Sziasztok!Tudna valaki segíteni? Esetleg egy linket adni.Ahonnan le tudnám tölteni a Dreamscape 2.5 plugin-t.Előre is köszi.
velemeny? A-Data 128GB 2,5" SATA3 Premier Pro SP920 Series Ár: 19 453 Ft Asus B85M-E alaplap Ár: 23 637 Ft Asus DRW-24F1ST fekete DVD író Ár: 4 789 Ft Asus GTX960 4GB DDR5 STRIX-GTX960-DC2OC-4GD5 videokártya Ár: 82 166 Ft Cooler Master Hyper T4 RR-T4-18PK-R1 processzor hűtő Ár: 8 400 Ft Corsair 2x8GB DDR3 1600MHz CMZ16GX3M2A1600C10R memória Ár: 40 044 Ft Intel Core i7-4770 processzor Ár: 96 200 Ft Thermaltake Berlin 630W W0393RE tápegység Ár: 15 465 Ft Western Digital 1TB 64MB SATA3 WD10EZRX merevlemez Ár: 15 789 Ft Zalman Z3 Plus fekete számítógép ház Ár: 13 139 Ft
Sracok! milyen gepet pakolnatok most ossze 300-320K bruttobol? kb ennyi a keretem.
az AA bealitast fel kell venned. ha az van minsamples 1/4 max 4 akkor probald 1 - e el vagy nagyobban mint pl 2-4 ha 1-125 van akkor probald 2 125 vagy nagyobb mint pl 3 125
Sziasztok! Tudnátok segíteni abban, hogy a varratok miért nem jelennek meg rendesen? Közelről OK. de távolabbról kihagy részeket.. MAX13, mental ray Köszi előre is.
Valami a raytrace beallitasoknal nem stimmel. Probald ki, hogy nem rayrtace material hanem a reflectionra raksz raytrace-t standard material reflectionjara.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Ősrégi Max 9-emben dolgozom a Star Trek Enterprise csillaghajóján. A hajtómű elején lévő üvegbúra okoz sok fejtörért. Már alakul, de nem tudom, mi rajta az a szögletes szélű, világos folt. A material raytrace alapú, nincs reflection, diffuse material-nak egy noise van beállítva. Légyszi, segítsetek, hogyan tudom eltűntetni azt a furcsa foltot. Valami fény visszaverés lehet, mert a fényforrást "követi".
Előre is köszi.
Köszönöm a tippeket, Ha lesz időm, akkor kipróbálom őket.
A shaded nezet nem igazan arra van, hogy arnyekokat nezz rajta az csak egy durva elonezet. Hirtelen ranezesre a shmooting groupokkal(is) van gond. Ez adodhat abbol is hogy a vertexek nincsenek ossze weldelve (ket polygon/face kozos sarkan nem egy vertex van, hanem ketto es mivel nem egy felulet ezert nem "simitja" ossze) Elsonek a modositok kozul tedd ra a shmooth modositot es probalgasd a beallitasait, ha szerencsed van akkor megjavul, ha nem akkor a modellezesi problemakat kell javitani rajta. Ahogy nezem texturankent kulon objektum az egesz, nem tudom ez kovetelmeny-e a beimportalaskor, de lehet ezt is javitod akkor jo lesz (miutan visszaigazitottad a texturakat amik valoszinuleg el fognak csuszni) Valamint csekkold a dupla face-eket amik egymason vannak 0 tavolsagra egymastol, mert azt sem szeretik a programok. Utoljára szerkesztette: GixEr, 2015.04.04. 11:36:02
Sziasztok! Látom itt sok hozzáértő ember van jelen, remélem tudtok segíteni. :)
A Train Simulator programból emelek át modelleket a Train Fever játékba, amelyeket a szerzőik engedélyével publikálni szeretnék. (Értelem szerűen a nevükkel együtt.)
Ugyanakkor egy problémába ütköztem. Kép 1 Az árnyékok megjelenítése problémás. Nem kellene ott lenniük a homlokfényszóró két oldalán, a két fényszóró között, vonóhorgon és még pár helyen. Ugyanakkor tökéletesen "viselkednek" a szélvédőn, és a pályakotrón. Csináltam "wireframe" megjelenítéssel képet, hátha segít. Ha kell, akkor elküldöm a modellt is textúrákkal.
A Train Fever játékban, amúgy már így néz ki: 1. kép, 2. kép. Jól sejtem, hogy ez a probléma okozza ezt a "látványt"?
Próbáltam egy "meshbe" áttenni az egész mozdonyt, de akkor is fennáll ez a hiba.
Rendereltünk egy ilyet. Nagyon nagyban, nagyon sokáig. Érdekességnek.
ez nekem is így volt, hogy a hazajövetel előtti napra sikerült összehozni. ráadásúl másnap reggel le kellett vezetnem kb. 100 km-t oda vissza a kórházba. de sikeresen megjártuk :D
hehehehe en megusztam a hajnali hanyast:D, azert vannak a jo baratok hogy ezt atvallaljak, me' nekem meg dolgom van/volt ma:) egyebkent meg rajovok mindig hogy sokkal szarabbul regeneralodom mint 15 eve:D
A perzsák rossz fát tettek a tűre az új maxszal :-) ki is lőtték a szerverüket :-)
ki van.. nem is ertem:D Koszi!! haat ha tegnap lett volna a tejfakaszto akkor az max egy sor.. a keddem hetfo reggel kezdodott:D eleg hosszu volt:D szoval ma lesz a bebaszcsi:D
nah ilyet csinalt e mar nektek a max? egyszeruen semilyen billyentyuzet nem mukodik max alatt az F1 kivetelevel.. meg egy sima F beture levo front nezetet se hozz be.. googlen nem talaltam semmit
Köszi, de sajna ezeket én is megtaláltam a neten, és egyszerűen nem működik. Hihetetlen, mert egy sík egyszerű dolog, és nem lehet megoldani. :(
Nem probaltam, de gondolom ezt keresed. 1. Click Start – Run , type REGEDIT and press enter. This will open theWindowsRegistryEditor. 2. Now, navigate through to [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced] Image 3. Look for the DWORD “ShowInfoTip“, right-click and select Modify and change the value data as required
Ja, igen, majd elfelejtettem: Windows 7 és MAX 2011
Üdv Mindenkinek! Egy kis segítségre lenne szükségem, mert sehogy sem sikerül. Hogyan lehet kikapcsolni, hogy a MAX-ban, ha egy gomb fölé megyek az egérrel, akkor kiírja az adott gomb nevét? Végignyálaztam a netet, és akárhogy próbálkoztam, sehogy sem sikerült. :( Rohadtul idegesítő, mert digitális táblával mindig van egy kis eltérés a point és a click között, így egy csomószor a kiírt infóra megy a kattintás, és olyankor nem nyomja meg a gombot. :( Sok fórumon olvastam, hogy egy oprendszer szintű funkció, de ott sem sikerült kikapcsolni... Plíz Help, Tenkjú! Heva nájsz déj!
van vmi kihatással a fájlra a Compress on save? vagy csak az, hogy tömörít, lassabb a mentés? mármint stabilitásra, ilyesmire gondolok. Utoljára szerkesztette: tilbury, 2015.03.18. 10:32:05
Benne van a kerdesedben a valasz: Bolean. Szatyor eleje (a fules) shape+EditPoly, duplikalod es lemodellezed 5perc alatt. Nincsenek geometria/shmooting group problemak stb. Utana mar csak UV-zni kell.
Van ez a papír szatyor látványterv, miért vannak azok a vonalak amiket bekarikáztam? Próbáltam hogy még kötözgetek a fül nyílásához vonalakat de azok is meglátszanak. Plane és boolean-al vagy proboolean-al van kivágva a nyílás.
ööö izé... ez a vray saját konvertere jobb klikk quad menu alsó szakasz. ez a sókéz nem sokkal különb, mint a max viewport render :-).
Putyi: Rakerestem, de 2015 alatt a script hibat jelez es le se fut. (legalabbis amit en talaltam) Maradok a multyconvertor-nal. Elvileg abban is lehet allitgatni konvertalaskor milyen "slot"-ot minek ertelmezzen. Tablazatszeruen lehet allitgatni, de meg kicsit zavaros. Majd egyszer kijavitom. Addig inkabb kezzel atpakolaszom akkor a hibas texturakat a helyere.
Mas: Showcase-t probalta mar valaki maxbol hasznalni? Egyik kollegina ra van kattanva, de valahogy nem az igazi. Maxbol exportalok FBX-et be van kapcsolva a shmooting group-ok hasznalata az exportban, de megis mintha minden egyes haromszoget mas groupba rakna ezert pocskul nez ki akar mit csinalok vele. Nagyon Alias vagy egyeb olyan programra talaltak kia ami felulet/test modellezo (ProE, Inventor stb.) De a polygonos modellek ocsmanyul neznek ki benne (vagy csak en vagyok bena).
Mindenki azt írja itt, hogy boolent nem nagyon használjon senki. Felnibe akkor hogyan csinálja a csavaroknak lyukat?
re (azert az erdekes, hogy mobilon tud villogni, hogy privim erkezett. Igy weben meg meg se mukkan...) Utoljára szerkesztette: GixEr, 2015.03.12. 21:05:09
Nincs valami tippetek jol mukodo material konverter scriptre (standard material ->Vray mtl esetleg oda-vissza)? Jelenleg a multyconvertor -t hasznalom, de kepes csodakat muvelni. Archicadbol exportalt SKP-t kapok, de van, hogy egy beton anyagra kepes a refractionra rakni a diffuse vagy bump texturat. Eleg maceras atnezegetni az anyagokat, ha sok van.
Azt hiszem a modellezés és a render között is kell egy kis szünetet hagynom. Mert régebben a modell végét már összecsaptam, belefáradtam csak legyen kész, most már több részletben csinálom. De most ha már készen van a modell akkor gyorsan a render legyen készen. A következőnél a modellezés után hagyom kicsit ülepedni a dolgot és akkor már agyilag tudok a renderrel is foglalkozni.
Amúgy a tükröződést HDR Light studio-val csináltam, a render setupot meg Solid rock-al.
sokat dobna a fényezésen, ha lenne ami visszatükröződhetne. meg elhagynád ezt a fekete parkettát, máris lehet, hogy nem lenne makettos. nézz szét itt, hogyan prezentálnak járműveket
Nenene, nem vagytok "szemetek", örülök ha valamelyikőtök véleményezi a munkámat, ti értetek ehhez én nem, én csak magamnak bohóckodom ezzel, ti meg napi szinten dolgoztok vele. Nem sértődtem meg mert nem mondtátok hogy hú de fasza.
A kamera szögekre nem gondoltam hogy számíthat, a festést meg nem értem miért van műanyag hatása.
attol hogy carpaint siman muanyagnak nez ki. ne legyel Hungy (egy cinema4d-s srac).... azert mert valaki kritikat mond es nem olyan pozitivat mint amit vartal nem a kritizalo a "szemet".. mert vege az lesz hogy semilyen kritikat nem kapsz... en ezzekkel a linkekkel eltoltenek 1-2 napot https://www.google.hu/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=how+to+photograph+cars+
ranezesre olyan mintha makett volna es nem egy 1:1 es meretu auto.. az oka: -kameraszog -anyagok inkabb muanyagra hajaznak mint mondjuk autofenyezesre. -ilyen studio setupot nem szoktak autoknal hasznalni hanem inkabb maketeknel. +1 a felesegem ide nezett a monitor fele es csak enyit mondott tavolrol anelkul hogy barmi elozmenyt tudna: jeee jaaatekauto:)
Természetesen építő jellegűnek és köszi szépen! :) Ez életem legeslegelső munkája a programban, szóval örülök az ilyen észrevételeknek. :) Most egy kicsit szusszanok majd és ezekkel folytatom. ;)
Gratula, szep munka! DE, most kezdj el rafekudni a texturazasra/anyagozasra es bevilagitasra.
Rengeteg helyen befoltosodik ami vagy shmooting group problema vagy modellezesi problema, de lehet vilagitasbol adodo is. Ranezesre GI-t egyaltalan nem hasznaltal, kicsit ugy tunik mintha scanline render lenne az egesz+shadow map arnyek. Igazabol texturakat nem is hasznaltal csak a belso padlon es a kepeken meg par butoron, de ott is csak nagyon kis felbontasban. Az AEC fak utottek :D. Hatternek rengeteg ingyenes spherical map letoltheto amikkel akar be is vilagithatsz (Fo napfenynek illik SPOT helyett Directionalt hasznalni mert akkora tavolsagbol a nap szinte egyenes arnyekot vet es nem szettartot.) Remelem epito jellegunek fogadod a kritikamat es nem degradalonak, csak igy tovabb!
a 3ds fajl tele van korlatokkal a DOS-os hagyomanyai miatt. Szerintem FBX-ben hurcolaszd at a dolgokat es minden jo lesz. A 3ds-t el kell felejteni. Esetleg OBJ formatum ami meg jo lehet.
Ja es meg egy. Mivel a MAX transzformacios gizmokat hasznal ezert azokon az objektumokon ami barmikor scale-vel lett bolygatva es azokon barmilyen modosito lett hasznalva (pld spline+extrude) elore lathatatlan dolgok fognak vele tortenni ezert export elott melegen ajanlott az xform modosito hasznalata+collapse!!!
Újrarendereltem az egészet, majd videószerkesztőt használtam a videó létrehozásához, ez lett az új eredmény: https://www.youtube.com/watch?v=o_5dQPrzelI :) Utoljára szerkesztette: MirP, 2015.03.06. 22:26:30
itt unit vagy mertekegyseg hiba van... nezd csak meg jobbkozepen lent hogy a koordinatakat... vagy meg az lehet hogy van valahol egy kosza vertex ami csilliard tavolsagra kerult az origotol.. ha ekkora teruleted van meterbe modellez.
.max kiterjesztésű fájlból. Eddig 2009-est használtam, de át kellett álnom a 2013-ra, a Windows 8 miatt. A 2009-ben bármekkora fájlt kitudtam menteni .3ds-be. A 2013-ban ez nem sikerül. A mérete szerintem nem nagy, amit modelleztem azt láthatod a "Top" nézetben. Remélem jól értelmeztem a kérdésedet.
Mibol mented a 3ds-t? Azzal tisztaban vagy, hogy 65500(kb) face-t tartalmazhat egy 3ds fajl? Regi DOS-os hatar a 3D studio r3 idejebol. Raadasul a texturak neveit is bukod, mert ugye akkoriban mega fajl nevek 8+3-bol alltak.
Rendben így lesz :) Már ki is próbáltam, menni fog :) Köszönöm a segítséget! Azt nem értem, hogy miért tök fekete... mindegy, húztam rá egy alap szürke materialt.
Ó köszönöm szépen, egyre jobban halad a dolog. A méretek már stimmelnek. De még mindig bénázok valamit A megjelölt helyekre miért nem került vertex? (meg egy apróság, hogy miért ilyen zajos, zavaros pár felület?)
hamár igy szóbakerült más rendszerben elkészitett rajz DXF vagy DWG formátumba való megnyitás maxban. Arra van valami ráhatáson, akár a külső programban vagy maxban, hogy mennyi vertexből áljon a spline amit a importált fájl megjelenit? MErt ugye a patch vagy nurmbs modelezéshez csak egyenlö számu vertexű cross sectionböl lehet megfelelő felületet kreálni
Köszi a választ! :) Lenne hozzá pár kérdésem. Megrajzoltam Ai-ban méretarányosan, exportáltam, majd 3dsmax-ben importáltam, majd húztam rá extrude-t, de nem tudom jó-e ez így. Extrude-nál 22 egységnyi magasságot állítottam (mert 220 cm a valóságban) akkor most a maxban is 22 cm? Bár ránézésre jónak tűnik. A színét miért nem sikerült megváltoztatnom? Itt egy kép, mit, hogyan csináltam: kép
Drasztikus, de ujrakezded megrajzolni spline-okkal mar meretaranyosan (scalezni/boolenolni amugy is buntettnek szamit maxban), esetleg ACAD, Illustrator,Corel-ben pld 1:10 ben) Az ott szuletett "rajzot" kiexportalod/lemented 3-as AI/dwg/dxf formatumba es azt importalod maxba. Radobsz egy Extrude-t (ami a teljes belmagassag merete). Ez utan Editabled Poly-va alakitod (az ajtoknal/ablakoknal erdemes vertexet beiktatni). Ha ez megvan akkor edge modban felszabdalod (csak elotte jelold ki a fuggoleges osszes edge-t, de legalabb azokat a falhoz tartozo fuggoleges edge-ket ahol a nyilaszarok vannak) az ajtotokok/ablakok also-felso magassagaban a SLICE-tool-al (jobbra valahol kozeptajekon). Utana BRIDGE tool-al (polygon modban) Kivagod/osszebridgeled ezeket, igy kivagja az ablakokat ajtokat.
Legalabbis en igy szoktam, de mindenkepp mar az elejen szokd meg, hogy meretaranyosan modellezel mert az sok kellemetlensegtol fog megmenteni...
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni (akár tutorial formájában) házmodellezés témában. Kis hétvégi házunkat szeretném lemodellezni mérethűen. (kezdő 3dsmax-es vagyok) Hogyan a legegyszerűbb méretarányos dolgozni?
Például itt az alapja a háznak, (ez egyelőre nem méretarányos) hogyan tudhatnám meg a kijelölt polyk méreteit centiméterben vagy milliméterben megadva? Példa kép Utoljára szerkesztette: acsati, 2015.03.03. 17:54:30
Valamint ha a MAX beépített régi, scanline renderelőjébe beépülő GI izét használod, akkor az alapjáraton rettenetesen lassú.