2008. március 22. 11:59, Szombat
Kiadó: Atari
Fejlesztő: Sim Bin
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium IV 1,7 GHz, 512 MB RAM, 3 Gbyte szabad hely, DirectX 9-et támogató 128 Mbyte-os videokártya
Ajánlott: Intel Pentium IV 3 Ghz , 2 Gbyte RAM, nVidia Geforce 6800+ 512 Mbyte memóriával
Hasonló játékok: Live for Speed, GTR 4
Kategória: autó szimulátor
A Forma 1-es szezon indulása kiemelt pillanata az évnek, de a hetente, kéthetente felbőgő motorok zaját kevésnek találó rajongóknak nem kell megelégednie a TV közvetítésekkel. Eheti ajánlónkban éppen ezért a pályaversenyek világába kalandozunk, s bár a Race 07 nem F1, de hét másik kupa minden apró mozzanatát átélhetjük, ami segít megérteni azt is, hogy Raikkönnen miért is szállt el egyenesen, mikor a poros íven kezdett fékezni.
A Race07 egy szimulátor. Kicsit sem árkád, kicsit sem a könnyed szórakozásra hajaz, hanem a FIA WTCC, az F3000, a 87-es WTCC és négy másik bajnokság valósághű mását hozza a monitorunkra. Aki csak laza vezetésre, gondolkodás nélküli élvezkedésre vágyik, az maradjon a Sega Rally-nál vagy a Need for Speednél, aki viszont képes komolyan venni a beállításokat, rászán végtelen sok időt, hogy megismerje a pályákat, kiismerje a fékezési pontokat, az ideális íveket, sőt a játék 8000 forintos ára mellett még hajlandó beruházni egy drága kormányszettbe, annak ez az ideális kikapcsolódás.
A szimulátor lényege, hogy az adott szimulálandó dolog viselkedését, környezetét képes megvalósítani, éppen ezért nem kezdeném azzal, hogy letolom a fejlesztőket, amiért egy ősi elavult grafikával dobták piacra a játékot, hiszen némi próbálkozás és gyakorlás után rájöttem, hogy ez, ami a legkevésbé számít. Kicsit csúnyácska a megjelenítés, cserébe kopnak a gumik, meghibásodnak az alkatrészek, kipörög a gázfröccsre az autó és tényleg komolyan kell venni azokat a fogalmakat, melyeket Palik visítva üvölt a közvetítéseiben, mint féktáv, poros ív, kanyarsebesség, váltóprobléma, tapadás.
A körülmények mellett a pályák, autók és a pilóták is a valóságból lettek átmentve, bár mivel ezeket a sorozatokat nem követem rendszeresen, nehéz lenne megítélni, hogy csak a neveket vagy a viselkedést és a vezetői képességeket is sikerült-e átemelni a játékba. Mindenesetre a teszt ideje alatt nem is erőltettem minden pályát, hanem a már jól ismert kedvencek között mazsoláztam. Nagyon is sokat számított a pálya ismerete. Az egyik leggyorsabb F1-es pályának tartott, általam is jól ismert monzai aszfaltcsíkon valamivel könnyebben vittem sikerre csapatomat, mint a számomra teljesen ismeretlen pályákon, sőt az sem baj, ha a versenyek előtt akár a neten kutakodva áttanulmányozzuk, hogy is csinálják ezt a nagyok. ****
Mivel hazánkban nem túl sok ember mondhatja el magáról, hogy vezetett ilyen autókat, ezért hamis lenne arról beszélni, hogy mennyire élethű vagy mennyire nem, de amennyire meg tudom ítélni, már a könnyű fokozaton is észben kell tartani a legfontosabb szabályokat, ami egy pályaversenyen fontos lehet.
Nem érdemes például kanyarban fékezni vagy gyorsítani, hiszen azonnal kipörög alólunk az autó. Nem érdemes a rázóköveken sem fékezni, sem kanyarodni, mert azonnal szembe találjuk magunkat a forgalommal. Esős versenyben óvatosan kell adagolni a gázt és a féket is, figyelembe kell venni, hogy csúszik az autó. Ez ráadásul nem az a játék, ahol kanyart úgy is be lehet venni, hogy tőgázzal süvítünk eszetlenül, majd a falról megpattanva időveszteség nélkül száguldunk tovább. Itt inkább az a menő, ha valaki képes felmérni, hogy mi a legkésőbbi pont, amikor el lehet kezdeni fékezni, tudja, hogy mikor kell befordítani az autót, majd a kanyarív közepét elérve pontosan csinálja a kigyorsítást is.