM, nVidia Geforce 6800+ 512 Mbyte memóriával
Hasonló játékok: Live for Speed, GTR 4
Kategória: autó szimulátor

A Forma 1-es szezon indulása kiemelt pillanata az évnek, de a hetente, kéthetente felbőgő motorok zaját kevésnek találó rajongóknak nem kell megelégednie a TV közvetítésekkel. Eheti ajánlónkban éppen ezért a pályaversenyek világába kalandozunk, s bár a Race 07 nem F1, de hét másik kupa minden apró mozzanatát átélhetjük, ami segít megérteni azt is, hogy Raikkönnen miért is szállt el egyenesen, mikor a poros íven kezdett fékezni.

A Race07 egy szimulátor. Kicsit sem árkád, kicsit sem a könnyed szórakozásra hajaz, hanem a FIA WTCC, az F3000, a 87-es WTCC és négy másik bajnokság valósághű mását hozza a monitorunkra. Aki csak laza vezetésre, gondolkodás nélküli élvezkedésre vágyik, az maradjon a Sega Rally-nál vagy a Need for Speednél, aki viszont képes komolyan venni a beállításokat, rászán végtelen sok időt, hogy megismerje a pályákat, kiismerje a fékezési pontokat, az ideális íveket, sőt a játék 8000 forintos ára mellett még hajlandó beruházni egy drága kormányszettbe, annak ez az ideális kikapcsolódás.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A szimulátor lényege, hogy az adott szimulálandó dolog viselkedését, környezetét képes megvalósítani, éppen ezért nem kezdeném azzal, hogy letolom a fejlesztőket, amiért egy ősi elavult grafikával dobták piacra a játékot, hiszen némi próbálkozás és gyakorlás után rájöttem, hogy ez, ami a legkevésbé számít. Kicsit csúnyácska a megjelenítés, cserébe kopnak a gumik, meghibásodnak az alkatrészek, kipörög a gázfröccsre az autó és tényleg komolyan kell venni azokat a fogalmakat, melyeket Palik visítva üvölt a közvetítéseiben, mint féktáv, poros ív, kanyarsebesség, váltóprobléma, tapadás.

A körülmények mellett a pályák, autók és a pilóták is a valóságból lettek átmentve, bár mivel ezeket a sorozatokat nem követem rendszeresen, nehéz lenne megítélni, hogy csak a neveket vagy a viselkedést és a vezetői képességeket is sikerült-e átemelni a játékba. Mindenesetre a teszt ideje alatt nem is erőltettem minden pályát, hanem a már jól ismert kedvencek között mazsoláztam. Nagyon is sokat számított a pálya ismerete. Az egyik leggyorsabb F1-es pályának tartott, általam is jól ismert monzai aszfaltcsíkon valamivel könnyebben vittem sikerre csapatomat, mint a számomra teljesen ismeretlen pályákon, sőt az sem baj, ha a versenyek előtt akár a neten kutakodva áttanulmányozzuk, hogy is csinálják ezt a nagyok. ****
Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mivel hazánkban nem túl sok ember mondhatja el magáról, hogy vezetett ilyen autókat, ezért hamis lenne arról beszélni, hogy mennyire élethű vagy mennyire nem, de amennyire meg tudom ítélni, már a könnyű fokozaton is észben kell tartani a legfontosabb szabályokat, ami egy pályaversenyen fontos lehet.

Nem érdemes például kanyarban fékezni vagy gyorsítani, hiszen azonnal kipörög alólunk az autó. Nem érdemes a rázóköveken sem fékezni, sem kanyarodni, mert azonnal szembe találjuk magunkat a forgalommal. Esős versenyben óvatosan kell adagolni a gázt és a féket is, figyelembe kell venni, hogy csúszik az autó. Ez ráadásul nem az a játék, ahol kanyart úgy is be lehet venni, hogy tőgázzal süvítünk eszetlenül, majd a falról megpattanva időveszteség nélkül száguldunk tovább. Itt inkább az a menő, ha valaki képes felmérni, hogy mi a legkésőbbi pont, amikor el lehet kezdeni fékezni, tudja, hogy mikor kell befordítani az autót, majd a kanyarív közepét elérve pontosan csinálja a kigyorsítást is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások