Éld is, minden elismerésem. Külön örülök, hogy orosz anyagokkal is használsz, mert nekem ezek fehér foltok. Egy angol nyelvű oldalra még rálel az ember, de oroszra, pláne offline orosz forrásra sose.
A web alatt akár a HTKA-n egy linkszedetre gondoltam, ami a PDF-ekre mutat, hogy legalább terjedjen. Vagy akár a FB-on 2 perc egy oldalt nyitni ahova belinkeled. Nagyon sok műkedvelő van akit érdekelne, de nem jut el a tartalom hozzá. Pedig szerintem érthető, jólfogyasztható és élvezetes amit írsz. (Jó a nuki fegyvereknél és szivaroknál is lemaradtam sokszor a matekkal/fizikával.)
Szerencsétlen sorsú Rivet Amber-en lepődtem meg, képesek voltak beletenni egy kb 16 tonnás radart.
Ez a "Rivet Amber" (# 62-4137).
"Eredeti neve Lisa Ann volt (Lisa Ann O'Rearról, a Big Safari programigazgató úr, F. E. O'Rear lányáról kapta a nevét) az 1967-es változások előtt. Ő egy RC-135E modell, és egyedüli a maga nemében. Rivet Amber és Rivet Ball Shemya csapataként működött együtt. Kettejükkel valóban szorosan figyeltük az oroszokat.
Rivet Amber akkoriban viszonylag új volt Shemya számára. Konfigurációja is új és kísérleti jellegű volt.
Fel volt szerelve a legerősebb és legkifinomultabb légi radarral, amely valaha repült ....a mai napig.
Az "Empirikus nézet", amelyet Budd Rice (Hughes Engineer - Projekt 863) nyújt.
Kattintson ide, ha több fotót szeretne megtekinteni a Rivet Amber óriási, fázissoros radarját alkotó radarkomponensekről.
Egy biztos ... A Hughes mérnökei nagy elismerést érdemelnek a világ legösszetettebb és legerősebb radarjának létrehozásáért, amely valaha is levegőbe került. A radar össztömege meghaladta a 35 413 fontot.
Ezzel a Rivet Amber az egész flotta legnehezebb 135-e lett.
A Légierőben nem volt olyan repülőgép, mint Rivet Amber.
Nagyon különleges és nagyon drága volt. 1960-ban dollárban (35 millió dollár +) ez volt a legdrágább repülőgép a légierőben."
forrás Utoljára szerkesztette: ximix, 2021.02.18. 18:30:12
Amúgy köszönöm, és abszolút dicséretként élem meg amit írsz.
Célom a mai hírözönben, hogy az olvasók elgondolkozzanak, esetleg utána keressenek (ximix) egy-egy anyagnak aminek a megírásába jelentős szabadidőt áldoztam.
Azáltal hogy nem lövöm le azonnal a poént (ha egyáltalán létezik), tán az olvasók is elmélkednek az anyag (és következményei) fölött egy kicsit. Utoljára szerkesztette: Hpasp, 2021.02.18. 17:02:55
Ööö, ez maga a WEB, nem?
Nem-nem szeretnék Index címlapos Blogon szerepelni.
Aki olvassa az SG-t, vagy a HTKA-t, az úgyis találkozik vele, a többiek meg megérdemlik.
Holnap jön az utolsó (amúgy nyugtalanító) lezáró epizód.
Tűzszerészek vágják ezt a dolgot, elvileg szétlehet csavarni, de lehet biztonságosabb valami markolószerű dologgal megfogni és kihúzni onnan vagy kötéllel ugyanez.
Nem ismertem ezt a fénykupola eseményt.
A posztod alapján elsőnek a sziget érdekelt, hogy hol van.
Aztán nézegettem, az RC-135-ket, volt egy rakat verzió
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Itt egy oldal, ami főleg a Cobra előtti eseményekkel foglalkozik http://www.rc135.com/0000/INDEX.HTM
Az elvágás oka jórészt technikai, a HTKA csak 7 képet enged megjeleníteni egy hozzászólásban, így mindenképpen vágni kell a történetet...
... másrészt minden sorozat epizód végének elengedhetetlen része a cliffhanger.
Amúgy kétnaponta jönnek a folytatások, a hétvégéig.
Mi az esély arra hogy a dronok kiváltják a hagyományos harci repülőgépeket ? Vagy párhuzamosan lesznek alkalmazva ? Merre tart a jövő ? Minden robotizálva lesz mint a Terminátor filmekbe ?
Jó találat!
Bizony ez is egy fénykupola esemény volt, mégha a cikkben nem is tudják mire vélni.
Hátha valakit érdekel, elkezdtem egy pár részből álló sorozatot, ami a hidegháború végén történt a nevezetes fénykupola eseményekről szól, mely a szovjet-amerikai hadászati erőegyensúly megbontásával fenyegetett. Erre...
"9Т260" lőszerszállító és rakodó jármű a "1K150" "Derivation-PVO" önjáró légvédelmi tüzér komplexum és a "2В119" javító és karbantartó jármű.
SS 501 Soryu Japán tengó ütközött egy Artemis kereskedelmi hajóval forrás
Egy rövid betekintés a Rheinmetall tüzérségi lőszergyártásba Utoljára szerkesztette: ximix, 2021.02.14. 13:01:24
Ahogy a video elején látható, egyedül egy magatehetettlent felvenni nem olyan egyszerű (közel lehetettlen), mint elsőre gondolnánk, miközben ezzel ha kellően gyakorlottak vagyunk, akkor a fizika elintézi nekünk. Értelemszerűen ha nem állhatzs fel, emrt lőnek vagy nincs hely, akkor húzod vonod ahol tudod, ám ez a fedezékben már megy, és nem tart sokáig, ráadásul a teher közel ideális helyen és pozícióban van utána, azaz nem igényel molyolást utána sem. Persze ha tud segíteni az alany, akkor nincs erre szükség.
És mikor jó? Nem a fotelből szeretném megreformálni a sebesült mentést, de ha rossz helyen van a sebesült, akkor nem egyszerűbb a mellényen lévő kapaszkodóval kihúzni? Ha meg nem vagyunk veszélyben, akkor minek a cigány kerék? Vagy itt nem a gyorsaság, hanem a praktikum számít, hogy lendületből szeded fel?
csak anynira mint egy háboruba szukséges ha menteni kell valakit. Amugy mindenhol oktatják jobb helyeken ezt az eljárást nem olyan nagy ritkaság. itthon is.
fél off Utoljára szerkesztette: ximix, 2021.02.10. 20:06:50
1958-62 – “Beetle” Mobile Manipulator – G.E. Corp. (American) link
Elvileg valós, a fegyveroperátor nyomhatja torrentet menet közben, a hátsó ülésről :)
Amúgy a fene tudja nem biztos, win fut rajta lehet csak a szervizgépnek a felületkezeltét tükrözték a monitorra vagy tudja manó.
Ez valos lehet ?
Vagy csak valaki elég ugyesen kitakarta a fondos informáciokat a kijelzőrol ezzel a trükkel.
Mert eléggé hihetetlennek tünik nekem, hogy ha még win7et is használnának, akkor is megtartanák a commercial kezelöfelületet hozzá.
Kösz, így utólag jobban bele gondolva, az elvtársak az ő technikájukhoz valószínűleg adták a kiképző csomagot is.
Kösz.
--------
Nézem ezt a Pajzs '84-et nem semmi infót lenyomnak benne, azt hittem valami riport filmecske, de kétórás, és a képzeletbeli csapat mozgásokat elég részletesen bemutatják.
Két dupla ajtó volt minden "Monolit" bunker két oldalán, és a két bunker 90 fokban el volt fordítva egymáshoz képest, így egy közeli atomcsapás után is elvileg mindkettőnek maradt nyitható rakodó ajtaja. Az azonos oldalon lévő két ajtó mintegy zsilipként működött, az egyik mindig zárva volt, így egy esetleges rakodás közben történő atomcsapást is megúszhattak a bentiek.
Mindkét oldali bejárathoz 4-4 teherautó beálló tartozott, amit hullámpalával álcáztak.
Szóval azonos időben 8 teherautót pakolhattak meg egy "Monolit" bunker két oldalán.
(Persze a zsilipelés miatt ez hosszabb időt vett igénybe.)
Kösz, a belső képek nagyon hasonlítottak arra amit itt a fórumban is mutattál anno.
Amin még elgondolkoztam, hogy a két nagy ajtónak, volt-e dedikált kiszolgálási iránya,
tehát mindkettőn folyt a be és kirakodás vagy dedikálva volt és pl. az egyiken csak be, a másik csak ki rakodás folyt.
jo látni, hogy mennyire ugyeltek a biztonságra és mindenki hordta a védöfelszerelést a gépek körül, de mellette meg üzatöltés közbe ment a felfegyverzés.
De ahogy látszik sehol nem volt msképp a VSzben .
Nálunk is volt ilyen lőtéri tankmozgató?
Gondolom még az automatice rendszerek előtt, lassú menetben, kézzel célra tarts és tűz
"Gondolom egy kaptafára készült nukleáris robbanófej tárolók"
Igen, de különféle alap típusokból.
'60-as évek elején épült a "Bazalt" (Kunmadaras), és a "Monolit" (Úrkút) típus.
'70-es években a "Gránit" (Debrecen, Lacháza, Tököl, Sármellék, Tab, Szákszend) típus.
'80 évek végén még egy újfajta Debrecenben.
A képeden a "Monolit" látható, ebből hazánkban 2db épült Úrkúton.
Én ezekről az atomos verziókról anno "lemaradtam", pedig a műszaki századnál voltam.
A sima robbanóanyagok, hk és gyalogsági aknák, úttorlasz építés - bontását átlapoztuk, de ezekről nem esett szó.
Ahogy nézem a rajzot a jeladó vagy vezérlésnek vagy mi a manónak volt még egy kisebb ürege, ezt gondolom telepítéskor kibökték ásóval.
Tajemství studené války: Česko bylo obloženo jadernými minami
(A hidegháború titka: Csehországot nukleáris aknák szegélyezték)
Autor: Jan Lakosil 16. března 2015
Akkor pár konkrétum ami minket érint...
... az amerikai 559. különleges lőszer ellátó csoport az olasz Longare település mellett egy hegyoldalba épített 9 megerősített tárolóját hívták „Site Pluto”-nak. Ez Velencétől kb 30km-re van nyugatra.
Itt tároltak a hidegháború alatt (többek között) 24db SADM atomanknát, amit a Vicenzában állomásozó amerikai 62. atomakna telepítő század telepített volna balhé esetén, osztrák területen, jellemzően alagutak, és viaduktok (már építéskor előre előkészített) pontjaira.
Maga a szerkezet magyar neve félrevezető, nem aknáról van ténylegesen szó, hanem időzített rombolótöltetről.
Elég gáz az ötlet sima robbanóanyaggal is. 2001-ben a Svájci Gothárd alagúttűznél az volt a nagyon para, hogy a tűz fészkétől néhány tucat méterre volt befalazva pár tonna TNT szükség esetére. Ha az elszáll, akkor eléggé átrendezte volna a talajviszonyokat a környéken. Az után pár évvel döntöttek úgy svájcban, hogy csak a helyzet fokozódásával szerelik be a robbanóanyagot, mert addig minden hídban meg alagútban ott volt bekészítve. Arrafelé még teljesen normális dolog az ilyen látvány: Tankcsapdák einsiedeln közelében.
Nem olvastam végig, csak beleolvastam de ezek szerintem sima robbanószerrel működnek. Nagyon jó. Valamelyik osztrák viaduktra olvastam, hogy elrontották, mert túl erős volt ott ahol robbantani kellett volna, de semmi konkrétumot nem találtam. Mondjuk ez lehet csak engem minősít. :-)
Állítólag az adta meg a programnak a kegyelemdöfést, hogy valami magyaroknak dolgozó kém megszerezte az előkészített helyek pontos térképét.
Mondjuk addig is elég sok probléma volt az elképzeléssel: saját területen robantgatni,és szennyezni nem jó hír a szövetségeseknek, nem biztos hogy időben tudják telepíteni, nem biztos hogy nem kerül egy csomó töltet az oroszok kezére etc.
Az atomaknák is valahogy így lettek volna alkalmazva. Egy rakat kutat fúrtak szerte Németországban, amibe a válság eszkalálódásakor telepítették volna a tölteteket.
És ez működött valaha is? Mert tudtommal végül nem üzemelték be. Sokat szerintem nem számított volna a nuki adok - kapok mellett. Miközben vállalhatatlna kockázat békében.
Elvileg az atomaknák egy 300 méter széles (radioaktív) tórendszert hoztak volna létre, ami eléggé megállítja a közlekedést, vagy néhány könnyen blokkolható pontra koncentrálja azt. Aki éppen fölötte volt az, kb a bónusz. Elméletben.
89-ben elvileg már hazafele állt a kocsi lőcse az itt állomásozó Szovjet csapatoknak, és nagyhatalmak ha összerúgták volna a port szerintem, mi Magyarok, Csehek, Lengyelek..ect már lehet nem mentünk volna neki a nyugatnak. Utoljára szerkesztette: ximix, 2021.02.03. 21:37:33
Semmi értelme szerintem.
Németországra saccra 10x annyi nuki jutott volna, mint a mi amúgy mellékes oldalszárnyunkra.
Gyakorlatilag az összes Patriot ütegre OKA rakétával mértek volna csapást, és még a szovjet MiG-29 vadászezredek is ezredenként 1-1 százada nuki bombával indult volna az 1. bevetésére.
Lehettek volna ugyan tank csaták, de az egész terület annyira radioaktívvá vált volna, hogy az önmagában akadályozta volna a manőverezést.
Elolvastam, ezért tört elő belőlem a kérdés. Tudom, te kis hazánkat nézted, de aláaknázni max az olasz - osztrák vonalat lehet. Északabbra már nehezebb. Gondolom ezért az volt a fő támadási irány. A kérdés inkább a mennyiség - minőség szempontjából kérdem a tankoknál. A Leo 1 pontos volt, de üveg. A Leo 2 szuper, de kevés. T-55-ből az elején sok, de a végére szerintem nagyon potens volt és sok. És T-64/T-72/T-80-ból se volt kevés az oroszoknál. Tudom hülye gondolatkísérlet a többi változó nélkül nézni csak ezt. De a FB szájkaraték általában erre szorítkoznak.
Miért indultak volna? Taktikai nukik bevetése mellett mert mondjuk Bécs meg Budapest szublimált, még nem biztos, hogy ICBM szalvókat indítottak volna. Az más kérdés, hogy éhen haltunk volna-e pár éven belül vagy sem.
Igen, meg mennyivel egyszerűbb lehet egy intézkedésnél a már fekvő bűnözőnek is kirúgni a rendőr lába alól a talajt, ha közelgurul a bilincselés miatt.
Valahol azért nem értem ezt a koncepciót, mert akkor feltehetően indultak volna az ICBM-ek is. Onnan kezdve pedig úgy kb. mi értelme lett volna bárminek is?
Ha megnézed az MN Páncéltörők irományom mellékletét, ott fel vannak sorolva a hadműveleti irányunkba eső NATO és Osztrák erők, illetve a harcászati nukleáris fegyverek.
A 150km széles és 600km hosszú (Szombathely - Milánó) hadműveleti területre mintegy 1200db harcászati nukleáris fegyver jutott volna, amiket Olaszországban illetve Magyarországon tároltak a felek (utánszállítások nélkül) a 80-as évek végén.
Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a fenti hadműveleti sáv minden 10x10km-es területére juthatott volna egy atomcsapás csak a meginduláskor rendelkezésre álló készletekből.
Figyelembe véve a terepadottságokat (Alpok), valamint hogy az amcsik alá(atom)aknázták volna az összes (24db) viaduktot és alagutat, szerintem a VSz támadás kifulladt volna valahol az az addigra már súlyosan radioaktívvá változott Osztrák hegyekben.
@HPASP vagy aki ismeri a témát: Szerinted mondjuk '89-ben mi lett volna a vége páncélosok terén, ha felmelegszik a HH? Feltételezem a VSz ment volna a NATO-nak, mert a NATO tudtommal nem tervezett támadást. Nuki tuti lett volna. Mert két véleményt hallok örökké, hogy a vörös hordákat az óceán állította volna meg Portugália külsőn vagy pedig hogy a szuperhiper beásott M1/Leo 2-k megállították volna őket. Én most arra hajlok, hogy bár a Leo 2/M1 jelentősen javított az esélyeken, de szovjet/orosz oldalon is bőven volt csúcs hk. Míg a lesajnált, csatlós T-55 hordáknak ugyan úgy megvolt a nyugati párja az olasz, osztrák seregekben.
בבוקר, זמן קצר לפני כניסת הפסקת האש לתוקפה, השתתפו כוחות חטיבה 409 במארב לשריון סורי, והשמידו 11 טנקי T-72, עשרות כלי רק"ם ו-4 מסוקי גאזל.[18] forrás
(Reggel, nem sokkal a tűzszünet életbe lépése előtt, a 409. dandár hadereje részt vett a szíriai páncélok lesben, megsemmisítve 11 T-72 harckocsit, több tucat páncéltörő fegyvert és 4 rablóhelikoptert.
(Ofer Shelach, Yoav Limor, Itai Katz, Libanoni foglyok, Yedioth Ahronoth Publishing, 2007, p.326)
A cikk az elején gyakorlatilag végigveszi a szovjet, majd az izraeli állításokat.
(T-72-esek lealázták a Merkavát, illetve Merkavák lealázták a T-72-eseket)
Végigveszi az ismert Merkava veszteségeket.
A reptéren kiégettől...
... a felborultig.
Utána a térképek és a csapatmozgások alapján megállapítja hogy Merkava, és a T-72-esek nem találkozhattak a harcmezőn.
Végül korabeli fotók alapján megállapítja hogy az olajfák közt megbújt izraeli ATOW egység lőtte ki az úton libasorban közeledő T-72-eseket.
Egy résztvevő visszaemlékezése (Guglival ferdítve...):
Az alábbiakban a T-72-tel vívott csata egyik közvetlen résztvevőjének a leírt események idején egy TOW dzsip parancsnoka ( főtörzsőrmesteri ranggal) a 409. páncéltörő dandárban:
Június 11-én reggel zászlóaljunk Amik falutól néhány kilométerre északra, Jabel Baruk lábánál, a Bekaa-völgy északnyugati részén (Bikyat Levanon), az észak felé vezető úton (ezt az utat hívtuk) „Cir Shabaton”) volt, hogy elzárjuk a szíriaiak útját, közvetlenül az út mellett (északkelet felől) és délen. A szakasz szakasz felszerelése (terepjárók TOW rakétákkal) egy előkészített pozícióban volt. Környékünkön volt egy Shot harckocsi szakasz is, amely nem vett részt a csatában. Aznap nem volt különösebb tevékenység, 10 órakor szakaszunk egy különítménye kelet felé mozgott, de a beásott szíriai harckocsik (nyilvánvalóan T-62) tüzeltek rájuk. A végén veszteség nélkül visszatértek. Körülbelül 12 órakor (amikor a fegyverszünetet meg kellett kezdeni) a zászlóalj azon részei, amelyek felettünk, azaz Jabel Baruk lejtőin voltak, és velük együtt a zászlóalj parancsnoka, Khanegbi alezredes észrevette, hogy egy tankoszlop közeledett felénk. Felkészültünk, kiosztva a tüzelési szektorokat. A zászlóalj parancsnok kiadta parancsát: „Minden férfinak, üzeni a fővezér, tűz!”. Lövészállásokba rohantunk, és megpillantottunk egy tankoszlopot (csak később, néhány órával később tudtuk meg, hogy T-72-esek), közeledtek az úton - ezen a ponton az út élesen kanyarodott, és helyzetünkből az oszlop úgy nézett ki, mint egy óriási G. Az első harckocsi körülbelül 800 méterre volt tőlünk, a szírek teljesen nyugodtan közeledtek, nem tudtak a jelenlétünkről. Azonnal tüzet nyitottunk mindenre, amit láttunk - a kezelők nem is várták meg a parancs végét, hogy tüzet nyissanak, hanem a parancs legelső szavai után indították a rakétákat, a hegyoldalban tartózkodók viszont rendezettebben jártak el. A tűzcsapás nagyon erőteljes volt, erősebb, mint bármi, amit korábban láttam, több tucat indítócső indított minden mozgás irányába. Néhány hibázás történt, feltehetően a kezelők izgalma miatt, de a rakéták többsége célba ért. Az elülső szíriai tankokat rakéták sokasága érte, és azonnal kigyulladtak, és legtöbb az oszlop első harckocsijába csapódott. A háború előtti félelmeinkkel ellentétben a hagyományos (nem korszerűsített) TOW problémamentesen átlyukasztotta ezeknek a harckocsiknak a páncélját, különös tekintettel az oldalára, és mivel a rakétákat három irányból lőtték ki, a célokat valószínűleg több irányból ütötték át. Ezenkívül a lejtőn, az út kanyarulata felett észrevettünk néhány beásott régi harckocsit - ezek a harckocsik nem vettek részt a csatában, és valószínűleg egyáltalán nem volt bennük legénység, de rakétákkal azokat is meglőttük. A túlélő szíriai harckocsik azonnal bekapcsolták a füstöt, és ez a füst az égő tankok füstjével együtt elzárta előlünk az oszlopot, így nehézséget jelentett a második célpontok megtalálása. A szíriaiak közben tüzeltek minden irányban, mert nem tudták, hol vagyunk. Csak az első harckocsit láttuk, amely felrobbant, hatalmas füstgombát szabadított fel, és a torony 30 méterre repült a levegőbe (nyilvánvalóan a lőszer felrobbant). Ez a tank több órán át tovább égett, a lőszer néha újra robbant, és véleményem szerint ebből a tankból csak egy megolvadt vasdarab maradt. Összesen 9-12 harckocsit találhattunk el ebben a csatában...
És a hivatalos izraeli értékelés (szintén Guglival ferdítve...):
Nem sokkal a tűzszünet kezdete előtt (12:00) a Koah Yosi erők felfedeztek közeledő harckocsikat (csak később azonosították őket T-72-ként a 81. dandárból), és főleg az ATGM-mel (TOW) támadtak rájuk. Bizonyos veszteségeket elszenvedve az ellenség visszavonult, a mi oldalunkon nem voltak veszteségek. Nem sokkal később a tűzszünet életbe lépett. A T-72-esek ha lőttek, nem leváló köpenyes nyíllövedékkel lőttek - a háború után a mieink sikertelenül próbáltak meg leváló köpeny lemezeket találni utánuk. Egyetlen kilőtt T-72-esek kivételével az összes, a szírek által ellenőrzött területre visszavonult, egy roncs harckocsi a semleges zónában maradt. Nagyfokú bizalommal mondhatjuk, hogy ha a szírek ugyan tagadják a csatát, Yossi Peleda erős páncéltörő dandárja, egyszerűen megsemmisítette volna a szíriai harckocsizó alakulatot, így a szírek a visszavonulásra vonatkozó döntése tekinthető a legjobb megoldásnak, amelyet ebben a szituációban megtehetnek.
A háború után az AOI Történeti Tanszéke ezt a harcot is tanulmányozta (mint az összes többi). A történelmet ugyanis a történészek döntései szerint írják, és nem a résztvevők történetei szerint, akik általában eltúlozzák vagy egyszerűen nem ismerik a teljes képet.
A feltett kérdések, hogy kilőttek-e T-72-est (egyik sem került a kezünkbe, így ez nem bizonyítható), és ha igen, akkor ki és mivel (ami sokkal fontosabb).
A következő következtetéseket vontuk le:
1. Nem ismert, hogy hány T-72-es pusztult el, de nagyon nagy valószínűséggel azt mondhatjuk, hogy akár 9db T-72-est is eltaláltak.
2. Nagy a valószínűsége annak, hogy a harckocsik egy részét eltalálták a 409. páncéltörő zászlóalj ejtőernyősei.
3. Lehetséges, hogy néhány harckocsit eltaláltak a Cobrak.
4. Lehetséges, hogy a harckocsik egy részét eltalálják az 514-es Shot harckocsik.
5. Kicsi a valószínűsége annak, hogy a harckocsik egy részét eltalálták a 77. denevér Merkava harckocsijai, amelyek csak a csata után értek el erre a területre, és ha eltaláltak valamit, akkor azok már kilőtt harckocsik voltak (ez gyakran előfordul).
Ez a hivatalos izraeli értékelés, az összes többi folklór...
Saját kiegészítésem:
A korabeli TOW rakéta kumulatív harci része (az esetek 50%-ban 430mm páncélt volt képes átütni).
Az export T-72-es tornya szemből 410mm, a 68°-ban döntött test felső homlokpáncélja [205mm szendvicspáncél (550mm vízszintesen)], 450mm védettséget garantált kumulatív töltetekkel szemben.
Ha még a jeladója is be van kapcsolva, nyilvánvalóan repülési tervvel repült, tehát feltehetően tudták (és jóváhagyták) a repülést.
"- A donyecki "önkéntesek" ezt miért hagyják? Az 53000 lábas magasság miatt?"
Amennyire ismerni lehet a légvédelmüket, csak kis hatótávolságú eszközeik vannak, mint a ZsSzu-23-4, OSzA, Sztrela-10 és Pancír. Ezek nem képesek egy 16km magasan repülő célpont ellen fellépni, még ha pont felettük is repülne át.
A másik oldalról egy bekapcsolt jeladójú gépet lelőni nem biztos, hogy bölcs dolog lenne, főleg, hogy a Global Hawk fegyverzet nélküli gép. Adott esetben erre hivatkozva akár reakciós lépéseket is tehet az Egyesült Államok, ami nyilván sem a Donyecki szeparatistáknak, de pláne Oroszországnak nem hiányzik.
"- Az teljesen normális, hogy bekapcsolják a jeladót, hogy a Flightradaron megjelenjen? Ez gondolom katonai akció. Miért hát a nyilvánosság?"
Ha például a nyílt égbolt egyezményre hivatkozva történt a repülés, akkor teljesen normális.
"- Ilyen hosszú küldetésnél vajon váltják egymást a pilóták?"
Feltehetően a kezelőszemélyzet (MCE és szenzor-kezelő) váltja egymást, a harmadik ember csak akkor kell, amikor a gép fel- vagy leszáll (azért Ő felel). Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2021.01.22. 07:24:17