Company of Heroes 2

Company of Heroes 2

2013. július 13. 18:20, Szombat


Kiadó: Sega
Fejlesztő: Relic Entertainment
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core 2 Duo E4400 2,0 GHz-es vagy AMD Athlon 64 X2 Dual Core 4600+ processzor, Nvidia GeForce 8800 GS vagy ATI Radeon HD 2900 GT grafikus kártya, 2 GB RAM, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core 2 Quad Q6400 2,13 GHz-es vagy AMD Phenom 9600B Quad-Core processzor, Nvidia GeForce GTS 450 vagy ATI Radeon HD 4850 grafikus kártya, 4 GB RAM, 10 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Company of Heroes, Men of War
Kategória: stratégia

Amikor 2006 magasságában megjelent a színen a Relic Entertainment által fejlesztett Company of Heroes, a játékvilág már kezdte mellőzni a második világháborús tematikát. Habár a kérdéses időintervallumot feldolgozó stratégiák akkor még fénykorukat élték, de az FPS-játékok között egyre inkább eluralkodott a modern hadviselés témaköre. Ettől eltekintve azonban az alkotás így is képes volt hatalmas sikereket elérni, eleddig négymillió példány kelt el belőle világszerte - a két kiegészítőt beleszámítva -, azonban mégis hosszú és kínkeserves éveket kellett várni arra, hogy végül megkapja jól megérdemelt folytatását.

Nem elég ugyanis, hogy 2012-ig kellett tűkön ülnünk a Company of Heroes 2 bejelentéséért, de a háttérben a projektet kiadóként gondozó THQ csődje miatt hetekig úgy hittük, hogy a játéknak befellegzett. Az utolsó pillanatban azonban megjelent a Sega, és teljes egészében keblükre ölelték a Relic Entertainment csapatát, majd addig támogatták őket, amíg meg nem jelenhetett a Company of Heroes évek óta várt folytatása, ami már a kampány betöltésének első perceit követően garantáltan belopja magát az első rész rajongóinak szívébe.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mindezt azért lehet ennyire magabiztosan kijelenteni, mert a fejlesztők szinte semmit sem módosítottak a korábban alkalmazott recepten, így tulajdonképpen elővették a bemutatkozó rész alapjait, megfűszerezték némi újdonsággal, és sikerüket máris biztosították. A Company of Heroes 2 esetében az egyik legnagyobb újdonság, hogy a kampány középpontjában a szovjetek állnak, így őket irányítva kell megverekednünk a német haderővel. Ennek köszönhetően az 1941-es Barbarossa hadművelettől kezdve Berlin 1945-ös ostromáig élhetjük át a világégés legfontosabb eseményeit, de néhány küldetés erejéig kisebb ütközeteket, sőt, helyenként még fikciókat is belefont a sztoriba a Relic Entertainment fejlesztőcsapata, természetesen a józan ész határain belül.

A kampány történetét egy valamikori szovjet hadnagy, Lev Abramovich Isakovich visszaemlékezéseinek segítségével ismerhetjük meg - aki 1952-ben, egy gulágban idézi fel a háború borzalmait -, aminek köszönhetően korántsem kronologikus sorrendben élhetjük át az eseményeket. Az első küldetés során például rögtön Sztálingrád véres ostroma vár ránk, amelynek keretein belül azt a feladatot kapjuk, hogy kiverjük a városból az akkorra már alaposan meggyengült németeket.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Mivel a játékmenet szinte minden téren az első részre, illetve a kiegészítőkre épül, ezért már ezt a feladatot is gyakorlott parancsnokként vezényelhetjük le, de azért érkezett annyi újdonság, hogy a kampány végéig garantáltan ne unjunk rá a folyamatos csatározásokra. Merthogy a Company of Heroes 2 semmilyen formában sem szerette volna feltalálni a spanyolviaszt, az alkotók mindössze egy nagyszerű második világháborús stratégiát akartak megvalósítani, ami többnyire sikerült is nekik. Mindez annak ellenére is kijelenthető, hogy a küldetések során a jól ismert klisékkel találkozhatunk, így például hol támadnunk, hol védekeznünk kell, a mellékes teendők pedig ezekre épülnek majd fel.

A legtöbb stratégiához hasonlóan a Relic Entertainment alkotására is jellemző a fokozatosság, így egyre nagyobb pályák és egyre több lehetőség vár majd ránk, minél komolyabb tisztséget töltünk be a szovjet hadseregben. Ennek köszönhetően, míg az első bevetések során szinte csak gyalogos katonákat irányíthatunk, addig a későbbiekben megjelennek a gépesített egységek, végül pedig a páncélosok, amelyek újfent több pályán is központi szerepet játszanak majd. Természetesen ezúttal sem hívhatunk egyszerre milliókat a harcba, így erősen meg lesz kötve a kezünk a bevethető egységek számát illetően, de a fejlesztők szerencsére úgy határozták meg ezt a mennyiséget, hogy nehézségi szinttől függően még kényelmesen kivitelezhetők legyenek az összecsapások.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások