"Kim Jong Un's extraordinary exploits continue the tradition of tall tales from the Kim family. In the late 1990s, Kim's late father, Kim Jong Il, reportedly shot the greatest score in golf history at the opening of the Pyongyang Golf Complex. It is reported that the Dear Leader shot a 38-under par round of 34, including 11 aces. Amazingly, that was also the first time Kim Jong Il had ever picked up a golf club.
Ezt anno linkeltem a HT topikban, de akkor most itt is.
Nem kell hozzá a Kossuth, modulrendszerben akár az Aerok-ban is megcsinálhatod, vagy bárhol máshol külföldön.
Annyi van, hogy az első szakszó megszerzéséig bizonyos időt (3 vagy 5 évet) el kell töltened a szakmában igazoltan, addig nem kapod meg, hiába van meg az elméleti és gyakorlati vizsgád.
Csak mi voltunk máztlisták a Malévnál, hogy 1 év után mentünk B2 típustanfolyamra 737NG-re, majd fél évre rá meglett a szakszónk is :)
Azóta még begyűjtöttem 2 másik B2-t, most bőven el vagyok látva :P
Írtam nekik egy emailt, ha nem válaszolnak vasárnapig akkor meg felhívom őket v. személyesen beugrok érdeklődni...
Nem, attól függ, hogy egy cég kit keres, ha szakszósat, akkor, bizony lehet, hogy ő fizeti, de nagyobb cégek, mint pl a milyenk felvesz iskolából frissen kijötteket is és beiskolázza, de természetesen tanulmányi szerződés ellenében (pl ha két éven belül kilép, akkor időarányosan törleszteni kell a tanfolyamot). De ismerek olyanokat, akik bizony a második, harmadik típustanfolyamukat saját pénzen rakták le pl A330/340-es tanfolyamot, illetve saját pénzen voltak gyakorlati oktatáson Schwehatban, de ne feled, azért ebben az iparágban ez a befektetés külföldön akár fél éven belül simán megtérül (25-40 Fontos órabérekről is beszélhetünk egy aláíró embernél). De tudok olyanra is példát, hogy pl a munkaközvetítő fizette egyesek típustanfolyamát. Később nem kell újra vizsgázni, de kötelező folyamatos, az adott típuson végzett gyakorlatot igazolni, illetve kétévente egy felújító tanfolyamon részt venni, ami pl nálunk nem volt vizsgaköteles, de pl a Maléveseknél úgy tudom, hogy igen. Itt nem újra elmondják az anyagot, hanem ismertetik az elmúlt két évben a típussal kapcsolatos változtatásokat, pl a bülletinek. Ezen kívül még számos egyéb évente kötelező megújító tanfolyam létezik, Human Factor, Fuel Safety stb.
Most ez akkor ugy megy, hogy kijön az iskolából a csóka és mondjuk felveszik a céghez , ezután a saját pénzén leteszi a tanfolyamokat majd ezután állhat be melózni vagy addig fel sem veszik mig ki nem csengette az előirt tanfolyamokat és papirokat? és minden 2-3 év után meg kell ujitani ezeket a vizsgákat ugyan enyniért vagy ezt csak egyszer ?Mert ugy azért elég húzós, ha a köztes időbe arra sporolsz hogy elmehess vizsgázni.
Jelenleg nálunk az AEROK-nál kaphatsz típustanfolyamot jópénzért (egy teljes típustanfolyam akár 250-500.000 az induló létszámtól függően) Itt megnézheted a tanfolyamok adatait (időtartam, ár stb), itt hetenként van vizsga , angol tesztlap, 75%-alatt bukás. Ez után gyakorlatot kell igazolnod, ezért még az is lehet, hogy elmész valahova dolgozni és Te fizetsz. Régen ez nem volt, mert nálunk pl a cég által igazolt gyakorlat mellet az ő kérelmére megkaphattam a szakszót. (természetesen a jogosításomnak megfelelő korlátozásokkal, de típus, és pl az Airbus esetében még hajtómű függő bejegyzéssel is). Azonban az utóbbi időben némileg ismét szigorodtak a feltételek és újabban már a gyakorlat végén a hatóság felügyelete mellet folyik a vizsgáutatás a gyakorlati oktatás végén.
Maradjunk annál, hogy 25 éve repülőgép-szerelő vagyok és színtévesztő és erős szemüveget viselek. Az azonban hozzátartozik a dolgokhoz hogy a követelmények fokozatosan szigorodnak, miközben a megszerzett jogosításokat nem szokás visszavonni. A repülőgép-műszerészeknél azonban más 25 évvel ezelőtt is kizáró ok volt a színtévesztés, és a dolgok afelé fejlődnek, hogy a két szakágat máshol már igyekeznek nem szétválasztani, de nálunk még nem így van és külön tanítják a két szakágat.
Viszont nem szeretném elvenni a kedvedet, de a repülőgép is csak egy gép, a munka nagy része csavarozás, takarítás, (főleg kezdetben) koszos és erősen mérgező vegyszerekkel kerülsz kapcsolatba. A másik gond, hogy annak ellenére, hogy kijárod a sulit, nem biztos, hogy kaphatsz szakszolgálati engedély, ami nélkül csak fitter lehetsz, azaz kéz. Ugyanis évekig a Kossuth nem rendelkezett olyan akreditációval, ami nemzetközileg elismert oktatási intézménnyé avanzsálta volna. És mivel a magyar hatóság által kiállított szakszolgálati engedély egész Európában elfogadott ezért ennek a kiállítási joga szigorú. Viszont úgy tudom, hogy a Kossuth tett lépéseket végre a jogosítás megszerzéséhez, és lehet, hogy már megkapta, de ennek is utána kell járnod.
Az is tény, hogy az utóbbi években a magas vérnyomást (a magasban való dolgozás miatt) és a hallást hangsúlyosabban figyelik. Amikor én beléptem a mostani cégemhez, az általános vérvizsgálat- és orvosi mellett volt hallás, látás, de még ideggyógyászat is (az egyensúlyérzék miatt).
Úgyhogy nem írhatok mást, tőlük kell megkérdezned amire kíváncsi vagy.
TG
És hamár témánál vagyunk akkor az oktatás a tipusokra hogy megy és a vizsgáztatás? Milyen fokozatok vannak , menyni idönként kell megujjitani , milyen tipusokra van lehetőség letenni a szakszót .
Ne legyél színtévesztő, kb ennyi. Évente kell csinálni tüdőszűrést és labort az üzemorvosnál, ha szemüveges vagy akkor esetleg még megtornáztatnak néha szemvizsgálattal is, amúgy semmi extra.
Ha nem vagy vak, nem vagy testi fogyatékos, nem vagy süket, fizikai munka végzésére alkalmas vagy, akkor itt is alkalmas leszel. Annó régen nekünk szem, hallás vizsgálat volt, meg az általános dolgok, van e kezed lábad, és vagy e annyira értelmes, hogy magadtől megcsináld azt amit mondanak (pl. mély levegő, guggoljon le, álljon fel, vetkőzzön félmeztelenre, forduljon balra, van e valami panasza, felöltözhet, elmehet).
Mondhatni semennyire sem hasonlit a többi szakirányra, a sárkány-hajtóműves szakirány az főleg mechanikai gépszerelést jelent , mig a többi szakirány inkább az elektronikában jártasságot követeli meg és az azzal való szereléseket (forrasztás hibakeresés stb..)
Köszönöm szépen, ezek szerint megvan rá a lehetőségem hogy jelentkezzek rep szerelőire. Ha már pilóta nem lehetek (még PPL sem...), akkor is a repülés világában fogok érvényesülni (erről már beszélgettem a mostani szakmai tanáraimmal, de mind azt mondták hogy azt csináljam amit szeretnék, különben semmit sem érek el) akár szerelőként. Én repülőgép hajtóműves szakirányon gondolkodom főleg, engem az izgat a legjobban, a többi szakirány mennyire tér el tőle? Mekkora az átfedés a szakirányok között?
Faternak bifokális szemüvege van és világ életében repülőgépet szerelt egy pár éves időtartamot leszámítva. Van szokásos üzemorvosi vizsgálat, vér, vizelet és néhány vegyszer túlérzékenységet néztek. Ha feltűnően szédülős vagy, akkor az magasban végzett munka miatt lehet zizis.
Szóval nem túl komoly. Egy átlag egészséges ember minden probléma nélkül megfelel szerintem.
Nem akarok előre beszélni, de szerintem gyakorlatilag helyes színlátást várnak el és jó látást, még ha ahhoz szemüveg vagy más látásjavító eszköz kell és kb. ennyi, talán az kizáró ok, ha valamilyen szintű mozgáskorlátozottsággal bírsz.
Megköszönném, Édesapám és már rokonaim kapcsán csak a katonai követelményeket ismerem (civilre akarok menni, a katonaira tudom hogy nem lenne meg az EÜ-m).
Sziasztok! Arról szeretnék érdeklődni hogy valakinek van-e információja arról hogy mennyire kemény a (civil!) repülőgép-szerelőinek az egészségügyi követelménye? Mindenütt csak annyit írnak hogy egészségügyi alkalmasság szükséges, de semmi konkrétat... Előre is köszönöm az információkat, további szép napot mindenkinek!
vagy egy kanadai pilóta ismerősöm, a múltkor pont szóba került a sorozat, de csak legyintett rá hogy hülyeség az egész. Ez egy show, ilyen gépekkel repülni se engedné őket, de valamivel el kell adni. És ez nem csak az ő véleménye ott.
PZL Dromader-ok, Ayres Thrush-ok, Air Tractor AT-3xx-ek. Ez a formavilág tetszik. Meg az, hogy ezek alacsonyan repülnek. Ha leesnek nem esnek nagyot. [Utolsó mondat irónia] Legkomolyabb ebben a műfajban a Ju 87 G volt, ami az akkoriban a földeken elszaporodó hernyótalpasok ellen használtak. Széttaposták a vetést, a szántást se csinálták meg szépen, aratni nem akartak. Nem voltak jók azok a hernyótalpasak semmire, sok kárt okoztak.
Ezt konkrétan nagyon egyszerű kideríteni. Meg kell nézni a baleseti adatbázisokat, és kiderül, hogy a beleset 2012.03.05-én történt. Tehát nem régen, és az az évad amiben ezt leadták se sokkal újabb. Azt, hogy utólag eljátszák azt nem vitatom, mert nincs ott egész évben a stáb, főleg nem minden gép fedélzetén, stb stb. Így sok eseményről lemaradnak.
Hasegawa gyárt Air Force One-t, szerintem nézz körül online és kérd meg szüleid rendeljék meg neked, de ha szerencséd van valamelyik makett üzletben lesz vagy be tudják szerezni.
sziasztok nekem nagyon tetszenek a repülőgépek makettjaim is vannak, találtam egy képet ami nagyon tetszik , megszeretném venni makettba, már gűjtöttem is zsebbpénzt, csak nem tudom melyik tipus ez? az air forsz elnöki különgép 1 lenne talán köszi a választ, a képen bejelöltem mejikre gondoltam.
Köszönöm szépen a válaszokat!!
ezt a részt láttam, és most jobban megnézve, ugy gondolom, hogy megtörtént ,de nem mostanában. tehát volt erről a leszállásról egy amatör felvételük, és ujra eljátszották az eseményeket. Mert ha megnézed akkor a balesetről rosszabb minőségű a video felvétel és nem hiszem, hogy valós vészhelyzetbe a kamerásnak engednék, hogy a kabinba a kamerát a pilóták orra alá dugdossa .
Tehát lehet, hogy a cég eddigi fennálása alatt torténteket ujraforgatják 2-3 évadban , másképp nem hiszem el, hogy minden részben ennyi probléma és váratlan dolog történne velük.Ez csak a szándékos feszültségkeltés ami a nézőszámot vonzza.
Ez egy TV show, persze, hogy megrendezett:) A C-46-os mellett egy Lockheed L-188 Electra-et is letettek hibás jobb futóművel. Nagy költségvetése lehet a show-nak, ha ilyeneket megrendeznek. Vagy az a kicsi légitársaság nagyon balszerencsés.
Köszönöm, de ennyire nem akarom mások idejét rabolni. A sorozat tetszik, csak ahogy nézem egyre erősödik a kétség, mennyire hiteles. Maga a légitársaság is érdekes, ami a versenyszférában muzeális repülőgépekkel dolgozik. Valahol a sorozatban is megjegyzik, hogy akárhol tankolni se tudnak, mert egyre kevesebb repülőtéren kapnak benzint. A csillagmotoros gépeik nem kerozint fogyasztanak. Az üzemeltetésük is drága.
Hát ezekről a "reality" müsorokról sose lehet eldöntteni mi megrendezett és mi nem.Mert néha olyan abszurd dolgokat csinálnak ami gyanus, hogy pont minden részben ugyan azzal a céggel történik meg. Szándékosan ismételgetnek benne részeket , aztán mikor meg oda jut a történet akkor meg egy érdektelen valami az amit elötte heteket reklámozták.Az autó épitgetős müsorok is ilyenek, Amikor század mm pontossággal lehet megmunkálni valamit akkor hogy lehet, hogy nem fér be a helyére meg más lesz a szine mint amit rendeltek és mindig késésben vannak és a vége mindig happy end lesz.
Visszatérve a repülösre, ha a szabályok szerint dolgoznak akkor elvileg az első és az utolsó mozzanat a szerszámok hiánytalan megléte amit a gép könyvbe az előkészitést végző személy aláir, igy ha mégis ilyen előfordul és baleset történik akkor tudják ki volt az , ha bebizonyosodik, hogy hanyagságból benne felejthette akkor nem csak egy ejnye bejnével tudják le a dolgot és a következő epizódba mintha mise történt volna csinálja tovább hanem elveszik a szakszóját és amig ujra nem vizsgázik le addig semmihez nem nyulhat.
A PG-s időkben is hagytak szerszámot a gépben és gépveszteség asszem nem, de igen súlyos anyagi kár lett belőle. A kornak megfelelően egyből jött a nyomozás, hogy biztosan szándékos szabotőr volt. Utána asszem külön beosztás és feladat volt a gép átvizsgálása, hogy nem maradt e bent semmi. Kővári Lacit megkérdezhetem, mert anno írt erről a "Volt Egyszer Egy PG" sorozatban az Aranysasban. Utoljára szerkesztette: Molnibalage, 2014.11.05. 12:06:54
Van egy reality sorozat, Ice Pilots. Ennek az évadnak az egyik részében megsérült egy C-46-os. A szerelő egy sárga kalapácsot felejtett a gépben, aminek a jobb motorját cserélték vagy javították. A gépet elvitték egy próbarepülésre. Leszálláskor a jobb oldali futómű nem rögzült, mert a kalapács beszorul a futómű és most nem tudom mi közé. Egy darabig gurult a C-46-os a betonon, aztán mikor lelassult, akkor a jobb futómű visszacsukódott vagyis összerogyott, mert csak kiengedni sikerült, de rögzíteni nem. 0:47-nél mutatják a balesetet szenvedett gépet.
El lehet hinni, hogy ez nem egy megrendezett jelenet? Tudom, drága lehet egy ilyen baleset, de nekem, laikusnak néhány dolog furcsa. Szerelés után senkinek nem tűnt fel, hogy egy szerszámot (kalapács!) nem tettek vissza a helyére. Leszállás előtt a repülőgépen a kapitánynak, a másodpilótának - és úgy emlékszem, közöttük egy fedélzeti mérnök is ült - nem tűnt fel, hogy az egyik futóművet nem rögzítették kiengedett pozícióban. Ugye nem lehetséges, hogy a műszerfalon azt jelzi a lámpa, hogy kiengedve rögzítve van egy futómű, ha azt nem sikerült rögzíteni?
Életem első videós próbálkozása repnapon. (Egy Panasonic DMC-TZ40 géppel csináltam.)
Azt pontosan nem tudom szerintem nem, de utánakérdezek a helyieknél a környéken. A hangár az itt van, még ma is: 47.480364,18.942983, és itt van a kifutópálya: 47.47903,18.941331
Vitorlázóreptér volt ott, annak az emlékére van, a Normafa felé van egy hangár is, egy nagy sárga ház mellett, a fenyves mellett a rét volt a kifutópálya. Mostanában már csak egy helikopter szokott repdesni onnan néha.