Koszi, Jovo het kedden kapom meg, Friss telepites lesz multiboot-al, nem frissiteskent. Ha gaz van akkor visszaterek a Win7-re, de jo elore tudni mire szamitsak :)
MAX (2014 & 2016) Adobe CS6, Nuke működött midnen fennakadás nélkül eddig régebbi buildekkel is. Videokártya driver kompatibiliotási problémák adódtak, de a vga gyártói frissítésekkel megoldódott relatíve hamar. Win7 rendszerből az mstsc opengl és directx canvasok nem mennek, az ezeket használó programok kifagynak. Akit ez érint. Én itt ezt használom távoli managementre, ezért nekem gond volt. Win10-ből bejelenetkezve ugyanez nem fordul elő.
Normal map+bump map nem "jasztik". Ha ennyire lowpolynak akarod lehet erdemes lenne felepiteni egy fullos modellt jol UV-zva es arra mehetne a normal map bake-olva. De ez csak egy tipp, nem vagyok jartas a temaban..
tudom, de lowpolynak is akarnám , hogy maradjon amenynire csak lehet, tehát minden részlettel együtt 20k polygon körül meg kéne állnia, most 5k körül vagyok és még nincs kivágva a mozgó elemek és a részletek hozzáadadva.
Nincs olyan, hogy nem lehet elvezetni egy elt ami masutt mar sima feluletbe megy el. A modellt nezve eleg lowpoly, ott siman elferne meg jo par el. Tessen tobb subdiv-os videot nezni ;)
A win 10es kompatibilitási dolgok engem is érdekelnének, igaz engem mint hobby szakbarbárt, nem élethalál kérdése.
Amugy az alábbi problémámra kinek milyen javaslatai lennének? tippek trükkök stb, hogy a későbbiekben a hasonló elemeket könnyebben megoldjam, mert van pár tipus aminél hasonló a kialakitás igy ugyan ilyen gondba lennék ott is amikor 3-4 irányból kéne formát kialakitani ráadásul ugy, hogy az egyik éles él maradjon mig máshol meg ivesen görbüljön.
En mar parszor befurodtem AMD procitol (BOXX munkaallomas, hivatalos forgalmazotol) Bar ez tobb mint 10 eve volt. A MAX-om fagyott tole, PS nagyobb fajloknal sem tudott tobbet adni mint egy kissebb INTEL proci. Ezzel nem akarom kihegyezni az amugy is fennallo AMD-INTEL ellentetet, hanem egyszeruen nekem/nalam nem mukodott.
Mar megint ujitunk. Kapok Windows 10-et mint tesztalany mert en "mindent ki tudok fektetni es azonnal megtalalom a bugokat" Van valakinek tapasztalata?? (Rhino5, Sketchup2014, Adobe CS5 minden, Autodesk 2015-bol minden) Amugy sem szeretek valtani semmiylen operacios rendszert 1-2 even belul, de ez most a feladat :)
Hát én egy AM3+ AMD procit néznék a költségekben ami megfelelő és a hozzá passzoló lap. Amit én néztem az egy FX8350 4ghz 8 mag 50k és 18k körül van hozzá lap. Vagy ha egy kicsit időtálóbbat nézel akkor FM2+ foglalatost APU-*val amibe integrált VGA is van, ha hinni lehet a hireknek akkor DX12 alatt jelentős gyorsulás várható amiatt, hogy a integrált és a dedikált GPU össze tud dolgozni és nem kell letiltani mint most.
Intel vonalról nem tudok nyilatkozni,de ár/érték arányban nem hiszem hogy jobb lenne.
Sziasztok! Egy kis gépkonfig dologgal kapcsolatban kérném a segítségeteket. Előre is köszönöm. Adott a jelenlegi gépem: alaplap: GIGABYTE GA-890GPA-UD3H processzor: AMD Phenom II X6 1090T 3.20GHz memória: 8GB KINGSTON HyperX XMP DDR3 1600MHz
A kérdés tehát az, hogy mire cseréljem a komponenseket úgy, hogy anyagilag a legolcsóbban ússzam meg, de az új videokártyámnak (GIGABYTE GeForce GTX 970 Gaming G1, 4GB GDDR5) a teljesítménye maximálisan kijöjjön az új konfiggal.
Egy olyan problémám lenne, hogy mikor a linkelt képen megpróbálom a két végpontot Arc Spline-nel összekötni, berajzolom az ívet rendesen, de mégis tök mást csinál, mint kéne. Ha nem a jellegrajzon próbálom, hibátlanul megy... Mitől lehet ez? Utoljára szerkesztette: TNH, 2015.06.18. 15:46:57
Nem használtam semmi modositó eszközt csak a tubo smooth-t és csak anyni polygont ami kiadja a megfelelő formát. A chamfer plusz éleket alkotna amit nem tudnék, hogyan elvezetni.
Mert addig nincs is semmi baj amig nem smootholom,de utánna elöjönnek anomáliák és nem mindenhol marad meg a forma, hiába probálkoztam a smoothgroupokkal az sem sokat segitett és van, hogy a plusz polygon vagy él azért nem lehetséges mert nem tudom összeweldelni a zárt polygonokhoz az újat.
Akkor még nagyon az elején vagy a modellezéssel való ismerkedésnek. Szóval extrude-al tudod megvastagítani, és ha ha kupolát akarsz csinálni, és mondjuk nem tökéletesen kerek akkor érdemesebb egy line-al megrajzolni a kívánt formát, majd a revolve módosítót rádobni. Így a line pontjainak segítségével hatékonyan tudod szerkeszteni is a formát.
Az oké, hogy kiválasztom, a massFxnél, hogy a box, az static body, a kötél (ami egy vékony henger) az dynamic body és a gömb ami leesik az szintén dinamic body. Az mCloth-ot ráhúzom a kötélre, megadom h a teteje-alja hova csatlakozzon. De hol állítom be a kötél rugalmasságát?
Miért van az, hogy DirectX 9-driver használata mellett (max2010-64) illetlenül szaggat* a perspektivikus nézetben egy szimpla 6 poly-ból álló kocka esetén is, míg directx10-re állítva (igaz semmi mást nem módosítva), akkora orbitális nézetablakbeli/megjelenítésbeli hibákat generál, hogy olyan még nem láttam, cserébe viszont ezt gördülékenyen teszi.
Szóval az érdekelne, hogy mit kell állítani dx9-s driver mellett (GeForce GTX750Ti), hogy ne akadjon, vagy dx10 mellett, hogy normálisan jelenítse meg a modelleket, és a jobb klikkel előhívható menüpontokat**?
*Az előző gépemen nem volt ilyen hiba, de nem tudom már mik voltak még installálva, illetve mik voltak a beállítások. Azon egy egyszerű (160k poly) modell render-ideje 40-50 perc volt ezen meg 1-2 perc, így az erőforrás hiánya elvileg nem lehet indok (még ha meg sem közelíti itt sokakét, vagy az ajánlott atomerőművet).
**Gondolok itt arra, hogy pl. ha bármilyen ablak nyitva van a háttérben és nincs letéve a tálcára, akkor nem nyilnak meg jobb klikkel a max-ben a menüpontok, a modellek meg... :-o
Sziasztok! Azt hogy tudom megcsinálni, hogy van egy boxom, abból kijön egy kötél, és lóg rajta egy golyó. És ahogy leesik a golyó úgy nyúljon a kötél is? Milyen módosító vagy mi kell hozzá?
És akkor megveszi az autodesk és az lesz a 3dsmax_ reload edition 2020.
Mellesleg pont azon elmélkedtem agy pár hete, hogy a Nuke Studio minden bizonnyal erre a pontra akar lecsapni, hogy egységesítsen.
Gyakorlatilag az editinget kompozitot, projekt verziómenedzsmentet és szorosan ehhez kapcsolódva a kommunikációt (review, feedback) egybegyúrták. Szokni kell, de ajánlom mindenkinek. Nem lepne meg, ha nemsokára kijönne egy Foundry nagy bundle modo-val, marival és Nuke studio-val kicsit erősebben összedrótozott komponensekkel.
Arról nem is beszélve, hogy a 901-es MODO-t megint teletömködték hasznos dolgokkal.
egyszer Aldaryn-nal elkezdtük összeszámolni. 30-40 körül abbahagytuk. Gyakorlatilag minden munkafázisra külön program van, sőt van olyan is, amit több programban oldanak meg.
En is pont ugyanezt erzem "par" ev utan, mitha filmes kornyezetben teljesen mindegy lenne mi a feladat. A kimenete legyen jo a tobbit elvegzik utomunkaban.
Én is elkezdtem összeszedni, de föladtam és arra a megállapításra jutottam, hogy, ami az alvállalkozónak van. Az egyetlen kritérium, hogy kezelje a bemenetet és megfelelő kimenetet adjon. Utána mindenki magasról tesz rá, hogy mivel oldja meg.
nuke, mari, ... hosszú a lista.
Maya :) hozzá köthető megannyi minden, massive, goalem, naiad, saját cuccok, rendernek prman, arnold, mentalray, ésatöbbi, ésatöbbi, többnyire linux alapú os-en. De pont a nagyfilmes környezetre jellemző, hogy hatvenezer alkalmazással roppant heterogén környezetben dolgoznak.
Az Evermotion-os srácoknak ismeretlen az a szó, hogy optimalizáció. A múltkor napokat küzdöttem azzal, hogy game engine-hez optimalizáljak pár szobanövényt.
A volumetria is render, ráadásul 5 GI bounce is van benne, a renderidő nem volt valami alacsony, bár többnyire a talajtakarón lévő default archmodels-es shaderek dobtak rajta rengeteget. (tényleg csak be lett dobálva gyorsan minden). ez a frame 17 gépen 8 óra. Azóta shaderek rendbetételével sikerült a frame időt levinni 3 órára per node. Elég nagy különbség.
jó kis kép lett belőle tényleg. A fog is render vagy 'csak' utómunkában került rá (zdepth)? lehet hülye kérdés, de renderidő mennyi? és mit takar a rendrefarm? mármint mennyi gép számolt?
Üdv. Lenne egy olyan problémám, hogy mikor ma elindítottam a programot, a gizmók valamiért használhatatlanul összezsugorodtak... Ez mitől lehet?
Még egy két hete renderfarm újratelepítéskor összeraktam egy jelenetet renderfarm tesztnek. (vissza lehet ekresni vele egy sor hibát, konfig errort, ilyesmit), Egy fa és pár gaz kiszórva egy noise-olt plane-re. Egyszszerű, mint a faék, de egész izgalmas kép renderelődött belőle. Gondoltam, tovább viszem (kapott egy csapást középre, és PS utómunkát), és lett belőle NFR.
Ez mindig is gond volt minden latvanyterven amiben epitesz is volt. - De az a fal feher... - Felfogtad, hogy az arnyek miatt az ott soha nem lesz hofeher ebben a megvilagitasban?? - De legyen feher - OK - Kene egy kis plasztikussag bele, kiegnek a falak - Jo akkor legyen arnyek - Ne! Akkor mar nem feher Szuznek es ku...vanak lenni nem egyszeru.
Imadom mikor digit nyomtatashoz RAL szint adnak meg. Na azt talald el Pantone szinekbol ugy hogy persze, hogy nincs egyezes sehol (gep+monitor, sokmillios nyomdagep+rippelo gep/monitor, operatori gep+nyomdagep kezelo szoftver stb.) Legutobb 3 napig probaltam beallitani egy nemet ceg altal elrontott arculati szint amit allitolag PantoneXXX szinre nyomtak. Koszono viszonyban sem volt ahhoz, de mivel elrontottak ezert ehhez kellett beallnunk. Kint se megy ez a dolog. Itthon meg aztan vegkep felejtos. Talan az egesz orszagban nincs az egesz folyamatra (elokeszites, nyomtatas, neadj isten festes) szinkalibralt munkafolyamat.
A tükröződés már csak ilyen. Egyébiránt óvatosan bánj az építészek által elképzelt 9006-os rallal, mert az ő fejükben ez jobbára az autóknál látott ezüstmetált jelenti, nem pedig a valódi 9006-os porszórt felületet. A pédák amiket mutattál azok is inkább abba az irányba mentek, nem beszélve arról, hogy többnél polárszűrőt használtak a fényképezéshez.
Csak érdekességképpen, mert én jót mosolyogtam rajta. Az egyik amcsi cég honlapján, akik grafikus munkaállomásokat forgalmaztak, megnéztem, hogy mennyire lehet elszállni, ha beütne a lottó ötös. És nem is olyan drágán már elég durva masinát tesznek le az asztalra. Csak a teljesség igénye nélkül: - 4db 12magos Intel Xeon proci - 512GB DDR4 RAM - 2db NVIDIA Quadro M6000 - meg 2TB-os vinyó, blabla és satöbbi
A lényeg, hogy olyan 12millából meg is van. Mit ne mondjak gondolom nagyon nem lennének korlátai a melóban. :D Utoljára szerkesztette: hunkircsi, 2015.05.12. 23:12:49
mixeljél rá egy eredeti színű materialt sokkal kisebb tükröződéssel, neadjistem a szög beállításával álltsd be hogy mennyire tükröződjön. Utoljára szerkesztette: nenad, 2015.05.12. 16:37:02
Naigen, így csináltam én is, csak valahogy ezt olyan favágó módszernek érzem. Ráadásul ha van mellette egy másik épület, akkor az is tükröződik benne, vagy a parkoló a sok színes autóval... Jó lenne egy olyan csúszka is, hogy "reflection saturation value"
haat akkor a fu zoldjenel allitsd be hogy ne hasson ra.. az eg kekje meg lasd putyi..
Nem lett volna rossz belinkelni a saját képed(mármint a rendert, nem igazolványképet :-) ) is. Én erősen gyanakszom a nézőpontra, illetve ha az égnek a cie clear-t állítod be, az nem kékít annyira.
Elég alap kérdés, de hátha tudtok segíteni: RAL 9006-os fém felületet készítek, és mindig elmegy a színe. Az a fő problémám, ha szép fémes tükröződést állítok be neki, akkor az ég kékje (vagy madártávlatból a fű zöldje) a tükröződés által teljesen elszínezi. Az itteni képeken valahogy a tükröződéssel együtt is megmarad a szürke alapszín: http://paneele.kingspan.de/UserData/images_references/1200497565.jpg http://szendvicspanel.kingspan.hu/reference/1308561514.jpg http://www.armat.si/slikeStran/fasadniElementi/ArmatermFRRal9006M.jpg http://en.metalsystem.es/wp-content/uploads/B061.jpg http://www.itore.de/fileadmin/_migrated/pics/Garagentore-007.jpg
Vagy ne is akarjak vele szenvedni renderből, inkább utómunka?
Köszi!
Ami neked kellene, az bonyolultabb, szerintem. Az itt bemutatott gömbfej mechanikialag elég "egyszerű", a csuda furfang maga az ötlet volt.
Igy jobban megnézve az animációt , már letisztult a kép, csak az nem világos, hogy a második gonbfejet, hogy tudják, ugy korlátozni, hogy csak körbe foroghasson meg fel-le mozogjon,de oldalra dölni ne. Mert, pont egy ilyen megoldás kéne nekem is , csak nálam az kéne csinálnia, hogy a döléseket engedje minden irányba,de ne forogjon a tengelye körül. Joystick markolat mechanikához
Ah, de ritkán nézek erre. Két gömbfejből áll, az egyik a másikba ágyazva. Az elsővel szintezel, gyorsan, kényelmesen, utána a másodikat már csak úgy, olyan irányokban tudod mozgatni, hogy a horizont mindig vízszintes marad.
Hi! Feszített ponyvaszerkezetet hogyan érdemes modellezni? Tudjátok, ami olyan mint pl. a cirkuszi sátor. Vmi ilyesmi: kép Vhogy nem lesz ilyen szép sima a felület :-(
normalisan kiuwzod es keszitesz texturat.. gameengine ezt szokni kell..
Hali! Lenne egy részben off kérdésem, de hátha van itt valaki, aki hozzá tud szólni. Valós idejű 3D grafikánál van egy olyan technikai megkötés a textúrák méretét illetően, hogy a kettő hatványai lehetnek (pl. 64, 128, 256, 512, 1024 stb.) Ezzel nagyon nincsen is problémám, de mi van akkor, ha nem négyzetes a textúrám, s a kép aránya sem igazán az 1:2 arányt (mint pl. 512x1024) képviseli. Ilyenkor mi a teendő? Összetolni a képet 1:2 képarányra, és majd a game engine-nél úgyis széthúzza az adott felületre a képet? Vagy valami más? Köszönöm a figyelmet és a válaszokat. További szép estét.
MAx 2015-ben nem jott ra veletlenul valaki, hogy hogyan importaljon be IGES fajlt ami NURBS felulet maradna es nem Body object? Rhinobol probaltam importalni IGES-t, de allitasi lehetoseg nelkul Body object lesz belole :(
Esetleg le tudod irni pontosabban, hogy miben tud többet mint egy olyan felfogatás amire ráteszek egy vizmértéket? Egyenlöre nem jött át, hogy hogyan akadályozza meg, hogy ne tudja a vizszintestől eltérni ha mozgatom a kamerát
Kaptunk egyet, elég frankó, persze, még új, és ropogós, de semmi holtjátéka nincs, több kilós felszerelést is nagyon stabilan tart, szeretjük, bőven a többi drága fotós kiegészítő mellé tehető minőségben.
Én asrock alapot néznék és nem b85m, hanem b85 anniversary, vagy h97 chipsettel. processzor 4790K, ramot 32gb-ot(hagyd a corsair-t, van olcsóbb is), ssd-nek pedig intel 530mlc-s.