2011. szeptember 8. 22:46, Csütörtök
Ezúttal egy német online bolt hirdetett meg TocuhPad-akciót, azonban az üzemeltetők nem számítottak ekkora rohamra, így kénytelenek voltak a kiárusítást nyereményjátékká átminősíteni. A felhasználók - érthetően - dühösek és csalódottak.
A Notebooksbilliger német online boltnak sikerült beszereznie 1300 darab TouchPad táblagépet a Hewlett-Packardtól. A cég meg is hirdetett egy kiárusítási akciót, amelynek keretében 129 euróért kínálták a készülékeket. A hírre azonban rendkívül sokan jelentkeztek a cégnél és a platform üzemeltetői attól tartottak, hogy a szerverek nem fogják bírni a rohamot. Ezért úgy döntöttek, hogy a kiárusítást inkább a Facebookon valósítják meg. A számításokba azonban megint hiba csúszott, mivel a kereskedőház Facebook-profilján néhány óra alatt összesen 104 500 felhasználó jelezte a vásárlási szándékát. Ezért úgy döntöttek, hogy az 1300 tábla PC-t inkább kisorsolják. Az érdeklődők ezt az ötletet azonban közel sem fogadták jól, rengetegen felháborodtak.
A potenciális vásárlók mindössze két óra alatt több mint 3600 bejegyzést tettek a Notebooksbilliger
Facebook-oldalán és a hozzászólásokból látszott, hogy az emberek egyre türelmetlenebbek. Egyesek biztosak voltak abban, hogy az akció vagy már véget ért, vagy már le is fújták. A kiárusítás lefújása és a sorsolási akció bejelentése azonban a legtöbb felhasználót feldühítette.
A kereskedőház közleményben
jelentette be a kiárusítás lefújását. A hír után gyakorlatilag perceken belül 3100 új bejegyzés érkezett, ezek többsége negatív hangvételű volt. Voltak, akik szerint az egész akció nem volt megszervezve, mások különböző jelzőkkel minősítették a céget.
Az elmúlt hetekben nem ez az első eset, hogy a felhasználók megrohamozták az online boltokat. Augusztus végén előbb az
Egyesült Államokban és Kanadában, majd
Németországban is kiárusították a TouchPad táblagépeket. Az érdeklődés már e két akció során is óriási volt, Németországban a HP online boltjának rendszere nem bírta a rohamot és elérhetetlenné vált.