2009. március 24. 19:11, Kedd
Az új operációs rendszereknél általában azok újításait vesézzük ki, arról kevés szó esik, hogy mely ötleteket, megoldásokat ítélték végül feleslegesnek - a Microsoft most erről is részleteket árult el.
Steven Sinofsky, a Windows és a Windows Live Engineering Group munkáját felügyelő alelnök, a MIX09 alatt
árulta el, hogy a fejlesztés különböző fázisaiban mintegy 400 eltérő koncepció közül válogathatott (amelyek kizárólag az asztali élménnyel voltak kapcsolatosak), ezek nagy része pedig végül nem került be az új szoftverbe. A rajzokon végigfutva jól látható, hogy miként képzelték el Redmondban az ablakok, ikonok, valamint bélyegképek kényelmes kezelését az egyes időszakokban.
Megtudhattuk többek között, hogy elsőként a tálcán megjelenő bélyegképek rendszerét igyekeztek megfelelő módon kialakítani, mégpedig úgy, hogy az egyes ablakok kicsinyített másai egymás mellett jelentek meg az alsó sorban - amely ezáltal meglehetősen nagyra duzzadt. Erre még 2006 elején kerítettek sort, hamarosan kiderült azonban, hogy a bélyegképeket nem igazán lehet kivenni, így nem sok segítséget nyújtanak a felhasználóknak. A második változatot 2007 februárjában próbálták ki, ez pedig mindig a teljes ablakot jelenítette meg (a Batman-jelhez hasonló effekt kíséretében), amikor a tálcán lévő egyes ikonokon hagytuk az egeret. Ez azonban szintén kényelmetlen volt, különösen azok számára, akik gépelés közben a képernyő alsó részén pihentetik a pointert.
A Bat Signal végül az Aero Peek részeként került be, amely módosította az eredeti elképzelést, hiszen a teljes ablakot csak akkor láthatjuk, hogy előbb az ikonról előhozzuk a bélyegképet, majd pedig ez utóbbira irányítjuk az egérmutatót.
A tálcaikonoknál jobb gombra előugró listák eredetileg gombnyomás nélkül előbukkantak, hol az ikonok mellett, hol pedig azok felett. Ez azonban szintén nem vált be, mivel a korai tesztelők jelezték, hogy sokszor emiatt nem tudtak az ikonra kattintani, magyarul a megoldás ismét csak zavaró volt - ezután döntöttek a jobbgombos változat mellett. Ekkor már szorította őket az idő, hiszen 2008 ősze volt, egyre jobban közeledett 2009 eleje, vagyis a Beta 1 nyilvános megjelenése.
A hivatkozott oldalon számos képet közöltek az egyes elképzelésekről, van bőven miből válogatni, amennyiben érdeklődünk a kimaradt megoldások iránt.