Egyébként az ezen az oldalon levö fejet akarom Maya-val megcsinálni. Ismertek más jó fej modellezési tutorialokat ?
NURBS-el dolgozni nagyon is érdemes, nagyon sok dolog van, amit ezerszer egyszerûbben meg lehet benne csinálni, mint más modellezési módszerekkel. Azonban van, ahol nem kell erõlteteni. (magyarul: az a legjobb, ha a különbözõ módszerek szépen együtt dolgoznak) Azonban sokkal, de sokkal több tapasztalatot és leginkább beállított, számító gondolkodást feltételez ez a módszer... Én szívok is vele... :D Kíméletlen sokat kell gyakorolni... De a végeredmény kárpótol. Elsõsorban a "mesterséges" formák létrehozásában jeleskedik.. (Talán pont azé', mert minden ilyen cuccot (telefon, autó) NURBS-el terveznek...) Ráadásul késõbb SOKKAl könnyebben módosítható, mint pl egy mesh model...
Általános igazságok biztos vannak, csak én még gyík vagyok a témához. Amire rájöttem eleddig: Minél kevesebb CV-vel, és egyszerûbb konstrukciókkal dolgozni. A lehetõ legkevesebb "Relational" felület, vagy görbe megtartása. Ha egy felület OK. akkor rigiddé kell tenni, és minden fölösleges görbét törölni! Így egy idõ után sem válik használhatatlanná a szerkesztés...
Most egy motoron ugykodok (modellezes) de a kereknel nemtom hogy induljak el mert hianyzik a referencia :(
Ha tudtok akkor kozelit legyszives :D
valaki meg tudná mondani honnan tudom leszedni a teljes verziót?
Lassan keszulget az auto, foleg azert ilyen lassan, mert kozben csomo uj dolgot tanulok NURBS-sel kapcsolatban.
Ha "esetleg" megint nem sikerulne: http://www.nexus.hu/liontr//body01.jpg
...es miert is sikerulne?!
liontr: kiraly. lenne par kerdesem... Mivel csinaltad? NURBS? es hogy csinaltad azt meg hogy van nem csak egy lemez, hanem van kiterjedese is
Ezen azért van még mit csinálni.De alakul,maxban csinálod? Én lassan elkészülök egy Breitling orával,beraknák egy két képet, bár még szijat meg kell csinálni, meg egy két aproságot. Kirakná nekem valaki ha elküldöm a képet???THX.
Hat tenyleg lesz meg vele eleg munka. Mostanra mar kesz az ajto kulso lemeze is, most egy kisebb karosszeria elemmel szivok mar vagy 1.5 oraja. Nyiri: Az egesz NURBS eddig, mivel Rhinot meg nem tudtam szerezni. Vastagsag: offset surface+szelek blendelve. Ezzel is sokat szivtam, mert nem mindegy, mikor csinalod meg az offsetet. Vagyis: ha olyan surfacet offsetelsz, amibol mar vagtal ki, rossz az egesz. Ezert mar elejen meg kell csinalni, es egyutt vagdosni/alakitani mind2t.
a surface-t alkoto curvek keves pontbol allnak igaz?
Milyen modszerrel nyomatod? RAIL1-2?
Srácok! Nagyon király a kocsika! Rhino-t felraktam múltkor egy ftp-re mert sokmindenki kérte! LionTr itt megtalálod az ftp paramétereit: hlc.warez.hu - itt menj az ftp menüpontra A Rhino-t a /incoming/Upload/ könyvtárba raktam. Én megnéztem, de nekem nagyon nehéznek tûnik, bár nem értek a nurbs-hoz sajna.
1.Ez nurbs, itt annyira tudom finomitani ammenyire csak akarom.MAgyarulnem lesz szögletes.a kép flamingo renderrel készült az also tiz perc a felsö 1 ora alatt. Ha készen lesz teljesen lesz börszij stbstb,akkor nyomom be brazilba.
Alap világitással van, lehet azért nem tetszik,de mint mondtam ez még nincsen kész igazábol, a renderelésre nem forditottam sok idöt majd maxban. Gondolkoztam hogy az árnyékot is modellezem, de valamiért megondoltam magam, mondom annyira ne legyen részletes..:DD
Nyiri: sima U/UV loft. K.: materialok: ugyan nem lattam mirol modellezted, de nekem a szine picit tul sarganak tunik. Ha eloben is ilyen, akkor bocsi. A feliratokon nem latszik, hogy 3d-sek, ha a valosagban sem emelkednek ki a lap sikjabol, akkor meg nem ertem, miert kellett lemodellezni. Ha meg van magassaguk, picit vedd mar magasabbra, had lassa mindenki, hogy mennyit dolgoztal vele! :)
Ja, bocs, a dicseret lemaradt: Eleg allat! :))
Köszönet. #338Magasabbra veszem majd betüket,a material az igazábol aranynak készült, ezek szerint nem sikerült valami jol(nem is foglalkoztam sokat vele), de majd talán brazilban. A neheze még most jön, méghozzá a börszij,meg lesz még két gomb a felhuzo mellett,után egy render brazilban, aztán lehet ki is rakom valamelyik galériába.
Nagyon jó az óra, de tényleg alkítani kéne egy kicsit a shadereken. Talán az arany... egy kicsit melegebb, nem? Kíváncsian várom a bevilágított képet! :)) Más: Anno DEx készítgetett egy csilét, (vagy csille??) azzal mi van? Olyan jól indult neki... De nem látni mostanában. Vagy csak én vagyok ilyen vaksi?
Nem vagy vaksi, egyelõre leállt a dolog. pedig szinte már csak texturázni kellene. :-/ Nemtom mi van velem, nincs ihletem... :-(
Asszem' én is bedobok valamit a fórumba:
Szóval ez lenne jelenlegi munkám... Még mielõtt az a vád érne, hogy mindenbe csak belekezdek... : Az autót is csinálnám, csak a Max nem engedi! A szemét rutinosan kifagyott mentés közben, ilyenkor nagyon nincs kedve az embernek egy kétnapos melót az alapjaitól újrakezdeni... Blah!
Jól néz ki, de, Ezz miiiicsooodaaa ? :)
Ja, amúgy ne keressetek a képben semminemû értelmet, vagy rendszert... Csak egy tesztkép, ami a Brazil spéci Displace technológiáját akarja bemutatni... (Maga a mesh alig 3000-4000 poligon, ezt renderelés elõtt számolgatja újra a rendszer... Szerkeszteni pofonegyszerû így, más kérdés, hogy render elõtt vagy egy órát számol... :(( De legalább gyorsan kiszámolja. :D
En is igy vagyok vele. Ha valami nem tobbszori probara sem sikerul vagy fagyas miatt eltunik akkor van olyan hogy 1-1,5 honapra hanyagolom a maxot. Pihenes es lenyugvas keppen :)
Lenyugvas keppen en nyomni szoktam egyet UT val, hulye ellenfelek ellen, es lehetoleg minel tobb ellen! :)
Van ez így... S aztán, hosszú, hosszú hallgatás után, egyszercsak megszólal! Ez a jó az ihletben... Vagy pont ez a rossz?
Van aki szerint polip... errrr... Én az "Inner thougths" nevet (Belsõ gondolatok) adtam neki... hehe (Van, amikor hálálkodom, hogy nincs itthon fegyverem...)
Azt hiszem néha tényleg szükség van arra, hogy az ember kicsit más dolgokkal is foglalkozzon kikapcsolódás képen. Most én is éppen ilyen szüntet tartok. Kicsit játszok és pihentetem a Max-ot. Mondjuk közben azért intézem azt, hogy lassan egy új gép összeálljon otthonra, amivel végre a Max is normális render idõket fog produkálni.
LionTR: Az UT az tényleg jó. Nem véletlenül dolgoztam annyit a logos képemen, egy klán hp-ra illik jó képet kirakni. ( http://www.rteclan.hu/ ) Ha van kedved esetleg emberi játékosok ellen is játszani, néz fel az IRC csatinkra. A szükséges infokat az oldalunkon, vagy itt a fórumon az Unreal Tournament topikban is megtalálod.
Bitu: asszem ez az, amire azt mondjak, hogy: ize...) Gabo: szoktam jatszani regebben, tok jo fun, csak a mostani hozzaferesemmel ez nem megvalosithato (30perc/nap). Talan ha ho vegere lesz egy kis sporolt idom :) Na megyek, nekiugrok az automnak!
Gyerekek valami nem jo ezzel a max5-el. Egyszerüen hihetetlen, hogy ha visszatöltöm a fáljt ami el volt mentve,akkor van hogy hiányoznak belöle darabok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! És csak az ujrakezdés segit azért ilyet max4 soha nem csinált!Vissza is fogom rakni, mert ez nem az elsö olyan furcsaság ami arra utal hogy valami nem jo vele...Már ötödször nyomom bele az orát, lehet hatodjára abbahagyom a genyoba, mert ezzel csak az idegeim teszem tönkre.Nurbsal is annyi bajom volt hogy az már vicc,egy sima circle-t nem tud nurbsá tenni hiba nélkül, vagy csak két lépésben ami szintén nevetséges egy ilyen programtol!!!
Andras: UT-t tudom ajanlani! :) Itt egy kep a jelenlegi fazisrol:
Lehet megyek agyonlövöldözök valakit, hátha jobb lesz:DDD De a viccet félretéve, végül is sikerült berakni meg elmenteni is.Csak nemtom mi zavarhatott be, mondjuk ma vettem egy kis rdramot megen, és miután beraktam ,tölteném be és az fogad hogy egy része hiányzik az objektumnak.Mondom finom nagyon, utána még kétszer kivágott, gondoltam itt a vég és egyszercsak elkezdet müködni, amitöl legalább olyan ideges lettem, mint attol hogy nem müködött,persze csak azért, mert nem tudom mi alapján szelektál a prg, hogy ezt most kidobom azt most nem, ezt most beveszem aztat meg nem:DD Végül is megjavult, szoval mostmár meg is nyugodtam és neki is állok renderelgetni:)
Alakulgat szépen a forma!!!A belsöt is le akarod modellezni?Mert én legközelebb ha autot csinálok, akkor a külsöt belsöt mindent meg fogom csinálni, mert ahogy nézegettem az enyém, miután befejeztem, nagyon sokat ront a képen ha nincsen belseje, nem lehet igazán jo képet csinálni belöle sajna,akármilyen szépen csinálod meg kivülröl.Ez persze privát vélemény, és nem biztos hogy igy van, de szerintem igen:DDD
Nekem is szokott b*szakodni a Max5, de a 4 is ugyanúgy. Az igazat megvallva nekem a 4 úgy ahogy volt, fagyott, ezen csak a 4.2 változtatott... Most itt az 5, ez is van, hogy furcsa dolgokat mûvel: legtöbbször csak egyszerûen kidob minden elõzetes figyelmeztetés nélkül. Ez idegölõ,de általában orosolja egy restart... Vagy pár perc pihenõ a gépnek. Egyébként mondtad, hogy a procid jól meg van húzva... nekem, ha 2,4-en pörög, többször fagy... Bár, kitudja...
olyat hogy kell csinálni, hogy van egy nurbs surface, rajzolok rá egy zárt CV görbét, és az elkerített felszínt különállóvá teszem?
fast help needed :)
Doom3 alpha... Szép, szép... Csak eszméletlenül lassú. Nem tudom, milyen vas kell neki, de biztos, hogy nem a mai világra van méretezve... (Nomeg optimalizálva) Amúgy meg van benne egy rakás dolog, ami még igen szar... pl a bumpok néhol annyira gagyin néznek ki, hogy jobb lett volna oda se rakni õket. Nomeg az én vidkártyám meg nem egy csodamasina... Lehet, hogy valami dx9-kompatibilis kütyüvel szép lenne... -Dehát ez még nagyon alfa... :D András: Futtatsz még valami max mellett? Vagy csak amúgy szarakodik? Freak: Rárajzolod/vetíted a görbét a felületre, ezután pedig kitrimmeled. Ezután leklónozod a felületet, és megfordítod a trimmelést. Én csak így tudnám megoldani. Tényleg, lehet olyat csinálni, hogy egy trimmelés után a trimmelt felületbõl "nem-trimmelt, de ugyan olyan" felületet csináljak? Nekem eddig (Maxban) nem jött össze...
Más: Mennyire jó dolog az a DeepPaint 3D, mert jelenleg úgy tûnik, csak ez orvosolná problémámat. Mekkora, és hol tudnék utánajárni?
FREAK: Sajnos a Max-nak nem erõssége a NURBS modellezés. Ha NURBS felületekkel szeretnél dolgozni, szerintem jobban jársz a Rhino3D-vel. Azzal egyszerûen és gyorsan tudsz akár meglehetõsen bonyolult felületeket is modellezni. Ha pedig kész a modell, átviszed Max-ba és elvégzed a textúrázást. Néha én is megdöbbenek, hogy számomra tök egyértelmû és egyszerûnek tartott mûveletek mennyire nem akarnak a Max-ban úgy mûködni, mint ahogy az ember elvárná.
Bituman: Ha subdiv modellezéssel készült volna, akkor valószínûleg a lowpoly modellen kicsit egyszerûbben el tudnád végezni az Unwarp UVW-t. Még a Max4 topikba írtam be egy címet mappolással kapcsolatban. (Ha kell megkeresem megint.) Az ott olvasottakból kiindulva, részekre kellene bontani a fát, majd külön-külön kiteregetni a törzset és a gyökereket. Miután ez megvan, Textporter-rel ki lehetne menteni a mappoláshoz a felületeket. Ezt követõen pedig el lehetne készíteni Photoshop-ban a megfelelõ textúrát. Mivel ez egy NURBS modell (vagy legalább is highpoly modell), gondolom a fenti módszer használata kicsit körülményes lenne. Ebben az esetben tényleg egyszerûbb egy külsõ 3D-s festõ progit használni. (Vagy esetleg trükközni az Optimize módosítóval és utána unwarpolni.) Maga a material amit készítettél jól néz ki, de lehetne még finomítani egy kicsit. Egyrészt, meg kellene szerintem szüntetni a "csavarodását". Másrészt érdemes lenne egy nagyobb bitmapot (gondolom ez az alapja) vagy esetleg egy jó procedurális mapot használni, hogy ne legyen ennyire szembetûnõ az ismétlõdés. Ezen kívül, nem tudom milyen lesz a fa környezete. De szinte biztos, hogy a kérgen néhány élõsdi, zuzmók, gombák és mohák is megtelepednek. Erre is érdemes figyelni.
Nem, nem subdiv modell... Ahhoz túl lusta voltam... :) Amúgy köszi a tippeket. A legkomolyabb problémám azóta a: "Hogy a fenébe illesszem össze a kül. mappolási zónák szélén lévõ mapokat???". De szerintem ez a beépített "tökölés" utillal megoldható.. :D Moha, zuzmó, sok fû, pókháló az lesz, bizonyám... :))
K.: igen, belso resz is be van tervezve. Ha nincs belseje, lehet kepeket csinalni rola, de csak extrem kamerakbol, hogy nem latszodik, hogy nincs beleseje. Ahhoz viszont reszletes kulso kell... Aldaryn: en aztan annyit ertek a mappeleshez, hogy ihaj! Mi lenne, ha neha megnezned a leveleidet? Proci huzas: nekem 1.2-->1.48 nem fagy, de azt mondtak, ilyen alaplappal ne nagyon tuningoljak, ha jot akarok :)
Helosztok! Biituman! Csináltad azt a fatorzs képet. A bal oldali, amin nincs textúra. Azt gondolom brazillal renderelted. Nagy kérés lenne, hogy print screen-eld már le ezeket a beállításokat és küld el mailbe léci. Meg még azt mondd emg, hogy milyen materialt használtál? gondolom Brazil basic mat-ot nem, vagy az mind1? Help plz, vagy bárki aki érti a brazilt
Brazil beállítások: AA Samples: 0-0 (hehe) A többi pedig itt van: (megcsináltam a screenshotot, nemtom miér. le is írhattam volna, nem?) Brazil Luma Server beállítások a kicsivel alant látható képhez. Ezen kívül: Mivel nem volt mág szükség specularra, ezért elegendõ volt egy egyszerû, fehér, standard shadert rádobni a fára. Egyelõre area-light esetében csak Brazil Basic materialnál renderel speculart. Sajnos... :( A lényeg szerintem, hogy a megvilágító lámpa fénye gyenge, a többit a sky adja.