Vazze, ez a két monitorosdi soha nem jutott volna eszembe. A mûszer pedig tényleg a legpontosabb. Ha levedlem a lustaságomat, szétszedem és megmérem. Na ezt itt hagyjuk, mert jön Narancs és elküld ebbõl a topikból.
Amennyire én tudom, a legmegbízhatóbb módja az eféle ellenõrzéseknek a mûszeres ellenõrzés, mert az alap által megadott értékek pontossága sok esetben pontatlan.
Egyébként nálam is alaphelyzetben csak a +12V eredménye zavaró (+11.80V jelen pillanatban pl.), feltehetõen a sok 12V-os venti miatt, de terhelés alatt a feszek néha érdekesen ugrálnak (két monitorom van, így játék mellett is folyamatosan tudom nézni az Everestet).
2 vinyó közti másolás, DVD írás, videó tömörítés alatt értem a stabil szót (itt is szép teljesítmény tünik el). Játék (amúgy nem szoktam játszani, csak nagyon ritkán), 3DMark alatt még nem tudtam megnézni. Bár gondolom lenne rá vmi megoldás.
Biztosan látszik a konfigomból, hogy jobbra nem futja (+ biztos nem értek hozzá)... Amúgy 6K kinek sok, kinek nem egy tápért. Az biztos, hogy nem sok tápot láttam, aminek a feszültségei (5V, 12V) stabilan +-0.06V-on belül maradtak.
OFF: Ez a táp elbírja jól a vasat amit kihajt? :O Mondjuk én tudom, hogy nem olyan rossz a Macron, mint amilyen ólcsó, de azért még tán egy 400-as elkelhetett volna.
Elhiszem, bár nem is tudom ... Nem tudnám eldönteni melyik emberfajta tûnik számomra abnormálisabbnak, aki mûködõ dolgokat készakarva tönkretesz vagy aki mások bõrére szórakozik. :(
Márpedig mûködik. Nem egy-két telefon, stb járta már meg. Bár nem igazán akarom ezt most bizonygatni neked...
OFF: Ha beraksz mikroba egy bármilyen aelektronikai/számtech cuccot, azon még minimális energiahasználat esetén is olyan sérülések lesznek, ami már önmagában kizárja a garanciális cserét ...
Ugyanez van itt Debrecenben. 3 éve eladók hada, most meg egy sokkal szarabb üzletben 1, azaz 1 eladó (mondjuk õ normális srác). Nekem is volt negatív tapasztalatom velük. Kb 3 éve, mikor az akkor konfigomat vettem, bementem procit venni (XP 2200+). Mondtam az idiótának, hogy Tbred B magos kell. Ide is adta, majd 2 nap múlva a gépet összeraktam és kiderült, hogy Tbred A magos a proci. Visszasétáltam és mondtam, hogy cseréljék ki. Erre a kis paraszt kölök nekem esett, hogy biztos tuningolni akarom.... Nem lett csere a végén. Bamba voltam. Most gondoltam veszek valamit és kicseszek velük (mondjuk videókártya be a mikróba, majd ezt pár kártyával eljátszani), de a mostani srác, mint már mondtam normális. Ennyi.
A kecskeméti mistral nyitáskor 1fõnökkel és 3 alkalmazottal ment. Hatalmas arcuk volt, velem a felkészültségem miatt nem birtak kikezdeni. Most csak az 1fõnök van ott, csendesen pityereg, szolgálatkész és talán temploba is jár mostanában:).
Ahogy nézem ezt a fórumot, másoknak is vannak gondjai a Mistral-lal ! Én kb.4 éve vettem kompett PIII-as konfigot. Elõször is az alaplapból rámsózták a legrégebbi modell-t az ABIT BE-6 II-es alaplapból. Eltartott egy darabig, amíg rájöttem, hogy miért nem mûködik az alaplap CD-jén lévõ ATA66 vezérlõ drivere. Aztán TV kimenetes videokártya helyett simát adtak, persze az elõbbi árát fizettették ki velem. Amikor mobil RACK-et vettem, egy régi ATA66/100/133-at nem támogató modellt adtak. Amikor kiderült, hogy rossz alaplapot sóztak rám, és bevittem a szervízbe, hogy javítsák meg, utána "kifelejtettek egy 80 eres ATA kábelt. Amúgy hol van a fórumon a témakövetés beállítása?
blogbejegyzés, most olvastam:
"A megvasarolt szamitogepes cuccokat meg nem tudtuk uzembehelyezni, mivel elhajlott labu processzort adtak el nekunk galansan, ami aztan a visszahajlitas soran sikeresen le is tort, most pedig ugye hasznalhatatlan. Garancia nem ervenyes persze, mert nem az uzletben helyeztettuk uzembe, meg kulonben is mi hajlitottuk direkt el a labat es amugyis szakszerutlenul szereltunk be minden lehetseges alkatrszet, meg az alaplap muanyag reszet is direkt reszelovel reszelgettuk. Hihetetlenul faszfejek az eladok a mistralban, de ez amugy gondolom nem ujsag annak, aki mar vasarolt ott, foleg, ha valami szart adtak el neki.
Viszont a videokartya dobozan levo leirason nagyon jot rohogtunk. Ezt sikerult osszehozni valami forditozseninek: Technical specification/muszaki reszletezes -ATI RADEON 9550 VPU/ATI RADEON 9550 VPU -Support for the AGP 8X standard, 128 MB DDR/support reszere a AGP 8X mertekado DDR -32bit full color 3D rendering at max 2048*1536/32bit teli befest 3D visszaadas -on max 2048*1536 -Full support for Microsoft DirectX 9.0/Full tamogat reszere Mikroszkop Kozvetlen 9.0 -CCRT/TV-OUT/DVI-I Dual display/CCRT/TV-OUT/DVI-I EN Kettos bemutatas
Azt hiszem a mikroszkop kozvetlen a kedvencem."
Sajnos még mindig most pl. engem basztak át egy mp3 lejátszoval.Ahogy megvettem szétesett és azt mondták a szervizükben hogy én csináltam ezért nem veszik vissza.De "méltányosság"bol visszaküldik a gyártonak és az majd eldönti.(3hét tõl 60 napig terjed)... Ez elég nagy kibaszás mert a pénzemet amit magamnak sporoltam azt már nem kapom vissza sehogy. M*STR*L
Ms. Tral-ban még mindig hülyék? :)
Hmm néhány hete wincsit cseréltem bluefishnél...hát végül is minden simán ment de figyeltem is arra hogy minden meg legyen, és nem is volt mibe belekötni ( 1 hónapos volt a wincsi miután megfeküdt)
Most megyek az Aqua-ba. Kedden haverom cserélte a 9000pro kártyám "újra". Totál szar, 3d-s alkalmazások alatt lila, zöld négyzetek, háromszögek 1 idõ után. Driver install volt újra, de nem ér semmit. 1 idõ után még a gép is restartol. Viszont beszopták, mivel a számlán a tavalyi ár van, 3 napon belül vagyok, a gar meg újra indult. Egy rohadt tetü banda az egész.
tuttommal igaz, és 3 napos vissza helyett 2havi lesz, de csak ha hibás. Mindenesetre inkább járj utána, mert ezutóbbiban nem vagyok bizti
"ui.: A HWSW-n és is láttam a bluefish topicot, csöppet el is keserített. Minden nagyobb üzlet ide jut garanciális téren? Amúgy tegnap beszéltem velük telefonon és nagyon segítõkészek voltak, legalábbis ez a fazon akivel beszéltem."
én is elkeseredtem. És nem minden üzlet jut ide, csak amelyik köcsög szervízmunkát végez. A Mistral és a Bluefish is írtó segítõkész, kedves cég addig, amíg NEM viszel vissza valamit..
Nem én voltam: Már gondolom ,te is tudod,hogy a Mistrálnál nem szabad semmit sem venni!!!!!!!!!!!
A Mistrál a legszemetebb számítástechnikai cég Magyarországon, ezt szerintem mindenki tudja. Írtátok páran, hogy milyen jó cég ebben teljesen igazatok van, de csak addig amíg mûködik az alkatrész amit vettetek, ha tönkre megy akkor kíváncsi leszek a véleményetekre, amit a tschymo az mind igaz + a nézzétek meg a felíratok.hu-n a mezi nevû emberke hozzá szólását a témához (A BSA-s rovatban van) akkor talán megváltozik a véleményetek. + már csak maga a számla is törvénytelen amit minden vásárlásnál alá írattatnak veletek, ha nekem nem hisztek akkor kérdezzétek meg a Fogysztóvédelmi Felügyelõsséget E-mail: [email protected]
én egy ideje havertól vásárolgatok van neki számtech boltja ha vmi gondom lenne, õt szekálom (eddig nem volt)
Én szinte 100% csak a Blufish-nél vásárolok és általában nagyon meg vagyok velük elégedve. Mondjuk ne az ottani eladókat kérdezzétek hw ügyben, inkább ti nézzetek utána mindennek mielõtt odamentek.
Csak garis ügyintézésed ne legyen. Mert ráírják a számlára, hogy pl. ha javíthatattlanság miatt cserélni akarod jobbra akkor csak a pill. értéken tudják beszámítani. Az FVF szerint viszont ezt nem lehet, ellenkezik a jogszabályokkal. Múltkor majdnem ráborítottam az asztalt a vasággyal eyütt 30 kilós csókára. Hogy csak óvatosan.
igaz, mondjuk egy szavam se lehet a Mistralra, meg egyszer sem csaptak be, egyetlen egyszer sem hajtottak el a szervizbol, mivel sem az irhato CD, sem az IDE kabel amit ott vettem nem volt hibas
masreszrol ahol a legolcsobb, ott vmiert OKKAL a legolcsobb
en spec inkabb dragabb, de jo supportot nyujto helyen vasarolok
Istenek vagytok. Az Aqua-ban találtam mindent amit máshol nem. Thermaltake hûtõkbõl elég jó a választékok és nem csak tálcás procit árulnak. Azthiszem felveszem ezt az üzletet is a bevásárló listámra.
Köszi mégegyszer mindenkinek.
ui.: A HWSW-n és is láttam a bluefish topicot, csöppet el is keserített. Minden nagyobb üzlet ide jut garanciális téren? Amúgy tegnap beszéltem velük telefonon és nagyon segítõkészek voltak, legalábbis ez a fazon akivel beszéltem.
Pár hónap, és lesz itt Bluefish topic is, nyugi. Én hwsw-n rengeteg érdekeset olvastam róluk, és saját tapasztalatom is nagyon rosszak.
"A másik valamiért ki van téve egy felhívás, ez csak a szervizbe van a bolti részben nincs kitéve, kb. annyi van rajta tömören, hogy ha valaki nagyon balhézik akkor kihívják a rendõrsége + hogy nagy felbontású kamerák vannak amik hangot is rögzítenek. "
Nahat ahol ilyen felirat ki van yeve, ott ep eszu ember nem vasarol
vagyis, vasarlas elott mindig nezzunk be a szervizbe, erdekes tapasztalatokra tehetunk szert (ha megkerdik miert vagyunk ott, kamuzzunk)
A Bluefish-t nézegettem én is. Jók az áraik, de még nem vásároltam náluk. Az aqua-t ismerem, de valahogy nem szeretem. Köszi a segítséget.
bluefish, szerintem ott vettem hangfalakat, és szerintem messze a legolcsobbak a városban ráadásul közel is van, a köruton is most nyitottak egy uj üzletet, szoval valoszinuleg 2 év mulva is életben lesznek
Ja, a Royal computert kerüljétek mint ördög a szenteltvizet! Akkora bunkókkal még sosem találkoztam. Õk a mindentjobbantudokéseztveddmegneazt elvet követik. Igazi prosztó hely....
Aqua, a dohány utcában. www.aqua.hu Sok helyen voltam már, de ott a legrendesebbek, tiszta hely, kedvesek és segítõkészek az eladók (kivéve a számlázó csajt) igaz garis problémám még nem volt velük. Jók az áraik, van készletük és télleg annyi amennyi a BP piacban meg van hirdetve.
Na, akkor egy kis fényt voszek a topicba. Anno vettem az említett üzletben egy LG CD-rom-ot. Nem tudtam, hogy nem szabad, mert állítólag rossz szériából való volt. Betettem a gépbe és láss csodát elsem indult. Futás vele vissza a szervízbe. Vártam vagy egy órát mert rengetegen voltak. Odamentem az egyik sráchoz. Elkezdte vizsgálgatni a CD-t. Mondom tedd rá egy gépre és próbáld ki. Megfogadta tanácsom, rá is dugta egy kábelra. Nem figyeltem pontossan, hogy mit csinál, de azt mondta, hogy jó a CD-rom. Na mondom muti. Hát a Hülyegyerek nem másik CD-romot nézett, az én CD-men levõ káben másik fele be sem volt dugva sehova. Gondoltam magamban "Jajj". Szernecsére arra járt egy másik srác (szerintem a szervizvezetõ) és ránézett a kölökre. Mint utólag kiderült a "SZERVIZES" akkor volt elsõ nap a Mistralban. A másik srác megnézte a CD-m és megkérdezte, hogy ugyanilyet szeretnék, vagy inkább más típust. Egyszerüen kicserélték, és elnézést kértek a kellemetlenségekért. Azóta is benézek néha a Mistralba. szinte az egész gépen ott vettem és nem volt negatív tapasztalatom. Most állok egy nagyobb gépfejlesztés elõtt, de nem hiszem már hogy a Mistralt választom, mert elég magasak lettek az áraik. Apropó, tudna valaki ajánlani olcsó, megbízható, nagyválasztékkal rendelkezõ üzletet ahol érdemes sok pénzt otthogyni?
Amúgy családi vállalkozás, egy testvérpáré, és jogi valamire járnak az üzlet mellett.Felkészülnek arra, mit tehetnek és mit nem. Ja, édesanya a könyvelõ úgytom.
Egyébként én kétszer voltam a Mistralban és eddig csak jó tapasztalatom volt. 1. Egy haveromnak vettünk egy PCI-s videokareszt (Radeon 7000), mert akkor még nem volt AGP-s alaplapja. Ezzel soha semmi baj nem volt, bár már hónapokkal ezelõtt eladta. Ja, BBA kártya volt. 2. Akartam venni egy 128M-es MMC kártyát. Mikor bementem az üzletbe mondta az egyik eladójuk, hogy csak noname van és szerinte elõszõr hozzam be azt a cuccot, amiben használni akarom, mert nem minden ismeri fel. Ebben is maradtunk, bár végül nem mentem vissza, mert közben találtam márkásat máshol és inkább a jobb, ugye...
Na nekem ennyi tapasztalatom volt velük és eddig fõleg azért nem vásároltam nálik, mert nem olcsók. De azt hiszem ez után sem fogok, mert elijesztett a sok rossz, aamit róluk hallottam.
tegnap meg is ejtettem a tranzakciót. amúgy érdekes volt, hogy az üzletben felhívták a figyelmemet arra, hogy így nem lesz legális a windows. persze közöltem, hogy az ms-nél mondták, hogy ok. de egyébként ez õket nem nagyon foglalkoztatta, akár minden nélkül kiszámlázták volna, hiszen nem az õ felelõsségük. de a floppy drive - úgy tûnik - egy darabig a gépemben lesz ;D
Nekem is volt gondom a Mistral-nál, de amióta új (ASUS) alaplapom van, gyakorlatilag mindennel problémám van. A gond az volt, hogy két hét különbséggel vettem UGYANOLYAN(!) memóriát, és ha egymás mellé tetted õket, akor köszönõ viszonyban sem voltak egymással!!! Ráadásul az új inkompatibilis is volt az alaplapommal, úgyhogy párszáz megányi adatomra keresztet vethettem. (mongyuk azóta is baszok rendszeresen menteni...) Mindenesetre a szervizben korrektek voltak annyira, mint amennyire a "szerzõdésen" foglaltakból elvárható. Hála istennek nagyobb gondom nem volt velük. (és amióta a beszállítónktól gyakorlatilag nagykeráron tudok venni, talán nem is lesz, bár így meg gar nemtom mennyire van :)
Ezt is az indexen találtam,nézetek ott szét ti is hec válasz erre | adatok | e-mail 2003-08-12 10:45:26 (28
Sziasztok!
Én a http://feliratok.warez.hu/ talátam egy elég jó fórumot: BSA és a házkutatás van pár érdekes hozzá szólás.
Mi a véleményetek veletek történt már hasonló ennél a cégnél,vagy esetleg máshol? Egyébkén ilyen esetben van értelme bíóságra járni vagy a Fogyasztóvédelemhez menni,meddig tart egy + és mennyi be kerül? Azért kérdezem,mert nekem is problémám van a Mistralal,engem egy alaplapal vertek át
A számlán egyébként az állt,mint mindegyiken amit tõlük kapsz,hogy ha nem szakszervízzel szereleted be az alkatrész akkor elveszik a garancia,szerintem ehhez szincs joguk
Nekem úgy tünik,hogy a Mistralnál a fogyasztó alapvetõ és jogilag alátámasztott érdekei csak bírósági úton érvényesíthetõek,amit nem értek, a hatóság hogyan engedi meg hogy egy illyen üzlet évek óta müködjön,hiszen nagyon sok ügy van a fogyasztóvédelemnéle "céggel" kapcsolatban. Szerintem valahol nagyon jó kapcsolatuk van,mert más üzletet ennyi szabálytalanság után,már bezárattak volna.
Egy "üzlet" amit mesze-mesze kerülj el: Mistar Computerworld: Ennél szemetebb céget én még személy szerint nem láttam. A legtöbb ember azért vásárról náluk, mert õk Magyarországon a legolcsóbbak és nagy a választék,bár nem sokkal olcsóbbak ,mint más cégek ez inkább pár éve vot így, ez mind nagyon szép és jó, csak az a baj, hogy a garanciális ügyintézés, az maffia szinten megy, kb. 4 db. Számítógép alkatrészt vettem tõlük, ebbõl egy winchestert kivéve minden rossz lett pár hónap alatt. Ha tönkre megy egy alkétrész amit náluk vettél akkor a legkisebb dologba is bele kötnek csak,hogy ne keljen kicserélni az alkatrészt. Ha azt mondod,hogy mész a Fogyasztóvédelmi Felügyelethez akkor mosolyogva ondják,hogy menjél csak,mivel évekig húzodik egy ilyen ügy valóban nem érsz vele sokat… Ezek az alkatrészek voltak: Egér: Ehhez hozzá tenném, hogy nem valami gagyi egér, mert 6000Ft.+ Áfa volt (infrás két görgõs stb). Haza vittem és kb. öt nap alatt tönkre ment, vissza vittük, megállapították hogy valóban rossz volt. Kb. két hét múlva kaptunk másikat ez miatt másik egeret, kellet venni. Ehhez még hozzá tenném, hogy volt ilyen egér a boltban és, másik egeret nem adtak a pénzt nem adták vissza. A másik dolog ami hihetetlennek tûnik, de igaz csak amíg ott voltunk 3 ember írt be a panasz könyvbe.
Winchester 1: Ez egy 40 G-s Samsung winchester, ami kb. három hónap alatt tönkre ment, ez volt az egyetlen eset amikor normálisak voltak, nem tudom, hogy miért :) Ennél azt mondták, hogy nincs semmi baja csináltak egy mély formázást és visszaadták, ennél valóban nekik volt igazuk tényleg jó volt, bár csak 6 napig ment. Amikor vissza vittem ennél viszont már azonnal cserélték ez elég rendes dolog volt, bár végül is ezt írják, ha van raktáron ugyan olyan alkatrész akkor kicserélik egyébként mivel nem volt ilyen raktáron mást kértem amúgy két hét lett volna belõle, ennél is volt egy kis gond én ezt a winchester három év garanciával vettem amiért többet is fizettem. Ennél a szervizes elkezdett vitatkozni, hogy az új winchesterre nem adnak három évet csak egyet, valamiért a számlán viszont már három év garancia szerepelt, érdekes. Itt egy 60G-s winchesterre cserélték, rá fizetéssel és megkaptam a három év garanciát amit a szervizesnél még nem lehetett, érdekes amikor a CD olvasómat vittem vissza és DVD olvasót szerettem volna helyette akkor azt mondták, hogy ilyet nem lehet csinálni csak ugyan arra a termékre cserélik. CD meghajtó LG 2 év garanciával: Ez a meghajtó amikor hazavittem és kivettem a táskámból, már gyakorlatilag akkor rossz volt mozgott benne valami, ennél én voltam hülye mert nem vittem vissza azonnal, három napon belül kötelesek cserélni. Hát ez egy szép kis történet a meghajtó kb. 7 napig mûködött megfelelõen utána VCD és SVCD-t nem tudtam írni vele (CD Copynál használtam). Vissza vittem ott azt mondták, hogy semmi baja és hogy ami mozog benne az egy kis zacskó ami azért van bene ,hogy ne keletkezzen pára a CD meghajtóban. Hát más egységnél ilyen nem volt, mert hogy kicserélték igaz 14 nap után és, mivel hogy külsõ garanciális volt mehettem a külsõ Váci útra, mert hogy ott van az LG szerviz. Sajnos utána sem volt jó 2x vittem vissza, de ennél a két egységnél szerintem ebben igazuk volt, hogy kompatibilitás probléma lehetett, csak itt két probléma van: 1. Idáig még minden meghajtó jó volt ebben a gépben (Ez egyébként egy HP gép aminek még soha nem volt baja),de végül is elõfordulhat ezt én is elismerem. 2. Én már az elején kértem, hogy, inkább egy DVD olvasót szeretnék helyette rá fizetek, azt mondták, hogy nem lehet, biztos, nekik van igazuk, de õk azt írják az árlistában, hogy van rá lehetõség, de biztosan én láttam rosszul ,egyébként még mindig ott van, bár most az extra dolgokhoz írták „amikben õk kitûnnek a többi cég közül”
DVD olvasó Toshiba: Ez tényleg jó volt de kb. 5 hónap után nehezen nyílt ki a CD tálca és egyszer csak egyáltalán nem nyílt ki, akkor vittem vissza. A szervizben nem tudták kinyitni sem elektronikusan sem mechanikailag, erre azt mondták, biztosan nem megrendeltetés szerûen használtam, garanciális kötelezettségük nincs, feltételesen tudták csak átvenni és visszaküldik a gyártóhoz. Ennél már egykicsit én is ideges lettem és elkezdtem üvöltözni, bár hozzá tenném hogy nem nagyon és a bolt vezetõt hívni, akkor õk szóltak a szerviz vezetõnek. Amikor mondtam, hogy elmegyek a fogyasztóvédelemhez stb. akkor azt mondta, hogy mennyek üvöltve nem túl kedvesen. Az igazolás el vesztettem amire kiadták volna a meghajtót, e nélkül meg nem adják ki az alkatrész tehát vissza se mentem. A meghajtón semmi külsõ sérülés nem volt, tehát semmi nem utalt arra, hogy nem rendeltetés szerûen használtam.
Winchester 2: Ezt kaptam a samsung helyett egyiknapról a másikra ment tönkre semmi baja nem volt elõtte. Maxtor 60 G (7200/133, 3 ÉV Gar.) Ezt a winchestert 2003.05.30-án vittem be a szervizbe ahol ezt mondták rá: Gyári azonosítók kopottak, oldala kopott sérült és a szigetelõ gumiréteg is sérült. Ezért feltételes átvétel, garanciális kötelezettségük nincsen. Ez volt a C: meghajtóm 2002.07.07-tõl 2003.05.30-ig kb 10 hónapig, a gépbõl nem volt soha kivéve a mester winchestereket soha nem hordozom, ezért van két 120 G winchesterem, hogy azt hordozzam, ne a mester winchestereket. A gyári azonosítók az a mistrálos matricát jelenti, amin az írás volt elkopva, tehát a matrica nem volt sérült fizikailag. Az oldala bármilyen hihetetlen azért volt kopott, mert amikor bele tettem a gépbe akkor megkarcolódott, gondolom ez nem csak nálam fordult elõ + az összes winchesterem és CD/DVD olvasóm,íróm ilyen, tehát nem volt komolyabb karcolás rajta. A gumiréteg ez nem tudom miért volt sérült a két fém lemez között valamiért el kopott, ezen én is csodálkoztam ilyet még nem láttam,bár csak egy kicsit a szélén. Hát erre nagyon kíváncsi leszek, hogy mit mondanak, mert ha nem kapok újjat akkor megyek a fogyasztóvédelemhez és KERMI vizsgálatot kérek a winchesterrõl. Tehát semmi durva sérülés nem volt, csak megvolt karcolódva a winchester oldala és elhalványúlt a matrica és el kopott a gumiréteg.
Július 25-én pénteken azt mondták,hogy mennyek be és levásárolhatom a winchestem árát tehát csak 49 nap telt el csere winchestert természetesen nem kaptam, sajnos kénytelen voltam egy másik winchester venni ,mivel szükségem volt az alkatrészre. Mint írtam én ezt a winchestert három év garanciával vettem,úgyan olyat nem tudtak adni csak egy 80 G-s maxtorra tudták volna kicserélni erre egy év garanciát kaptam volna és még nekem kellet volna rá fizetnem. Én úgy tudom,hogy kötelesek úgyan lyat adni,ha nem tudnak akkor jobbat kell hogy adjanak rá fizetés nélkül vagy vissza kellet volna hogy adják a pénzemet,ezeket én többször is kértem,mind telefonon mind tszemélyesen is. A winchester a mostani áron akarták beszámítani, nem azon amin én vettem,én úgy tudom,hogy kötelesek az eredeti áron beszámítani a terméket,ennek több helyen is utána néztem A rossz winchestert többször is vissza kértem,de nem adták,ezt sem nagyon értettem,de biztosan bennem van a hiba. A fogyasztóvédelemhez nem mentem el,mivel 1-2 ismerõsöm már végig csinált 1-2 ilyen ügyet és évekig tart és a perköltség is 60-80 ezer Ft. Amit talán sosem tudsz behajtani a Mistrálon.
Ha mégis a Mistrálnál akartok vásárolni, akkor legalább ne külsõ garanciális terméket vegyetek, mert akkor vége akkor a franc tudja ,hogy mikor kaptok új alkatrészt. Azokat a termékeket amikre 12 hónapnál több garanciát adnak meg felejtsétek el,pénzbe többe kerül,de ha ugyan olyat nem tudnak adni,erre elég nagy esély van, akkor nem kapsz cserénél csak annyi garanciát ami a 12 hónapból marad,ez sajnos többszörös tapasztalat. Ha a Váci úti boltban vagytok akkor érdemes lemenni a szervizbe ott általában többen vannak mint a boltban :) és ez nem vicc komolyan. A másik valamiért ki van téve egy felhívás, ez csak a szervizbe van a bolti részben nincs kitéve, kb. annyi van rajta tömören, hogy ha valaki nagyon balhézik akkor kihívják a rendõrsége + hogy nagy felbontású kamerák vannak amik hangot is rögzítenek. (Ezt a felhívást már levették valamiért,talán egy kicsit turva volt és nem tetszett az embereknek.) Érdekes csak nem elkezdett balhézni 1-2 kedves vevõ, akinek több mint valószínû, hogy igaza volt, mert valóban lehet néha ideges ügyfeleket látni, ilyen jelegû dolgokkal én még egy számítástechnikai üzletben sem találkoztam. A szervizesek meg szerintem eléggé bunkók, látszik rajtuk, hogy szarnak az egészbe, a bolti részben viszont az eladók valóban kedvesek és segítõkészek tõlük nyugodtan kérdezhet az ember. Én csak a Váci üzletben voltam a többi boltjukban nem,ezért ott nem tudom,hogy mi a helyzet,de ezek után már nem is nagyon érdekel.
Az üzlet miért van még nyitva,ebben az országban azt lehet csinálni amit akarunk? Ez a kiváltság természetesen csak a gazdagok ki,kik a Mistrál tulajdonosai,nem tudja valaki?
Sziasztok!
Az indexen találtam ezt a hozzá szólást, errõl beszélt nektek a tschymo_dvd,tehát úgy tûnik, hogy csak segíteni akart, nem szabad õt bántani gyerekek. hegeduszo válasz erre | adatok | e-mail 2003-03-21 12:59:25 (286)
Nem rég írtam, egy esetet a topicban*, miszerint felháborított a Mistral vásárlói számláján, és garancia levelén található megjegyzés. *[2003-03-07 06:07:50 (223)-as számmal megnézhetõ az említett levelem] Nevezetesen a: "Amennyiben a megvásárolt alkatrészeket nem erre felhatalmazott szakszervíz helyezi üzembe, a termékekre jótállást illetve szavatosságot NEM vállalunk." -ra gondolok. Nos, szintén nem rég kiváncsiságból megkérdeztem a fogyasztóvédelmet errõl a szövegrõl, és a következõket írták, utólagos engedelmükkel ezt a levelet most közkincsé is teszem.
"Ön számítógép vásárlásával kapcsolatban panasszal fordult egyesületünkhöz. Panaszával kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk: 1. Az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségérõl szóló 117/1991. (IX. 10.) Korm. rendelet 1. §. (6) bekezdése szerint "Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglalt elõírásoktól a vásárló hátrányára eltér. Az érvénytelen megállapodás helyébe e jogszabály rendelkezései lépnek." Egyetlen jogszabály sem írja elõ azt, hogy számítógép alkatrész beszereléséhez kötelezõen szakszervizt kell igénybe vennie a vásárlónak. Felmerülhet az a probléma természetesen hogy, a hibás beszerelés esetén a garanciális hibát vizsgáló hatóság esetleg nem tudja megállapítani a hiba okát vagy azt a vásárló terhére állapítja meg, azonban elõre kikötni ilyen vásárlóra hátrányos feltételt nem lehetséges és jogszabály ellenes. 2. Amennyiben Ön nyilatkozatokat ír alá abban az esetben Önön van a bizonyítási teher hogy bebizonyítsa hogy a nyilatkozatokat ugyan aláírta, de az abban foglaltak ténylegesen nem történtek meg. Természetesen Ön úgy is aláírhatta volna ezeket a papírokat, hogy az Ön által említett pontokat kihúzza vagy jelzi, hogy azok teljesítése nem történt meg."
(Mármint kihúzni alatt a "A magyar nyelvû tájékoztatót, üzemeltetési útmutatóval átvettem...", és a "Sértetlen gyári csomagolásban átvettem..." pontokat értjük.)
Ezen levél meggyõzött arról, hogy olyan boltban ne vásároljak többet, ahol már a legális számlában, vagy garancia levélben megfogalmazottakkal is "jogszabályt sértenek". :). Ezzel a Mistral témát, részemrõl lezártnak tekintem... Tanultam belõle! Üdv, minden áldozatnak.
Na de jó lesz a sok köpködés közé beirni. biztos kapok a pofámba :) Én már kb három éve vásárolok rendszeresen a Mistralban és nekem még semmi gondom nem volt velük.
a kiszolgálás: Hát a Mekdonálcban idegesítõbb a smártkártyád van 5x-i megkérdezése. én általában bementem tudtam mit akarok venni és nem ott kezdtem el molyolni a termékek közt.
Az árak: itt igazán a sokat emlegetett netárlista + valóság problémára: én soha nem rakattam el telefonon és érdekes mindig annyit fizettem mint ami a listán volt.
átbaszás: hát akkor nagyon jól csinálják. szerintem van ott azért egy-két hozzá nem értõ alak akinek ráadásul nagy is az arca, de ki lehet szúrni ki az igazi "hardwer buzi"-t és abban tuti nem csalódsz
Én idáig csak és kizárólag a váci úti mistralban voltam a többi boltjukról nem tudok nyilatkozni. tény hogy a legutóbbi vásárlásoknál már jobban odafigyeltem a dolgokra (hála a topicnak) de lehet hogy õk is tanultak ezekbõl a topicokból)
Elhatároztam, hogy veszek egy Win XP home English OEM-et, és ehhezn me szándékoztam nagyon beruházni valamilyen hw-t, mert egyrészt szinte mindent mostanában cseréltem ki a gépemben, más részt hosszú távra szeretném az oprencit, és ezért nem célszerû olyan hw-t venni, amit úgy is kicserélek 1 év múlva, mert akkor ugrott az opreci is.
Na ezért úgy döntöttem, hogy veszek egy új floppy drive-ot (úgy se használom) és ehhez "mellékesen" egy oprecit is. A floppy-t meg mindig a házban tudom hagyni, minden mást meg cserélni. Na most az üzletben felhívták a figyelmemet arra, hogy tudomásuk szerint csak olyan alkatrésszel lehet érvényes licence-t vásárolni, ami a számítógép alapvetõ mûködéséhez kell, és a floppy drive nem ilyen. Ezek az alkatrészek a következõk: cpu, memória, alaplap, vinyó, táp. Ennek ellenére bármivel kiszámlázták volna nekem (még akár egy audiokábellel is), de, mint mondták, az én felelõsségem, ezért jól gondoljam meg, hogy kiadok pénzt annak ellenére, hogy a licence nem lesz érvényes. Itt azt is hozzátették, hogy az elmúlt évek alatt, az EU nyomásásra az MS többször módosította az OEM feltételeket. volt olyan idõszak, hogy csak teljes szgép vásárlása esetén, volt, hogy bármilyen alapvetõ alkatrészhez, mely a szgép belselyében van lehetett vásárolni (ennek idején terjedt el az audiokábeles megoldás), és most pedig csak olyan alkatrésszel vásárolható, mely az alapvetõ mûködéshez kell (már felsoroltam).
Na, valami hozzászólás? Esetleg valaki tud biztosat mondani (MS kapcsolat)? Az MS oldalán ez van, de nincs tisztázva, hogy milyen bõvítésre gondoltak:
A Microsoft OEM licenckonstrukció forgalmazási feltételei:
a Microsoft OEM szoftvert hardver nélkül CSAK a hivatalos Microsoft OEM disztribútorok (Delivery Service Partner – DSP) értékesíthetnek viszonteladók (hardver kereskedõk, összeszerelõk, rendszerépítõk) részére, a végfelhasználó az OEM szoftverekkel új számítógép beszerzésénél, vagy meglévõ számítógép bõvítésénél találkozhat, forgalmazása kizárólag Regisztrált OEM Rendszerépítõkön keresztül lehetséges, az OEM licenckonstrukcióban vásárolt termékek legalitását a következõ két dokumentum egyidejû megléte biztosítja: Birtokba kerülést igazoló okirat (számla vagy ajándékozási nyilatkozat) és Eredetiséget Igazoló Tanúsítvány (Certificate Of Authenticity, COA) matrica. Ez termék-csoportonként eltérõ: a 2000.április 1. után komplett számítógéppel együtt vásárolt operációs rendszerek esetében a vásárló a számítógépet a házra ragasztott COA matricával együtt kell megkapja, amely a számítógépen futó szoftver legalitását igazolja, Office programcsomagoknál pedig minden esetben a csomagoláson található a COA. További információ az OEM licencelési konstrukcióban forgalmazott szoftverek legalitásának ismertetõ jegyeirõl, illetve a korábbi COA változatokról a Microsoft magyar nyelvû honlapján található. ( www.microsoft.com/piracy/howtotell/hungarian)
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nem szabad a mistralnál vásárolni. semmit, még egy kibaszott egéralátétet sem! A Mistrálnál szemetebb számítástechnikai cég nincs Magyarországon + nagyon sok törvénytelenséget követ el, amivel természetesen semmilyen állami felügyeltet ,rendõrség nem foglalkozik, szerintetek miért, túl sok ész nem kell hogy rágyere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hopp, megelõztél :-))
http://www.microsoft.com/hun/jogtisztasag/31.mspx
Részlet a Microsoft Magyarország oldalról, az OEM licenc leírásánál: ..... a végfelhasználó az OEM szoftverekkel új számítógép beszerzésénél, vagy meglévõ számítógép bõvítésénél találkozhat, .....
Emlékeim szerint a Microsof kb 1,5.2 évvel ezelõtt enyhített az OEM feltételeken, és részegységre is lehet szoftvert forglmazni. Ha nagyon kell a közlemény, feltúrom.
Erre én azt mondom, hogy ott a számla, bizonyítsák õk, hogy nem azzal vettem, ugyanis legjobb tudomásom szerint nekik kell bebizonyítani egy büntetõeljárásban, hogy én vétkeztem, és nem fordítva, de nem vagyok jogász, ha valaki másképp tudja tudassa velem, nehogy egy szilikonpaszta miatt kelljen már a börtönben rohadnom, ha rámhúzzák a vizeslepedõt!
Jumperrel nem lehet wint venni? Talán az a leg olcsóbb:)
Az is elég kemény beruházás lehetett! Na, egyébként errõl beszélek, csak F_L kolléga nem hitt nekem, de ezekszerint nem csak én és az ismerettségem tudja így a dolgokat, hanem mások is...
Én mostanában fogok beinvesztálni egy OEM angol nyelvû XP-re és persze egy floppy drive-al fogom megvenni, oszt majd mindig szépen fog vándorolni az az alkatrész géprõl-gépre a winfossal együtt... úgyse haszálok floppyt soha ;D
Elképzelhetõ, hogy a PC alatt Piece-t értenek... :DDDDDDDDDDDDDD
Jó, nem vitatkozom veled, de én inkább hiszek annak az embernek, aki ezzel foglalkozik, és azt mondja, hogy akkor is jogtiszta, ha a számítógép belsejében található (alapvetõ mûködéshez szükséges) hw-elemhez veszed... Microsoft-os forrás, tehát, ha õ azt mondja hogy O.K., akkor számomra O.K., az meg egy dolog, hogy "Kizárólag új PC-vel való frgalmazásra", hiszen ha a Microsoft-nak ebbe a meghatározásba belefér a belsõ hw-elem, akkor az jogtiszta és kész. Mi is adunk el komplett konfigokat, és azokat természetesen csakis OEM rendszerrel, de külön rákérdeztünk, hogy mihez lehet venni OEM sw-t...
Engem kb 2 helyrõl hívtak vissza, pedig vagy egy tucat helyen jelentkeztem, ha nem többön, aztán a fõnök megtalálta a neten a hirdetésem, és Õ hívott engem :)