2013. január 31. 16:08, Csütörtök
A videomegosztó portál néhány kiválasztott üzemeltetővel tesztelné a prémiumajánlatokat. A csatornákon lévő tartalmakhoz néhány euróért bárki hozzáférhetne.
A platform a különösen népszerű csatornákat tenné fizetősekké. A hírt az AdAge
szellőztette meg néhány bennfentesere hivatkozva. A YouTube az új konstrukcióval szeretne vonzóbbá válni a producerek és a hirdetési ügyfelek számára, s így csábítaná el őket a televízióadóktól. Az ajánlat a streaming-szolgáltatásokra nézve is veszélyes lehet, a Hulu vagy a Netflix könnyen új vetélytársat kaphat. A kiszivárgott információk alapján az oldal vezetői már megkerestek néhány producert azért, hogy fejlesszék ki a prémiumcsatornák üzleti modelljét. A produceri stúdiók között van a Machinima, a Maker Studios és a Fullscreen is. A javasolt havi átalánydíj 1 és 5 dollár között lenne. A tartalmak között lennének sorozatok, filmek és élő közvetítések. A számlázás minden esetben a pay-per-view eljárás alapján működne.
A fizetős modell bevezetése már a közeljövőben megtörténhet, a legvalószínűbb időpont a második negyedév. Először egy korlátozott kísérleti szakasz lesz és legfeljebb 25 csatornát tesznek fizetőssé. Hasonlóan a reklámbevételekhez a honlap és a csatornák tulajdonosai 45-55 százalékos arányban fogják elosztani egymás között az előfizetésekből származó összegeket. A videomegosztó lehetővé teszi majd, hogy a prémiumcsatornákon is lehessen reklámokat sugározni.
A YouTube ugyanakkor azt kérte a partnereitől, hogy nagy óvatossággal kezeljék a kérdést, mert nem lehet tudni, hogy a felhasználók miként reagálnak majd a hírre, az emberek ugyanis megszokták, hogy a portálon ingyen férhetnek hozzá a tartalmakhoz. Az új modell mindenképpen előnyös lenne a platformnak, hiszen növelhetné a bevételeit és egyúttal csökkenthetné a hirdetési pénzektől való függését. "Már régóta azt az álláspontot képviseljük, hogy a különböző tartalmakhoz különböző fizetős modellekre van szükség. S mivel számos tartalomkészítő van azon a véleményen, hogy profitálnának az előfizetőkből, ezért foglalkozunk a kérdéssel" -
közölte a YouTube egyik szóvivője.
Az már 2011 márciusában ismertté vált, hogy a YouTube hollywoodi sztárokat
szerződtetne az új tematikus csatornák arcának és a televízióadók konkurense
lenne. Tavaly júliusban
kiderült, hogy tovább nőhet a tematikus csatornák jelentősége.