2013. június 8. 14:40, Szombat
Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E6600 2,4 GHz vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5400+, Nvidia GeForce 8600 GT vagy ATI Radeon HD 2600 XT grafikus kártya, 2 GB RAM, 7 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i7-920 Quad 2,67 GHz vagy AMD FX-4350, Nvidia GeForce GTX 550 vagy ATI Radeon HD 6770 grafikus kártya, 4 GB RAM, 7 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Race Driver: GRID, Need for Speed-sorozat
Kategória: autóverseny
Amikor a kétezres évek közepén a Codemasters elhatározta, hogy az akkor éppen aktuális generációváltás apropójából a TOCA-sorozat helyett inkább egy újabb autószimulátort készítenek a rajongóknak, a legtöbben nem igazán értették, hogy miért kell eldobni valamit csak azért, mert újabb konzolok jelentek meg a láthatáron. A nagy bizalmatlanság ellenére azonban a TOCA szellemi örököseként számon tartott Race Driver: GRID-et nagyon jól fogadták az autós játékok szerelmesei, így bár voltak hibái bőséggel, de átlagosan így is közel 90 százalékos értékeléseket zsebelt be a kritikusoktól. Az eladások terén azonban az új név mégsem hozott annyi vásárlót, mintha a kiadó megmaradt volna az eredetinél, így egy ideig bizonytalanná vált a franchise sorsa. Ám a Codemasters végül mégis megszavazta a második részt, amivel egy időben elhatározták, hogy egy sokkal populárisabb irányba szeretnének elmozdulni.
A Race Driver: GRID egyik legnagyobb hibája annak idején egyértelműen az volt, hogy még a leggyakorlottabb játékosok sem tudták eldönteni, hogy hol húzódik a határ a szimulátoros vonások, valamint az árkád stílusjegyek között. Emiatt az alkotás sem az egyik, sem a másik tábor szívéhez nem tudott közelebb kerülni, így a GRID 2 esetében a fejlesztők úgy döntöttek, hogy leteszik voksukat a lényegesen közérthetőbb árkád műfaj mellett, hogy inkább azokat a rajongókat szólítsák meg játékukkal, akik szeretik az intenzív száguldást. Olyan sorozatok mintájának követését tűzték ki, mint a Need for Speed vagy a Burnout.
Nagy általánosságban már játéktesztünk elején kijelenthetjük, hogy a Codemasters problémamentesen teljesítette a feladatot, hiszen valóban sikerült nekik egy minden téren lenyűgöző autós játékkal előállniuk, amiből szinte teljes egészében kivesztek a szimulátoros jellemzők. Ez alapesetben igaz az egy- és többjátékos módra is, ellenben érdemes kiemelni, hogy az alkotók mindkét lehetőséget tekintve óriási tartalommal töltötték meg a végeredményt, így mindenekelőtt érdemes vetni egy pillantást a kampányra, ami teljes egészében a mai, modern korral járó igényeket szem előtt tartva lett összerakva.
Ez annyit jelent, hogy a "történet" során egy olyan versenyzőt alakítunk majd, aki a semmiből érkezett, és a sikeres futamok után az interneten gyülekező rajongókra tudja alapozni pályafutását, hogy minél jobb autók, lehetőségek, szponzorok és természetesen újabb pályák váljanak elérhetővé számára, amelyek Párizsba, Abu Dzabiba és számtalan amerikai, valamint ázsiai helyszínre is elrepítenek minket.
A GRID 2 eseményeit egyébiránt a World Series Racing fogja össze és rendszerezi számunkra, ahol a hagyományos körversenyek mellett a megszokott játékmódokkal találkozunk, így gyakran kell az idő ellen harcolnunk, míg máskor azért, hogy az aktuális körben ne mi legyünk a legutolsók, máskülönben búcsút inthetünk a győzelemnek. Érdekesség, hogy mivel az egész kampány tulajdonképpen versenyzőnk népszerűsítésére épít, ezért gyakran kapunk meghívásos alapon is felkéréseket egy-egy összecsapásra, amikor újabb autókért vagy rajongókért állhatunk a rajtvonalhoz, de akadnak promóciós versenyek is, amelyeken elsődlegesen szponzorunk igényeinek kielégítése lesz az elsődleges feladatunk.