Risen 2: Dark Waters

Risen 2: Dark Waters

2012. május 20. 12:12, Vasárnap


Kiadó: Deep Silver
Fejlesztő: Piranha Bytes
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 2,1 GHz-es Intel Dual Core processzor, 2 GB RAM, 512 MB V-RAM (Radeon 3870/GeForce 8800 GTX), 8 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: 3 GHz-es Intel Dual Core processzor, 4 GB RAM, 1024 MB V-RAM (Radeon 4890/GeForce GTX 260), 8 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Risen, Gothic-sorozat
Kategória: akció-szerepjáték

1997 derekén egy újabb fiatal fejlesztőcsapat bontott szárnyat Németország határain belül azzal a célzattal, hogy az akkor egyre népszerűbb akció-szerepjátékok stílusában alkothassanak valami igazán maradandót. A Piranha Bytes nevet viselő gárda első játékára ugyan négy évet kellett várnunk, de 2001-ben megjelenhetett végre a Gothic, amelyet aztán - a stúdiótól legalábbis - még két rész követett egészen 2006-ig. A franchise ugyan kapott hideget és meleget is a múltban - a legjobbnak sokan a második epizódot tartják -, de a sorozat egyes részei így is elegendő rajongót toboroztak ahhoz, hogy ma már legendás címekként emlegethessük őket.

Ugyan a Gothic 3 után a Piranha Bytes különböző okok miatt elveszítette a játék jogait, ezzel együtt pedig a névhasználatot is - a negyedik epizódot már nem ők készítették -, ám ez a rajongókkal ellentétben számukra sokkal inkább egy új kezdetet jelentett, semmint valaminek a végét. 2009-ben meg is alkottak egy új sorozatot, amelynek a Risen címet adták. A játék ugyanolyan akció-szerepjátékként öltött testet, mint a közvetlen szellemi elődei, sőt, a középkori standardok kivételével szinte teljes egészében a Gothic-sorozat hagyományait örökítette át, de ez sajnos nem csak a pozitívumokra, hanem a negatívumokra is igaz volt. Ezért örültünk nagyon akkor, amikor a németek bejelentették, hogy következő alkotásuk a Risen folytatása lesz, ezzel ugyanis a cím esélyt kapott arra, hogy végre megmutathassa a Piranha Bytes fejlesztőiben lakozó kreativitást, amit korábban valamiért sosem tudtak maradéktalanul kamatoztatni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Risen 2: Dark Waters esetében azonban sikerült! A játék ugyanis egyrészt szinte teljes egészében szakított a korábbi koncepcióval, aminek köszönhetően a középpontba a kalózok, valamint a karibi hangulattal bíró, már-már esőerdők hangulatát sugárzó dzsungelek kerültek, de természetesen azért a fantasy vonulatot sem hagyták veszni a készítők. A közvetlen előddel ennek ellenére is szoros kapcsolatban áll a játék, hiszen a történetét tekintve mégiscsak egy közvetett folytatásról beszélhetünk. Hősünk - a Piranha Bytes hagyományai alapján - ismét az a névtelen hős lesz, aki az elődben bukkant fel a semmiből, hogy aztán megvédje a világot a teljes pusztulástól.

A küldetés végrehajtását követően karakterünk az inkvizíció katonáival együtt menekült el a korábbi rész helyszínéről, méghozzá egyenesen Calderába. Néhány évvel öregebben, egy szemmel kevesebbel, de nagyobb tapasztalat birtokában itt találkozunk először hősünkkel, aki a történtek után az alkoholt hívta segítségül ahhoz, hogy feldolgozza a múlt eseményeit. A helyzet azonban a jelenben sem sokkal jobb, az első epizód eseményeit követően ugyanis a Kristályerőd vált az inkvizíció utolsó védőbástyájává, ám a két titán, Ursegor és Ismael harca miatt most az is romokban hever, az emberek tehát fejvesztve menekülnek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A legnagyobb probléma azonban várhatóan akkor fog bekövetkezni, amikor a két titán közül valamelyik felülkerekedik a másikon. Ekkor ugyanis - bármelyik is maradjon életben - az biztosan az inkvizícióra támad, ezzel eltávolítva a föld színéről a nemes célokért küzdő csoportosulást. Ha ez nem lenne elegendő probléma, a két fél közül az egyik egy hatalmas Krakent küldött a Kristályerőd kikötőjébe, amelynek köszönhetően semmilyen ellátás nem juthat a szigetre, de az inkvizíció tagjai sem tudnak elmenekülni a titánok elől. A hatalmas kilátástalanságban ismét hősünkre vár a feladat elrendezése, ám azt még nem is sejti, hogy bárhová sodorja a végtelen óceán - több hatalmas szigetből áll a játéktér -, mindenhol újabb és újabb problémák megoldásában várják majd segítségét.

A Risen 2: Dark Waters egy efféle alapkoncepcióval indít, ami sikeresen felkeltheti a legtöbb szerepjáték-rajongó érdeklődését, de gyorsan hozzá kell tennünk, hogy az első néhány óra, amit kalandozással fogunk tölteni, meglepően unalmas, de sokkal inkább átlagos lesz. Ugyan már az első pillanatokban elérhetővé válnak olyan újdonságok, mint például a megreformálódott fejlődési rendszer - attribútumok, képességek és tulajdonságok szerint léphetünk szinteket -, a jól elrendezett, szűrhető inventory vagy éppen a fegyverhasználat, ami a Piranha Bytes játékaira sosem volt jellemző, de az igazán friss tartalmak megmaradnak a kampány második felére. Így az első néhány órában a legtöbb játékosnak feltehetően olyan érzése lesz, mintha a fejlesztők egy kicsit megszépítették, mindemellett pedig kissé ki is bővítették volna az első Risent.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások