Egyébként ahogy látom az is a 3ra üt, hogy ismét lesznek fejlesztések. Nézzétek meg pl, a képeken a griffbõl van olyan, amelyiknek "csupasz" feje van, és olyan is amelyiken van valami sityak is.
Ne túlozz már, a táblás stratégiákat én sem szeretem. Nem azt mondom hogy rondának kell lennie én nem ezt írtam. Én azt írtam hogy a 3D szükségtelen mivel stratégiában legkevésbé arra van szükségem hogy közelre zoomolva bámuljam ahogy felrobban, meghal ilyesmi. Szerintem az ál 3D bõven elég egy stratégiának. Persz én is ámuldoztam pl. a haegemonia grafikájától de sajnos a lélegzetelállító grafika gyakran visszaüt, nemegy csatát buktam el "korszerû" RTSekben azzal hogy csak azt bámultam hogy lövik egymást, felrobbanak meg hogy milyen gyönyörû... :). Ez nem jelenti azt hogy ne adjanak ki szép stratégiát, én csak azt mondom hogy sajnos gyakori hogy sok idõ megy el a grafikára hogy "megfeleljen a kor igényeinek", miközben más lényegesebb dologk fölött elsiklanak, vagy egyszerûen nem marad rá idõ mert követelõzik a kiadó, hogy be kell fejezni....
Ottvan pl. a Cossacks 2, egy stratégiának bõven elég egy olyan grafika mert az gyönyörû és mégis csak ál 3D, és azon is tudok ámulni, de látszik hogy a fejlesztõknek nem a grafika volt a legfonotsabb. Sõt már az AoE 2 is gyönyörû volt....(és ma is az)
De mndok neked egy jó példát a grafikára: Ottvan az Earth 2160 nagyon szép grafja van a VGAm be is szart alatta..de maga a játék egy óriási bughalmaz és átgonodolatlan, befejezetlen. És ezzel már el is lett baszva egy nagyon jó RTS...
Sajnos az a helyzet hogy csak azok a fejlesztõ cégek engedhetik meg maguknak hogy relatíve szép 3Dt hoznak össze akiknek sok pénzük van és függetlenek kiadóktól. Lásd Blizzard, a blizzard játékok sem agyontuningoltak grafikával. Szépek, és mindemellett a játékmenet átgonodolt és jól kidolgozott...
ha lenen egy jatek csillivilli grafikaval, de gyakorlatilag jatszhatatlan lenne, nem venne meg senki.
ha lenne egy masik, ami szuper jatekelmenyt nyujt, de ez nem parosul csillivilli, grafikval , lehet paran megvennek, de ha a grafika egyszeruen borzalmas lenne, akkor max par fanatikus venne meg.
szal se igy se ugy nem lenne gazdasagi ertelemben siker.
viszont, hogy melyik jatekverzional alakulna ki rajongoi tabor, az egyertelmu, hogy a gyengebb graf, de kimagaslo jatekelmeny.
A másik az hogy szerinetetek miért van az hogy a legtöbb játékkategóriában az abszolút etalon még a játékgyártás hõskorából a 80-as 90-es évekbõl származik?? Hát azért mert akkoriban nem volt lehetõség fergeteges grafra és mást kellett létrehozni hogy vonzó legyen, ma megvan a lehetõség a jó grafra és sajnos túlságosan elmennek abba az irányba...
persze, hisz a screenshotokon es ingame videokon egyedul a graf latszik, az hogy hasznalhatatlan az iranyitas, bena az AI, el van cseszve a jatekegyensuly, nem latszik, amig meg nem veszed, utana meg mar tokmindegy, a penzed nem kapod vissza.
ezert fontos a grafika a kiadoknak, hogy eltudjak sozni a szarukat.
ha elõvették volna a 4 izometrikus 3d grafikáját, és arra fejlesztenének, akkor meg azért lenne a sírás-rívás, hogy minek veszik elõ ezt a játékot, ilyen graffal senkinek sem fog kelleni. és van rá egy 20asom, hogy lenne átfedés ezek, és azok közt akik most azt mondják hogy minek a 3d.
könyörgöm gyerekek, 2005 van.
Hidd el hogy nem, szerintem a 4 grafja bõven jó én azzal nagyon jól elvagyok, és szerintem szükségtelen hogy szebb legyen....
az van, hogy nem kell két oldalas vadonatúj feature list, mint a doom 3nál, half life 2nél, stalkernél, de azért hadd hozzanak már egy kornak és a stílusnak megfelelõ grafikai szintet. a térképen mozgáskor meg tisztán látszik, hogy remekül használható a 3d.
hat pedig, ha csak grafikabol all majd, akkor nagy bukta lesz. max a nev ad el parat belole, meg a straforce 3.
Közlöm veled hogy a kornak megfelelõ graf szintet mi magunk hozzuk létre...ha ebben a kategóriában nem lenne igény hogy csili-vili legyen akkor nem a grafra koncentrálnának, ennyi....
UI.: Arról nem is beszélek hogy az rendben van hogy egy doom3ért hl2ért új gépet veszek, nade egy stratégiáért, hát nemá
Én nem azt mondom, hogy csak akkor jó, ha jó grafikája van. TI mondjátok azt, hogy ha jó grafikája van, akkor már szar a játékmenet. Ez pedig baromság. És lehet, hogy én vagyok vmi elfajzott ember, de én igenis szeretem, ha pl a sárkány repül, tüzet fúj, félelmetesen néz ki, rázoomolhatok a fogára, stb... Mindenesetre jobb, mint ha lenne egy kör és rá lenne írva, hogy sárkány. Vagy ti nem így gondoljátok? És a jó grafikán most nem a poligonszámot, meg az effektek mennyiségét értem, hanem azt, hogy jól nézzen ki. Ott van pl. a Heroes 4, amit a maga idejében magasztaltak mert szép grafika, effektek, stb és mindezek ellenére sztem valami döbbenetesen ronda, mert hülyén néznek ki benne a lények. Énnekem már akkor ez volt a véleményem mikor megjelent. Ennek ellenére játszottam vele, mert igenis jó volt a játékmenet, a fejlõdési rendszer, tetszett, ahogy a hõsök is részt vettek a csata alakulásában és mert szeretem a körökre osztott stratégiát. És bár egy RTS-nél valóban okozhat gondot a 3D-sítés, egy körökre osztott játéknál ennek sokkal kisebb az esélye, mivel ott van idõd meghozni a döntéseidet, és nem akadályoz az, ha a 3D miatt nem veszel észre vmit azonnal. Egyébként nem értem mit kell nekikezdeni nyivákolni, mikor még tulajdonképp SEMMI KONKRÉTUMOT NEM TUDUNK a játékról, a videókon kívül. Ennek ellenére nekem úgy tûnik, hogy itt sokan ránéztek, és kijelentették, hogy "szép grafikája van? akkor úgyis szar lesz..." Ez a kisnyuszi meg a porszívó esetére emlékeztet...
Nem nem én beszélek végeletekben, hány HSZemben láttad te a ronda szót? Én nem azt mondom hogy legyen ronda, azt mondom hogy a 3D használata szükségtelen!
Az hogy valami nem 3Ds az nem egyenlõ azzal hogy ronda, vagy neked pl a Heroes 4 ronda volt???
Leet hogy félreértettél én nem azt mondom hogy ami jól néz ki az szar játék, én csak azt mondom hogy ez a tendencia...de természetesen ebben is van kivétel, ahogy lejjebb említettem a Blizzardot...
Ui.: Melelsleg kis bukfenc van nálad :) Ugyanis attól még nem ronda egy játék hogy esetleg a lényeg kinézete nem olyan mint amilyennek te elképzelted, az összhatást kell nézni, és az szerintem jó volt.
figy 3d használni már kurvára sokkal egyszerûbb mint 2ds rajzokkal pöcsölni( amit manapság már ugyis ugy csinálnának hogy lerendelik a 3D s modellt elõre )
Hát igen, emléxem a HOMM3 sprite-os megoldására. 200MMX-en Riva 128-al rángatott. Ez elég durva azért, miközben Quake2 full grafon száguldozott rajta.
ha már itt tartunk, igen, a h4 nekem kifejezetten nem tetszett, sem a grafika, sem a játékmenet, a 3 nekem sokkal inkább bejött. most több értelme van 3dre váltani, mint amennyi értelme volt a 3 és 4 között 2drõl izometrikus 3dre váltani.
Hátizé...lehet, hogy igazad van, de nekem a négyben egy csomó lény baromira bénának tûnt. Például a hárpia, ami nem nyitja ki a szárnyát miközben repül, a behemót úgy mozgott, mint aki mindjártz összeesik, a sárkány nyaka össze-vissza rángatózott repülés közben stb... Ráadásul szerintem nagyon csúnya lett a terep megvalósítása, nem voltak rendes fák, se sziklák, épp amiatt, mert nem volt 3Ds.(Eltakarták volna a karaktereket) Az 5bõl eddig látottak alapján viszont vmi Etherlords szerû grafikai megoldást sejtek, és nekem az nagyon tetszett. Ha sikerül megoldani azt a szintet az automatikus kameramozgatásnál is(bár persze nehezebb lesz mint ott) akkor egy gyönyörû, és ráadásul tökéletesen játszható játékot kapunk. Persze rengeteg mindent eltolhatnak a készítõk még, olyasmiket is, ami teljesen független a 2d/3d problémától. Pl. még semmit sem tudunk a másik 4 várról, sem a skillekrõl, sem a mágiahasználatról. Úgyhogy szvsz kár azon aggódni, hogy hogyan ronthatják el az egészet, inkább arró kéne beszélni amit tudunk. Pl. szerintetek is lesznek fejlesztések akkor? Vagy az a másik fajta griff csak egy régebbi megoldás lenne?
nemtom, de jó lenne a lény fejlesztés. Monnyuk én láma már befejeztem vagy 2 hadjáratot a Homm3-ban amikor rájöttem hogy fejleszthetõek a kezdeti csapatok is. Mindig azt csináltam, hogy amikor már fejlesztettem a toborzóhelyüket, és elég sok összegyûlt, menesztettem a régi katonáimat és az új táposabbakat raktam a helyükre. Naez a full lámaság.. :ÐÐÐÐ
Egyetlen apróságot említenék meg: Nekem az ilyenek nem tûnnek fel, én átsiklok az ilyesmik fölött ha jó a játék és képes magával ragadni. Valószínûleg ez okozza a nézetletérést is közöttünk, ugyanis nekem ezek nem fontosak, úgy ahogy egy FPS-ben számomra lényegtelen hogy van e árnyék vagy nincs, hogy recések e az élek, ilyesmik nem érdekelnek ha a játék magával képes ragadni. Csak akkor kezdek a grafikában "kukacoskodni" ha a játék amúgy sem jön be...
UI.: Ez Etherlords nagyon faxa volt, azt imádtam, és annak a 2. része is nagyon jó lett
UI2.: Eszembejutott hogy miért nem bírom a 3D-t stratégiában :), azért mert a mai legtöbb játéknál a 3Ds megvalósítás csak azért történik meg hogy "haladjanak a korral", és csak azért 3Ds hogy leessen az állam. Talán 1 játék volt eddig aminél a 3D nem mutatóban volt hanem fícsör, ez pedig a Ground Control, állítom hogy mai napig a létezõ legjobb 3Ds stratégia, azért mert kihasználja (és valóban kihasználja) a 3D adta lehetõségeket, és szükséges, forgatni zoomolni... És talán mondhatnám ugyanezt még a Black&White-ra is, de engem a GC nagyon megfogott.
Szerintem nagyon is fontos, hogy új 3D-s környezetet kapjon a játék egyik cimborámmal nagyon sokat játszottunk társasban a 2-vel a 3-al és a 4-el is tavaly nyáron is lezúgatunk egy jó pár óra multiplayert és mind2-en élveztük a játék menetet de mivel körökre osztott a cucc, én bennem mindig ott volt de jó lenne gyönyörû 3d-s effektekkel, hogy tudjak ámulni bámulni valami igazán új dolgon amíg a másik játszik. ergo a HOMM5 -nek elengedhetetlen a 3D-s környezet mivel 2D-ben már nem lehet újabb rókabõrt lehúzni róla, szerintem ...
én olyanra gondoltam, mint anno homm3-ban. Minden lénynek 2 fajtája volt, egy alap ami gyenguszka de olcsó és a továbfejlesztett változata. A csata utáni fejlõdés (nagyobb sebzés, több HP stb.) se lenne rossz, de az már nagyon Disciples-es lenne.. :)
Olvasgatva a diskurzust, kedvet kaptam nosztalgiázni kicsit a rég Heroes-okkal. De olyan sok idõ telt már el azok óta, hogy nem vagyok biztos benne, melyikhez milyen kiegészítõ jelent meg. Szóva én az alábbiakról tudok:
H3: Armageddon's Blade Shadow of Death
H4: Winds of War The Gathering Storm
Van még valami ezeken kívül? És bocs a félig OFF kérdésért :-)
Igen, a 3ban alkalmazott lényfejlõdésre gondoltam. Csak mert a képeken az egyik griffnek rendes sasfeje volt, a videóban meg a többi képen pedig sisakot viselt. Nem tudom örüljek-e neki, egyrészt jópofa dolog volt a 3ban, de néha idegesítõ is, mindig fejlesztõhelyet keresni...
Persze, én is sokat játszottam a néggyel, csak ezek voltak azok a dolgok amik mindig zavartak benne. Énnekem sem a graf. a legfontosabb, csak mint mondtam, ha jó akkor legalább örüljünk már neki :) Én nem bírom annyira az RTS-eket, de igazad van, amiket láttam, azoknak a legtöbbjében a 3D az elején nagyon faszának tûnt, aztán a nagyobb csaták közepén meg csak kapkodott az ember, hogy most mi van... A lényfejlõdésnél pedig az xp-s megoldás, szerintem a heroes "számlálós" megoldásával nem igazán passzolna.
Homm3-nak rendeteg kiegje van, ezek: Shadow Of Death Armageddons Blade
Heroes Chronicles: ebbõl van 4db is!!:
Masters Of The Elements Warlords Of The Wastelands Conquest Of The Underworld Clash Of The Dragons
És van mégegy: Heroes of Might and Magic 3 - Essential
Most bocs lehet nagyon farok vagyok de szerintem aki 2006 közepén még pentium 2-vel akar játszani hát az nem is tudom de 2006-ra már igencsak kinövik a játékok a 2D-t szerintem.
Ki beszél itt Pentium 2 rõl ne essünk má túlzásokba pls
Én csak azt nem értem, hogy az ember mint állat miért vágyik mindig jobbra.Én tojok az 5. részre elvagyok most a 3.al is istenkirály kis játék. Ha majd jön persze játszok vele, de addig nem vágyom jobbra amíg itt van nekem a 3. rész ami csúcsszuper.
Egyébként én teljes egészében HOMM III. párti vagyok és szeretném, ha az V. is ezt az alapot követné tovább. Egyébként a lényfejlesztést grafikai szempontból a Disciples 2 tartanám megfelelõnek, ott remekül megvolt oldva. Így jobban belegondolva, ha arra a játékra a HOMM stratégiai harcrendszere és játékmenete épült volna, most ne biztos, hogy annyira várnánk az V. részt.
O_____ _____) O
O_____ _____) O
O _____) O O_____ _____) O v O_____ _____) O O_____ _____) O vv O_____ _____) O O_____ _____) O O_____ _____) O O_____ _____) O v O_____ _____) O O_____ _____) O O_____ _____) O O_____ _____) O O_____ _____) O O_____ _____) O
Igen az jó lenne, csak mint többen írtuk nem igazán lenne kompatibilis a heroes féle "lénykezeléssel." Az csak akkor jó, ha minden lény egyedi. Meg amúgy is gigászi munka lenne, sztem a disciplesben is csak azért voltak képesek megoldani, mert ott nem kellett kidolgozni a kismillió lény mozgási animációját, csak a támadást.
Elõre bocsátom, hogy megszállott Heroes fan vagyok, s minden idõk kedvenc játéka a sorozat 3. része számomra.
Szerintem a Heroes-ban valóban a legfontosabb dolog a játékment értem ez alatt, a fejlesztést, a csaták lebonyolítását, a gazdasági menedzsmentet, a hõs fejlõdést, az egységek kidolgozását, szóval azt amitõl a játék él. Azonban rettentõ butaságnak tatom, ha a grafikáról lekicsinylõen írunk. Pl. hogy minek jó grafika, meg a jó játékhoz nem kell feltétlen jó grafika. Na ez számomra égbekiáltó baromság. Jó grafika nélkül a legjobb játékmenettel megáldott játék is hagy maga után kifogásolni valót, a tökéletességhez, vagy a szinte tökéletességhez hozzá tartozik a grafika is. Persze itt jön a kérdés, hogy milyen. A 3. rész a maga idejében nagyon szép volt (szép az ma is), a 4. is alakulgatott, de hiányoltam belõle a mûvészi hatást a lények esetén, úgy mint a 3-ban. Komolyn mondom, amikor elõször láttam benne Black Dragont a röhögõ görcs kapott el a látványtól, olyan bénának tûnt. Na jó, nem szidom ám itt a 4. részt, mert azt is szeretem, s ettõl még nyagyon jót játszottam vele. Sokáig abban sem bíztam, hogy lesz 5. rész, de szerencsére nem halt meg a frencsájz. SZERENCSÉRE! Amikor elõször hallottam, hogy az 5. rész valódi 3D-s lesz bevallom õszintén, hogy örültem neki, de szkeptikus is voltam egyben, hogy na ebbõl mi sül ki. Örültem neki, mert látva a mai grafkártyák teljesítményét (nem kell csúcsra gondolni, vegyük pl a az alsó középkategóriának számító ATi Radeon 9800pro-t), sok érdekes látvány elemmel lehet fokozni a játékot. Nem akarok én zoom-olni meg forgatni a kamerát, jó helyen van az fent a madarak között, azonban a fantasy világhoz jól jön a sok új effekt. Végre élhet a kép a természet ízében is. Ez alatt azt értem, hogy az életet nem az jelenti, hogy a szélmalom kerek forog, hanem, hogy ha havas területen járok, ott érezzem is a kemény tél hatását erõs hóviharokban, vagy a lápvidékben a selytelmes fényekben igazi nyomasztó képet sugalljon, de írhatnék itt a sivatag dünéirõl is, ahol csak úgy perzsel a forróság. Harc közben meg egy varázslat tényleg legyen látványos, mint amirõl a fantasy is szól ha van egy lángoló kardom, az ma már ne csak piros legyen hanem lángoljon, érezzük rajta a magával ragadó energiát ami a kardban van, stb... A korábbi részeknél technikai kiszolgálás hiján ez nem volt megvalósítható, így minek is siránkoztunk volna ezen. Ma nem látom technológiai akadályát, akkor meg miért ne tennék? Egy jó grafikától csak jobb lesz a játék, s ahogy látom jó irányba haladnak, bár van 1-2 bosszantó dolog, de az kell, hiszen valamiért kell majd várni a 6. részt is, nem? :) Tehát a grafikai újjítás szerintem segít a fantasy rendszeren, s számomra ez több szót már nem is ér meg a jelenlegi szinten. Olvasom itt hogy sokan temetik a játékot a sok újjítás miat, mások meg azt mondják, hogy annyival lesz több mint a 3. rész, hogy csupán 3D-s lesz. Szerintem meg ez egy új Heroes rész lesz sok új dologgal, jókkal és rosszakkal egyaránt, de ettõl még ízig vérig Heroes of Might & Magic lesz és számomra ez a lényeg...
"(nem kell csúcsra gondolni, vegyük pl a az alsó középkategóriának számító ATi Radeon 9800pro-t)"
Hol élsz ember??? Mostanában nem láttál térképet? Ez nem Nyugat-Európa, vagy Amerika.. A 9800pro mióta alsó középkategória MOn? Mondjak neked alsó középkategórát? FX5600, meg 9600. Nemtom milyen géped van, de a nagy többségnek még egy 9800pro is csak álom.....
"Ez alatt azt értem, hogy az életet nem az jelenti, hogy a szélmalom kerek forog, hanem, hogy ha havas területen járok, ott érezzem is a kemény tél hatását erõs hóviharokban, vagy a lápvidékben a selytelmes fényekben igazi nyomasztó képet sugalljon, de írhatnék itt a sivatag dünéirõl is, ahol csak úgy perzsel a forróság. Harc közben meg egy varázslat tényleg legyen látványos, mint amirõl a fantasy is szól ha van egy lángoló kardom, az ma már ne csak piros legyen hanem lángoljon, érezzük rajta a magával ragadó energiát ami a kardban van, stb..."
Ezt max a VRtõl kapod meg...
"Egy jó grafikától csak jobb lesz a játék" Ez így igaz, és én ezt nem kétlem, a gond az hogy kapitalizmus van, és az idõ pénz kapitalizmusban, jó grafikához sok idõ kell, csak kevés kiadó engedheti meg magának manapság hogy annyit várjon hogy egy játék minden aspektusa olyan legyen mint amilyennek azt elképzelték, a szörnyû igazság az hogy megszabott határidõk vannak, ha szép grafikát akarnak csinálhatnak de másre kevesebb idõ lesz...Érted mire akarok kilyukadni?
Persze ez nem jelenti azt hogy én temetem az 5. részt csak annyit hogy félek hogy a grafikára túl sok idõ fog elmenni, de hidd el én lennék a legboldogabb ha nem így lenne!
Tenyleg nem kotekedes miatt, de ha arat nezunk, akkor is kozepkategorias a 9800Pro, nem? Mondjuk mennyi most? 30-40 ezer HUF? Felsokategoria 150-200 vagy akar "csak" 100-150 ezer, az also meg 5-15 ezer. Boven belefer akkor a kozepbe :) Persze tudom, hogy Mo-on tobb embernek van kisebb kartyaja, mint ilyen "kozep", vagy ettol jobb.
""(nem kell csúcsra gondolni, vegyük pl a az alsó középkategóriának számító ATi Radeon 9800pro-t)"
Hol élsz ember??? Mostanában nem láttál térképet? Ez nem Nyugat-Európa, vagy Amerika.. A 9800pro mióta alsó középkategória MOn? Mondjak neked alsó középkategórát? FX5600, meg 9600. Nemtom milyen géped van, de a nagy többségnek még egy 9800pro is csak álom..... "
Hol élek??? Itt Magyarországon! S hogy mi a referencia alap, hát biztos nem Magyarország, mint ahogy a játék fizetõképes piaca sem Magyarország! Érted ugye? :-/ Ma a 9800pro árában és teljesítményében is a középkategória alsó szegmensében van, az más kérdés, hogy olyan szegény sajnos az ország lakósága, hogy nálunk ez a szint is luxus, de a tény ettõl tény, akár elfogadod, akár nem! Mondom ezt úgy hogy nekem is 9800pro-m van...
""Egy jó grafikától csak jobb lesz a játék" Ez így igaz, és én ezt nem kétlem, a gond az hogy kapitalizmus van, és az idõ pénz kapitalizmusban, jó grafikához sok idõ kell, csak kevés kiadó engedheti meg magának manapság hogy annyit várjon hogy egy játék minden aspektusa olyan legyen mint amilyennek azt elképzelték, a szörnyû igazság az hogy megszabott határidõk vannak, ha szép grafikát akarnak csinálhatnak de másre kevesebb idõ lesz...Érted mire akarok kilyukadni?"
Természetesn értem, és egyáltalán nem alaptalanok a félelmeid, de sokszor az ellenkezõje is igaz, azaz van jó grafikájú jó játék és szar, vagy középszerû grafikájú szar játék. Bocs, ha túl vulgáris vagyok... Szóval szerintem nem kizáró tényezõ ez sem. És csak még egy, biztosan nem ugyanaz az ember végzi a grafikus munkát és a programozói munkát, tehát ergo párhuzamos fejlesztés is mehet, tehát ebbõl a szempontból az idõ is más kérdés. A pénz keret valós korlát az bizony kényes kérdés, de temetni biztos nem fogom, meg minek is? Az eddigi videók nem férc munkára vallanak, így teljes bizodalmammal mondva kisülhet egy nagyon ütõs progi is.
"Hol élek??? Itt Magyarországon! S hogy mi a referencia alap, hát biztos nem Magyarország, mint ahogy a játék fizetõképes piaca sem Magyarország! Érted ugye? :-/ Ma a 9800pro árában és teljesítményében is a középkategória alsó szegmensében van, az más kérdés, hogy olyan szegény sajnos az ország lakósága, hogy nálunk ez a szint is luxus, de a tény ettõl tény, akár elfogadod, akár nem! Mondom ezt úgy hogy nekem is 9800pro-m van..."
Ez igaz de magyarországon a magyar fizetésekhez mérjük már a kategóriákat... Nem ebben kell "követni" a nyugatot...
Sajnos ettõl még a tény tény marad... A fejlesztéseknél nem fogják nézni, hogy az eladások szempontjából lényegtelen országok milyen hardver szinten állnak. Világ viszonylatban meg kár tovább ragozni. Tehát a 9800pro alsó középkategóriás kártya...
:)) Én nem a fejlesztésekrõl beszéltem meg nem külföldrõl hanem a te HSZdrõl :) nem a fejlesztések szempontjából nézve, mert tudom én is hogy leszarnak minket...
És ettõl ez még nem tény ;). Odakint alsó középkategóriás, de én magyar vagyok és hadd nézzem már magyar szempontból, mert az egy fokkal fontosabb mint a külföldi...
és mindannyinknak így kéne nézni, mint mondtam nem ebben kell követni a nyugatot
Nálunk az a helyzet hogy egy egy jó grafikájú játék kijövetele után 0,5-1 évvel lesz csak olyan gépe az embernek amin már full grafon fut.
De szerintem ezt a vitát zárjuk le, mint sokminden ez is nézõpont kérdése, ezért nem tudunk közös nevezõre jutni, a fejlesztõknek tuti lesz annyi eszük hogy okosan csinálják és gyengébb gépeken is jól fog futni, max gyengébb graffal :) dehiszen pont arról beszélek hogy a graf kevésbé fontos, akkor hol itt a gond?
Tényleg nem értelek, lehet itt érzelmeket vinni a topikba, de minek? Az én hozzászólásom a játékra szólt, s a fejlesztõi piac alapján, s attól hogy mi így nézzük(?) a piacot, azzal maximum öniámításba megyünk bele, ami ismét csak csalódásokhoz vezet... Tehát attól, hogy magyar emberként magyar szemmel akarod nézni az informatikai hardver piacot az a bizonyos strucc madár jut az eszembe, és ebben most tényleg sok a szomorú irónia... :-/
Nemtudom milyen érzelmekre gondolsz... Én nem ámítom magam és igazából azt sem értem hogy miléyen csalódsra gondolsz... Nemrétem miért lenne ámítás az hogy a 9800pro nem alsó középkategória, Nemtökmind1 hova kategorizálom? Tökéletesen tisztában vagyok a képességeivel. Szóval nem értem a dolgot, szerintem elbeszélünk egymás mellett
Máshogy fogalmazva... Az érzrelmekre való ösztökélésed abban nyilvánul meg, hogy mi itt magyaroszágon egységesen magyar lehetõségek szerint gondolkodjunk. Hazafias és pártolható lenne, csak az élet nem igazol bennünket, mert nem mi diktálunk, sõt még csak bele sem tudunk szólni.
Az (ön)ámítás meg abban nyilvánul meg, hogy csodaként, vagy legalább is túlértékelve tekintünk a számunkra (számomra is sajnos) nehezen megvásárolható termékre, s a valóságban pedig mégis csak az élet igazolása, hogy bizony az új programok akadozva mennek ezen a szinten levõ kártyákon, mint ahogy mindig is így volt az alsó középkategória szintjén teljesítõ hardverekkel, s ekkor jönnek a csalódott rekaciók amivel az ember lépten-nyomon találkozik akár itt a topik lapjain is.
Értem. Te arra vezeted vissza azt hogy én nem gondolom fontosnak a grafikát, hogy nincs elég pénzem jó videókarit venni, és ezzel magyarázom magamnak a dologot? Nos ebben van valami, de ez maximum az igazság fele.
Te félreértelmezed a mondatom nekem nem állt szándékomban "hazafias" érzelmekre hatni. Viszont abban nincs igazad hogy mi nem diktálunk. Attól függ honnan nézed :). Természetesen itt nagypolitikáról nicns szó, csak a saját kis különbejáratú életünkrõl, de szerintem nagyon elkanyarodtunk már így is.....Úgyhogy hagyjuk a témát és maradjunk meg a topiccal kapcsolatos építõ jellegû HSZeknél
Csak csendben suttogva jegyzem meg, hogy nekem 9800pro-m van, és emellet egy nem túlzottan nagyteljesítményû gépem ennek ellenére eddig minden játék elment rajta akadozás nélkül...
Csendben suttogva én is megjegyzem hogy nekem FX5600-asom van és a BF2ig minden elment szépen (amúgy a szép is erõsen relatív mint mondtam nekem nincs igényem 16x-os AAkra meg 8xAF-ekre vagymi, meg 1600x1200-ra, ha valami 1152x864ben minden médiumon elmegy az nekem már bõven jó :), ha meg nemtetszik a játék akkor meg tökmind1 milyen a grafja), de a BF2 sem azért megy szarul mert gyenge a gép hanem mert köztudottan impotens emberek dolgoznak a DICEnál :))
Valóban elkanyartodtunk, bár nem arra céloztam, hogy azért magyarázod, mert nem lenne jó VGA-d, de hát legyen, ha már te mondod... :) Egyébként nem tudom, hogy mire célzol, hogy egy olyan piac miként diktálhat, ahol minimális játék fogy eredetiben, de ha így gondolod legyen. Ezzel részemrõl is befejezve.
Azt hiszem hogy a célunk közös egy nagyon jó 5. részt várunk...
Nem nem a piacra gondoltam, mondom hogy nagyon elbeszélünk egymás mellet, ez van , nem egy hullámhosszon jár az agyunk :) (sõt úgytûnik egymás közelében sincsenek)
Nekem is megvan természetesen szinte az összes Heroes rész és kiegészítõ is eredetiben, csak a Chronicles sorozatért nem voltam hajlandó annyit fizetni... Az 5. rész meg azonali megvételre kerül... :) Bár egyet nem tudok, mégpedig azt, hogy hivatlosan készül magyar nyelvû kiadás belõle, csak kérdés hogy mikor... Illetve nem lenne gond, ha választható nyelv lenne csak és eldönthetném, hogy épp angolul akarom-e majd tólni, vagy magyarul.
Hat, sztem mar a megjeleneskor magyarul fog debutalni kishazankban, en ugy emlexem, a 4-el is igy volt (nehany hettel talan a warez utan mar kaphato volt). Miutan mar az UbiSoft igy elore eldontte, hogy lesz magyar kiadas, nem hiszem, hogy honapokat, vagy fel evet varni kelljen ra. (Bar a Splinter Cell 2 is UbiSoft volt, es az eleg rossz pelda)
Szerencsére a 4-bõl lehetett kapni angol nyelvût is, a magyar félrefordítás még ingyen se kéne. Amikor a Windsof War-t akartam megvenni ki kellett mennem a Camponába, mert már csak az ottani 576-ban volt angol nyelvû példány (ráadásul másnap mehettem vissza, mert sikerült egy magyar nyelvût adnia az eladónak, amit én se vettem észre, mert a piros dobozon piros matrica jelezte, hogy magyar nyelvû )
Igen, sajnos nekem is jobban bejött az angol, de ezt inkább csak a megszokásnak tulajdonítottam, mint sem a gyenge fordításnak. Azonban pont emiatt jó lenne, ha választhatnék, hogy melyik legyen. Ha nem lesz választható, akkor asszem az angolra fogok szavazni.