Megnéztem a tesztverzióban és végül mi is a pusztakezes ütést hagytuk meg :) Ami rengeteg idõt elrabolt, az a Mindent Nagy Betûvel Írok mondatok, szókapcsolatok javítása :)
Szeretnék egy kis közvélemény-kutatást tartani az alapjáték Platinum verzióhoz igazított fordításának megjelenésével kapcsolatban. Elõször egy kis tájékoztatás: az alapjáték ugye eddig is le volt már fordítva, az NWN Team szép munkát végzett vele. Mi hozzáigazítottuk a legújabb patch-hez és a Platinum verzióban megtalálható két kiegészítõhöz (MotB, SoZ). A fordítás valószínûleg menni fog patcheletlen alapjátékkal is és akkor is, ha csak 1 kiegészítõ van fent, de errõl visszajelzéseket szeretnék kérni!
Amirõl dönteni kell: - kiadjuk-e most az NWN Team alapjáték fordításának azt a verzióját, amit hozzáigazítottunk, de nem nyúltunk különösebben bele. Ez azt vonhatja maga után, hogy pár helyen (kasztleírások, varázslatleírások) lesznek angol szövegek, mert a kiegészítõkkel érkezõ új kasztok leírása nem abban a szövegblokkban van, mint az alapjáték, hanem a következõ 45000 bejegyzésbõl kellene bogarászni. Ha ezt választjátok, akkor 1-2 napon belül felkerül ez a verzió, DE a kiegészítõfordítás kiadásával egy idõben megkapjátok ennek a teljesen feltupírozott és javított fordítását. Ugyanis átnéztem az egész fordítást, miután Salah is végignyálazta és magyartalan mondatok tömkelege van benne + Minden Nagy Betû betegség. A fordítás jó, csak úgy gondoltam, ha már kiadjuk így együtt a kiegészítõkkel pofozzuk a tökéletesség felé ezt is :) Még egyszer mondom, ezzel nem az eredeti készítõket szeretném leszólni, õk jó és gyors munkát végeztek! Csak sok párbeszédet sokkal élvezetesebben is meg lehet fogalmazni, úgymond szerepjátékosabban, mert az NWN Team sokszor ragaszkodott az eredeti angol szórendhez, az 'a' névelõ helyett mondatkezdéskor és mondaton belül is az esetek 60%-ában az 'egy' került, picit fura hangzást kölcsönözve a mondatnak, stb. Valamint a többszavas angol szókapcsolatokat is furán fordították pár helyen: pl. "A Te interneted kapcsolata megszakítódott". - a másik verzió: nem adjuk ki az alapjáték fordítást az elõbb leírt verzióban, csak a kiegészítõkkel együtt javítva.
Várom a véleményeket :)
fuu szerintem az nwn-es jatekosok nem azok a tulporgos 18 evesek:) szerintem tud mindenki varni. meg nagyon nem fogsz tudni itt kozvelemenyt kutatni mert nem porog atopic:))
Tudom, de amit ismertem helyet, ahová eddig is tettem fel hírt a fordítással kapcsolatosan, ott csak megkérdeztem már ezt is. Meg itt legalább a Te válaszodra számítottam :)
Eddig 2-0 :) Csak azért ajánlottam fel ezt a lehetõséget, mert tudom, hogy még bõven odébb van a teljes verzió kiadása, nagyon szabadidõfüggõ. Gondolom Ti már végigjátszottátok legalábbis az alapjátékot már biztosan, majd ezután jön azoknak a véleménye, aki most játszanának elõször az alapjátékkal, és türelmetlenek.
Sok emberrõl tudok, aki megfelelõ angol nyelvtudás hiánya miatt nem akart belekezdeni, és ugye a legújabb patchel, kiegészítõkkel nem mûködött a fordítás, így azt várják, hogy kiadjuk a hozzáigazítottat, hogy végre végigjátszhassák az alapjátékot is.
Igaz, hogy most játszunk a MOTB-vel, de ráér a fordítás. Beszélünk angolul, a magyar csak egy kis extra lenne. :) Tehát: ráér a fordítás, csak igényes legyen!
Ez egy különálló játék lesz, de nem MMORPG, hanem inkább az egész olyan lesz mint egy nagy, publikus PW.
Eddig öt játszható alap kasztot említenek, de gondolom majd lehet tovább specializálódni mert csak az alap PHB(Players's Handbook) kb. 8 kasztot említ, a 3e-tõl 4e-ig terjedõ kiegészítõkben pedig kb. 100 további kaszt áll a játékosok rendelkezésére.
Külön fasza lesz hogy bekerül a játékba a Star Trek Online-ban épp tesztelhetõ Forge rendszer, amivel a játékosok saját kalandokat tudnak készíteni és eljátszani, ez majd valamennyire vissza adja az eredeti papírral és ceruzával játszható DnD fílinget, meg a régi NWN1-es PW-k hangulatát.
A játék a legújabb, 4th edition leegyszerûsített szabályrendszere szerint fog mûködni(az elõzõ DnD játékokban 3.0 és 3.5 voltak).
A történet 100 évvel a NWN2 után fog játszódni, amikor Mystra, a mágia istennõje meghal, és egy kataklizma, a spellplague söpör végig a bolygó felszínén.
Hirtelen ennyi, remélem nemsokára újabb infókkal gazdagodhatunk, hiszen már csak pár hónap van a megjelenésig :) Elõször csak Neverwinter városát (nagyon nagyra tervezik, nem ilyen 5perc alatt körbe szaladható WoW-os város) és annak környékét lehetlesz bejárni, de késõbb a megjelenõ DLC-k további területeket fognak a játékhoz adni.
Sziasztok, most kezdtem el játszani a játékot, mágus vagyok, tudok idézni egy famulust, valami denevér szerü, legeslegelösször megjelent azóta hiába idézem nem látom.
Sziasztok, egy gyors kérdés: Elkezdeném a játékot, de ugyebár van két kiegészítõje is. Fontos felpakolni egyszerre mind a 3-at, vagy elég ha felrakom az alapjátékot, végigviszem, aztán az egyik kiegészítõt aztán a másikat? A kérdésem konkrétabban arra irányul, hogy tartalmaznak-e a kiegészítõk fontosabb javításokat? Ha felrakom mindhármat egyszerre gondolom kezdhetem az alapjáték sztorijával, a kérdés csak annyi hogy érdemes-e felpakolni mindet. A másik amire kíváncsi vagyok: a kiegészítõkhöz külön vannak a patchek, vagy az 1.22-t felrakhatom miután felraktam mindhárom játékot?
"A másik amire kíváncsi vagyok: a kiegészítõkhöz külön vannak a patchek, vagy az 1.22-t felrakhatom miután felraktam mindhárom játékot?"
edit: A másik amire kíváncsi vagyok: a kiegészítõkhöz külön vannak a patchek, vagy az 1.23-t felrakhatom miután felraktam mindhárom játékot?
Mit jelentenek a weapon sebzéseknél a 2d6 vagy az 1d10? Melyik a jobb és miért? Bocs lesz még egy pár kérdésem majd, nem vagyok nagy RPG-s, a D&D-vel még sosem játszottam pedig mindigis bejött :D
elsõ szám a dobások száma, második pedig h milyen kockával. tehát 2d6 az két hatoldalú kockával dobás, avagy 2-12 (átlagsebzése pedig 7), 1d10 pedig egy tízoldalúval, tehát 1-10 (átlag 5,5).
Helló! Hol találok még ércet? 2x találtam, oda is adtam a kovácsoknak. Elküldtem a bányászcsajt az érclelõhelyre, de nem tudok több helyet, hol lehet még találni. Így nem tudom fejleszteni a sereget. A toronnyal meg a templommal hogy/mit kell csinálni? Mielõtt valaki megkérdezné a helyszín a két torony vár. Köszi!
Hmm... simán járd be mindegyik területet, ahova a kalandod visz, fogsz találni egy rakat ércet. Lehet nem egymás után, de lesz elég. Esetleg guglival utánakereshetsz a pontos helyeknek. A templommal, és a toronnyal addig nem foglalkozik a mester, amíg a kastély, az udvar, és a falak, és a környezõ utak nincsenek megcsinálva. Nem tudom, hogy teljesen fel kell-e ezeket újítani, vagy csak elég valami "élhetõ színvonalra hozni" õket. De majd észreveszed, ha lehet valamit a templommal, toronnyal kezdeni.
Elõször is köszi :) Viszont fel van húzva a kastély teljesen, mégse tudok a templommal és a toronnyal mit kezdeni. Torio magyaráz valamit róluk, de semmire nem megyek vele. Nincs valami tipped h hol találnék oldalt ahol le vannak írva a lelõhelyek? Vagy valaki nem tud 1-2-t?
Sziasztok lenen egy 'pici" problémám... sõt kettõ is... egyik hogy ott tartok amikor végre eljutottam duncen-hez a másik szilánkért és amikor kimennék a fogadóból kilép magától a játék utána olvastam, hogy ez egy bug és esetleg patch megoldja de igazából senki nem tud rá semmit. a másik hogy patch-elni se akar ez a nyomi ... 1.22.1587 English a mostani de amikor update-ni akarok ezt írja ki :
"Can not find patch file: /nwn2_pc_server.txt For assistance, please visit Atari's support web page. http://www.atarisupport.com The patch has been aborted" szóval ezzelse jutottam elõrébb...ja és mind kettõ kieg telepítve van... valami ötlet?
Jó most újra telepítettem a játékot csak a storm of zehir nélkül már kitudok menni az ajtón anélkül hogy leállna a játék de most^meg a csapat tagjaim tûntek el.. Neeshka, a khelgaar és elanee..... lehet mire válaszoltok rájövök de hátha nem..ha van ötlet segítsetek ^^
Próbálj meg keresni offline patch-et, és azt rakd fel, ha online nem megy. A hibákra nem tudok mint mondani, nekem sosem volt ilyen problémám.
sziasztok, most, hogy meg van végre (köszönet érte) a MOTB magyarosítása, gondoltam, felrakom.. - csak nem emlékszem már, hogy kell-e hozzá az alap NWN2, és kell e valami, pl utolsó mentés, hogy át tudjak lépni a MOTB. Tehát telepíteni kell-e hozzá az alapot, és újra kell-e játszanom? - Mert jó játék volt, de most az újrajátszás nem volt tervezve, mentést pedig nem õríztem meg. A MOTB egyébként milyen hosszú, van olyan játékideje mint az alapnak?
hat alapjatek mindenkeppen kell hozza ha meg azzal akarod folytatni akivel az eredetetit jatszottad vegig kell a karakterrol mentes.. de lehet uj emberket (orkot, torpot, elfet..etc.) inditani is kap az elejen par lvlupot:)
ha párbajhõst szeretnék, aki parry-bõl támaad vissza, akkor mire kell figyleni a kreálásnál és a fejlõdésnél ?
Sziasztok. Lenne egy kérdésem a Mask of the Betrayer kieg. játék kapcsán. Hogyan tudok abban a bûvölõ zsákban a mágus bot-ra (+3 as) víz eszencsiakõvel fagysebzést rakni? Azt teszem amit ír a szöveg bele a fegyvert és a víz eszenciát amit a játék elején kaptam. Aztán le a földre rakni a zsákot és egy jégvihar varázslatot rányomtam a varázslótársammal. S mégse mûködött. Ja és itt is még úgy van ugye, hogy a minél kisebb páncél szám a jobb ugye? Már régen játszottam az Icewind Dale 1-2, Neverwinter Nights 1-2 és Baldur's Gate 1-2 + Throne of Baal játékokkal de végigvittem õket. A DnD rendszer szabályai így mostanra kimentek a fejembõl, most nekiálltam patchek és hunosítás után a 2. rész kiegjének is. A fegyversebzésnél meg hogy is van nem mindig jobb a 2d6 ugye? Meg a kockadobás alapján megy a dolog ha jól tudom.1 d4-nél azért erõsebb az 1d8 ugye?
Elõre is köszi a válaszokat.
hello! Van 1 kis problémám régeben fentvolt a games de miután végigtoltam letöröltem! Most ujra raktam de valami nem cic mert nincsenek karakterek a játék megy csak épen mindenki szellem ?????? Segitség
Sziasztok!
A NWVAULT-on melyik szerintetek a legjobb modul???
Köszi.
Sziasztok!
Olvastam, illetve videókon is láttam, hogy lehetséges a coop mód. Engem az érdekelne, hogy ebben a módban is a történet szerint haladunk? És ha esetleg egyikünk akarná folytatni a kalandot, de a másik valamiért nem, akkor lehetséges a folytatás, vagy indítani kell a single játékot? Illetve még az érdekelne, hogy csak 2 játékos játszhat, vagy 4 is (kaland módban)? Elõre is köszönöm a válaszaitokat!
Helló!!!
Valaki nem tud véletlen a játékhoz és a két kieghez magyar végigjátszást ? Az elsõ részhez és a két kiegészitõhöz sikerült találnom, de a 2.nem :S
Ha valaki tud akkor pls help !!!
Elõre is köszi
Hali! Kis segítség kéne. Jerro menedéke, démonok beengednek a laborba, Jerro megjelenik, harc, lenyomom, elteleporál, de az átvezetõkben már nem jelenik meg, és nem is jön vissza a laborba. Ott állnak a karakterek, semmi nem történik, és nem is lehet kimenni. Ötlet valaki?
Én is így jártam anno. Úgy vettem, hogy itt a vége...
sziasztok régebben játszottam már vele - de elfelejtettem, hogy be lehet-e állítani a karakter irányítását, hogy ha pl nyomom a w - az elõre gombot, arra forduljon a karakter, amerre az egérrel mozgatom a tájat - mint pl egy fps-ben, vagy a DAO-ban. Most az van, hogy a tájat/kamerát elfordítom, de a karakter nem fordul vele... Remélem be lehet állítasni?
kérdés, hátha... most spontán rámjött h kicsit nekiugrok és megnézem h milyen a világ egy Eldritch Knight-al, ellenben valami erõsen csípi a szememet, mégpedig hogy kedves kis Tiefling-eknek egy elképesztõen kibelezett verziója került be NWN2-be... nem tud valaki modot, ami esetleg megadná ami jár nekik native outsider-ként, avagy: Weapon Proficiency (Martial) feat-et? mert így nagyon finoman szólva iszonyatosan gyenge az a faj, pedig ász lenne rendes outsider-ként.
nos, sok gondolkodás és morfondírozás után kitaláltam h mi leszek: varázsló.
[napszemüveg fel]
20-as erejû Wood Elf varázsló.
konkrétan kõkemény 12-es intelligenciával. miért? mert közelharcos lesz (van) a lelkem, aki varázslatait csak és kizárólag buffolásra fogja használja - épp ezért afelett nekem pazarlás... 16-ossal kapnék +8 int-et adó cuccal kemény egy darab elsõ és második szintû varázslatot, amik nekem feleslegesek. skillek jól jönnének, de Neeska nélkül is ott van Qara a sok-sok extra pontjával zárat nyitni, csapdákat pedig lehet... "manuálisan" is hatástalanítani. szóval ilyen vicces kis karakter.
konkrét build úgy néz ki, h Wizard (6) -> Swiftblade (10) -> Eldritch Knight (3), 10-esen egy Dragonslayer szint beiktatásával, h legyenek fegyver/páncéljártasságaim - addig meg úgyis hosszúkardok a legjobbak. kicsit feat-szegény a lelkem, de az ára ha közelharcos létedre *minden* szinted varázshasználó kasztban veszed fel, még ha nem is növeli mind CL-t... meg amúgy is, van elég feat-em, még Toughness-re is telik. végére lesz 17 BAB, 19-es CL, és 8-as szintû varázslatok.
most leszek mindjárt 9-es, eddig elképesztõen jó, pedig még páncélt sem tudok hordani (igaz Mithral chain shirt-öt legyártani sem), csak kéne már egy +4 int-et adó fejes, mert lassan jönnek 5-ös szintû varázslatok, amiket perpill nem tudok ellõni
még egy dolog: használjátok ezt a csodát. gyakorlatilag Flame Blade-et kivéve *minden* buffolást letud a kétlábú egy kattintással. zseniális.
van értelme holy damage enchantot rakni fegyverekre?
Sziasztok clerick-nél melyik a leghasznosabb szféra? Vagy az nem befolyásolja mennyire jól gyógyítok?
nem, kivéve a healing, ami egy kicsit feltápolja... de felesleges szvsz. attól függ milyen cleric vagy, és h Kaedrin (1.41.4,legfrissebb) féle mod fel van-e dobva. pl én SoZ-ban egy "caster" clericcel nyomultam, aki tûzgolyókat hajigált (igaz rosszabbul, mint egy mágus), annak Kaedrin moddal fire és water volt a nyerõ. közelharcosnak egynek war (weapon focus) és mondjuk time (haste) a jó, de akár plant (barskin) sem egy rossz választás, bár ha OC-t tolod, kapsz druidát magad mellé.
lesz még Act 2 után is permanensen olyan csapattárs, aki muszáj magunkkal vinni? jelenlegit nem igazán bánom, mert darál két rövidkarddal (és még jobban fog, ha meglesz két feltápolt Icy Blade), de azért jobban örülnék 3 fõs csipet-csapatnak. ("harcos/mágus" fõkari, Elanee, Qara).
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni hogy csak Neverwinter Nights 2-t telepítsem és vigyem végig, mielõtt telepítem a storm of zehir és mask of the betrayer kiegeket?. Vagy nyugodtan felrakhatom mind 2 kieget?
rakd fel mindkettõt, alap kampányból nem fogsz változást tapasztalni, csak kapsz pár új kasztot. ajánlott Kaedrin PrC pack feldobása is, #7756-ban ott a link.
valami megoldás nincs erre szörnyû kamera kezelésre?
*-al tudsz váltani módon között ha fel vannak dobva kiegészítõk, én spec exploration-t javaslom, az talán a leghasználhatóbb. azon kívül sajnos nincs - mondjuk nekem annyira spec soha nem volt szörnyû, de néha tud érdekes dolgokat csinálni... tényleg, a "szörnyûsége" miben nyilvánul meg annyira? dolgokban "fennakadásokat" leszámítva. (nem szarkazmus, komolyan kérdezem)
Köszi a választ. Nagyon szokatlan, de már orvosolgatom beállításokkal. Még 1 kérdésem volna hogy a kaedrin prc pakkot hogy tudom felrakni? Csak bemásolom a fökönyvtárba?
nwn2 könyvtárán belül override könyvtárba bepakolod a dialog.tlk kivételével, az megy a fõkönyvtárba - elõtte csinálj biztonsági másolatot eredetirõl. utána meg lehet menni nwn2db-re karaktert tervezni és álmatlan éjszakákat "optimizálással" eltölteni
Sziasztok! Egy olyan problémám lenne, hogy a Mask of the Betrayer kiegbe sikerült kihagynom a legelsõ maszk töredéket, amit (ahogy utána olvastam az Okkus féle õsmedvék környékén lenne). A probléma az, hogy a kieg végén vagyok, ahol az Arctalan emberrel harcolok. Az hogy nincs meg a maszk, az mennyire befolyásol? Csak mert nem bírom megölni... mire lemenne az élete vagy nem sebzem, illetve feltölti. A másik ami érdekes, Safiya jött velem. És a legutolsó harcnál, volt a keresztúti, a neverwinteri és a homokos part, szóval az utobbinál Safiya feje fölött jelenik meg egy olyan üzenet, hogy 8MB szükséges a javításhoz, ez mi?:D Elõre is köszönöm a választ!
Üdv.
Most kezdem a játékot és lenne néhány kérdésem. Nos elsõ ránézésre elég bonyolultnak néz ki a rendszer. Úgy tervezem, hogy 1 Wizardot csinálok de már a karakter készítésnél kérdések merültek fel. Nos elõször is mire érdemes pakolni? (Gondolok itt alap statra, képességekre, ezekre a feat -ekre stb.) Nézegettem néhány build -et de már az is csak összezavart. Gondolná az ember, hogy ha wizardot csinál akkor azt fejleszti, arra koncentrál, erre nem 1 build másra pakol és hasonlók. (Ezzel kapcsolatban is várok építõ jellegû hozzászólást) Valamint ha valakinek bármi nemû tippje/trükkje van wizardokat tekintve, vagy csak a játékkal kapcsolatban bátran ossza meg velem.
Elõre is köszönöm a válaszokat.
kisvarázslók legfontosabb statja az intelligencia, attól függ milyen erõsek varázslataik, és h mennyivel rendelkeznek. azon kívül dex/con sem árt túlélés miatt, többi annyira nem feltétlenül fontos.
build-nél pedig több dolog is lehet... wizard csak az alap kasztot, h igazán erõs akarsz lenni, erre építkezel egyéb presztízs kasztokkal amik extra bónuszokat adnak - Arcane Scholar pl.
másik verzió a harcos (vagy tolvaj) varázsló, amikor mondjuk wizard-ként kezdesz, de feldobsz 1-2 harcos szintet, majd átmész pl Eldritch Knight-ba. ofc ezeknek nem sok köze van klasszikus varázslóhoz, inkább mágiával feltápolt közelharcosok.
wizard-ok elején Sleep és társait használva tudnak vicceskedni, késõbb felesleges ilyenekkel szórakozni, felperzselsz mindent sebzõ varázslatokkal. nem feltétlenül a legegyszerûbb kaszt, de szórakoztató tud lenni. nagyon.
hátööö... semmi. csapdák édesek, de sima NWN2-ben átsétálsz rajtuk majd használod a "rest" nevû hatalmas mágiát. zárt ajtókat/tárolókat fel lehet törni, vagy kinyitni 2-es szintû varázslattal (Knock), meg amúgy is kapsz tolvajt (bár baromi idegesítõt) és egy rakás olyan karaktert, akivel simán felhúzhatod zártörést, de akár fõkarakterrel is bevállalható, ha van rá pontod (nálad Qara volt a nyerõ). craft képességekre ott vannak nem használt csapattársak, lopakodás felesleges ha nem tolvaj vagy (sokszor azzal is), spot/listen szinte mindennel az. use magic device-ra várhatóan nem lesz elég pontod. diplomácia és blöff nagyon hasznos, csak kérdéses, h sima mágussal fel tudod-e eléggé húzni - mondjuk Arcane Scholar-nál class skill, szóval nekik nem nagy nehézség.
ami viszont mindenkinek jó: tumble és kisebb mértékben spellcraft. elõbbi ad AC-hez (soká) és segít kitérni támadások (attack of opportunity) elõl ha harcban futkározol, utóbbi pedig ad mágia elleni mentõdhöz. kismágusnak concentration megint fontos, bár ha megütnek harcban, valamit rosszul csinálsz.
kedves házigazda meg ha olvassa a topicot kicsit változtathatna design-on, mert erõsen yoyozik 3 perc gépelés után a szemem a szövegbeviteli mezõtõl...
amit kihagytam: ez sima NWN2-re vonatkozik. Storm of Zehir-ben szinte minden képzettség fontos, az elképesztõen jó Mask of the Betrayer-ben pedig nem pihenhetsz nonstop, mert belehalsz. ellenben ott van tolvaj familiárisa egyik karakternek.
Egyenlõre még nincsenek. Ha késõbb rakom fel õket, teszem azt még az alap játék végig vitele elõtt akkor is kihatnak majd az új dolgok az alap játékra?
Tudtok olyan módról amivel a karakter forgatása (beleértve a kamerát is) a jobb egér gombbal valósítható meg?
na ez egy másik amit a kiegészítõk (vagy patchek?) adnak, új kameranézetek. amúgy beállítások között állíthatóak szerintem ilyenek is.
#7773: adnak új alapkasztokat is (swashbuckler pl), azokat nem fogod tudni használni - de presztízskasztokat igen, mivel azokat nem rögtön az elején veszed fel. csak nem árt elõre megtervezni a karakteredet (nw2db), h tudd is milyen irányba akarsz fejlõdni.
szia mindenkinek. kérdésem az lenne hogy épp port forwandigolok hogy haverral tudjunk játszani de amikor a routeren beállitom a 5120-5300 portokat, odairja, hogy hiányzik neki az ip cim - oda mit irjak?